Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - iudex
Návrat preplňovanej S4?
| 14. 8. 2008 10:05
Tak to vyzerá celkom reálne, že sa S-model vráti k preplnovanému 6-valcu. Pamatám si, ked som na tomto serveri pri predstavení súcasnej generácie S4 vyjadril lútost nad tým, ze S4 prejde z povodného 2,7 V6 Biturbo na atmosférický V8. Tkamer vsetci ma sfúkli, ze tá doba uz je prec, zodpovedajúcu prestíz zabezpecí jedine V8 a potenciál preplnovaného V6 v S(RS)4 sa vycerpal. Ja som naopak povazoval za vhodné zachovat povodnú konfiguráciu preplnovaného V6 s mierne zvýseným objemom (na 3,0l)a výkonom (cca. 320 k). A ako sa ukazuje, Audi sa obgeneracne k tejto konfigurácii mozno vráti.
A kto vie, mozno nasledujúca M3 nebude atmosférická V8, ale dvojito preplnovaný R6...
Avatar - Dinar
Návrat preplňovanej S4?
| 14. 8. 2008 10:46
Informace od konkurence říkají, že S4 bude mít 3,0 TFSI s výkonem 350PS, dostane se tak do výkonové mezery mezi 335i a M3, zatímco připravovaná RS4 zůstane u osmiválce. ;-)
Avatar - iudex
Návrat preplňovanej S4?
| 14. 8. 2008 10:56
To znie reálne. 350 k je v zásade zhodné s doterajsou S4-kou, dá sa ale ocakávat vzhladom na konfiguráciu nizsia hmotnost ako pri V8. Výkon 420 k a vyssie pre RS4 by vsak zrejme bol nad moznosti preplnovaného trojlitra (tiez som cítal vyjadrenie predstavitela Audi, ze pre najvýkonnejsie verzie sa viac hodí V8).
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
Návrat preplňovanej S4?
| 14. 8. 2008 12:49
Jak říkáš, tak 420 koní z přeplňovaného třílitru je až příliš, v RS4 podle mě 3.0T určitě nebude. Možnost by byla, kdyby mu dali v Ingolstadtu jen větší objem, ale to by pro samostatný model museli udělat nový motor a to je asi utopie. V úvahu tedy připadá opět jen výkonější naladění 4.2 FSI, odhadem na 450 koní.
Nebo že by se "plácli přes kapsu" a dali 4.2 V8 Turbo? ;-) Vlastně spíš kompresor >:-[] :yes:
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
Návrat preplňovanej S4?
| 14. 8. 2008 12:56
V článku se hovoří o dostatečném výkonovém odstupu od běžné A4, ta má s 3.2FSI 265k. 3.0TFSI chystaný pro A6 má 290k, takže nebude problém ho naladit ještě o kousek výš pro zajištění onoho odstupu.
Takže to vypadá jako kompromis mezi řešením z minulé (S4 i RS4 měly V8) a předminulé generace (S4 i RS4 měly V6 BiT), tedy že "prestiž dodá pouze V8" platí pro prestižní RS4, pokud někdo chce velice výkonnou A4, sáhne po "méňě prestižní" ( >:-[] ) S4 "pouze" s V6 kompresor. Je to i docela rozumné řešení podle mě. Jinak starý 2.7 V6 BiT byla docela vzácnost, moc jich nejezdilo, na to, že se dávaly i do A6 a Allroadů...je to ale můj oblíbený motor ;-) >:-[] :yes:
Avatar - iudex
Návrat preplňovanej S4?
| 14. 8. 2008 13:37
Ano, 2,7 BiT bol spickový motor, ktorý podla mna predbehol dobu (downsizingu)- jedno malé turbo pre kazdú radu valcov, 5 ventilov na valec, variabilné casovanie a nasávanie. Ja som S4 2,7 BiT stretával casto (bohuzial neriadil :-( ).
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
Návrat preplňovanej S4?
| 14. 8. 2008 16:51
Taky mi přišlo, že 2.7T předběhnul dobu možná o 10 let. Škoda že nikdy opravdu nedosáhl výrazného rozšíření. Ja spíš sem tam potkám toho Allroada s 2.7T, už i pár normálních A6 s 2.7T, ale S4 nebo dokonce RS4 opravdu hodně vzácně. BTW. Loni jsem tu S4 viděl v Pardubicích v AAA ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku