Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Proč ceny baterií mohou brzdit prodej elektrických aut

Ceny baterií musí klesnout o více než polovinu, aby elektrické vozy mohly konkurovat vozům poháněným spalovacím motorem.
Zpět na článek
30. 11. 2017 18:12
30. 11. 2017 18:42
30. 11. 2017 19:41
30. 11. 2017 20:12
30. 11. 2017 18:57
30. 11. 2017 19:27
30. 11. 2017 19:34
30. 11. 2017 19:41
1. 12. 2017 09:22
30. 11. 2017 18:39
30. 11. 2017 19:36
30. 11. 2017 19:55
30. 11. 2017 20:14
30. 11. 2017 20:30
1. 12. 2017 07:53
1. 12. 2017 15:37
1. 12. 2017 16:32
Avatar - KANKUNEN
30. 11. 2017 17:24
Kdo to předpověděl?
Cikánka?
Rozbalit vlákno
0
30. 11. 2017 17:51
Předpoklad z analýzi předpokladu
Je hezké, že predikcí, analýz, předpokladů a dalšího věštění z křišťálové koule vzniklo víc než samotných elektromobilů. Sice neexistuje síť nabíjecích stanic ve městech, není vybudovaná přenosová soustava co by to vůbec umožnila, současné doly by v praxi ani nedokázali produkovat tolik lithia aby to stačilo na výrobu v milionech kusů ročně.
Je, ale nezbytně důležité že na všechno máme zpracovaný vagon studií a prognóz. Ale jen nikdo nikde nepublikuje, že jen vybudování zázemí a potřebné infrastruktury pro provoz autíček na baterky bude třeba investice x miliard.
Rozbalit vlákno
19
30. 11. 2017 18:17
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
a vybudovani infrastruktury pro fosilni motorizace nestala miliardy? ja bych rekl ze v Evrope stala dokonce biliony eur :-!

nech to na tech co to vyrabej a prodavaj ;-)

elektromobili se seriove zacali vyrabet nekdy v roce 2009, a v Eu se prvni kousky objevili v roce 2011, je to smesne kratka doba a elektromobilum proste bude i prez hybridy a plug-in hybridy trvat desitky let nez se dostanou na dvouciferne podily na trhu, a infrastruktura se proste bude budovat postupne ;-) pokud se ti to nelibi, tak si polib zadnici, nic jineho s tim totiz nezmuzes ;-)
30. 11. 2017 18:27
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
Stála hodně, ale budovala se postupně desítky let. A navíc její budování bylo v jistých aspektech i jednoduší. Ve městě ti stačilo vybudovat pár benzínek a jejich stavba téměř nezatěžovala okolí, většina ropovodů se tahala v době daleko mírnější legislativy atd. Ale abys například v Praze vybudoval síť dobíjecích stanic musel půlku rozkopat abys vyměnil rozvody elektřiny tak aby zvládly ten zvýšený příkon, budeš muset vybudovat nové dálkové vedení, jelikož to stávající prostě nemůžeš vypnout a předělat.
Většina lidí si nedovede představit to obrovské množství povolení, které pro to bude potřeba a astronomické náklady, které se budou muset z něčeho zaplatit.
30. 11. 2017 19:26
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
jj koukam jsi odbornik na budovani infrastruktur, hele normalka bez delat na RSD, tam si te budou pochvalovat :yes:
30. 11. 2017 20:34
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
Není tak dlouho co jsme potřebovali natáhnout novou přípojku od rozvaděče k panelovému domu. Si nedovedeš představit toho papírování a nákladů než se mohlo rozkopat kus cesty a parkoviště a pak to celé uvést do původního stavu. Takže už naživo vidím tu radost až budou rozkopávat půlku města aby vyměnily ty 30 až 70 let staré kabely za nové:)
1. 12. 2017 09:14
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
hmm, u nas tahali nove rozvody k 6 panelakum od trafacky, a problem to nebyl, vis tohle bude o vedeni mesta, o majiteli pozemku, o penezich ;-) u vseho muze nastat problem ;-)

infrastruktura pro nabijeni aut do zasuvky se bude rozrustat postupne, nikdo netvrdi ze tu musi bejt pristi tyden milion nabijecich bodu, muze to trvat klidne 50 let, a za tu dobu se dana mista budou rekonstruovat klidne jeste 3x nez nekoho napadne to tam udelat i s infrastrukturou pro auta do zasuvky ;-) naprosto nemej obavy ze v CR se jeste prez 30-40 let budou dat koupit i normalni benzinaky, mozna naftaky a urcite auta na plyn, takze ani ja ani ty ani vetsina lidi zde v diskuzi pravdepodobne nebude muset elektroauto resit pokud nebude chtiti tak 30-40 let ;-)
1. 12. 2017 13:31
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
Zrovna Praha má nemalou síť kolektorů (technických tunelů). Bohužel se po změně režimu nijak zvlášť nerozšiřovala, pokud vím.
Avatar - JDM
2. 12. 2017 16:03
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
Třeba v new Yorku začali před několika lety tuto síť předělávat na supravodice (myslím že se tak jmenuji) asi zadnej problém ne? V Praze možná jo nebo spíš u nás je problém skoro všechno to neznamená že je to tak i jinde a že je to nereálný... Zase kdy jako chceš začít budovat infrastrukturu? Myslíš že že dne na den? Věřím že I když se začali objevovat první plány na vybudování železnic byli stejný lidi jako ty kteří byli strašně chytří a tvrdili jak je to blbost a jak to nepůjde, to jako chce jezdit vlakem 1000km? To jako budete furt nabírat vodu? Kdo jako bude házet uhlí do kotle?.... To nepůjde a hotovo.. Chcete jezdit jako 1000km na baterky? To jako budete furt nabíjet? A kde budete nabíjet? Chcete rozkopat silnice a nahradit starý kabely?...
30. 11. 2017 18:58
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
Elektroauta se vyvijeji 150 let, dele nez ta se spalovacim motorem. A stale nic pouzitelneho.
30. 11. 2017 19:25
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
Můžeš mi uvést pár příkladů sériových elektromobilů od roku 1910 po rok 1990? V 90. letech přišel na trh GM EV1, jehož se vyrobilo něco přes tisíc ks a pak se rozhodli je sešrotovat. A pak opět několik let ticho až do příchodu Tesly Roadster (2008) a následně Mitsubishi i-MiEV.
30. 11. 2017 19:31
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
Roadster byl taky jen limitka, tech par tisic (necelych 2.5 tisice kusu) nestoji za rec kdys to vpodstate staveli v "garazi" ruzne na sasi Lotusu
30. 11. 2017 21:12
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
Nemuzu - coz ostatne potvrzuje to, ze 150 let vyvoje alektroauta neprineslo seriovou vyrobu. Az nyni, s masivnimi dotacemi, se jich par kousku prodalo.
30. 11. 2017 21:57
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
Bohužel, reálnější vysvětlení je, že žádných 150 let vývoje až na občasné pokusy neproběhlo. :-) Pokud to chceš srovnávat se spalováky, stačí si uvědomit, kolik peněz se investovalo za posledních 100 let do vývoje spalováků a kolik do vývoje elektromobilů.
Nebo mi ukaž alespoň jednu automobilku, která 150 let neustále vyvíjí a sype peníze do vývoje elektromobilů. >:D
Vážně by mě zajímalo, kdo by ten neutuchající vývoj po tolik desetiletí zaplatil.
1. 12. 2017 13:52
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
Kdo platí výzkum? No přeci my. Na vývoj mimo jiné elektromobilů jdou veřejné peníze. A bylo tomu tak i v minulosti. Tím nechci říct, že celých 150 let. Nejde vůbec o to, jestli se automobilky neustále snažily je nějak přivést k životu. Vývoj potřebných komponent probíhal tak jako tak. Jen ani po takové době nemáme baterii, která by byla levná a mohla hustotou alespoň trochu konkurovat benzínu. Prostě nemáme. I když toho známe dost, spoustu toho neumíme vyrobit dostatečně levně. A rozběhnutí sériové výroby, aby to mělo smysl, je v tomhle odvětví otázkou miliard. Jistý konzervatismus je tedy pochopitelný. Možná takovou baterii budeme mít za deset let, možná ani za padesát. Kdo ví. Kdyby se na tom nepracovalo, tak nebude nikdy. Ano, automobilky jsou schopné nacpat miliardu euro do vývoje motoru, ale tam jsou si celkem jisté, že se jim ty peníze vrátí. A ty peníze nejdou z nějaké významné části do základního výzkumu, jdou do aplikace.

Víš co, kdyby nebyla fosilní paliva, tak bychom asi jezdili na elektromobilech. Prostě bychom se přizpůsobili. Pořád by to bylo pohodlnější, než jezdit na koni. Nebo na kole.
Avatar - Googlit
30. 11. 2017 19:52
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
Auta na fosilní paliva jsou s námi už 250 let. Spalovací motor je stejně kuriózní jako parní stroj.
30. 11. 2017 20:09
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
Prd sa vyvíjali, nevyvíjali. Vývoj EV celé storočie spal. Vývoj áut so spaľovacím motorom, kde je extrémne silné konkurenčné prostredie, beží nepretržite na plné obrátky v mnohých vývojových centrách a s podporou motoršportu. Vývoj elektromobilov až do nedávnej doby fungoval sporadicky pričinením toho či onoho jednotlivca alebo značky. Rozbehol sa len nedávno a zďaleka nedosahuje intenzity a investícií ako spaľováky. Dávať to na jednu úroveň a ukazovať prstom na EV, že sa nikam nedostali, môže len absolútny ignorant.
1. 12. 2017 07:07
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
... nech to na tech, co to vyrabej a prodavaj... a tady bych dodal jeste na tech, co to kupujou.

a s tim souhlasim. a tim by se mell ridit i brusel a narodni vlady, ktere momentalne zcela nesmyslne skrti klasicka auta a mnohdy zcela fanaticky podporuji elektromobily...
Avatar - Hammunasakra
1. 12. 2017 10:34
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
Trocha reality = vyrábí se asi 100 milionů aut ročně. Na planetě je už přes miliardu aut = 99% se spalovacim motorem. I když vlády tlačej na nutnou změnu = za další desítku let bude ten poměr stejně směšnej. Nejoptimističtější analýzy počítaj se 40 milionama elektroaut vs 1 a čtvrt miliardy spalováků

Na to že o škodlivosti spalovacích motorů víme už asi 70 let a na blbej vzduch umře ročně přes 3 miliony lidí = to je přesně naopak než píšeš. Žádnej fanatismus = absurdně pomalu
30. 11. 2017 18:25
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
Takže všichni výrobci baterií, kteří investovali miliardy dolarů do nových továren, můžou v příštím roce zavřít krám? Protože letošní celosvětové prodeje aut do zásuvky budou cca 1,25 milionu. U kolika milionů že ty doly nebudou stíhat? Chtít po vás zdroj by bylo už asi moc opovážlivé, co? :-)
1. 12. 2017 08:20
Re: Předpoklad z analýzi předpokladu
A si predstav, koľko miliard stoja všelijakí analytici a iní mudrlanti, ktorí sú paltení aj zo štátnych peňazí! ;-\ ;-\
30. 11. 2017 18:12
zajimave
prozatim to nevypada ze by spoucasne ceny baterii a tedy i elektromobilu a obecne aut do zasuvky nejak brzdili, jejich prodeje rostou

jeste muzeme dodat ze podil prodeju dieselu v EU vyrazne klesa, loni byl prumer 49% a letos je pod 42%
Rozbalit vlákno
8
Avatar - KANKUNEN
30. 11. 2017 18:42
Re: zajimave
Samane ty a windiesel si můžete podat ruku. Jeden má elektrické a druhý naftové brýle.
Avatar - WinDiesel
30. 11. 2017 19:41
Re: zajimave
Elektrické brýle na 3D mám. Ale kde se kupují naftové, nevím, poraď, jdu okamžitě do toho. :-)
Jeden rozdíl mezi námi bys asi mohl najít kdybys chtěl. Šaman jen vlhce sní zatímco boom diesel, jakkoli možná opadává, je a byl skutečností. Počet vyrobených EV a jejich prodej je směšný. A kdyby nebyly plug-in hybridy, byly by k smíchu ještě víc.
30. 11. 2017 20:12
Re: zajimave
Keď k smiechu, tak k smiechu. Škoda, že tvoje príspevky na tému EV sú poslednou dobou skôr k plaču.
30. 11. 2017 18:57
Re: zajimave
Samane a ty si myslíš že když prodeje nepatrně rostou že je cena určitě nebrzdí ??
30. 11. 2017 19:27
Re: zajimave
prodeje brzdi mala vyroba tech aut, cena to brzdi jen u diskuteru na forech co maj potrebu * do BEV jak to jen jde :-) a tobe nejak vadi ze to stoji tolik? tak si to nekupuj
30. 11. 2017 19:34
Re: zajimave
A všiml sis jak si teď sám protiřečíš ?
1. 12. 2017 09:22
Re: zajimave
muze sto protireceni vypsat "neco" ku "tamto" ?
Avatar - Hittman
30. 11. 2017 18:39
Fascinují
mne tyto předpovědi, to je jako předpovídat, za kolik bude barel ropy v polovině roku 2019. To jsou chytří lidé, když ví, že suroviny na výrobu akumulátorů budou tak hodně klesat, aby o půlku klesla cena akumulátorů >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
0
30. 11. 2017 19:01
Nakladaky na baterie.
Kdo si mysli, ze je realne, aby byla nakladni doprava na baterie?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
30. 11. 2017 19:42
Re: Nakladaky na baterie.
Šaman a Kharl .... :-)
30. 11. 2017 20:14
Re: Nakladaky na baterie.
Píš za seba. Niekedy sa pýtam, čo z toho máš, že si proti EV a sympatizantom taký horlivý...
1. 12. 2017 16:29
Re: Nakladaky na baterie.
To je celkem jednoduchý. Protože mu chtějí spalovák v autě zakázat. A navíc ještě po něm chtějí, aby jim na ty jejich EV dal svoje peníze. :-)
30. 11. 2017 19:36
Proč rok 2026?
"To se zřejmě stane v roce 2026, kdy by náklady na lithium-iontové akumulátory měly klesnout na zhruba 100 dolarů".
A já přitom četl, že už před rokem Teslu stála baterie zhruba 160 dolarů / kWh, GM 145 dolarů / kWh. Audi má baterie prý dokonce za 112 dolarů / kWh ( [odkaz] ).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
30. 11. 2017 19:43
Re: Proč rok 2026?
Možná že jedni mluví o prodejní ceně a druzí o nákladové ceně.
Avatar - Blue Sun
30. 11. 2017 19:55
Další
ubohý, odpadní a manipulativní článek, pod který se místní odpadní redakce stydí podepsat.
Ubožáci!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - O5kar
30. 11. 2017 20:23
U těch elektro aut mě fascinují ještě.
Ty tlusté měděné kabely, které musí snášet vysoké proudové zatížení. Následné kontaktní spojení. A potom ta tlustá vinutí u elektromotorů. Myslím si, že u hromadného používání těchto aut to bude docela zábava s požáry při zanedbávané údržbě tak, jak je to zvykem.
Rozbalit vlákno
1
1. 12. 2017 17:21
Re: U těch elektro aut mě fascinují ještě.
No, ještě, že jsi neviděl motory a rozvody v elektrických lokomotivách, o různých provozech v průmyslu (které navíc často jedou v nepřetržitém provozu) ani nemluvě. To bys byl teprve fascinován. >:D
Tyhle věci jsou dávno vyřešené a nároky na údržbu jsou podstatně menší, než kdyby tam místo elektromotorů byly motory spalovací.
30. 11. 2017 20:30
Cena
Podľa nacenenia elektrického kamiónu to vyzerá, že Tesla bude mať v roku 2019 predajnú cenu za batériu 75 USD / kWh.
Cena kamiónu s dojazdom 500 míl = 180 000 USD (batéria cca. 1000 kWh)
Cena kamiónu s dojazdom 300 míl = 150 000 USD (batéria cca. 600 kWh)
Z rozdielu cien (30 000 USD) a kapacít batérií (400 kWh) vychádza 30 000 / 400 = 75.
V súčasnosti sa predpokladá, že Teslu stoja batérie cca. 150 USD / kWh. Predpokladajme, že Tesla nechce dotovať ten drahší kamión. Znamená to, že nastal (resp. nastane) nejaký prielom v cene batérií. Čím asi môže byť spôsobený? Podľa môjho názoru sa podarilo pri rovnakej hmotnosti batérie zdvojnásobiť kapacitu a tým na polovicu znížiť cenu. Nasvedčujú tomu dve ďaľšie indície:
1. Elektrický kamión má byť rovnako ťažký ako dízlový - so súčasnými baterkami a 1 MWh kapacitou by to nebolo možné.
2. Kapacita batérie Roadsteru (200 kWh) - súčasné batérie by sa tam nezmestili, u oveľa väčšieho Modelu S je 100 kWh maximum. Takisto zrýchlenie Roadsteru naznačuje, že pravdepodobne bude vážiť pod 2000 kg.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ada je zase tady
1. 12. 2017 00:33
Re: Cena
první rok 300mil, druhý 200mil, třetí 100mil. Je to stejná technologie, jako v baterce ntbk.
Avatar - Blue Sun
1. 12. 2017 07:53
Re: Cena
Škoda, že nemáš pravdu, jako vždycky...
1. 12. 2017 15:37
Re: Cena
Jakou chemii zvolili? I kdyby měl pravdu, zásadní rozdíl je přeci v použití. Ve spotřební elektronice kolikrát využíváme baterie způsobem, který zdaleka není optimální a výrazně jim zkracuje život. Spousta lidí to vůbec neví a řadě to za to stojí. U aut typicky ani není možné plně využít baterii. Pokud tedy něco nepokazí (jako chlazení), tak je očekávaná životnost mnohem delší. Se stejnou chemií.
1. 12. 2017 16:32
Re: Cena
Podle Tesly nic předpovídat nemůžeš, protože žádný kamión ani roadster v roce 2019 nebude. Nechápu, jak na základě těchto blábolů může někdo předpovídat, jaké baterie přijdou na trh.
1. 12. 2017 08:39
Odborníci na cenu baterií???
Odborníci tvrdí, že ceny baterií poletí dolů, já se k budoucí ceně bateríí raději nevyjadřuji.

Ona ta budoucí vysoká poptávka nemusí vyvolat pokles cen baterií.
Vysoká poptávka bývá i důvodem ke zdražení.
Rozbalit vlákno
2
1. 12. 2017 09:28
Re: Odborníci na cenu baterií???
kdys zacinali mobilni telefony prorazet z unikatu na bezny trh, cena baterii byla vysoka, z priblizne 6-10 milionu mobilnich telefonu rocne (zacatek 90 let) v prvnich letech se do dnesnich dni prodeje vysplhali na priblizne 2.8 miliardy mobilnich telefonu rocne (zhruba 1.5 miliardy z toho jsou smatrphony) a cena baterii za tu dobu klesla priblizne na ctvrtinu, takze naprotsto obri rozdil v poptavce zadne zdrazeni neprinesl, a to se k tomu pripojila i poptavka po noteboocich a jine spotrebni elektronice kde je vetsinou potreba jeste vetsi kapacita baterii
Avatar - Blue Sun
1. 12. 2017 11:05
Re: Odborníci na cenu baterií???
Inu, strach v lidech vyvolává nejrůznější představy a ta Josefova je jednou z nich. Fanatikům se hroutí svět a neumí se s tím vyrovnat.