Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Finalisté evropského Auta roku 2018 odhaleni. Je mezi nimi i Škoda Karoq?

74 komentářů

zlysoused
Tipuju výhru Volva.
Přál bych to Alfě.
Nejvíc by si to ale asi zasloužili A8 a 5er.
Avatar - Emel
Emel
Dost netypická, vesměs jsou to dražší auta, to nebývalo zvykem... vlastně tam jsou jen dvě čistě mainstreamová auta. Moje sympatie má Stinger. Kdybych měl tipovat dle toho jak to vypadalo dřív, tak asi Ibiza, ale takhle těžko říct. Nic mi neříká Aircross, tak by asi mohl vyhrát 😄
Avatar - nalimer
nalimer
Až primálo áut pre masy.
Alfa, Audi, BMW a Kia sú len pre veľmi obmedzený počet zákazníkov a titul v princípe ani tak nepotrebujú.
Citroen má na trhu svojho bráška Opel Crossland X, preto môže byť súboj medzi Ibizou a XC40. A tam je to už len o lobby. Môj tip tiež asi Volvo XC40.
zlysoused
Mě přijdou Ibiza a Aircross dost nevýrazní na to, aby to vyhráli (při vší úctě ke kvalitám Ibizy). Pravda ale je, že po loňském výsledku to může vyhrát kdokoliv.
Avatar - iudex
iudex
Jj, drahé prémiovky väčšinou nevyhrávajú, tu je ich prekvapivo veľa. Ak by sme sa teda držali tradície a z uvedeného dôvodu vylúčime Alfu, Audi, BMW a Volvo, zostávajú len 3 autá. Stinger je nádejný kandidát, je to pre Kiu prelomové auto (a v zásade aj pre daný segment), jediná mainstreamová stredná s parametrami prémie, to by mohlo zabrať. Na druhej strane cena je stále relatívne vysoká (na pomery ankety). Ibiza má tiež nejaké tromfy, malé auto, ktoré sa priestorov👋rozmerovo tlačí o triedu vyššie. Ale sesterské Polo je oproti nej ďalej, motoricky (2,0T), interiérom, výbavou. Ibiza C3 je mi neznáma, netuším, čím oslovuje, úplne konvenčná technika, ale s módnym SUV lookom a dizajnovými serepetičkami (a.k.a. možnosti individulizácie vzhľadu). Aj ja by som to doprial Stingeru.
Josef 1
Není nad to říci, že nejvíce by si to zasloužilo Audi, co stojí více než 2 500 000 .
zlysoused
Každé auto něco stojí. Beru to podle toho, že auta jako je A8 s každou novou generací posouvají automobilový svět o kus dopředu.
liber
Jako, že o tom všude mluví, jo? Audi, náskok díky technice......tak to musí být pravda.
zlysoused
Na co ta ironie? Velké sedany, jako je A8, S a 7, jsou v každé generaci výkladní skříní automobilové techniky.
Avatar - Auto CZ
Auto CZ
Kokorák bude nominovaný v inej ankete, napríklad v ankete ACZ. Alebo ju už dávno vyhral. 8-s >😁 :no:
Avatar - Joky
Joky
A jestli se dává cena útěchy...tak ji má jistou
Nonsens
kopec drahých áut, ktoré predtým už z princípu leteli z kola von. Nejaký prevratný favorit tam nie je, vyhrať môže ktorékoľvek, čisté tipovanie. Môj tip stinger (aj dobré auto aj veľký počin pre automobilku).
zlysoused
Pro Kiu je to výborný počin. Ale zase co Stinger nabízí tak světoborného ve srovnání s Německou, ale třeba i s Italskou a Anglickou konkurencí?
Avatar - wakantanka
wakantanka
Zaujimavy mix techniky a ceny. 😄
zlysoused
Cena mi přijde zajímavá akorát u GT.
Avatar - iudex
iudex
Aj pri štvorvalcoch je nižšia ako porovnateľná prémia (napr. Stinger 2,2d 147 kW A/T: 42900 eur vs. Giulia 2,2d 154 kW A/T: 46600 eur). Ale je pravda, že keď to zoberieš z pohľadu mainstreamu, je to sakra veľa. Problém (z pohľadu ceny) je aj v tom, že Stinger je len vo vysokej výbave a so silnými motorizáciami, kdežto mainstream si môžeš kúpiť "už od..." Keď si ten mainstream vezmeš s porovnateľnými motormi a doplníš na výbavu Stingeru, cenovo sa dosť priblížiš, príp. dorovnáš (SUperb so silnejším TDI a stvorkolkou tiež prekročí 40t hranicu, o Arteone nehovoriac).
zlysoused
U nás v ČR😒br />
Stinger 2,2d, 147 kw AWD - 1200t
Giulia 2,2d,154 kw AWD - 1230t
XE 2,0Bi-d 177kw AWD - 1270t.

Neporovnával jsem výbavy. Takže Stinger je trochu levnější, ale taky nejpomalejší a ty ceny mi přijdou dost vyrovnané.
Avatar - fOE
fOE
Vybava je ale prave to kde se to lame. To si clovek musi obcas najit cestu do nejakeho premioveho konfiguraku aby prozrel a zjistil, ze tam kde Stinger bude plne vybaveny koncit, tam bude premie teprve zacinat. A az ta bude koncit, bude o minimalne 20tis Euro jinde nez Stinger, spis jeste vic.

Takhle uvazovat muze jen clovek co zvykne kupovat hole auta, pak ano, ty auta zacinaji na podobnych castkach (a takovy clovek ten balast co mu u Kia vnuti nebude vnimat jako vyhodu). Tam to beru.
Avatar - Emel
Emel
Se slevama se Kia taky zatím nepředá... prodejce se kroutil jako had když měl říct, jestli se vůbec vejde pod mega v základu.
Avatar - fOE
fOE
Je to naprosta novinka a viz iudexuv report z arteonu, tam se prodejce kroutil stejne. Chce to nechat si sednout a pak se ukaze jestli se ty cenove nuzky premie vs. stinger zmensi, zustanou, nebo dokonce zvetsi. Ted je na to jeste brzo.
Avatar - Emel
Emel
Ale jo, postavili auto nad běžnými standardy a prostě si to nechají zaplatit, já jim to přeju... mimochodem, ptal jsem se i na předváděčky, všechna Stinger centra prý mají povinně V6 a k prodeji budou cca. za rok...

BTW, Insi je taky novinka...
Avatar - fOE
fOE
To ze je insi novinka a za jakou jde cenu hned takto z kraje, to jde opelu ke cti. Na arteonim priklade jsem se jen snazil demonstrovat, ze ani skoupost na slevu u novinky neni nejaky Kia-vymysl, dela to tak kde kdo, nekteri k tomu jeste umi na uvod i krasne napalit cenik (zdravim do Fordu). >😁
Avatar - Emel
Emel
Nevím úplně jestli to jde Opelu ke cti nebo jestli je to příznakem lehkého zoufalství a neschopnosti něco bez slev prodat, jak říkám, vůbec za to Kiu nekritizuju... jako zákazník to ale beru pragmaticky 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes:
zlysoused
Tak zrovna ta Giulia je ve výbavě Veloce, což není žádná holota. Ano, XE je v základu, ale zase s výrazně silnějším motorem.

Netvrdím, že je Stinger vyloženě premie, ale celkově mi jde o to, že Stinger svým pojetím i cenama míří na prémiovou konkurenci.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Z určitého uhlu pohľadu ani Alfa nie je prémia že? 😄
Avatar - Emel
Emel
Jistě že není. Ale zlepšuje se to...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Kulantne povedané, rovnako ako Volvo by tou prémiou chcela byť a snaží sa 😄
Avatar - iudex
iudex
To, že ponúka to, čo tá nemecká či anglická konkurencia za cenu mainstreamu. A že ako jediný mainstream má Kia odvahu ísť do ligy, z ktorej všetci mainstreamoví výrobcovia vypadli.
Nonsens
dík, odpovedali ste za mňa, autom roka sa väčšinou nestáva auto s naj technikou (to by vždy valcovala prémia a superšporty), ale auto, ktoré prekvapí v rámci kontextu, triedy, obdobia (teda pokiaľ sa bavíme o čestnej voľbe a nie o lobingu).
zlysoused
Mě ta cena nijak extra nepřijde. Zejména pokud jde o 4válce. Giulia a XE stojí podobně.
Avatar - iudex
iudex
Jj, štvorvalce sú finančne vyššie ako manistream, to aj z môjho pohľadu je dosť (aj keď treba uznať, že technika niečo stojí a zadokolka nebude tak lacná, ako predokolka). Ale V6 nemá v rámci mainstreamu konkurenciu a prémiové V6 sú o tisíce eur drahšie.
Avatar - Emel
Emel
Mno, když jsi kvůli ceně vyloučil Alfu, tak ten Stinger na tom není o moc lépe... sice se slušnou výbavou, ale začíná u nás na 1,1M...
Avatar - iudex
iudex
Áno, v absolútnych číslach ide o vysokú sumu, čo hrá proti Stingeru.
webpaja
Ketrou anglickou nebo italskou mainstreamovou konkurenci máš na mysli? Trochu mu může konkurovat top Insignie nebo Arteon, jinak mezi běžnou konfekcí nikdo 😉
zlysoused
Nepsal jsem mainstreamovou. 😉 Giulia a XE jsou cenově velmi blízko. Viz srovnání, co jsem dal nahoře.
Avatar - Emel
Emel
Čim Insi převyšuje Superb a nebo Passat? Nic proti, pro mě patří ke garážovým favoritům... ale hlavně proto, že je 4x4 znatelně levnější, než fwd Sup 2.0. No zítra napíšu víc 😄
Avatar - fOE
fOE
Vzled, exklusivita, u Insignie (ikdyz mala tak prece) furt sance i na vicevalec, nejake prvky vybavy (HUD, matrixLED... ani nevim co dnes superb mit muze a co ne, tak treba se pletu). Asi nic zasadniho, ale neco by se naslo. 😄
Avatar - Emel
Emel
Nic zásadního. Naopak třeba dynamika... Insignie má 0-100 za 7,3s a zatím krátké svezení naznačuje, že to není přehnaná konzervativnost Opelu, prostě ten top benzín jede maximálně jako ten druhý u Supu (a je jedno jestli to je převodovkou nebo motor managementem). Dneska mám naplánované delší svezení s 2.0T, tak dám podrobnější report. Řeknu to ale takhle - kdyby mi ale někdo nabídl Superb 2.0 4x4 za cenu Insi, tak vezmu bez přemýšlení Superba - co, skrytí prodejci a agenti, hecne se někdo? 😄
Avatar - fOE
fOE
Nejel jsem, proto silne slova s tim "vzal bych to nebo tamto" vypustim. Ale staticke dojmy mam z obou a insignie na prvni pohled uvnitr pusobi hodnotnejsim dojmem. Stejny rozdil uvnitr jako octavia vs. astra. Skoda je "kus auta navic", na tom leta buduje svuj uspech, ale zakon zachovani energie zjevne funguje i v automobilizmu a nekde se to projevit musi. A taky projevuje, posledni roky hlavne uvnitr kde s vyjimkou infotainmentu, ktere jsou klasicky folcvagnacky vyborne, ji predbiha kdekdo. 6st DSG v roce 2017 taky pusobi uz trochu archaicky atd. takze...
...takze by se rozhodlo jako vzdy, pri jizde. Nakonec, furt je to auto a ne obyvak. Jak se v tom bydli je vzdy az na 2. miste. 😄
Avatar - Emel
Emel
Jako jo a ne... já vím, materiály na dveřích a tak... jenže Superb má zase třeba výškově stavitelnou loketní opěrku, má schránku na brýle, víc se mi líbí infotainment (i ten levnější 8")... ale hlavně - víc jede a míň žere (zřejmě).

DSG6 možná působí archaicky, ale víš co... funguje. Většina testů Insi se shoduje na tom, že 8AT v Insi je právě ta slabina, která auto brzdí, zejména pokud na něj zkusíš zatlačit. Já si tím zatím nejsem jistý, osobně mám pocit, že 400Nm by mělo i případné zaváhání převodovky přikrýt s větší nenuceností než jak se to reálně děje, tj. spíš tam těch 400Nm není... ale zkusím se na to zaměřit.
Avatar - fOE
fOE
Interier Insignie pusobi hodnoteji jako celek, ne jen dvere. Coz je paradoxni, bo treba na dverich kde ma superb vsude mekceny plast (ale zase jen ten plast) ma insi i tvrde plasty, ale tam kde clovek sahat nezvykne. Jde spis o az prilisnou strohost superbu (verim ze bude vypadat dobre i za 10 let, ale bohuzel, vypada stare uz dnes). Znama si pak vzala superb v latce na nejakych mensich kolech ne uplne stastneho designu a to pak pusobi strasne at se na to auto clovek diva odkudkoliv.
O nefungujicim automatu se clovek docte vsude, na druhou stranu jen dalsi duvod nekupovat auto z prvniho roku produkce (a dal bych nemel strach ze by se s tim Opel nepopral, nakonec ta prevodovka neni nejake opli specifikum, jinde funguje => u oplu hapruje => chce to poresit soft, coz teoreticky pujde poresit nejsnaz).
Trosku jsi me zaskocil s tou schrankou na brile, byval bych se vsadil ze lift v kterem jsem sedel ji mel... ? Jinak vic nez vyskove nastavitelna operka me vzdy potesi operka posuvna.
DSG znam obecne jen v kombu s dieslem a tam to zadne terno nebylo a neni (100% me nepresvedcilo ani nedavne cca tydenni a 1500km dlouhe ziti s aktualnim Tiguanem (190k, 4*4, AT)), do debaty o benzinu se proto poustet nebudu.

Kazdopadne tesim se na dalsi / delsi postrehy s insignii, jak uz jsem psal, to auto me taky zajima. 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
#MeToo 😉 >😒]
Avatar - Emel
Emel
#MeToo - jsou to lamy, auto půjčili novinářům a teď nevědí kde je 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
To snad ne... >😒] To je nějakej osud. Já jsem se taky dneska rozhoupal a chtěl si domluvit jízdu, ale předváděčku 2.0T už má někdo rezervovanou a měli ji naleštěnou v showroomu. Takže už mi ji nechtěli půjčit. Což se vzhledem k počasí nedivím, ale zase škoda té možnosti otestovat 4x4 v té hnusotě.
Avatar - Emel
Emel
Jinak btw... ta 1.5 s tím autem celkem hýbe, asi bych s tím uměl žít... ten kousek pro radost navíc tam ale asi chybí.
Avatar - woody-alien
woody-alien
A kolik měla najeto ? Ta moje byla dost syrová, něco přes 200 km. Působila poměrně vlažně, ale zase ne beznadějně. Předjíždění vyžadovalo pozornost...pro sebe bych to shrnul jako slušnej základ. Taky bych s tím dokázal žít, ale nechce se mi. Pro mě tam chybí jeden mezistupeň mezi silnější 1.5 a nuceně všechnohrabovou+automatovou 2.0T.
Avatar - Emel
Emel
Přesně. Nedávno jsem jel Passat s 1.8T s manuálem a to je tak ideál... respektive... silnější je vždycky lepší, ale ta 1.8 zvládne vykouzlit i trošku úsměvu na rtech a přitom moc nežere. Smůla je, že s manuálem už ji v Passatu nekoupíš. V Superbu sice jo, jenže ten zase teď plošně zdražil a navíc dostal do Style adaptivní tempomat, grr. Za cenu Insi s dvoulitrem a čtyřkolkou.

Najeto... myslím že pár tisíc už tam bylo.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nj, já na to koukal, že Pašík 1.8 už je jenom v automatu. No a obloukem se dostáváme k tomu, že ty 1.5-1.6T dokážou přinést "ten kousek pro radost" v kompaktech, ale už ne o třídu výš. Stále stejné dilema.

Jinak zřejmě s tím zdražováním nezůstane jen u Škodovky. Citace z mé komunikace s Fordem - datováno 9.11.2017
"Dobrý den,
od prosince dojde ke zvýšení všech cen vozů Ford (řádově dle velikosti modelu o 10 až 30. tis. Kč) a to i včetně akčních nabídek jako např. Focus Kombi, TOP Edition atd."
jakubMG
Ahoj,

oceňuji kultivovanou diskuzi...😄 Jen mě překvapuje názor na kvalitu interieru Insignie.
Seděl jsem v Insignii včera, zřejmě v nějaké nižší výbavě – nebyly tam ergonomická sedadla – A interiér Insignie na mě působil velice laciným dojmem, naprosto nesrovnatelné s produkcí Volkswagen group nebo snad s premií. Navíc je na výplni dveří ostrá hrana z tvrdého plastu, která mě tlačila do kolena. 😉

Passat a Mondeo za mně neohroženi...😄
Avatar - Emel
Emel
Nižší verzí jsem jel dneska (protože dealer někde ztratil auto s dvoulitrem). Co mi trošku vadilo byly ostré hrany na hlavici řadící páky (je tam nějaká ozdobná lišta)... a snad páčka na blinkry nebyla úplně deluxe. Jinak ale bez výhrad, pozice za volantem za 1.

A omlouvám se fOE, schránka na brýle tam byla... je možné že by ve vyšších verzích chyběla kvůli OnStar?
Avatar - fOE
fOE
Omlouvat se neni za co, jen me to zmatlo 😉 Jak to je se schrankou vs. OnStar netusim.
Jinak historka se stracenou insignii dobra, zjevne to v CR u Oplu funguje stejne jako v DE. >😁 ;-\
Avatar - Emel
Emel
Je to trošku hyperbola... dvoulitr je novinářské auto, které se jim obvykle v pondělí vrací a obvykle v úterý odpoledne vyráží s dalším novinářem na další turnus... ale novináři si občas dělají co chtějí.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Emel, OnStar je v Insi už od Edition. S tím to zřejmě souviset nebude.
Avatar - iudex
iudex
Auto Motor und Sport postavil Stingera GT proti BMW 440i GC. Nakoniec Stinger prehral (to by bola niekde chyba, aby Kia na prvú dobrú porazila zabehnutú prémiu), ale nijak závratne, o 25 bodov, pričom Nemci pochválili nielen cenu, ale aj motor a riadenie.
Ono už len fakt, že automobilka donedávna vnímaná ako výrobca lowendových modelov (a niektorí prispatí to tak stále vnímajú) dnes spraví model, ktorý sa môže postaviť bez obáv proti zavedenej prémii, je veľký úspech a niečo, čo by mohla porota COTY brať do úvahy.
A aj v teste Motoringu boli zo Stingera nadšení: [odkaz]
zlysoused
Ale jo, já uznávám kvality Stingera. Je to podle všeho povedené auto. Na druhou stranu jen dohání Evropskou konkurenci.
Avatar - praděda7
praděda7
Stinger je afterall korejský bavorák, postavený bavorskými uprchlíky nebo snad i vlastizrádci.... >😁 Ale ve finále je to pořád korejec a ta stigma mu bohužel už navždy zůstane.... ;-\
zlysoused
No stigma. Image Korejců se výrazně posunuje a dnes jsou v Evropě vnímaní jako regulérní mainstreamoví hráči. A Stinger je ještě posune.
Avatar - praděda7
praděda7
Jak kým.... :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No jo, stále se najdou zpátečničtí dědci.
Avatar - praděda7
praděda7
Co tě žere, sluníčkáři?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nic, pračlověče.
Avatar - praděda7
praděda7
No, něco tě očividně žere sluníčkáři, protože ses do mě začal navážet......
Avatar - wakantanka
wakantanka
nie si sám 😄
Avatar - white label
white label
Reálně, kdo se tady (v Evropě) bude aktuálně chlubit korejským logem na "klíči" od auta?
Že je to někomu jedno je věc druhá. Korejská auta mají ještě pořád dost daleko do image/dominance, jakou předvádí třeba u spotř. elektroniky, typicky třeba u televizorů apod.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jestli se "chlubit logem na klíči", pak leda od Mercedesu. Zbytek je stejná nuda.
Avatar - white label
white label
Image D3, Jagu apod. je obecně! jinde..., to co se líbí zrovna tobě není v tomto ohledu podstatné.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Myslíš, že trebárs v NA sa bude chváliť kľúčom od kórejca? 😄
Avatar - white label
white label
Nikde, ani v tom NÁchodě... 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
😄 😄 😄
Avatar - white label
white label
Těch -25 bodů samozřejmě není závratné číslo, ale málo to taky není, jsou i případy rozdílu jediného bodu apod. Navíc, kdyby se nebrala v potaz pořizovací cena, byl by rozdíl logicky ještě větší (ve prospěch 440i GC).
Avatar - white label
white label
Takže, pokud by se nebralo v potaz cenové hledisko, byla by hodnota rozdílu 44 bodů, a to už by bylo poměrně dost.
Devil007cz
Tak to snad vsem bylo jasne, ze tam Karoq nebude.

Opravdu neni, za co by tam Karoq mel byt. Design, to bude vzdycky subjektivni, ale proste je to dalsi sed v koncernu (jedine co v posledni dobe ma smrnc je T-roc).
Uvnitr to taky nejsou zadne orgie cim by ohromil. To treba takova 3008 urcite i kdyz je ten i-cockpit kontroverzni, ale jak bylo v clanku pri srovnani, tak zaklad u 3008 vypada luxusneji oproti Karoqu.Motory u Karoq koncernova klasika. Karoq je dobry stred vseho, ale je to bohuzel ten stred.

Skoda = design bez emoci. Sem tam nejaky prvke na aute, ale jako celek tam zadne emoce nejsou. Proste Skoda miri na konzervativni uzivatele a tam se ji dari. S timhle auto roku vyhrat nedokaze.

U me je to jednoznacne Kia Stinger tento rok. prekvapila vsechny i novinare. Same chvaly, odvazny pocin vstoupit tam, kde nebyli, Je to proste neco prulomoveho v segmentu a pro znacku. design zase subjektivni vec, ale za me plus.

Audi a BMW je takovy logicky pokrok co se dalo cekat a taky vsichni cekali.

Citroen to by byl vysmech a nic jineho zajimaveho tam neni.

Seat je preplastovane Polo nicim nevinika nad konkurenci, i kdyz je pravda ze tim VW posunul latku ve tride celkem vysoko, bohuzel taky i ceny.
Avatar - removed
removed
Srdce říká KIA Stinger, hlava by dopřála Volvu, ale pod zadkem "bych" nejraději Stelvio...
A že tam není Karoq? ...justice!