Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST BMW X3 M40i – Sportovně za sportem!

62 komentářů

Avatar - MarTin1
MarTin1
Když už uvádíte jako konkurenci GLC, tak by bylo vhodnější uvést GLC 43 než rovnou 63.... to je totiž přímá konkurence.
ObiWanKenobi
tiez nechapem, preco spominal GLC63, ktore je cenovo aj vykonnostne niekde uplne inde. Jednoznacny priamy konkurent je GLC43 AMG, Audi SQ5, Porsche Macan S ci Jaguar F-Pace S. Praveze konkurentov je az az. Vsak presa jeden kopiruje druheho... 😄
Avatar - CHerokee
CHerokee
Tak tak, GLC 43 AMG má podobný motor i výkony. A rozhodně není extrémní, ale příjemná. GLC 63 je úplně jinde.
Avatar - MarTin1
MarTin1
Já hlavně DOSTI pochybuju o tom, že nějaká redakce v ČR s GLC63 AMG jela.... protože ani na Chodově takový auto nemaj.... a bylo mi řečeno, že snad v ČR novinářský auto neni
Avatar - Magister
Magister
Hlavně, že ho hodnotí >😁
MariAchi
Ty se nejak nestihas prepinat, schizofreniku >😁
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Přesně :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
by som povedal ze pozeram snad aj na X5 ( len tie kukadla su kusok "mensie" ) --- kazdopadne toto X3 uz posobi vacsie ako prva X5.... nakoniec ale vzdy ostane chudak zakaznik ... ktory o 10 rokov predpokladam ze dostane podobne velku obludu uz vo forme ( "dostupnej "lacnej!" ) X1... hold jedeme z kopca .. kupujeme coraz vacsie vozy napriek tomu triedne klasame... automobilkam to ale asi vyhovuje.... ciel vyzmykat zakaznika na vsetkych frontoch je jasny ...
Avatar - Insolito
Insolito
Když mi poprvé naproti jela nová X3, tak mi designem připomněla X1 , akorát X1 je vzhledově povedená, avšak na X3 to vypadá nic moc - fotky moc nelžou, ale velikostně už je X3 spíš blíž té X5.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne prisla povedena esta ta prva stihla X1... ktora posobila takmer ako taky outdoor kombik ... ale ta nova buclata s ruzovymi lickami a s napriec ulozenymi motormi uz aj na pohlad posobi ako babske auto... 😒
Avatar - Insolito
Insolito
oprava : "...X1 je vzhledově povedená na poměry BMW. " A že jsou ostatní baworácká SUV pořádné ošklivky... Při představení X5 každý nadával na design, ale teď už skoro nikdo, zvláštní... >😒]
jhamil
Zvykli jsme si, i když mně se líbila hned jak jsem ji poprvé uviděl. Například dřív se mi líbil Hyundai ix35, momentálně absolutně nechápu co se mi na něm tak líbilo. 8-s Vkus se prostě mění.
MariAchi
Dat do jednoho komentu solava "vkus" a "Hyundai ix35", pripadne Hyundai obecne - to nechapu ani ja.
Avatar - white label
white label
Proč, vkus přece nemusí být jen dobrý... 😉
Avatar - Sysoj Psojič
Sysoj Psojič
Od někoho, kdo jezdí rychlovarnou konvicí Honda, se kritika designu BMW přijímá dost těžko >😁
Avatar - Insolito
Insolito
Tvůj problém, můžeš mi přihodit na GTR >😁
Avatar - speedfred
speedfred
nechápem prečo by mal byť chudák zákazník,ten skôr profituje z väčšieho výberu.
Ja viem ,len si potrebuješ troška kopnúť :no:
webpaja
"Chudák zákazník"... můžeš to prosím vysvětlit?
Avatar - white label
white label
"ciel vyzmykat zakaznika..." ?
Tím,, že mu dají za stejné prachy větší auto???
Avatar - woody-alien
woody-alien
No jo, oni jsou rafinovaní, takový hanebný úskok bys nečekal ani ty, viď. 8-s >😒]
Avatar - white label
white label
Njn, prostě mi chybí životní zkušenosti ala H/K svwet! 😉
Avatar - wikinko
wikinko
kurnik topper, mohol by si k svojim prispevkom vzdy pripajat aj druhy prispevok, v ktorom by si vysvetloval tie bludy ktore pises v prvom 😄 chudak zakaznik 😄
Nonsens
a potom budeš chcieť tretí na ten druhý 😉
Dixik2
U nové X3ky nejde dálkově ovládané parkování.Přitom je na to připravené.
stealth01
Tak pokud dobře počítám, tak cena X3 může s trochou fantazie dosáhnout dva a půl milonů korun.
Není to už příliš na svou kategorii?
Joab
Ne.
Avatar - speedfred
speedfred
to nie je ani 3M >😁
Nonsens
:yes:
Avatar - Insolito
Insolito
Nejen X3 ale celkově všechna prémiová SUV dost za poslední roky zdražila. Příliš to není, pokud se za ty ceny budou dobře prodávat. Navíc dřív X3 neměla v základní výbavě třeba automat nebo automatickou klimu a další prvky výbavy....
Avatar - praděda7
praděda7
A to ještě koruna posílila......... 8-s
webpaja
To ale přece kdokoliv z konkurence, ne? Velar First Edition cca 3mio, F-Pace v topu dtto, GLC s R6 na tom bude jinak? Q5 za 2,5 s 3,0TDI? Žádný problém.
Avatar - Machýrek
Machýrek
Do GLC uz davaj R6? Mam za to, ze je tam V6.
stealth01
No já jen, ze střední SUV může vycházet paradoxně na stejné peníze, jako luxusní řada 7. Zkusil jsem jen základní konfiguraci s pár doplňky a u 730d jsem na 2 515 000. Nesrovnavam auta jak taková, jsou pro úplně jiné cílové skupiny, ale je to fakt zvláštní a pro me osobně zarážející.

Kdybys mi to auto ukázal bez testu jen tak a ja bych měl odhadnout cenu, tak bych řekl, ze R6 v benzinu v základu muze stát u BMW cca 1,400,000 a doplňky max půl milionu.

Jsem se normálně musel ještě jednou ujistit, ze se nejedná o X5. 😄
Avatar - praděda7
praděda7
S cenou to u X3 M40i určitě přestřelili. Mám takové podezření, že BMW vsadilo na zvýšenou kupní sílu místního obyvatelstva. Uvidíme co na to řeknou prodeje.
A ano, X3 je teď větší než originální X5 a o pouze 18cm kratší než stávajíci F15 X5.
stealth01
No mně nikdy na velkolisti nezáleželo, ja jsme měl vždycky pocit, ze s vyšší kategorií aut si kupuješ taky vybranejsi a komfortnější jízdu a to především z hlediska hluku uvnitř kabiny. Plus X5 nabízí více možností individualizace.
Avatar - praděda7
praděda7
Máš pravdu. Z dvouleté zkušenosti vím, že R6 X5 je velmi pohodlné auto a moc pěkné svezení. Jen ta velikost mě vždy "drtila". Bude to učitě tím, že jsem prožil život ve sporťácích a menších autech. Jen jednu chvíli jsem v 90tých létech jezdil nějakou dobu s Toyotou V6 Prado a to byla také paráda.
Avatar - Insolito
Insolito
Je to dáno tím, jak moc jsou SUV v módě a obzvlášť tato kategorie, u BMW chtějí z oblíbené kategorie zkrátka vymačkat maximum, navíc, když je k tomu X3 stále více mezi lidmi známější svými jízdními vlastnostmi (u minulé generace spousta lidí nečekala tak dobře vyladěný podvozek). Na druhou stranu BMW dává poměrně velké slevy, dřív X3 vycházelo po slevách trochu levněji než konkurenti.
stealth01
Tak já cca tuším, jaké BMW dává slevy 😉 Ale právě proto jsem vybral sedmičku, tedy stejnou značku. Navíc, sedmička nám chtě nechtě začíná lehce stárnout (i když ja bych ji dal přednost před nejnovějšími digitálními hodinkami od Audi) a prodejci jsou schopni velmi zajímavých slev.
No berme to tak, ze M40i nakonec stejně nebude to nejprodávanější, mnohem více se uchytí 30d.
webpaja
Neprodává se 7er něco přes rok? To auto mě dostalo, obzvášť ve verzi 760iL. Je prostě geniální.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Koho ne [odkaz] :yes: 😄
webpaja
Je to jak mít luxusní jadernou elektrárnu. Tesla má sice zrychlení impozantní, ale tohle se vzdálenou melodií V12 je prostě fantazie.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Teslu narozdíl od mnohých respektuju ale V12 je V12 = přes to vlak nejede :yes: 😉

V12 žeru odmala a i když ho nejspíš nikdy mít nebudu = žeru ho furt 😄
stealth01
Mám takový dojem, že ho budu mít i na test. Teď je ve hře Rolls-Royce Wraith (mám jim prý ukázat nejdříve na statice co umím natočit) a pak bych mohl projet.
No a majitel CarTecu si koupil tu novinářskou 760, tak jsem se s nim domluvil, že po testu RR by mi ji mohl na dva dny půjčit.
Avatar - Insolito
Insolito
Mám zkušenost jak s přechozí generací před i po FL, tak jsem si vyzkoušela i tuto novou generaci X3 (30d).

Jízdně už je tak dobře vyladěná, že těžko vybírat lépe jezdící SUV. Naftový třílitr je příjemné překvapení, při klidné jízdě skoro neslyšný a je velmi kultivovaný, při výraznějším sešlápnutí plynu má příjemný zvuk a převodovka si zbytečně nepodřazuje o spoustu stupňů. Za mne :yes: pro 30d.
Na zadních sedadlech se zvětšilo místo pro nohy, ale zadní sedačky jsou podobně nepohodlně umístěny jako u minulé X3.

Co se mi nelíbí?

Zpětná zrcátka
Největší nevýhodou jsou zpětná zrcátka - oni je zmenšily tak, aby vypadaly líp, ale jsou skoro k ničemu ve srovnání se starými. Ty byly obři a nevzhledné, zato v nich bylo všechno krásně vidět.

Řízení
Konkrétně se mi nelíbí menší odpor při otáčení volantem. Chápu, že je to děláno pro pohodlí, ale když už X3 sází spíše na sportovnější notu, tak je to škoda. Minulá generace před FL na tom byla s tuhnutím volantu v zatáčkách lépe.

Menší světlá výška - minulá X3 212 mm, teď 204 mm, ale chápu, že to většina kupců nevyužije

A poslední věc, ale to je jen otázkou vkusu, nelíbí se mi ten interiér, sice používá víc kvalitních materiálů, ale ten design se mi u minulé generace líbil víc, byl jednoduchý a praktický.
Avatar - Emel
Emel
Rozdíl ve světlé výšce 8mm, to snad nestojí ani za řeč... ne?
Avatar - Insolito
Insolito
Když to někdo potřebuje, tak se hodí každý kousek, ale jinak ne, to máš pravdu.
_MT_
Hlavně záleží, jak se to změní se zatížením. Ten rozdíl by ti klidně mohla udělat jiná výbava, pokud to neudávají pro plně naložené auto (tedy na nejvyšší přípustnou), což nejspíš neudávají.
MariAchi
Kdyz to nekdo potrebuje, tak si nekdo nebude kupovat M model se snizenym podvozkem a nizkoprofilovymi pneu, ale X line.
webpaja
Zkusil jsem ji velmi krátce. Stále vidím rezervy v komfortu při použití velkých kol. Řízení mnohem příjemnější než dříve, navíc konzistentnější. To, že neztuhne je jedině dobře. Nijak to umělé tuhnutí nepřispívá k čemukoliv a jen může mást, kdy si řidič myslí, že reaguje na něco pod koly. Nesmysl.

Interiér se moc povedl, oproti předchůdci je to sto a jedna. Celkově není nová X3 o nic méně prostornější vzadu než současná X5.

Pořád se trochu peru s přední částí, ale obecně lepší než předchozí X3. Tady už sedí kola ke karoserii.
Avatar - Insolito
Insolito
Co se týká komfortu a prostoru tak souhlasím.

Pokud by odezva od kol byla dobrá už před tím, tak pochopím, že konzistentnější řízení je jasné plus i za cenu jemnosti, ale ta odezva od kol není žádná hitparáda ani teď (odezva od kol byla vždy slabším článkem X3). Navíc se zlepšilo odhlučnění, takže o to hůř pro vnímaní toho, co se děje pod koly .

Nevím, nelíbí se mi ani jedna z nich.
Avatar - JohnST
JohnST
Jazdne vlastnosti najma v zatackach tazko odhadovat. To auto necitit ci este prejdem alebo sa vyvalim. Nemam take auta rad. :no: :-!
Avatar - Insolito
Insolito
Souhlasím, limity se s tím neodhadují lehce.
Avatar - miromen
miromen
BMW dokazuje, že I tabletoidni interier dokaže byt velice pohledny. :yes:
Avatar - praděda7
praděda7
X1 se mě líbí daleko víc než X3. Obzvlášť tvar zadního okénka z profilu je na X3 nepodařený. Ani ryba ani rak. Řekl bych, že spíš rak..... 😉
Zato X1 je v této partii velmi vydařená.... :yes:
Samozřejmě šestiválec je šestiválec a v X1 je jen ussrraný čtyřhrnek.... 😉

[odkaz]
Avatar - speedfred
speedfred
však 6-kýbeľ máš,stačí iba dorobiť nejaký "offroud paket" a nemusíš ani predávať >😁
Avatar - praděda7
praděda7
...."offroad paket" na ní bude hned potom, co mě poprvé hodí někde do přírody.... >😁.... a ten "paket" nebude vypadat moc pěkně.... >😁 [odkaz]
Avatar - fOE
fOE
Nic s cim by si zlate ceske, nebo polske, rucicky neporadili. Vysusit, lehce vyklepat a Top Zustand jako vino. 😄
Varlamow25242
I přes syrový motor je spotřeba otřesná... při tak dlouhých přechodech by to mohlo papat míň. Chápu to dobře, že při 130 kph to Tere přes 13 litru? Při běžných 150/kph to bude 15? Takže pumpu brát při běžné dálniční jízdě každých 500-600km, vážně?
Avatar - wikinko
wikinko
nie nechapes to dobre a nerozumies pisanemu textu, precitaj si to este raz.
Varlamow25242
Už to vidím
Avatar - m.z.
m.z.
Ta spotřeba mi přijde divná, při 140 to určitě nebude brát 13l, počítám okolo 10.
fletino
..to asi tezko, spis GLC 43 AMG, pane redaktore. 😉 Nicmene cenou je trosku vys..