Francouzský výrobce automobilů PSA Group požaduje po společnosti General Motors zpět zhruba polovinu z 1,3 miliardy eur (33 miliard Kč), které letos zaplatil za její divizi Opel.
Re: No, četl jsem to sice pár dní zpátky na několika normáln
I ten audit vychází jen z dokumentů, které má auditovaný subjekt k dispozici. A pokud jsou v nich chyby nebo záměrné manipulace (pro americké firmy nic divného, zdravíme Enron), těžko z nich vyjdou relevantní data. Na nic víc není prostor. Pak přijdeš do reálného provozu, uděláš si vlastní testy a zjistíš, že se situace má úplně jinak.
Pokud jste už někdy kupovali nějakou větší společnost,..
... tak zjistíte, že je to proces, který trvá min. půl roku a pokud se přitom nalezne, že nějaká věc je natolik složitá, že o ní nelze v době koupě finálně rozhodnout, tak se docela obvykle oddělí část platby, odpovídající potenciálnímu riziku a ta se uloží na notářský účet. Tam čeká smluvenou dobu - nebo do vyřízení předmětného rizika a pokud vše dopadne dobře, pošlou se tyto prostředky prodávajícímu, pokud ne, hradí se z nich škoda, kterou prodávající způsobil kupujícímu - to platí zejména tehdy, pokud prodávající o problému věděl a kupujícímu je zatajil.
Ovšem tento podíl bývá jen okolo 10 až 15 % celého dealu. Pokud Francouzi vymáhají 50% podíl na kupní ceně, je to prachsprosté vydírání za hranicí mravnosti a Opel by měl (pokud to smlouva umožňuje, nebo pokud o tom rozhodne soud) od smlouvy raději odstoupit a úkázat těm potrhlým frantíkům jen zdvižený prostředníček!
Osobně si však myslím, že to je jen vypuštěný balónek a pokud tam skutečně nějaká takové věc je (a u kupujícího není!) tak se obě strany dohodnou smírně a snížení kupní ceny zůstane na těch 10 až 15% jak bývá ve velkém businessu obvyklé.
Re: Pokud jste už někdy kupovali nějakou větší společnost,..
Opel môže prd, Opel je nevoľník. Ak PSA od GM nevysúdi žiadne prachy, tak to rozpredá na aspoň čiastočné vykrytie nákladov a do účtovníctva pripíše položku mínus. A nemecký Opel bude históriou. Pod značkou Opel sa budú na trhoch, kde hrajú prím nemecké autá, predávať Peugeoty... 8-s
Re: Pokud jste už někdy kupovali nějakou větší společnost,..
Ty jsi opravdu Mimoň na n-tou. Ty si opravdu myslíš že budou v Německu, Švýcarsku, Rakousku a v Anglii kupovat převlečené Pažouty místo Opelů a Vauxhallů? >:D >:D >:D Oni nejsou tak hloupí jako ty. Podle sebe nemůžeš posuzovat ostatní :-)
Re: Pokud jste už někdy kupovali nějakou větší společnost,..
Jaj, aký si múdry, kam sa chodíš školiť, človeče?
Jak už spomenul Blue Sun, čo asi sa kupuje už dnes? A čo sa kupovalo doteraz? Opel Movano a Combo, to sú iste nemecké autá, že? Alebo Mercedes Citan. A bude toho viac, globálny svet je globálny svet.
Re: Pokud jste už někdy kupovali nějakou větší společnost,..
Tady přeci jde o budoucí náklady, s kterými nepočítali. To prodejem nevyřešíš. Prodej by dával smysl, kdyby to finančně neutáhli. Je lepší to vzdát, než pohřbít celou skupinu. Případně, kdyby si nemysleli, že zvládnou Opel přivést k zisku. Ale co bys chtěl prodat, pokud bys tu značku chtěl zachovat, abys pod ní mohl prodávat? Nějakou zbytečnou továrnu? Kde jsi svázaný tím, kde se co vyrábí, přičemž stěhování výroby není otázkou drobných. Čistý rebrand pak není tak úspěšná strategie, takže je otázkou, o kolik by si pomohli.
Nicméně případný soud nebude mít PSA jednoduché. Mizerný stav Opelu (tedy že zaostává a bude mít problém budoucí limity splnit) byl znám i lidem zvenčí. Ti pochopitelně Opelu nevidí pod pokličku a tam to zřejmě není o moc lepší (naopak; z toho, co v tisku proběhlo, je to tam ještě horší).
Re: Pokud jste už někdy kupovali nějakou větší společnost,..
Tak tých prípadov zatvárania fabrík a opúšťania hál je dosť a dosť, a prakticky vždy to bolo z dôvodov eliminácie a zmiernenia strát, ktorým sa už nedalo zabrániť.