Než přijede s nejsilnějším turbodieselem a plug-in hybridem do zásuvky, musí se zájemci o Grandland X spokojit s nabídkou dvou motorů. Vyzkoušeli jsme diesel v kombinaci s manuální převodovkou.
no, moje mamka ma mokku, takze jsem s ni neco najezdil a to, co tu pises jsou obycejne pi*oviny. ma tedy zakladni benzin 1,6, coz dela z auta idealni mestsky povoz (a to je to, co ona potrebuje). motor je prijemne pruzny a tichy, ale chybi mu sestka na dalnicni rychlosti. tam se pak zbytecne dostava do vyssich otacek a s tim se i zvyraznuje hluk, ale pro motorizace s turbodiesely a turbobenziny s sestikvaltem tohle samozrejme neplati a mamka to nema na dalnice, ale do mesta a na primestsky provoz. utlumeni podvozku je prijemne, auto ma dobre bocni vedeni. trochu neprijemny je kratky rozvor, ktery zpusobuje vetsi tpredozadni pohupovani na pricnych nerovnostech. interier je velice prostorny na tak male auto, vzadu si pohodlne sedne dospely. palubovka je ergonomicky zcela ok, cervene podsviceni je vec vkusu. trochu blbe se kouka doleva pres mohutne sloupky celniho skla. nekomu muze vadit maly kufr, ale pro ucel "nakupni taska" je pro mou mamku idealni. zvyseny podvozek a oplastovane lemy jsou idealni do mestske dzungle. auto bych s timto komentarem pro podobne ucely vrele doporucil. takze tohle je zase muj nazor na totez.
p.s. a neboj, nastavajic tchan ti to uz urcite nepujci a budes muset dale jezdit autobusem ;-)
Jel jsem teď 200 km v Opel Mokka a přestože se mi z venčí líbí,je to strašný,ale opravdu strašný vrak..Nevím, ale Opel zůstal v roce 1990..kokpit katastrofa,obrazovka červeně řve do očí,neskutečný hluk v kabině, jako v multikáře a o automatické převodovce nechci raději vzpomínat..mělo to najeto 17 000km a vím,že už si do toho nikdy nesednu..nechtěl bych Opel ani zadarmo...myslím to vážně..kolik to otce přítelkyně stálo jsem se raději neptal..
Tak určitě. :-) Každý, kdo nemá problém s koncernem VW, je z principu třídní nepřítel a zaprodanec. :-) Já jezdím od 2001 ve třetím Opelu za sebou, ale v práci máme Octavii 3. A rozdíl oproti Astře K tam prostě je. Bohužel v mnoha aspektech je pro mě Octavia lepší.
Vlastně máte pravdu. Teď si vzpomínám, že už před rokem mě informoval jeden prodejce Opel, že byli na předvádění nových SUV a že už tam měla spousta z nich z francouzské techniky rozpačitý výraz ve tváři. Karoq, Ateca a T-roc to jistí.
To měla být narážka na to, že, dle mého soudu, Vy mluvíte o hruškách a já o jablkách. Ano, v základu 1,2 jistě může stačit, stejně tak v Cliu. Jenomže ono nic jiného, než základ v tomto případě neexistuje. Tedy pokud vám základ stačí, nemám s tím problém. Mně to ovšem vadí. A protože naftu nechci, stejně tak 1,2 v základu, je pro mě toto SUV nekoupitelné. Jak prosté.
Tak nějak jsem to naznačil výše. Jezdím s Astrou 1.4t 110kw a už tak je ten motor ve srovnání se stejně výkonným TSI o chlup horší. SUV s motorizací nižší jak 1,4, lépe 1,5 je pro mě kategoricky nepřijatelné. A vzhledem k tomu, že tady ten pseudoopel asi nikdy nic jiného mít nebude (nepochopitelné ve světle nové 1,5t v insignii, resp. v trendu návratu k zážehovým motorům), je pro mě nekoupitelné. Mimo jiné :-) Jinak mezi námi má Opel nově vyvinuto pět přímovstřikových, přeplňovaných, benzinových motorů (1,0, 1,4, 1,5, 1,6, 2,0). Ale sem dají 1,2 od PSA.
Aj si s tým išiel, či len tak od stola? Prečo by mal byť šesťstupňový automat pravek? Ja som s ním bol spokojný. Je teda pravda, že výber motorizácii je bieda, ale fakt by som si netrúfal tvrdiť, že je to len prezlečená 3008-ka. Áno, kľúčik, obrazovka aj motor, ale podvozok je našťastie lepšie nastavený a nevytrasie z teba dušu.
Měl jsem Vectru, dvě Astry a mám (měl jsem) rád Opel. A zde je vidět dopad fúze s PSA. Peugeot v jiném designu. Děkuji, nechci! Do budoucna počítám s koupí menšího SUV. Ovšem u tohoto auta mi zcela uniká jediný důvod, proč jej zařadit mezi adepty. Komplet francouzská technika, zejména pak směšná škála motorizací, resp. 1,2 benzín a 1,6 nafta? To je vtip? Stejně tak šesti-stupňový automat (pravěk) a manuál s chodem přesným jak Pražský orloj po zásahu slepého mistra Hanuše. Chcete-li vyšší SUV, ale jezdíte spíše město a kratší trasy máte bohatý výběr z jednoho motoru, navíc trapného 1,2 do bezmála půl druhé tuny vážící obludy. Takže jednoznačně koncern a 1.5 TSI. Auf Wiedersehen Opel.
No šťouráš do toho očividně vydatně a ke všem docela špatně. Ocel je slitina. A jak jistě sám víš, ocel není jedna, ale je jích řada rozličných druhů. Ale dle tebe asi ani sami konstruktéři, kteří zmiňují výrobu a konstrukci automobilového skeletu z vysokopevnostní oceli neví o čem je řeč?
Něco si o tom nastuduj, zapni zdravý rozum a on se to poddá.
No, že tady redaktoři prostituují je všeobecně známo, jestli si to neumíš představit tak tady máš popis. >:-[] A to jsem zůstal jen u orálního sexu. >:D
ja sa pripojim kedze som studoval materialove inzinierstvo ;) ... kola su naozaj z oceli...ocel ako material je "zliatina" ( aj ked to nie je uplne presny nazov) zeleza a uhlika .. rovnako ako litina ( lisia sa obsahom uhlika ) ..
samozrejme okrem toho su tam dalsie prvky a podla toho sa odlisuju vlastnostami...
podla mna co sa mylis je to ze ciste zelezo sa neda vyrobit resp. by bolo drahe...
ocel je extra levna a preto sa pouziva skoro vsade.. ;)
Captur má 6-stupňovú dvojspojku v benzínovej aj dieselovej verzii, nie? Neviem, či je to tá istá, ktorú má aj Clio R.S., ale v ňom je naopak skvelo vyladená.
Hovorím o šesťstupňovom automate, ktorý môžeš mať v Aircrosse iba v kombinácii so silnejším 110-koňovým PureTechom. Fakt skvelá kombinácia.
No a v Renaulte to viem porovnať s automatom EDC, ktorý dávajú do faceliftovaného Capturu (v kombinácii s motorom Energy TCE 120). Fakt slabota ale, teda to je šesťstupňová dvojspojka.
Renault pouziva uplne jine prevodovky v poslednich generacich. Od Getragu, ktera je dvojspojkova a 6 stupnova pro diesel motory a 7 stupnova pro vetsinu benzinovych motoru, krome Clia, kde je 6 stupnova.
Ale ne, takhle se plést... Ocelová slitina je pořád ocelová, bez ohledu na příměsi (kterých je tam opravdu velmi malé množství). A ne, nehádej se, materiály byly můj oblíbený předmět na VŠ.
Floyde, tak už si propána někde půjč učebnici pro SPŠ Strojní a dej s tím pokoj. Jestli tě někdo tepe, tak je to jen proto, že se vytrvale odmítáš vzdát svých bludů. Klidně si tedy v nich žij dál, ale NIKOMU nedoporučuj, aby se dovzdělal. Možná že i v baru vyžaduješ ČISTOU Tequillu Sunrise, protože přece nebudeš pít nějakej koktejl. ;-)
Někomu to je fuk..a jde o image...pak stačí CROSSOVER.
Někdo , a znám dost lidí , co jezdí s SUV do terénu , tyto auta vyhledává pro jejich sportovně užitné vlastnosti..tedy SUV.
Opel a Peugeot ..bohužel SUV nyní nevyrobily.
Auto je docela pěkné , interier super..a to je vše.
SUV nebo Crossover? Správně položená otázka. Odpověď otázkou - kolik lidí reálně zajímá že má CX5 světlou výšku 20 cm a možnost 4x4. Kolik lidí si ji koupí pro možnost jízdy v terénu? 10%, nebo snad 20%? A využijí ji reálně vůbec někdy? Je to především módní trend a pro automobilky možnost vytáhnout z kapes zákazníků větší balík. Proto se především musí líbit, reprezentovat a bezpečně přepravit z bodu a do B. A většině je šuma fuk jestli je to crossover, nebo SUV.
Nejsem z oboru, nicméně jak mi někdo doporučil, googli. Ve vyhledávači se to pojmem čistá ocel jen hemží. Nicméně jak už jsem napsal, to že to někdo použil na internetu není argument myslet si, že je to správně. Nemyslím si to ani já. Stejně tak si ale nemyslím, že pojem ocelové kolo je správnější termín než plechové kolo. Ale místo toho aby mě to někteří místní borci objasnili, hned do mě tepou. Oni jsou totiž největší odborníci a ostatní jsou jen looseři, že? Já se jen na začátku septal, resp. jsem vznesl řečnickou otázku na pana Kolmana, jestli si fakt myslí že ta kola jsou coelová. Já si to nemyslím. To je celé. Jeho názor, můj názor. On ať si klidně dál píše ocelová kola, já si pořád ale budu myslet, že je to jen kus plechu. A ano Karle a další, nejsem kovaný v tomto oboru, ale o auta se zajímám.
Btw, už jen čekám, až mě někdo napadne že tady schválně hejtuju, abych namnožil diskuzi, to se tady ještě neobjevilo.
Převodovku "od Opelu" bude mít jen těžko, když nemá ani motory od Opelu. Nicméně PSA používá stejnou převodovku jako GM/ Opel. Pokud tedy mluvíš o osmistupňovém Aisinu (případně starším šestistupňovém, ten používal kde kdo; i Renault, mám takový pocit). Pokud bys mluvil o převodovce GM, kterou by měl Opel montovat do Buicků Regal (US verze Insignie), tak tu má jen těžko.
"Jenže tento terminus technikus novopečenému redaktorovi jaksi uniká. Ale zase má šanci, že vzhledem ke svému věku na sobě ještě může popracovat. Než se tak ale stane, neškodilo by se zeptat třeba pana Vaculíka, to je odborník par excellence."
" Pokud to redaktor neví, neměl by psát články, a pokud to čtenáři neví, měli by se vzdělat a ne se hned urážet a urážet."
SUV Mazda CX5 má světlou výšku přes 20 cm a 4*4...běžně s ní jezdíme do lehčího terénu , po lese atd..
Tenhle "Opel" z Francie bohužel je jen předělaný crossover..nízká výška podvozku a absence 4*4 z auta dělá další městské oplastované auto , bez ambicí na trochu zábavy mimo město.
To , že německý Opel musí mít tragickou převodovku a řazení z PSA je katastrofa , stejně jako to , že může mít jen ty francouzské motory..bez možnosti 4*4. 8-s
Krásný design a super interier to bohužel nezachrání !
To Opel Mokka je jiné kafe , asi poslední pravé SUV Opel.
Mal som teraz Grandland X s tým benzínovým turbom a manuálnou prevodovkou...Eh, nebolo to bohviečo. Úplne súhlasím s autorom, tu sa oplatí priplatiť za automat alebo neísť do malého turba.
V článku ale nezazneli dva aspoň pre mňa zaujímavé postrehy. Jeden sa týka OnStaru a síce, že v Grandlande to trochu pokašľali. Je tam staršia Peugeot navigácia, preto keď si zavoláte o poslanie podkladov pre nejakú adresu, tak máte smolu. Grandland jednoducho nie je kompatibilný. Tiež nemá Matrix Intellilux svetlá, ale mechanické LED AFL. A logicky sa vyrába v PSA závode vo francúzskom Sochaux.
Inak vie mi tu niekto povedať, či má dvojica Crossland X / Aircross automat od Oplu? Je totiž skvelý, Renault môže závidieť.
Čtu to znovu po sobě a žádnou hloupou urážku tam nevidím, navážíš se do mě jedině ty. Můžeš mi prosím napsat/vypíchnout z toho co jsem napsal já na téma plechové/ocelové kolo, co podle tebe je urážka pana Kolmana. Děkuji.
ty voe, ocel neni chemicky prvek, je to slitina a to muze byt slitina z ruznych chemickych prvku a v ruznem pomeru a jeste pri ruznem technologickem postupu. cemu prosimte rikas 100% cista ocel?
floyde, prosim te, koukni aspon na wikipedii a napis tam ocel. at vidis, co vsechno je ocel. pak si tam napis pojem plech a precti si neco o plechu. a kdyz nebudes zatvrzele trvat na svem bludu, pochopis, ze ocel ma spousty podob, neni nezbytne draha a delaji se z ni napriklad plechy, z kterych se treba delaji plechace. takze ano, plechace jsou z oceli a jsou tedy ocelove.
wiki: "Plech je plochá kovová deska vyráběná tvářením (kováním, tažením, válcováním za tepla nebo za studena) v různých tloušťkách. Slouží jako polotovar pro další výrobky. Nejvíce je využíván ocelový plech, význam má také plech měděný, mosazný, plechy z hliníkových slitin a titan-zinkový plech nově používaný na okapy, svody vody ze střech domů."
Možná, že v závěrečném hodnocení se jedná o výrok shrnující dlouhodobější zkušenost, zatímco nahoře v textu se nachází popis prvního dojmu.
Závěr, tak jak je napsán, je v souladu s hodnocením ostatních testujících redaktorů v jiných médiích. Tedy pokud se týká charakteristiky odpružení na osmnáctkách.
Ale vlastně nechci mluvit za pana Kolmana, třena nám ten rozpor nějak vysvětlí.
Jenže ocel není jen slitina železa a uhlíku, ale veškeré slitiny včetně legujících prvků. Jinak by asi těžko mohla existovat nerezavějící ocel (přesněji řečeno, když jsi ten odborník, korozivzdorná). Ty jsou vysoce legované. A řada dalších.
Ty by sis měl v první řadě najít, co to znamená ocel. To je podstata problému. Není to něco super drahého a vzácného. Je to všude kolem nás. Viděl jsi někdy železniční most nebo třeba stožár vysokého napětí? Nebo jinak. Máte doma příbory? >:-[] (A teď mohu jen doufat, že nemáte stříbrné, nebo naopak hliníkové. :-) )
A z čeho je asi tak ten plech? Plech je forma, nikoli materiál. Plech může být hliníkový, titanový, měděný atd. I ocelový. Ocel je slitina železa, uhlíku a dalších prvků (při vyšším obsahu uhlíku je to pak litina). Když je tedy něco plechového, tak to bylo vyrobeno z plechu (jeho stříháním, ohýbáním, lisováním atd.), nikoli třeba odléváním. Ale o materiálu to nic neříká.
Plechová a litá kola jsou jen hovorové výrazy. Vychází se z toho, že se kola normálně nedělají z hliníkových plechů, ani ocelových odlitků. Plechová tedy nejsou hliníková a litá nejsou ocelová. Hliníkem pak pochopitelně míním všelijaké jeho slitiny.
Ocel je (jak jsi správně citoval a nesprávně pochopil) vždy slitina. Železa + něčeho dalšího. Čistá ocel je pi.čovina, ocel je vždy slitina.
Pořád to nechápeš. Čisté může být železo. Hliník. Měď. To jsou čisté kovy. Když se do železa přidají nějaké prvky, začne se tomu říkat ocel.A ta má spoustu variant.Zkus si najít čistou ocel v tabulce prvků.
>:D
Se vším co píšeš souhlasím, s výjimkou poslední věty. Podle mě je správné označení plechové kolo, viz moje předchozí odpověď tobě, ale pojem ocelové kolo zní lépe a možná že je i častěji používané. Ale to kolo opravdu není vyrobené ze 100% čisté oceli. A to že je častěji používané a že se o něm tak píše i na internetu ale ještě neznamená, že je to správně, nebo že to nutně musí být správně.
Já si názorů pana Vaculíka vážím, pro mě je to odborník na auta jak se patří. Nikde jsem netvrdil, že ty Karle nevíš, píšu že pan Kolman neví. A za tím si stojím.
Drahý miromene a někteří další diskutující, co mě tu skoro kamenujete, chtěl jsem již toto vlákno ukončit, ale když jinak nedáte, uděláme si malou sondu do technologie výroby oceli:
Na začátku výroby oceli je surové železo, které se zpracovává ve vysokých pecích redukcí oxidů železa v železné rudě. Následnou redukcí grafitického uhlíku vzniká ocel, přičemž metod na její získávání v historii bylo několik (viz Siemens Martinské pece, konvertory, zkujňování atp.). Cílem bylo vždy a pouze zefektivnit a zlevnit celkovou výrobu oceli, rozhodující je zbytkové množství uhlíku. Podle toho pak označujeme ocel jako nelegovanou nebo legovanou (nízko nebo vysoko), přičemž za legující prvky slouží vzácné kovy jako například nikl, kobalt atp. (nízko do 5 %, vysoko kolem 30 %). Takže už to není čistá ocel jako an začátku, ale slitina s poměrně přesně daným podílem legujících příměsí. Tato slitina se pak dále zpracovává (válcování, kování), hovoří se až o několika stovkách či tisících druhů slitin oceli podel různých parametrů jako je pevnost, poddajnost, tuhost atd.
Podtrženo a sečteno: výsledný produkt, z něhož je vyrobeno kolo běžného vozu, není ocel, ale slitina oceli s určitým, ve výrobě přesně definovaným podílem příměsí. Proč? Protože je to levnější než proces vyrábět kolo čistě ze 100 % oceli, navíc se tím dají získat určité konkrétní parametry, které čistá ocel nemá.
Teď už se chápeme?
Nedělej to. Ona i karoserie aut je z oceli, pokud se bavime o běžne produkci, i když se tomu řika plechařina. Tam se dokonce použiva i kvalitnějši ocel jako vysokopevnostni nebo ultra vysokopevnostni. To už je o jejim složeni, ale tohle je na jinou debatu. Prostě plechač je spiš hovorove pojmenovani.
Jinak...
"Dotazy k plechovým kolům
Rozdíl mezi pojmy ocelové disky vs. plechové disky?
Význam je stejný. Správné pojmenování je ale ocelové disky, respektive ocelová kola. Ovšem název plechové disky je více používaný."
Ale když mi dáš kontakt, klidně osobně navštívím pana inženýra a odborně s ním podiskutuji na téma, jestli jsou kola na dnešních autech skutečně ocelová. A výsledek zde sdělím. A teď v tom nehledej ani špetku sarkasmu, myslím to zcela vážně.
A viš z čeho je ten plech ? Ja ti to prozradim, ale nikomo, opakuji nikomu to neřikej. Ten plech ze ktereho se dělaji zakladni disky k autum je z oceli, žadny drahy material to opravdu neni jak vyše pišeš, pač to neni drahy kov jako např. střibro, zlato, platina atd. Prostě si uplně mimo a buď si to nechceš přiznat a nebo ještě huř...
Číst umím, psát jak vidno taky, utfg znám a netrolím - jen tvrdím, že mezi pojmy plechové a ocelové kolo nejde dát rovnítko. Prostě nejde. Pokud by měl pan redaktor alespoň elementární znalosti z technologie výroby oceli, pak by nemohl napsat, že tento Opel stojí na ocelových kolech, nýbrž na plechových.
A už se na tom točíme jak na kolovrátku...
Věř mi, že na každé už i střední škole by tě profesor technologie při takovém nepochopení pojmů plech a ocel vymetl ze třídy. A takovej inženýr Švercl by tě zřejmě ztrestal i fyzicky. ;-)
Karle, při vší úctě k tobě, tentokrát opravdu ne. Nikoho nepoučuji, jen jsem se na začátku zeptal pana redaktora, jestli si on myslí, že ta kola jsou opravdu ocelová. Prostě nejsou, jsou plechová. A s tím toto vlákno uzavřeme, pokud se k dané problematice tedy náhodou nevyjádří samotný pan Kolman.
Upřímně. Mě je to jedno. Použil jsem jen výraz ze článku. Kdyby tam bylo SUV, použil bych to taky. Výraz Crossover je asi výstižnější, auto tváří trochu jako teréňák, trochu jako zvýšená hatch, trochu jako rodinné auto. A to splňují obě. Jasně CX5 má aspoň možnost pohonu 4x4. Ale v zásadě tam rozdíl není.
Mimo fakt nejsem, věř mi. Na každé už i střední škole by vám učitel technologie vysvětlil, jaký je rozdíl mezi pojmy plech a ocel. To kolo je prostě plechové a dál o tom netřeba diskutovat. Jako ocelové by se mohlo označit pouze a jedině v případě, že by bylo vyrobené z čisté oceli, což rozhodně není, protože by celý výrobní proces byl technicky velmi náročný a výseldný výrobek (kolo) nesmyslně drahé.
Tak naposledy - ocel je běžný materiál, používaný hojně např. k výrobě karosérie, nijak drahý.Ocelová karoserie Dacie určitě není jen pro arabské šejky.
Plech je pouze možný TVAR, opakuji - TVAR.Podobně jako tyč, trubka. Označení "plech" vůbec nic neříká o materiálu, jen snad to, že je to kov.
Označení "ocelové kolo" je správné, lidově se říká "plechové kolo".
O oceli jsem se pár let učil, i jsem z ní maturoval. Moc si toho už nepamatuju, ale takhle základní znalost tu má podle mě 90% diskutujících. Ty kupodivu ne, ale poučovat ostatní si přesto neodpustíš.
Žádná tečka. Jsi úplně mimo. Plech není druh materiálu....to už je výrobek, byť většinou slouží jako polotovar pro další zpracování. No a ten plech pro výrobu disku kola je z oceli, můžeš se třeba stavět na hlavu. Ona totiž i ta nejsprostší stavební armatura je z oceli, té nejnižší třídy....ale je.
No vidíš, a když já v jiném vlákně této diskuze poukážu na to, že nepotřebuji být novinář, abych věděl jaký je rozdíl mezi plechovým a ocelovým kolem (sakramentský), tak mě za to někteří málem kamenují. Pokud to redaktor neví, neměl by psát články, a pokud to čtenáři neví, měli by se vzdělat a ne se hned urážet a urážet.
Za co? Za to že nesprávně v textu napíše že auto má ocelová kola? Kolman totiž asi neví, že ta kola jsou plechová, tedy že jsou vyrobena z plechu, nikoli z oceli. Kdyby totiž byla z oceli, tak to auto zaplatí jen nějakej arabskej šejk, a ani ten ne.
A že to takto označují někteří prodejci? To je podle tebe argument? pane, to auto má kola z kvalitní ocele vs. Pane, to auto má kola z obyčejnýho plechu. Jak ti to zní? První krásně, druhý blbě?
Takže zalízat se nebude a omlouvat taky ne, není totiž za co.
Jj, jak jsem psal v úvodu svého posledního blogu, Opel z toho vykřesal opravdu pěkné auto. Navíc nemám výhrad ani k interiéru. Bohužel, motor chybí. To mě může Reco stokrát přesvědčovat, že v souboji 1.2eTHP vs. 2.0TDI s chipem "na okreske nevidiet velmi rozdiel" :-) , já mám celkem přehled, jak ta malá turbíčka jezdí.
A prodejce, nazývající svůj výrobek "ocelové kolo" , taky neví.
Běž se zahrabat. Kolik lidí ti to musí napsat, abys to konečně pochopil?
Měl by ses Kolmanovi omluvit a zalézt.
Ano, zrovna já jak píšeš. Pokud totiž někdo napíše že auto má ocelová kola, je zjevné že nerozumí technologii výroby oceli. Ta kola jsou totiž plechová. Tečka. Dál to netřeba rozebírat. Já to vím, ty to víš, Kolman a Machala to neví.
Ty woe, Floyde, kam na ty terminusy technikusy chodíš? Ocel je materiál, plech je TVAR materiálu. Plech může být ocelový, měděný, hliníkový. TY chceš poučovat redaktory? Zrovna ty???
Samozřejmě že základ je ocel, ale s ohledem na potřebné vlastnosti a náklady jsou přidávány různé příměsy, které ovlivňují výsledné složení materiálu. Takže na konci to už opravdu není ocel, ale slitina (neplést s litina).
Jen stručně: Plech je slitina vždy několika prvků, které ovlivňují jeho složení, vlastnosti a cenu. Naproti tomu ocelí se označuje pouze a výhradně čistokrevný materiál, který vyrobit je velmi nákladné. Takže napsat ocelové kolo je holý nesmysl, a rádoby erudovaný redaktor na nejlepším webu o autech by toto měl vědět, anebo by to měl aspoň vědět Machala. Jenže ani jedno ani druhé se nekoná, a proto pak Kolman s klidem napíše takový paskvil.
Ještě malá citace z prvního odkazu, abych ti to zjednodušil: "Časté otázky: Jaký je rozdíl mezi ocelovými a plechovými disky? Ocelové disky jsou hovorově nazývány plechové"
První odkaz: "Vybírejte OCELOVÁ kola KFZ...."
Druhý odkaz: "OCELOVÉ kolo 9833"
Co konkrétně je na tom podle tebe nesrozumitelné a co jiného je plech, než plát oceli nebo jiného kovu?
Přesně tak, jak uvádíš - ta kola jsou plechová, nikoli ocelová, v tom je setsakramentskej rozdíl a nejen v ceně >:D >:D >:D
A k mojí druhé otázce - plechový disk stojí cca 1200 Kč, ocelové kolo by ale bylo mnohonásobně dražší než celé auto. Jenže tento terminus technikus novopečenému redaktorovi jaksi uniká. Ale zase má šanci, že vzhledem ke svému věku na sobě ještě může popracovat. Než se tak ale stane, neškodilo by se zeptat třeba pana Vaculíka, to je odborník par excellence.
Pane Kolmane, jak můžete jízdu v závěrečném hodnocení označit za komfortní, když jak píšete ty osmáctky už byly za hranou a že tlouklo to do podvozku? Testujete něco a hodnotíte něco jiného?
Jo ten málo výrazný design mě taky pobavil. Jinak za mě je to hezčí než výchozí 3008 a spolu s Mazdou CX5 možná nejhezčí kompaktní crossover na trhu. Krásný astrovský útulný interiér, skvělá AGR sedadla, ladění do komfortu. Za mě palec nahoru. Jediné co tomu chybí je slušný benzínový přeplňovaný motor třeba Oplácká 1,6 Turbo. Pak bych o něm i uvažoval.
Asi mi neco unika ale 1.6CDTI s 88kw neni nejslinejsi motor v nabidce momentalce a tudiz logicky neni ani vrcholem.
Pokud vim, tak je to 1.2 Puretech ma 96kw a tudiz toto je vrchol. Zrychleni ma lepsi nez diesel. Max rychlost totozna, pokud tady nebudeme resit rozdil 1km/h.
O design jako minus, tak to by musel mit i Karoq, protoze je to ta stejna sed koncernova.
Proč poslední dobou chybí u testů srovnávací tabulky s konkrencí? Tady bych si jí krásně dokázal představit. Když už, tak dejme tomu Karoq, Kadjar... Všichni maj 1,6 v naftě, proč ne.
Nu, pokud byste chtěli být objektivní, mohli jste ponechat jen dva zbývající zápory, zmínka o designu je zcela za hranou objektivnosti.
V kladech automobilu jste naopak "zapomněli" zmínit ovládání klimatizace klasickými tlačítky a vynikající přední sedadla (i když nejsou zrovna AGR, jsou i tak naprosto skvělá).
Srabi z ACZ....