Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Finalisté evropského Auta roku 2018 odhaleni. Je mezi nimi i Škoda Karoq?

David Bureš David Bureš 27. 11. 2017 • 21:29
43
74
Zobrazit náhledy (43)
Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 BMW 5 BMW 5 BMW 5 BMW 5 BMW 5 BMW 5 Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross cic360Citroen C3 Aircross Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Seat Ibiza Seat Ibiza Seat Ibiza Seat Ibiza Seat Ibiza Seat Ibiza Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40
Z 43 nominovaných novinek odborná porota evropského Auta roku 2018 vybrala sedm finalistů. Nechybí mezi nimi ani tři SUV.

Již probíhající anketa evropského Auta roku 2018 dospěla do finále. Odborná porota automobilových novinářů z různých koutů Evropy vybrala z původně 43 nominovaných automobilů sedm finalistů. Škoda Karoq mezi nimi chybí.

Mladoboleslavská automobilka tak ani v nadcházejícím ročníku nebude mít mezi finalisty svého zástupce, naposledy jej měla v podobě Škody Superb, která v anketě evropské Auto roku 2016 skončila celkově šestá. Karoq nicméně má stále šanci vyhrát v anketě české Auto roku 2018, v jejíž porotě má redakce Auto.cz dva zástupce.

Finálová sedmička je každopádně velice různorodá. Opět je v ní zastoupena Alfa Romeo, jejíž Giulia loni bojovala o vítězství. Tentokrát se mezi nejlepší dostalo SUV Stelvio. Audi bude bojovat luxusním sedanem A8, zatímco BMW řadou 5.

Finalisté ankety evropské Auto roku 2018 (podle abecedy)
Model
Alfa Romeo Stelvio
Audi A8
BMW 5
Citroën C3 Aircross
Kia Stinger
Seat Ibiza
Volvo XC40

Mezi nejlepšími nechybí ani zástupce stále populárnější kategorie malých SUV v podobě Citroënu C3 Aircross (C3 byla letos mimochodem celkově pátá), zatímco z korejských aut je tu zastoupena Kia Stinger. O vítězství pak bude usilovat i aktuální generace Seatu Ibiza a Volvo XC40. Model švédské značky mezi nejlepšími nechyběl ani letos, duo S90/V90 se umístilo na čtvrtém místě.

Před odbornou porotou slouženou z evropských automobilových novinářů je nyní další kolo volby, při níž budou vybírat vítěze. Každý má teď k dispozici 25 bodů, které musí rozdělit mezi finálové vozy s tím, že jednomu může udělit maximálně 10 bodů. Mezi 60 porotci z 23 evropských zemí je letos několik nováčků, stále však platí, že země s vyššími automobilovými prodeji a výrobou mají více porotců. Českým zástupcem každopádně stejně jako letos a loni zůstává Jiří Duchoň. Jako již tradičně bude vítěz ankety zveřejněn při příležitosti nultého dne ženevského autosalonu.

Související články

Avatar - woody-alien
29. 11. 2017 20:30
Re: zaujímavá zostava
Emel, OnStar je v Insi už od Edition. S tím to zřejmě souviset nebude.
Avatar - Emel
29. 11. 2017 12:52
Re: zaujímavá zostava
Je to trošku hyperbola... dvoulitr je novinářské auto, které se jim obvykle v pondělí vrací a obvykle v úterý odpoledne vyráží s dalším novinářem na další turnus... ale novináři si občas dělají co chtějí.
Avatar - fOE
29. 11. 2017 07:57
Re: zaujímavá zostava
Omlouvat se neni za co, jen me to zmatlo ;-) Jak to je se schrankou vs. OnStar netusim.
Jinak historka se stracenou insignii dobra, zjevne to v CR u Oplu funguje stejne jako v DE. >:D ;-\
Avatar - woody-alien
28. 11. 2017 22:57
Re: zaujímavá zostava
Nj, já na to koukal, že Pašík 1.8 už je jenom v automatu. No a obloukem se dostáváme k tomu, že ty 1.5-1.6T dokážou přinést "ten kousek pro radost" v kompaktech, ale už ne o třídu výš. Stále stejné dilema.

Jinak zřejmě s tím zdražováním nezůstane jen u Škodovky. Citace z mé komunikace s Fordem - datováno 9.11.2017
"Dobrý den,
od prosince dojde ke zvýšení všech cen vozů Ford (řádově dle velikosti modelu o 10 až 30. tis. Kč) a to i včetně akčních nabídek jako např. Focus Kombi, TOP Edition atd."
Avatar - Emel
28. 11. 2017 22:23
Re: zaujímavá zostava
Přesně. Nedávno jsem jel Passat s 1.8T s manuálem a to je tak ideál... respektive... silnější je vždycky lepší, ale ta 1.8 zvládne vykouzlit i trošku úsměvu na rtech a přitom moc nežere. Smůla je, že s manuálem už ji v Passatu nekoupíš. V Superbu sice jo, jenže ten zase teď plošně zdražil a navíc dostal do Style adaptivní tempomat, grr. Za cenu Insi s dvoulitrem a čtyřkolkou.

Najeto... myslím že pár tisíc už tam bylo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku