Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz představuje eVito a začíná na něj přijímat objednávky

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 22. 11. 2017 • 13:57
11
25
Zobrazit náhledy (11)
Mercedes-Benz eVito Mercedes-Benz eVito Mercedes-Benz eVito Mercedes-Benz eVito Mercedes-Benz eVito Mercedes-Benz eVito
Mercedes-Benz plánuje rozšíření své nabídky lehkých užitkových vozidel o verze s elektrickým pohonem a tyto plány nyní začíná uskutečňovat prostřednictvím modelu eVito.

Mercedes-Benz eVito není prvním lehkým užitkovým elektromobilem své značky, ale má otevírat novou kapitolu v její historii a zároveň do jisté míry navazuje na model Vito E-Cell, který byl představen v roce 2010.

Novinka německé značky disponuje nejvyšším výkonem 84 kW a točivým momentem 300 N.m. Standardem jsou pro model eVito baterie s kapacitou 41,4 kWh, které se plnou kapacitu dobijí zhruba za šest hodin.

Dojezd na jedno nabití baterií se má pohybovat kolem 150 km, ale samotná automobilka uvádí, že při nepříznivých podmínkách, jako jsou například nízké venkovní teploty nebo plné zatížení, může dojít ke zkrácení dojezdu na 100 km.

Mercedes-Benz eVito vstupuje na trh s možností výběru ze dvou rozvorů náprav. V prvním provedení má pak celkovou délku 5140 mm, zatímco ve druhém 5370 mm. Maximální užitečné zatížení tohoto elektromobilu je 1073 kg a objem nákladového prostoru může být až 6,6 m3.

Zájemci o tento model si vedle délky vozidla budou vybírat i ze dvou možností nastavení maximální rychlosti. První z nich představuje 80 km/h a je určena pro vozy, které budou využívány výhradně v městském provozu. Druhá pak nabízí až 120 km/h a je vhodná i pro vozidla, která budou provozována i mimo města.

Mercedes-Benz již nyní přijímá objednávky na model eVito, jehož základní cena je stanovena na 39.990 euro bez DPH (zhruba 1.025.000 Kč). První vozidla mají být jejich majitelům dodána v druhé polovině příštího roku.

Na model eVito hodlá Mercedes-Benz navázat v roce 2019 i elektřinou poháněnými zástupci nové generace modelové řady Sprinter a stranou nezůstane ani nejmenší lehký užitkový model Citan.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Elektrická realita
| 23. 11. 2017
amortizace je u BEV daleko lepsi nez i nafty ;-) procentuelne pada cena dieselu vice nez cena BEV, jak podle pojistoven, tak podle bazaru, rychlejsi odpisy jsou u BEV mozne i v CR, takze bud nevis co jsou odpisy a nebo sis proste neco vymyslel aby jsi mel co napsat >:D

podle AutoBildu bude na eVito zaruka 8 let nebo 250 tisic kilometru a servis je soucasti ceny, a rozdil oproti naftove verzi se stejnou vybavou a stejne vykonnou motorizaci neni dvojnasobny jak si tu psal, ale podle autobildu je to jen 11250 eur, s tim ze k eVitu jsou i prave navic servisni sluzby, asistencni sluzba mobility az 5x do roka, skoleni pro ridice firmy pro jizdu s elektromobily a dalsi uspory treba ohledne poradenstvi a vystavby arealove nabijeci infrastruktury

v nemecku se kuprikladu na elektromobil neplati silnicni dan, respektive vraci se na danich zpet a poplatky za vjezdy do emnisnich zon, rocne tak jen na zakladnich poplatcich muze majitel usetrit 800 az 2500 eur oproti naftove verzi, zalezi kde v Nemecku ji pouziva, jasne pro Cr prozatim nepodstatne, ale ono to sem jednou taky dojde ;-)
Avatar - KANKUNEN
Elektrická realita
| 23. 11. 2017
Já do toho započítávám i amortizaci a tím pádem se karta obrací.
Standardem jsou baterie s kapacitou 41,4 kWh
| 22. 11. 2017
Baterky mohly být větší - když nový Leaf má mít 60kwh (a nový Bolt je má). Na druhou stranu si myslím, že pokud to auto nebude plné tak by mohlo jezdit reálně kolem 20kwh/100 km (leaf a eGolf žerou kolem 15) takže ke 200km by se to mohlo dostat.. A pro nějaký rozvozy po městě, jako hotelový auto je to fajn.. Stejně ty rozvážkový služby často někde stojí a pokud budou mít možnost trochu dobít třeba přes oběd.. Mohlo by se to vyplatit i ekonomicky.
Elektrická realita
| 22. 11. 2017
a kolik vas stoji provoz takoveho naftoveho Vita rocne? to bude asi nejdulezitejsi otazka

treba kdys zvazim kamosuv Crafter, jezdi pro PPL a denne najezdi zhruba od 100 do 120km pri prumerny spotrebe prez 15 litru, za rok tedy pri nijak velkem najezdu smesnych asi 30-35 tisic km, jenze jen na nafte tech rekneme 35 tisic km stoji asi 150 tisic, za Craftr dal tusim neco okolo 900 tisic a kdyby rekneme VW nabidlo elektrickej Crafter za treba 1,5 mice, tak by se mu jiste vyplatil, barak by razem mohl mit na tarifu D27 a elektrinu by me za cca 1500 kacek za MW, ikdyby to melo spotrebu treba 35kWh na 100, tak to porad bude za tech 35 tisic km kostovat necelych 20 tisic na elektrine, takze rozdil treba 130 tisic rocne na nakladech za palivo, pro info predchoziho Tranzita mel neco prez 12 let , to auto vyzdimal doslova domrte tim poskakovanim po meste >:D
Az mu slapne na krk nejaky letec
| 22. 11. 2017
Jak som písal, zbytočne to hrotíš.
Chyba nie je v aute, chyba je vo vodičoch, ktorým chýba zdravý rozum. Môže sa výrobca snažiť koľko chce (bez ohľadu na to, či ide o EV alebo klasický spaľovák), ak za volant sadne idiot, je to všetko v prachu. Jak dojazd u elektromobilu, tak spotreba u benzínu alebo nafty a podobne aj životnosť auta alebo dielov. Áno, viem jak sa jazdí dodávkami, sú to najväčšie prasatá na ceste, česť výnimkám.
Ako to nerozporujem, nie je to auto pre letcov.

A že s EV nejazdím. Dôvod poznáš, nákupná cena je proste ešte privysoká, ceny nie sú šité na naše končiny. Ale mne osobne by napr. Leaf úplne stačil, denne robím okolo 100 km, málokedy viac.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku