Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S4: Nová generace se představí na podzim v Paříži

Diskuze (7)
Na pařížském autosalonu bude mít v říjnu premiéru výkonná verze aktuální generace Audi A4 s tradičním označením S4. Model A5 Cabriolet, o kterém se spekulovalo, se naopak v Paříži ještě neukáže.

Na vrchol modelové řady A4 se od podzimu opět postaví verze S4 a to s karoserií sedan i jako kombi Avant. Jaký motor bude pod kapotou není dosud známo. Kromě tradičního osmiválce 4,2 FSI připadá do úvahy například nedávno ohlášený kompresorem přeplňovaný motor 3,0 TFSI. Ten má v dosud představené verzi nejvyšší výkon 213 kW, ale očekáváno je také silnější provedení. Sesterský model S5 má pod kapotou vidlicový osmiválec 4,2 FSI (260 kW).

Audi zatím odmítá sdělit jakékoliv podrobnosti, tiskový mluvčí ingolstadtské automobilky pouze oznámil, že mezi nejsilnější běžnou A4 a S4 bude „odpovídající výkonový rozdíl“.

Zároveň s tím tiskový mluvčí Audi vyvrátil spekulace, že by v Paříži měl mít premiéru model A5 Cabriolet, to samé platí pro R8 Roadster, který se veřejnosti „ještě letos určitě neukáže“. Předpokládaný termín zahájení prodeje otevřené A5 je začátek roku 2009, na R8 Roadster a nový desetiválcový motor si budeme muset nejspíš počkat až do roku 2010.

Diskuze (7)
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
14. 8. 2008 16:51
Re: Návrat preplňovanej S4?
Taky mi přišlo, že 2.7T předběhnul dobu možná o 10 let. Škoda že nikdy opravdu nedosáhl výrazného rozšíření. Ja spíš sem tam potkám toho Allroada s 2.7T, už i pár normálních A6 s 2.7T, ale S4 nebo dokonce RS4 opravdu hodně vzácně. BTW. Loni jsem tu S4 viděl v Pardubicích v AAA ;-)
Avatar - iudex
14. 8. 2008 13:37
Re: Návrat preplňovanej S4?
Ano, 2,7 BiT bol spickový motor, ktorý podla mna predbehol dobu (downsizingu)- jedno malé turbo pre kazdú radu valcov, 5 ventilov na valec, variabilné casovanie a nasávanie. Ja som S4 2,7 BiT stretával casto (bohuzial neriadil :-( ).
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
14. 8. 2008 12:56
Re: Návrat preplňovanej S4?
V článku se hovoří o dostatečném výkonovém odstupu od běžné A4, ta má s 3.2FSI 265k. 3.0TFSI chystaný pro A6 má 290k, takže nebude problém ho naladit ještě o kousek výš pro zajištění onoho odstupu.
Takže to vypadá jako kompromis mezi řešením z minulé (S4 i RS4 měly V8) a předminulé generace (S4 i RS4 měly V6 BiT), tedy že "prestiž dodá pouze V8" platí pro prestižní RS4, pokud někdo chce velice výkonnou A4, sáhne po "méňě prestižní" ( >:-[] ) S4 "pouze" s V6 kompresor. Je to i docela rozumné řešení podle mě. Jinak starý 2.7 V6 BiT byla docela vzácnost, moc jich nejezdilo, na to, že se dávaly i do A6 a Allroadů...je to ale můj oblíbený motor ;-) >:-[] :yes:
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
14. 8. 2008 12:49
Re: Návrat preplňovanej S4?
Jak říkáš, tak 420 koní z přeplňovaného třílitru je až příliš, v RS4 podle mě 3.0T určitě nebude. Možnost by byla, kdyby mu dali v Ingolstadtu jen větší objem, ale to by pro samostatný model museli udělat nový motor a to je asi utopie. V úvahu tedy připadá opět jen výkonější naladění 4.2 FSI, odhadem na 450 koní.
Nebo že by se "plácli přes kapsu" a dali 4.2 V8 Turbo? ;-) Vlastně spíš kompresor >:-[] :yes:
Avatar - iudex
14. 8. 2008 10:56
Re: Návrat preplňovanej S4?
To znie reálne. 350 k je v zásade zhodné s doterajsou S4-kou, dá sa ale ocakávat vzhladom na konfiguráciu nizsia hmotnost ako pri V8. Výkon 420 k a vyssie pre RS4 by vsak zrejme bol nad moznosti preplnovaného trojlitra (tiez som cítal vyjadrenie predstavitela Audi, ze pre najvýkonnejsie verzie sa viac hodí V8).