Novinky
Ada je zase tady
0
A navíc s francouzskými komponenty... :no:
KANKUNEN
0
Dnes jsi vedle. Rumuni za tu kvalitu nemůžou, na vině jsou ty francouzské díly.
car
1
Asi,tak to jsi zazdil.Pobavilo..
....se správně nazývají volnoběžky a u offroadu jde o zcela běžné řešení. U Ara 10 šlo mimochodem o jeden z chronických problémů. Na prvním místě koroze, která postupovala desive rychle.
jak to otec za sociku vyfasoval jako služební auto. Prodávalo se to tehdy kdesi speciálně v Kuřimi u Brna, kde byl na to i servis. Ještě to mělo ty igelity na sedadlech, na tachometru 150 km a z dálky to vypadalo nádherně. Když tomu přišel člověk blíž, tak nechápal. Od začátku tom nešla naladit geometrie, protože materiál na nápravách byla motyková ocel, každé kolo si jelo jak chtělo. Když jsme asi potřetí od nova otevřeli zadní výklopné dveře, tak vypadla jejich páková aretace, protože její přišroubování do karosérie bylo provedeno kladivem a následným zalitím bílým lakem. Originální rumunské radiálky po cca. 1500 km ztratily svůj tvar, z běhounu čouhaly drátky, které následně propíchly duše a dvě kola najednou stály na ráfkách. Motor se v tom pral a zápolil s spřevodováním podobně jako v Nivě.
Vystihl jsi to naprosto přesně - na dáluo to vypadalo jako velmi sympatické autíčko (kdopak asi navrhoval design?), ale bližší prohlídka a nedej bože i jízda odhalily, že to byl typický komoušký krám. 😲 😢 😒 V ČSSR se jedno vozidlo také vyrábělo s podobnou "kvalitou" - Š1203 z TAZu a jen o málo lepší GARDE/Rapid 120 z BAZu...