Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA chce kvůli emisím od GM zpět část ceny za Opel

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
Francouzský výrobce automobilů PSA Group požaduje po společnosti General Motors zpět zhruba polovinu z 1,3 miliardy eur (33 miliard Kč), které letos zaplatil za její divizi Opel.

Důvodem jsou problémy Opelu související s plněním nových limitů pro emise oxidu uhličitého. Agentuře Reuters to řekly zdroje obeznámené se situací.

Koncern PSA se podle zdrojů domnívá, že před převzetím značky Opel obdržel zavádějící informace ohledně její strategie pro snižování emisí. Francouzská automobilka tento měsíc uvedla, že bude muset převést modely Opelu na své technologie s nižší spotřebou rychleji, než původně plánovala, aby tak snížila emise oxidu uhličitého před postupným zavedením nových emisních limitů v Evropské unii v letech 2020 a 2021. PSA vyrábí automobily Peugeot a Citroën.

PSA již podle dvou zdrojů agentury Reuters automobilce General Motors oznámila, že jí podle názoru PSA kvůli zavádějícím informacím o emisní strategii Opelu dluží přes půl miliardy eur. Podle jednoho ze zdrojů chce PSA od General Motors získat zpět 600 až 800 milionů eur (15,3 až 20,4 miliardy Kč).

Mluvčí GM David Caldwell se k otázkám ohledně finančního požadavku PSA a obvinění z poskytnutí zavádějících informací odmítl agentuře Reuters vyjádřit. Situaci odmítl komentovat i mluvčí PSA Bertrand Blaise.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
4. 12. 2017 19:43
Re: Pokud jste už někdy kupovali nějakou větší společnost,..
Tak tých prípadov zatvárania fabrík a opúšťania hál je dosť a dosť, a prakticky vždy to bolo z dôvodov eliminácie a zmiernenia strát, ktorým sa už nedalo zabrániť.
4. 12. 2017 15:46
Re: Pokud jste už někdy kupovali nějakou větší společnost,..
Je však značný rozdíl mezi sdílením techniky, což je plán do budoucna, a nalepením blesku místo lva.
4. 12. 2017 15:44
Re: Pokud jste už někdy kupovali nějakou větší společnost,..
Tady přeci jde o budoucí náklady, s kterými nepočítali. To prodejem nevyřešíš. Prodej by dával smysl, kdyby to finančně neutáhli. Je lepší to vzdát, než pohřbít celou skupinu. Případně, kdyby si nemysleli, že zvládnou Opel přivést k zisku. Ale co bys chtěl prodat, pokud bys tu značku chtěl zachovat, abys pod ní mohl prodávat? Nějakou zbytečnou továrnu? Kde jsi svázaný tím, kde se co vyrábí, přičemž stěhování výroby není otázkou drobných. Čistý rebrand pak není tak úspěšná strategie, takže je otázkou, o kolik by si pomohli.

Nicméně případný soud nebude mít PSA jednoduché. Mizerný stav Opelu (tedy že zaostává a bude mít problém budoucí limity splnit) byl znám i lidem zvenčí. Ti pochopitelně Opelu nevidí pod pokličku a tam to zřejmě není o moc lepší (naopak; z toho, co v tisku proběhlo, je to tam ještě horší).
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 13:55
Re: No, četl jsem to sice pár dní zpátky na několika normáln
:yes: :-!
Avatar - Blue Sun
4. 12. 2017 13:30
Re: No, četl jsem to sice pár dní zpátky na několika normáln
I ten audit vychází jen z dokumentů, které má auditovaný subjekt k dispozici. A pokud jsou v nich chyby nebo záměrné manipulace (pro americké firmy nic divného, zdravíme Enron), těžko z nich vyjdou relevantní data. Na nic víc není prostor. Pak přijdeš do reálného provozu, uděláš si vlastní testy a zjistíš, že se situace má úplně jinak.