Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Nissan Primera P12: Nízká cena kvůli pokaženému renomé. Je tak špatná?

Od ukončení výroby primery třetí generace (P12) uplynulo 11 let. Dnes jsou funkční exempláře k mání už za dva průměrné platy. Opravdu je toto dodnes zvláštní auto tak hrozně nespolehlivé?
Zpět na článek
Avatar - Lukixe
1. 12. 2017 23:34
Re: cvt
Výborný nápad!Možnože by po dodatočnom nadšení vedel vybaviť protislužbičku v podobe retro redakčného testu :-) Na ten určite ako aj ja netrpezlivo čakáš.Inak zapožičal by som aj ja ale do Prahy moc ďaleko ;-\ A mal by na výber medzi striebornou a čiernou GT/sedan plus ako bonus modrý TopSport-liftback.
Avatar - pelikoš
1. 12. 2017 22:03
Re: nechápu
a kelly je jako nějaké měřítko?
1. 12. 2017 20:26
Re: zaujimave
auto len stalo nebolo viac potrebne a platit poistky len tak do vetra by bolo zbytocne radsej nech sluzi dalej dalsiemu majitelovi ale mam na to auto dobre spomienky vela dovoleniek odkrutilo :-)
1. 12. 2017 13:55
Re: Cesta od Nissanu k Hnissanu
A potom se Tomiovym rodicum narodil Kaskaj a dotahl to na nejprodavanejsi SUV a Japonce v EU.
Avatar - lamal
1. 12. 2017 12:52
Re: cvt
Ak sa pohybujete v Prahe, tak kludne zapoziciam svoju P11 GT na oboznamenie sa s vozidlom ;-) ked tak - SZ

P10 zacala uz v roku 1990, tak zrovnavat s tuhostou kasne accordu 6G uplne neslo, ten sa mohol zrovnavat s P11... na svoj vek bola P10 dost tuha, nosniky v prednej casti mali uz formu aj robustnost pokrocilejsich 90tok, problem bol trocha v zadu - medzi tlmicmi si to pytalo vzperu, P11ka tento problem uz nepoznala.
Avatar - lamal
1. 12. 2017 12:47
Re: Automobilová sebevražda Nissanu
pre koho trefa ? 7g bol lepsie a kvalitnejsie auto, lepsi podvozok a o typeR to plati dvojnasobne... ten dizajn bol prijaty pre skalnych tazko, pre novych zakaznikov naopak lepsie... samo 8G vyzeral vo svojej dobe urcite lepsie ako P12 ka ;-)
1. 12. 2017 12:15
Re: Automobilová sebevražda Nissanu
Co je s 8G Civicem? To byla od Hondy trefa do černého. Jinak, Accord se do EU vrací.
1. 12. 2017 09:06
Re: Automobilová sebevražda Nissanu
Sorry, ale srovnávat sedan/liftback/kombi střední třídy s velkým rodinným MPV fakt nejde. Ani po funkční, a už vůbec ne po marketingové stránce! :-O
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
1. 12. 2017 08:53
Re: cvt
Ano, je to tak. Ravenol dělá dost specifických norem olejů pro asijské značky. K těm jízdním vlastnostem a také motoru 2.2 Di (dCi). Opravdu mi to s tím dvoulitrem nepřišlo tak hrozné. Kromě tohoto auta jsem kdysi jezdil s jinou P12 2.0 16V a tehdy to porovnával s ojetou Toyotou Avensis II s automatem. A už tehdy jsem v tom našel zalíbení. Přiznám se na rovinu, že s P11 jsem nikdy nejel, ale s P10 docela dost, neboť jsme to měli svého času v rodině. To už jsem dělal tuhle práci a vzpomínám si, jak jsem v jednom týdnu přesedal z Primery P10 1.6 do Accordu 6, generace 2.0 (takový ten krátký co už nebyl s Roverem 600) a také do Xedosu 6 2.0 V6. Docela zajímavé srovnání tří japonců stejné třídy. Xedos byl měkký a komfortní s velmi lehkým řízení, Primera naopak snad až příliš tvrdá se subjektivně nevalnou tuhostí karoserie. No a accord? Ten se mi líbil nejvíce, byť ty dva pozdější jezdily ještě lépe. Je fakt, že oproti P10 a Xedosu 6 je tohle auto o generaci novější, tak možná i proto. Samozřejmě ve všech případech hrálo roli opotřebení. Byly to ojetiny, byť všechny v relativně dobrém stavu bez viditelné koroze a se vším funkčním. Fakt bych chtěl tu P11 někdy zkusit. Ale už se to asi nepodaří.
Avatar - 3_diamanty
1. 12. 2017 08:24
Re: Cesta od Nissanu k Hnissanu
o mitsu sa neboj.. ma vlastne motory aj vyvoj.... a este len cas tejto znacky pride... tesim sa na ich nove hybridy ;-) .. mitsu to ma zatial dobre rozohrate... eclipse cross je len prva chutovka.. ale dalsie a ovela sofistikovanejsie su uz na ceste :yes:
Avatar - sendador
1. 12. 2017 07:20
Re: Automobilová sebevražda Nissanu
S Primerou jsem nikdy nejel, ale v Phedre mam budiky taky uprostřed a ac jsem na to z pocatku koukal s nedůvěrou, není to zas tak spatne reseni. Je to jen o zvyku. Když ted sednu do jiného auta, hledam budiky uprostřed ;-)
Avatar - Ada je zase tady
1. 12. 2017 03:31
Re: Nysan
Začalo to už v 90 letech. Na R19 vzpomínám často a vždycky mám oči podlité krví. :no:
Avatar - Ada je zase tady
1. 12. 2017 03:29
Re: Cesta od Nissanu k Hnissanu
Nedivil bych se, pokud by to tak dopadlo... Takže z mé strany souhlas. Poslední slušný trojválec byl ten ve Wartburgu.
30. 11. 2017 23:41
Re: zaujimave
to teda neznie veľmi dobre... myslím tie ceny... otázka porobiť auto a potom predaj? remene- asi to chcelo napnúť, niekedy aj opakovane
30. 11. 2017 23:38
Re: Automobilová sebevražda Nissanu
nadšenie bolo ale predaje nie takže nič iné neostávalo len niečo zmeniť. Je to uholpohľadu, kaškaj predávajú výborne, moderné nissany stoja za * ale ľudia nechcú šoférske auto... chcú veľa výbavy... za malý peniaz a to im nissan dáva....
30. 11. 2017 23:35
cvt
do cvt môžete dať akýkoľvek olej s danou špecifikáciou napr. eneos, ravenol.... dnes už tie oleje vyrába kdekto...
30. 11. 2017 23:33
Re: nechápu
nissan má program zliav na staršie modely...
Avatar - twistedTSD
30. 11. 2017 23:03
Re: Nysan
Neříkám, že jen kvůli tomu. Jak to smrdí Renaultem z období 2000-2005, domů bych to nechtěl.
Avatar - lamal
30. 11. 2017 22:25
Re: Nysan
kamaratovi zhorelo toledo z r 2005 takze by si nesiel do koncernu ? >:D
Avatar - lamal
30. 11. 2017 22:24
Re: Automobilová sebevražda Nissanu
zdielam rovnaky nazor... ale skoncil aj accord a avensis to tiez pojde myslim dolu... primera by to mala tazke v EU len to prislo skorej ako malo... nieco podobne spravil 8G civic, akurat sa z toho honda vylizala - nastastie
30. 11. 2017 21:52
Automobilová sebevražda Nissanu
Je jen málo příkladů v automobilové historii, kdy se automobilka dopustila takové popravy své oblíbené modelové řady, jakou přinesla Primera III. generace. Vždyť I. i II. generace byla v Evropě přijata doslova s nadšením a vysloužila si lichotivé označení "předokolkové trojkové BMW"! Pak ale přišla III. generace a něco tak designově strašného se snad v Evropě ve střední třídě od té doby už nikdy neobjevilo...Zvláštní zmínku zasluhuje zadní okno liftbacku ve tvaru záchodového prkénka nebo doslova příšerný vzhled i ergonomie přístrojové desky s absurdním tlačítkovým ovládáním, které spolehlivě odvádělo pozornost řidiče od vozovky. Nebo kdo rozhodl u auta střední třídy umístit "budíky" uprostřed?!
Jinak s tímto podivným strojem v naftové verzi jsem měl kdysi tu "čest" absolvovat služební cestu do Paříže a bylo to opravdu "zážitek". Když pominu špatně odhlučněný motor, tak přední, zoufale nepovedené opěradlo doslova lámalo záda, takže už v Rozvadově jsme se s kolegy hádali, kdo si bude moct přesednout dozadu. A jízdní vlastnosti byly s P11 také nesrovnatelné - místo sportovní agility a super stability P12 nabízela jen výrazné boční náklony a těžkopádnost. Není vůbec divu, že toto auto u zákazníků totálně propadlo.
Sám jsem tehdy mluvil s několika nadšenými uživateli P11, kteří byli z P12 v naprostém šoku a téměř měli slzy v očích... Fakt by mě moc zajímalo, co tehdy v případě tohoto projektu dělal marketing Nissanu a jak byl jeho tehdejší vedoucí vedením firmy potrestán! 8-s A dvakrát škoda, že už se pak Nissan nepokusil na kvality I. a II. generace navázat napravenou generací čtvrtou... :-( :-( :-(
30. 11. 2017 21:42
Prodám
Ahoj, kdyby měl někdo zájem... :-)

[odkaz]
30. 11. 2017 20:32
zaujimave
Po 15 rokoch 269tis km som predal tento rok Primeru P12 2,2DI 93KW 2002
Povodne Turbo , vstreky, cerpadlo akurat pri 200Tis km menené capy, stabilizatory , ramena a dokonca sa mi podarilo zohnat aj silentblocky samostatne na zadnu napravu .
Ale k teme YD22 ma dvojhmotny zotrvacnyk sam som ho menil a nebolo to lacne vyšlo to s celou sadou spojky + dvojhmota Valeo 1600Euro .
Inak velmi dobre auticko v porovnani s novymi autami bolo kvalitnejsie az na neake ´´muchy´´
Mensia nevyhoda bola to 2002ka vsetko mozne vrzgalo v aute ale vacsinu vyriesilo lacne aplikovanie koberca kde sa len dalo hlavne stredovy tunel som podlepil komplet kobercom a vala vrzganie od kolena zmizlo :-)
Jedna vec co ma ale zozerala na Primere este boli klinove remene to bolo na slak trafenie . Neviem preco ale moja mala klasicky Vckovy remen a to furt skriekalo mohol som tam dat aj to najdrahsie .
Ps dufam ze aj novy majitel je spokojny a bude mu sluzit este dlho ako mne :-)
30. 11. 2017 19:10
Re: Nysan
On je to spíše anglický Nissan (vyráběl se pouze v Anglii) s několika "dárky" od Renaultu. V každém případě design exteriéru i interiéru odradil dost potenciálních zákazníků, takže s levostranným řízením je jich docela málo a není potřeba dělat ty oblouky moc často :-)
Avatar - twistedTSD
30. 11. 2017 17:10
Nysan
Příbuzní ji měli a před časem shořela. Myslím, že tomuto francouzskému Nissanu bych se radši vyhnul obloukem.
Avatar - lamal
30. 11. 2017 16:35
Re: P12
S tym suhlasim a rozumiem, len ked sa bavime vseobecne, tak na nazov Multilink ma pravo i tato naprava od Nissanu. Je to uplne presne vyjadrenie, preto sa uvadzaju minimalne 3 vodiace ramena, 2 vodiace uz multilink nemozu byt aj ked maju napr wattov priamovod pripadne su stabilizovane panhardskou tycou v pripade vlecnej napravy.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
30. 11. 2017 16:19
Re: P12
Protože pod multilinkem si představuji zcela nezávislé zavěšení kol. A to tahle náprava rozhodně nemá. Zadní kola spojuje tuhý příčník. Ale jasně, z hlediska vlastností je tahle náprava skvělá. Ostatně proto nissany s ní tak dobře jezdí (no P12 už asi ne tak dobře). Almera GTi obzvláště (také jsem kdysi dvě kousek řídil :-) ) a měl z toho pak oči na vrch hlavy.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
30. 11. 2017 16:15
Re: Nebrat
Tak proti starému PD je asi tiché všechno (i když pokud má vyvažováky a piezo PD, třeba v passatu B6 tak to také není zase tak hrozné). Jel jsem s 2.2 Di v jiném Nissanu, takže to rozhodně není od stolu jak píšete. V primeře jsem měl vždycky jen zážehový dvoulitr. neříkám, že ten motor 2.2 Di/dCi) je špatný. Však ve svém starším článku publikovaném před mnoha lety jsem jej doporučoval. Jenže doby se mění. K té těžkopádnosti. Se zážehovým motorem mi to tak úplně nepřišlo. Ale chápu, že tohle může být relativní. každý to vnímá jinak. Motor 2.2 má vyvážováky jako skoro každý čtyřválec s velkým rozdílem mezi vrtáním a zdvihem. zajímavé jsou u toho zážehového dvoulitru. Ten je fakt tichý.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
30. 11. 2017 16:08
Re: nechápu
Zdravím. Za tuhle částku to prodává Auto Kelly. Nabízejí ještě sadu od jiného výrobce a ta je za skoro 20.000 korun. To samé cena rozvodů na F9Q. jasně, že to může být někde lacinější. Pokud máte známého skladníka v Nissanu, může to být ještě levnější, když vám to dá za nákup. taky záleží na výrobci. Za 15 000 je to na Kelly od Nipparts normálně na zákazníka.
Avatar - lamal
30. 11. 2017 15:44
Re: Cesta od Nissanu k Hnissanu
>:D P12ka popravila primeru s tym sa da suhlasit... este nekric hop, Skoda ma 1.0T trojvalce aj v octavii combi, cas ukaze ;-) aby sa to nesypalo este viac nez tento žabací primeros
Avatar - Ada je zase tady
30. 11. 2017 15:35
Cesta od Nissanu k Hnissanu
a najednou byl na světě vůz vzhledu pramice s nezkousnutelným extravagantním interiérem, který se sypal jako každý rendlík té doby... :no:

Teď takhle rendlíkovci likvidují Mitsubishi. :no: :no:

Zaplaťpánbůh, že tenkrát nekoupili Škodu :yes:
Avatar - lamal
30. 11. 2017 15:09
Re: Nebrat
pod 1500ot neprotestuje a plynule zatahuje, plny krutiak nabieha vyssie... napr take PDcko to znasa horsie
Avatar - pelikoš
30. 11. 2017 15:03
Re: nechápu
jinak, kolikrát musíš udělat rozvody na 1,9 (řemen tak po 100000km) než vyměníš jedem řetěz
Avatar - Dzakobo
30. 11. 2017 15:01
Re: Nebrat
2.2 těží z toho, že se jedná o common rail a předpokládám, že používá i vyvažovací hřídele, takže se jedná o klidný a tichý motor. S těma otáčkama, záběr začíná spíš 1700, šestka je leda na dálnici. Fajn motor, který má značné výkonové rezervy, škoda té spojky, ta se skoro nedala sešlápnout, myslím, že nebudu daleko od síly 300 N (cca 30kg), posilovna...
Avatar - pelikoš
30. 11. 2017 14:59
Re: nechápu
jak do dubu, já řeším 2,2 diesel ne 1,9, až tam bude cena v článku rozvodů na 1,9, dám ti na ni cenu. popojdi si prosím o kousek, stojíš si na vedení
Avatar - lamal
30. 11. 2017 14:53
Re: Nebrat
jako keby koncern nezral olej... aj P12 jazdi lepsie ako laguna, ma lepsiu prednu a zadnu napravu, pokial na tom niekomu zalezi... a s 2.2di je to svizne citelne viac ako s 1.9dci...
30. 11. 2017 14:14
Re: nechápu
však ty jsi sem hodil odkaz, kde je za 10 tisíc což je s prací pořád 2x tolik co na 1,9DCi nebo je tam práce zdarma? ;-)
Avatar - lamal
30. 11. 2017 14:06
Re: nechápu
hlavne ked ten rozvod raz na YD22 kupis za 10tis tak uz vydrzi na veky... retaz
Avatar - pelikoš
30. 11. 2017 13:58
Re: nechápu
ale bavíme se o YD22 a v článku píšou, že je sada o 5000,- dražší
30. 11. 2017 13:49
Re: Nebrat
Jenže proč kupovat 1,9DCi v Nissanu, když v Renaultu jde sehnat levněji a je větší výběr? A to nemluvím o tom, kdo má hezčí palubovku >:D
Takže pokud Nissana tak v benzínu a vozit sebou hodně velkej kanystr oleje
Avatar - lamal
30. 11. 2017 13:48
P12
Pan Dusil, preco by to nebol multilink ? Vseobecna poucka o multilinku vravi, ze je to naprava s minimalne 3 vodiacimi ramenami, co tato naprava splna. Oproti napr 4-5 prvkovym alebo dvojitemu lichobezniku ma obrovsku vyhodu v nizkej neodpruzenej hmote a velmi nizkom treni... co z nej cini velmi efektivne pruzenie aj pri praci na nerovnostiach + ma rovnaky odklon v celej vyske chodu a ma pasivne riadenie zbiehavosti prave onym 3tim ramenom a jeho ´´kostiam´´ na silentblokoch.

Inak loziska na otociach prednej napravy Primery P11 su klasicke gulickove s utesnenim.
Avatar - lamal
30. 11. 2017 13:43
Re: Nebrat
na 2.2 Dci v kombajne sa da pozerat /napr v ciernej farbe/ a je to velke, spolahlive a relativne usporne auto... kto chce za par korun kombajn v dieslaku co ma slusnu pasivnu bezpecnost aj odhlucnenie nie je to zla volba... antikor ochrana tiez potesi

2.2 je s kultivovanostou na tom uplne v pohode, to sa s PDckami neda zrovnat... a tiez taha od spodu velmi slusne aj pod 1500ot ziadne klepoty a trapenie.... pruzne zrychlenie aj nad 120kmh je velmi solidne
30. 11. 2017 13:42
Re: nechápu
No jo, ale na Renaultí motor ti stačí necelých 7 tisíc včetně práce a nové chladící kapaliny... takže 2x taková cena drahá je...
Avatar - Dzakobo
30. 11. 2017 13:39
Nebrat
P12 celkově vzato není moc povedené auto. Chová se jako tank. Protože má vysokou hmotnost, zážehové motory se projevují letargicky. Spíše má smysl nafta, jak se chová 1,9dCi nevím, ale ty nesmysly o 2,2 se nedají číst. Takový starý známý 1,9TDI PD nad 2000 chrochtá jak ďas, ale 2,2 v Primeře i při 3000 jen vrní. Samozřejmě v zimě si při startování decentně zarámusí, ale jinak co se týče kultury běhu, tenhle motor je super, viz. i dobový test zde. To by se musil p. Dusil s těmi všemi variantami i svézt, ne jen hodnotit od stolu a protežovat francouzskou produkci. Zároveň bych tuto verzi bohužel nedoporučil kvůli absurdně tuhé spojce, a že se musí řadit často, netřeba dodávat.

Spolehlivost se zdá celkem dobrá, co si pamatuju, u daného kusu odešlo mezi 150tkm až 200tkm zadní pr. ložisko a drobný problém s řazením - opravy skoro za pár stovek.

Takže nakonec 1,9dCi asi bude tou nejlepší variantou, ale stejně, proč kupovat auto s takovou nadváhou.
Avatar - pelikoš
30. 11. 2017 13:17
nechápu
proč všude tvrdí, jak jsou drahé díly na japonská auta, pro příklad uvádím nesmyslně uvedenou cenu rozvodů v článku "více jak 15.000,-" a já ji našel za 10.000,-:
[odkaz]

než něco napíšu, alespoň si to ověřím
blesk... :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku