Profi
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
Výkon i dojezd by nám na firmu stačil, ale za ty prachy jsou naftová Vita dvě.
Až spaľovacím motorom zakážu vjazd do mesta, bude to jediná alternatíva. A to nemusí byť príliš neskoro, od zákazov pre naftu je to len krok. Dúfajme, že dovtedy ceny klesnú na rozumnejšiu úroveň. Tie terajšie, mám pocit, už celkom neodzrkadľujú skutočnú cenu auta, ale sú navýšené o "ekológiu" formou, že keď chceš byť IN, tak plať...
a kolik vas stoji provoz takoveho naftoveho Vita rocne? to bude asi nejdulezitejsi otazka
treba kdys zvazim kamosuv Crafter, jezdi pro PPL a denne najezdi zhruba od 100 do 120km pri prumerny spotrebe prez 15 litru, za rok tedy pri nijak velkem najezdu smesnych asi 30-35 tisic km, jenze jen na nafte tech rekneme 35 tisic km stoji asi 150 tisic, za Craftr dal tusim neco okolo 900 tisic a kdyby rekneme VW nabidlo elektrickej Crafter za treba 1,5 mice, tak by se mu jiste vyplatil, barak by razem mohl mit na tarifu D27 a elektrinu by me za cca 1500 kacek za MW, ikdyby to melo spotrebu treba 35kWh na 100, tak to porad bude za tech 35 tisic km kostovat necelych 20 tisic na elektrine, takze rozdil treba 130 tisic rocne na nakladech za palivo, pro info predchoziho Tranzita mel neco prez 12 let , to auto vyzdimal doslova domrte tim poskakovanim po meste >:D
treba kdys zvazim kamosuv Crafter, jezdi pro PPL a denne najezdi zhruba od 100 do 120km pri prumerny spotrebe prez 15 litru, za rok tedy pri nijak velkem najezdu smesnych asi 30-35 tisic km, jenze jen na nafte tech rekneme 35 tisic km stoji asi 150 tisic, za Craftr dal tusim neco okolo 900 tisic a kdyby rekneme VW nabidlo elektrickej Crafter za treba 1,5 mice, tak by se mu jiste vyplatil, barak by razem mohl mit na tarifu D27 a elektrinu by me za cca 1500 kacek za MW, ikdyby to melo spotrebu treba 35kWh na 100, tak to porad bude za tech 35 tisic km kostovat necelych 20 tisic na elektrine, takze rozdil treba 130 tisic rocne na nakladech za palivo, pro info predchoziho Tranzita mel neco prez 12 let , to auto vyzdimal doslova domrte tim poskakovanim po meste >:D
Já do toho započítávám i amortizaci a tím pádem se karta obrací.
amortizace je u BEV daleko lepsi nez i nafty ;-) procentuelne pada cena dieselu vice nez cena BEV, jak podle pojistoven, tak podle bazaru, rychlejsi odpisy jsou u BEV mozne i v CR, takze bud nevis co jsou odpisy a nebo sis proste neco vymyslel aby jsi mel co napsat >:D
podle AutoBildu bude na eVito zaruka 8 let nebo 250 tisic kilometru a servis je soucasti ceny, a rozdil oproti naftove verzi se stejnou vybavou a stejne vykonnou motorizaci neni dvojnasobny jak si tu psal, ale podle autobildu je to jen 11250 eur, s tim ze k eVitu jsou i prave navic servisni sluzby, asistencni sluzba mobility az 5x do roka, skoleni pro ridice firmy pro jizdu s elektromobily a dalsi uspory treba ohledne poradenstvi a vystavby arealove nabijeci infrastruktury
v nemecku se kuprikladu na elektromobil neplati silnicni dan, respektive vraci se na danich zpet a poplatky za vjezdy do emnisnich zon, rocne tak jen na zakladnich poplatcich muze majitel usetrit 800 az 2500 eur oproti naftove verzi, zalezi kde v Nemecku ji pouziva, jasne pro Cr prozatim nepodstatne, ale ono to sem jednou taky dojde ;-)
podle AutoBildu bude na eVito zaruka 8 let nebo 250 tisic kilometru a servis je soucasti ceny, a rozdil oproti naftove verzi se stejnou vybavou a stejne vykonnou motorizaci neni dvojnasobny jak si tu psal, ale podle autobildu je to jen 11250 eur, s tim ze k eVitu jsou i prave navic servisni sluzby, asistencni sluzba mobility az 5x do roka, skoleni pro ridice firmy pro jizdu s elektromobily a dalsi uspory treba ohledne poradenstvi a vystavby arealove nabijeci infrastruktury
v nemecku se kuprikladu na elektromobil neplati silnicni dan, respektive vraci se na danich zpet a poplatky za vjezdy do emnisnich zon, rocne tak jen na zakladnich poplatcich muze majitel usetrit 800 az 2500 eur oproti naftove verzi, zalezi kde v Nemecku ji pouziva, jasne pro Cr prozatim nepodstatne, ale ono to sem jednou taky dojde ;-)
kalousek
Tak by měli ještě říct co bude k dispozici jako nadstantart. 100 kWh, 150 kWh nebo něco ještě lepšího, ať je to auto aspoň trochu použitelné ?
Souhlas. Evropské elektromobily se stále prezentují s bateriemi zoufalých parametrů. To už je snad lepší nedělat nic a počkat než toto...
Neříkám, že je to úplně nepužitelné - jako rozvážedlo obědů seniorům si to v Německu možná dovolit mohou, ale takových specifických použití asi moc nebude. 41,4 kWh prostě není do reálného světa...
Neříkám, že je to úplně nepužitelné - jako rozvážedlo obědů seniorům si to v Německu možná dovolit mohou, ale takových specifických použití asi moc nebude. 41,4 kWh prostě není do reálného světa...
Spousta dodávek toho za den mnoho nenajede, nicméně trochu větší to pro jistotu být mohlo. Co se dívám, tak v ČR většina z nich najede tak okolo 120-150 km denně.
Máš pravdu. Kapacita na tejto úrovni stačí do mesta pre auto veľkosti Nissanu Leaf, pre dodávku je to fakt len na také posúvanie z jedného kraja štvrte na druhý. Aj prestavba spaľovacieho pohonu na elektrický je ako keď sa človek na pravom uchu ľavou rukou škrabe - technicky to má od ideálu ďaleko, je to drahé a nie príliš rentabilné, takže si chcú zrejme nahnať viac peňazí formou príplatkov za opcie.
Ceny dostane na normálnu úroveň až riadna sériová výroba, toto sú skôr rýchle riešenia z núdze.
Ceny dostane na normálnu úroveň až riadna sériová výroba, toto sú skôr rýchle riešenia z núdze.
Baterky mohly být větší - když nový Leaf má mít 60kwh (a nový Bolt je má). Na druhou stranu si myslím, že pokud to auto nebude plné tak by mohlo jezdit reálně kolem 20kwh/100 km (leaf a eGolf žerou kolem 15) takže ke 200km by se to mohlo dostat.. A pro nějaký rozvozy po městě, jako hotelový auto je to fajn.. Stejně ty rozvážkový služby často někde stojí a pokud budou mít možnost trochu dobít třeba přes oběd.. Mohlo by se to vyplatit i ekonomicky.
Ja momentálne nejazdím so žiadnym EV. Skúšal som Leaf (asi 60 km) a Teslu S (cca 400 km).A ešte kedysi dávno Citroen Berlingo, ale ten mal tuším ešte gélové baterky.
Pri bežnej jazde, s Teslou bola samozrejme svižnejšia, som nepozoroval žiadny extrémny úbytok energie, ktorý by mohol spôsobiť obavu o to, či mi cestou nedôjde šťava.
Rozhodne EV nie sú slepá koľaj, kapacita batérií, rýchlosť dobíjania a dojazd sa postupným vývojom stále zvyšujú. U tohto Mercedesu je predpoklad, že s dojazdom 100 km počítajú aj s určitou záťažou, dodávka predsa nebude jazdiť po meste prázdna. Si zbytočne skeptický.
Byla to predvadeci jizda s prodejcem. Takze uznavas, ze s EV se musi jezdit jak s kocarkem aby to nekam dojelo? Videls jak jezdi mlady kluci s dodavkama? Jak jsem rekl, kdyz tomu slapne letec na krk, pusti si topeni a radio a nabijecku na mobil, tak neujede ani pajdu. Ja mam teoretickej dojezd 50, kdyz to simram a topim v tomhle pocasi ujedu asi 30. Kdyz na to slapnu z nuly, z dojezdu okamzite zmizi 5-6 km. Me to staci, jezdim skoro porad kratky trasy, ale spousta EVfans pocitam rychle vystrizlivi, az si ten verk koupi. Zvlast kdyz poslouchaji, jak jim jejich raketa zrychli a kam az dojedou. Dobre jim tak
Chyba nie je v aute, chyba je vo vodičoch, ktorým chýba zdravý rozum. Môže sa výrobca snažiť koľko chce (bez ohľadu na to, či ide o EV alebo klasický spaľovák), ak za volant sadne ***, je to všetko v prachu. Jak dojazd u elektromobilu, tak spotreba u benzínu alebo nafty a podobne aj životnosť auta alebo dielov. Áno, viem jak sa jazdí dodávkami, sú to najväčšie prasatá na ceste, česť výnimkám.
Ako to nerozporujem, nie je to auto pre letcov.
A že s EV nejazdím. Dôvod poznáš, nákupná cena je proste ešte privysoká, ceny nie sú šité na naše končiny. Ale mne osobne by napr. Leaf úplne stačil, denne robím okolo 100 km, málokedy viac.