Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

PSA chce kvůli emisím od GM zpět část ceny za Opel

20 komentářů

Avatar - Stejsn
Stejsn
ale budiž. Zajímalo by mě, jak je možné udělat takovýhle obchod bez předchozího detailního auditu? Jak finančního, tak technického.
Avatar - Anonym
Anonym
at se jdou žabožrouti bodnout, nedal bych jim ani cent >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tys byl vždycky mimo.
Pokud GM lhalo o stavu a schopnosti plnění emisí u Opelu, pak je finanční odškodnění na místě.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty jsi hochu taky vždycky mimo. PSA hledá záminku jak ušetřit peníze. O nic jiného nejde.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jistě, opičáčku... >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak, si mimo. Když něco kupuju, tak si to důkladně prověřím. Tohle je jen snaha podojit GM 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nevíš jestli si to pamatuješ ale GM se dalo podojit Fiatem při jejich rozvodu o 3 mld USD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oni to zkouší. *** vychytralý.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zato ty budeš nejspíš Ovčáček čtveráček >😒] >😒] >😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
I ten audit vychází jen z dokumentů, které má auditovaný subjekt k dispozici. A pokud jsou v nich chyby nebo záměrné manipulace (pro americké firmy nic divného, zdravíme Enron), těžko z nich vyjdou relevantní data. Na nic víc není prostor. Pak přijdeš do reálného provozu, uděláš si vlastní testy a zjistíš, že se situace má úplně jinak.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :-!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
... tak zjistíte, že je to proces, který trvá min. půl roku a pokud se přitom nalezne, že nějaká věc je natolik složitá, že o ní nelze v době koupě finálně rozhodnout, tak se docela obvykle oddělí část platby, odpovídající potenciálnímu riziku a ta se uloží na notářský účet. Tam čeká smluvenou dobu - nebo do vyřízení předmětného rizika a pokud vše dopadne dobře, pošlou se tyto prostředky prodávajícímu, pokud ne, hradí se z nich škoda, kterou prodávající způsobil kupujícímu - to platí zejména tehdy, pokud prodávající o problému věděl a kupujícímu je zatajil.
Ovšem tento podíl bývá jen okolo 10 až 15 % celého dealu. Pokud Francouzi vymáhají 50% podíl na kupní ceně, je to prachsprosté vydírání za hranicí mravnosti a Opel by měl (pokud to smlouva umožňuje, nebo pokud o tom rozhodne soud) od smlouvy raději odstoupit a úkázat těm potrhlým frantíkům jen zdvižený prostředníček!
Osobně si však myslím, že to je jen vypuštěný balónek a pokud tam skutečně nějaká takové věc je (a u kupujícího není!) tak se obě strany dohodnou smírně a snížení kupní ceny zůstane na těch 10 až 15% jak bývá ve velkém businessu obvyklé.
traveldrive
Opel môže prd, Opel je nevoľník. Ak PSA od GM nevysúdi žiadne prachy, tak to rozpredá na aspoň čiastočné vykrytie nákladov a do účtovníctva pripíše položku mínus. A nemecký Opel bude históriou. Pod značkou Opel sa budú na trhoch, kde hrajú prím nemecké autá, predávať Peugeoty... 8-s
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nevím, kdo byl podle smlouvy prodávajícím. To ale není u popisu toho mechanismu podstatné.
Petrko
Ty toho nevíš celkem dost. Prodávat může jen vlastník, tudíž GM.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty jsi opravdu Mimoň na n-tou. Ty si opravdu myslíš že budou v Německu, Švýcarsku, Rakousku a v Anglii kupovat převlečené Pažouty místo Opelů a Vauxhallů? >😁 >😁 >😁 Oni nejsou tak hloupí jako ty. Podle sebe nemůžeš posuzovat ostatní 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hm, a teď kupují co? Crosslandy, Grandlandy... Vpravdě originál Opel...
_MT_
Je však značný rozdíl mezi sdílením techniky, což je plán do budoucna, a nalepením blesku místo lva.
traveldrive
Jaj, aký si múdry, kam sa chodíš školiť, človeče?
Jak už spomenul Blue Sun, čo asi sa kupuje už dnes? A čo sa kupovalo doteraz? Opel Movano a Combo, to sú iste nemecké autá, že? Alebo Mercedes Citan. A bude toho viac, globálny svet je globálny svet.
_MT_
Tady přeci jde o budoucí náklady, s kterými nepočítali. To prodejem nevyřešíš. Prodej by dával smysl, kdyby to finančně neutáhli. Je lepší to vzdát, než pohřbít celou skupinu. Případně, kdyby si nemysleli, že zvládnou Opel přivést k zisku. Ale co bys chtěl prodat, pokud bys tu značku chtěl zachovat, abys pod ní mohl prodávat? Nějakou zbytečnou továrnu? Kde jsi svázaný tím, kde se co vyrábí, přičemž stěhování výroby není otázkou drobných. Čistý rebrand pak není tak úspěšná strategie, takže je otázkou, o kolik by si pomohli.

Nicméně případný soud nebude mít PSA jednoduché. Mizerný stav Opelu (tedy že zaostává a bude mít problém budoucí limity splnit) byl znám i lidem zvenčí. Ti pochopitelně Opelu nevidí pod pokličku a tam to zřejmě není o moc lepší (naopak; z toho, co v tisku proběhlo, je to tam ještě horší).
traveldrive
Tak tých prípadov zatvárania fabrík a opúšťania hál je dosť a dosť, a prakticky vždy to bolo z dôvodov eliminácie a zmiernenia strát, ktorým sa už nedalo zabrániť.