Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Britové staví revoluční zavěšení kol. Je podstatně lehčí a vydrží až milion kilometrů

Automobilky se při stavbě nových vozů snaží ušetřit hmotnost, jak jen to jde. Zlomovým řešením této problematiky může být zavěšení vznikající pod britským konsorciem.
Zpět na článek
12. 12. 2017 10:23
Avatar - Bubáq
12. 12. 2017 10:15
Račte se jít vycpat, pane Kolmane!
Těžko Vás budu respektovat, pokud budete psát a zveřejňovat takové obludnosti, jako např. v tomto článku:
Cit.: ... které jednotlivý výrobci ...
Rozbalit vlákno
2
12. 12. 2017 10:21
Re: Račte se jít vycpat, pane Kolmane!
Omlouvám se za chybu a díky za upozornění, už jsem to opravil.
Avatar - Bubáq
12. 12. 2017 17:48
Re: Račte se jít vycpat, pane Kolmane!
Díky! Víte, tyhle nevkusné obludnosti si tady dovolují jen nekompromisní čtenáři. Ale autoři článků by se opravdu neměli snižovat na jejich úroveň ;-)
Avatar - narona
12. 12. 2017 10:23
Revoluce?
Tedy podle toho co vidím na obrázku, tak to je Tatra 57 s kompozitními pery... >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Fortune Rayzor
12. 12. 2017 10:30
Revoluční zavěšení? Spíš pohřbené
Zadní zavěšení Corvette C5 mi celou "revoluční" ideu nějak zásadně připomíná (viz. [odkaz] ) >:-[]
Rozdíl je v tom, že řešení z Vette se dá použít i "pro" normální auta s motorem. >:D Ta horní tyčka u "revolučního" řešení totiž celkem zásadně omezuje možnosti zástavby do současných aut.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - speedfred
12. 12. 2017 10:31
....a servisáci
nebudú mať čo žrát
Rozbalit vlákno
29
Avatar - 3_diamanty
12. 12. 2017 11:03
Re: ....a servisáci
neboj... miesto opravy naprav pojdes vymienat ziarovky do reflektorov ( su mnohe uz aj tak nedostupne ) ... alebo menit displeje ktore isto nevydrzia vecnost.... alebo ine prkotiny... nieco sa uz najde... ver ci never ale auta su coraz poruchovejsie.. potvrdil to aj moj predajca ktory auta predava dlhe roky a skutocne je uprimny ... ... a tym ma uz aj zrejme vopred nepriamo varoval co ma v buducnosti caka >:D servisy dnes frcia ako nikdy predtym.. spytaj sa.. a aj tie premiove :-) kedze aj v premii dnes uz na kvalitu kladu a prvorada je masovost
12. 12. 2017 11:10
Re: ....a servisáci
Nediv se. Celé dobře placené týmy v automobilkách pracují na "programové životnosti" klíčových součástí automobilu po uplynutí záruční doby. ;-)
Avatar - 3_diamanty
12. 12. 2017 11:27
Re: ....a servisáci
vsetko sa uz pomenilo... dnes uz vlastne ani nejde vyrobit pri sucasnej pretechnizovanosti a pri sucasnych technnickych narokoch tak dlhotrvajuci a nekazivy produkt .... a este ked tomu "pomozu" aj samotni technici tak je jasne ze auta su coraz viac brane ako uz len bezny masovy produkt na par rokov ...
Avatar - Blue Sun
12. 12. 2017 13:59
Re: ....a servisáci
Pleteš se. Takový výrobek samozřejmě vyrobit jde. Dokonce i tak, aby byl přijatelně opravitelný (tj. žádné integrované a zalepené bloky apod.) Akorát o to nikdo nestojí. Je to dražší a jen málo lidí dnes kupuje věci na dlouhou dobu. Telefony se mění po roce, televize a počítače po třech, auta klidně po pěti letech...
12. 12. 2017 14:22
Re: ....a servisáci
Je rozdíl mezi telefonem a autem. Pokud mi auto bude vyhovovat a dobře fungovat, nemám problém si ho nechat déle než tvých pět let, tím víc jak stárnu a jak jsou nová auta horší. I můj současný vůz je věkem 10+ a stále strčí v mnohém do kapsy, v mých očích, velkou část současné produkce.
12. 12. 2017 15:42
Re: ....a servisáci
A jak se to liší od telefonu? Jen u strčí do kapsy bude hodně záležet na tom, na jaké parametry se díváš.
12. 12. 2017 16:00
Re: ....a servisáci
Jeden rozdíl je ve výrazně vyšší ceně automobilu v poměru k platu a druhý rozdíl je v tom, že většina telefonů zemře na opotřebení resp. ukončení životnosti akumulátoru. Pomíjím morální a technické zastarání, což mají auta také. U většiny telefonů je výměna akumulátoru cenově na ekonomické hranici rentability. Dále v případě reklamace akumulátoru je jednodušší postup a ochota přijmout reklamaci pokud se jedná o reklamaci celého telefonu na rozdíl od reklamace samotného nového akumulátoru ve starém přístroji. To je téměř sisyfofská práce. ;-)

Asi jako kdyby bylo nutné u auta měnit, dejme tomu, po každých třech letech, já nevím, něco, jako třeba celý motor.
12. 12. 2017 17:25
Re: ....a servisáci
Aktuální situace okolo baterií je však přesně to, o čem Blue Sun psal. Není problém udělat telefon s baterií, kterou snadno zvládne vyměnit uživatel. Mnoho let takové telefony byly normou. A dnes je normou odlepování obrazovek, aby ses k ní vůbec dostal.

Vem si takové převodovky s doživotní náplní. :-) U auta se pochopitelně spíš vyplatí v tom vrtat, ale to jaksi nebylo pointou.
12. 12. 2017 18:28
Re: ....a servisáci
No, nevím. Ptal jsi se, tak jsem ti odpověděl. Když to víš, tak se nemusíš ptát. Nějak tomu nerozumím.
Avatar - white label
12. 12. 2017 19:49
Re: ....a servisáci
Řekl bych, že to byla spíš řečnická otázka...
12. 12. 2017 20:01
Re: ....a servisáci
A já taky všechno sežeru... >:D
13. 12. 2017 10:45
Re: ....a servisáci
Pointou té otázky bylo, že i telefon, stejně jako automobil, si klidně mohu nechat delší dobu, když mi vyhovuje. V tom se nijak neliší. To, že je u spousty telefonů výměna baterie noční můrou, to je právě to, o čem psal Blue Sun. Není to tak, protože to neumíme lépe. Lidé prostě mění telefony jak ponožky (i když dost lidí měnilo telefony spíš po dvou letech, kvůli dotaci od operátora), chtějí lehké, tenké telefony, slušnou výdrž, voděodolnost, tak šla snadná výměna baterie u řady zařízení z okna. Není to důvod pro jejich častější obměnu, ale důsledek.

To, že jsou telefony levnější a elektronika se rychleji vyvíjí, nic nemění na principu. Jen se to víc projeví. Jsme schopni vyvíjet a vyrábět vysoce spolehlivá a trvanlivá zařízení. Ale trend tomu nepřeje. Výrobky jsou kompromis a snadná servisovatelnost kolikrát padá za oběť. Pro auta platí stejná pravidla. Jen jsou ve hře jiná čísla.
13. 12. 2017 11:16
Re: ....a servisáci
Po přednášce nakonec uvádíš :"Jen jsou ve hře jiná čísla.". To je ten hlavní důvod, který já jsem popsal slovy "rozdíl je ve výrazně vyšší ceně automobilu v poměru k platu". To mi připadne obsahově jako hodně podobné vyjádření.

Jak a kam se ubírají konstrukce aut a i telefonů samozřejmě sleduji, trošku znám a i chápu jejich příčiny. Ale klidně se nechám poučit, navíc kultivovaně, pokud si někdo myslí, že ne. S tím nemám problém. ;-)
13. 12. 2017 13:56
Re: ....a servisáci
Blue Sun ale netvrdil, že mezi nimi není rozdíl. Všimni si těch odlišných frekvencí obměny, které uvádí. V tom hraje velkou roli cena.

Ty jsi zkrátka přišel s tím, že auto je jiné, auto si klidně můžu nechat déle, když mi vyhovuje, jako kdybych si telefon déle nechat nemohl. A já říkám, že telefon je (v tomto ohledu) stejný jako auto: klidně si ho můžu nechat déle, když mi vyhovuje. A že situace kolem baterií je přesně to, o čem Blue Sun psal. Přičemž příklady, kde se vyprdli na opravitelnost, najdeš i v autech.

Takže mi to spíš přišlo jako jeden o voze, druhý o koze.
13. 12. 2017 14:55
Re: ....a servisáci
Jistě i telefon si můžeš nechat déle. Já jsem měl na mysli tu situaci, kdy mu dojde baterie a ( jen u určitých typů, samozřejmě) její výměna je tak drahá, že stojí za úvahu místo její výměny koupit nový telefon. I když ten starý je jinak vyhovující. Nic víc.

Ano, frekvence jsou sice jiné, ale ceny zejména u aut jsou přesto daleko vyšší, než kdyby odpovídaly poměru podle těchto frekvencí obměn.

Není to voze a koze. Měl jsem na mysli, že telefon je víc "spotřebnější" zboží než auto. A ty +/- frekvence obměn tomu i jaksi navědčují. Nejsou však dogma.
15. 12. 2017 10:43
Re: ....a servisáci
Ano, auto je větší investice. Poměrně k příjmům za dané období. I když někdo možná za telefony dá větší část příjmů, než jiný za auto. Jiné priority.

Jo, střelil to od boku, zjednodušoval, zobecňoval. Můžeš se na to dívat jako na hyperbolu. Jak jsem napsal, hodně lidí měnilo telefony spíš po dvou letech. Nicméně pointa platí. Jsme schopni takový telefon udělat. Že je moc neděláme, je důsledek chování zákazníků. Na tomhle principu se nic nemění, ať je to hodně spotřební, nebo málo. Jen se bude lišit míra.

Situace u aut mimo jiné odpovídá tomu, že nejsou schopni (minimálně za přijatelné peníze) udělat auto, které by nepotřebovalo servis tak dlouho, aby to přesvědčilo prvního majitele. Automobilky věří, že zákazníci chtějí minimalizovat servis. Bylo by náročné a asi ne ekonomické dělat motor, který vydrží řekněme půl milionu km bez výměny oleje. Ale jednou se tam možná dostaneme a může to pak u aut vypadat podobně jako dnes u telefonů. Tím spíš, pokud opravdu přejdeme na elektromobily. Dá se třeba čekat, že by baterie mohla vydržet po celou životnost auta (a po 15 letech bude mít tak mizivou zbytkovou hodnotu, že do něj skoro nikdo novou baterii kupovat nebude). Takže by se mohlo stát, že výměna baterie bude časem u auta také porod.
Avatar - JuckiCZ
13. 12. 2017 07:36
Re: ....a servisáci
Co to meleš za blbosti? Kolikrát jsi zkoušel u telefonu měnit akumulátor? Teď jsem kupoval druhý náhradní, i když ještě mám v mobilu stále ten první náhradní a cena, světe div se, 230 kč! A výměna je hotová za 10 vteřin ;-). A to se nebavím o Nokii 3310, ale o chytrém, dotykovém telefonu s Androidem.
Mobily spíš odcházejí na zastarání SW (což většinou díky omezenému HW nejde aktualizovat na novější verze SW), protože výrobci aplikací nevyvíjejí nové aplikace tak, aby podporovaly i starší systémy - přesně můj případ, díky tomuto na mobilu nespustím Email od Seznamu, YT, FB (naštěstí existuje FB Lite), Stream nebo třeba Účtenkovku (ale u ní mě to zrovna vůbec nesere) ;-).
13. 12. 2017 11:06
Re: ....a servisáci
Zkus vyměnit baterii v třeba v iPhonu 5 nebo v Samsungu Galaxy S8 v domácích podmínkách a vezmi v úvahu, že ne každý je stejně zručný. Se zastaralým SW ale funguje, blbě ale funguje. S kleklou baterií nefunguje vůbec.

Rád melu blbosti, narozdíl od tebe.
Avatar - JuckiCZ
13. 12. 2017 16:08
Re: ....a servisáci
Tyto dva typy neznám, nemám a tím pádem nevyzkouším, ale vycházel jsem z toho, že doma mám momentálně 3 mobily a u všech je to naprosto bez problémů vyměnitelné (SIMka i paměťovka jsou navíc pod baterií).
A taky nešlo ani o tu výměnu, jako o tu cenu - naschvál jsem prověřoval i Sony Xperia a cena nebyla nijak vysoká. Galaxy S6 500 Kč, S5 mini 460 Kč, LG P715 411 Kč.
To, že jsi narazil zrovna na ty nejpředraženější mobily a ty to mají zrovna jinak, to beru spíš jako náhodu, než pravidlo ;-).
13. 12. 2017 16:30
Re: ....a servisáci
S8 je slepený, výměna aku v servisu asi kolem 2000 kč, trvá několik hodin (lepení). U iPhonu baterie stojí kolem 400 Kč, výměna svépomocí není doporučená (v servisu kolem 1000 Kč), ale s opatrností a šikovností se dá udělat. Jasně, je hromada telefonů, kde je baterie běžně vyměnitelná a cenově jsou dostupné +/- všechny stejně. V kategoriích originál a druhovýroba.
Avatar - white label
13. 12. 2017 17:57
Re: ....a servisáci
Jo, S8/Note8 je slepený, stejně jako S6/S7 a další...
Avatar - white label
13. 12. 2017 17:54
Re: ....a servisáci
Najednou neznáš, nemáš, nevíš..., ale napsat někomu, že mele blbosti, to ti jde velmi rychle a snadno...
Trend doma/laicky nevyměnitelných akumulátorů v mobilech je poslední dobou tak drtivý, že nevšimnout si ho, považuji za velké "umění".
Cena baterie ti je k ničemu, když ji musíš vyměnit v servisu. Už ani ta S6 neměla normálně výměnný akumulátor, a to ani ještě nebyla voděodolná, o iPhonech nemluvě.
Většina dnešních nových/vybavenějších smartphonů nemá klasicky vyměnitelnou baterii, takže nejde o žádnou náhodu, ale spíš už o to "pravidlo".
Neříkám, že to musí každý vědět, ale když nevíš, tak aspoň nedělej ramena.
Avatar - JuckiCZ
14. 12. 2017 07:21
Re: ....a servisáci
Kdybych tu baterii nekupoval před měsícem, tak bych se tady ani nezmínil, ale protože mám doma 3 mobily a u všech to jde krásně a doma a baterie stojí pakatel, tak jsem si opravdu nepřipadal, že by tyto 3 kusy neměly žádnou váhu.
A ano, nevšimnul jsem si tohoto trendu, mobil mi funguje a tím pádem nemám důvod kupovat nový - ale po novém se už dívám, bohužel jsem na trhu zatím nenašel nic, co by mi vyhovovalo...
A stále si stojím za svým názorem, že Tvoje tvrzení "většina telefonů zemře na opotřebení resp. ukončení životnosti akumulátoru" a "u většiny telefonů je výměna akumulátoru cenově na ekonomické hranici rentabilit" nejsou správná. Možná, že ten trend přijde, ale zatím to určitě většina nebude, ani u jednoho vyjádření.
Navíc, pokud se bavíme o mobilech, které teď odcházejí, tak tím pádem musí jít o modely po záruce, tudíž modely starší dvou let, takže sem netahej S7 ani S8, ani nejnovější iPhone. No a pokud sem přesto chceš tahat iPhone, takže telefony za cenu 10 - 35 tisíc, tak mi nepřijde výměna baterie tím nejdražším způsobem (tzn. originální díly v autorizovaném servisu) za 1400 Kč (viz Tvůj příspěvek 13.12. 16:30) nerentabilní. Pokud bych dal každé 3 roky 1400 za mobil, tak mi to nepřijde přehnaná částka, obzvláště v případě, kdy jde o "prémii" v oboru a originální servis, někteří lidé dnes dávají za přístroj mnohem víc.
15. 12. 2017 11:25
Re: ....a servisáci
V USA si Apple účtuje 80 dolarů. Jak píšeš, není to tak hrozné, pokud jsi ho koupil bez nějaké větší dotace. Jen si nejsem jistý, jestli bych do toho chtěl jít. Nejde o povolení šroubků. Sice na to mají vyškolené lidi, ale je to zásah, který mě nenechává zrovna klidným. A muset telefon někam posílat (ať už to udělám já, nebo obchod), místo abych to udělal během vteřin doma. Tím spíš, když na něm mám soukromá data.
Avatar - JuckiCZ
12. 12. 2017 14:52
Re: ....a servisáci
Pleteš se, já bych o to stál - mobil mám už osmý rok, NTB sedmý rok, televizi nemám, auto zatím 9 let.
Ale pravdu máš v tom, že dnes takový výrobek neseženu - mobil podobných parametrů (hmotnost, velikost, kovové tělo apod.) dnes již nekoupíš, s auty je to hodně podobné.
A že je to dražší? Není to dražší! Mobil za 10k mít 10 let vyjde levněji, než měnit mobil za 5k každé 3 roky ;-).
Avatar - 3_diamanty
12. 12. 2017 14:53
Re: ....a servisáci
v tomto ano... pravda ...

mnohe veci sa dnes uz proste neopravuju ale clovek kupi rovno nove... inak to je to nase setrenie prirody a prirodnych zdrojov ... vlastne ziadne nie je
13. 12. 2017 07:19
Re: ....a servisáci
Urban legend, zivotnost se planuje na 15 let, vyjimecne 10. Spousta problemu je o setreni (srovnejte cenu driv a nyni v pomeru k ostatnim cenam a platum), ekologii (napr. laky) a nemysleni uzivatelu. Kdo dochlazuje turbo, ohriva olej nez tomu prilozi, vyhyba se extra nizkym otackamm, meni olej rocne/po 15tis max?
12. 12. 2017 14:23
Re: ....a servisáci
to bude "az" milion kilometru a jen pri jizde na uzasnych silnicich kde nejvetsim hrbolem je prach, v realu bude zivotnost + 5 tisic kilometru oproti zaruce >:D
12. 12. 2017 10:48
Tak nevím, školy nemám, .....
.....ale skutečnost, že „Kola se nepohybují jen nahoru a dolů, ale i jinými směry, :-O ....." byla vždy u pérování zásadně nežádoucí. :-!

Kinematika dobře pérujícího kola se vždy snaží zachovat pokud možno stálé postavení kola k vozovce, stálou geometrii nápravy a neovlivnění druhého kola svým propérováním. Obrázek je nedostatečný a nevypovídající o vlastním uložení a funkci. Proč by se ty hůlky měly ohýbat jen nahoru a dolů, když kolo není nijak vedeno. Mohou se ohýbat i dopředu a dozadu. To mohli udělat rovnou ze žvejkačky.

Může mi to autor nějak vysvětlit ? :-|

(A nešlo by do diskuze přidat trochu víc reklamy ? Třeba pět reklamních příspěvků za každý normální příspěvek ? Lépe by se v tom člověk orientoval. >:D )
Rozbalit vlákno
7
Avatar - lamal
12. 12. 2017 11:27
Re: Tak nevím, školy nemám, .....
mohol by ti pomoct tento menej ´´imaginarny´´ obrazok ... [odkaz]
Avatar - Blue Sun
12. 12. 2017 11:40
Re: Tak nevím, školy nemám, .....
Tohle je ale standardní zavěšení u Atomu, nikoli ta v článku vzpomínaná verze.
Avatar - lamal
12. 12. 2017 13:07
Re: Tak nevím, školy nemám, .....
tiez mi to prislo divne, myslel som ze ten obrazok tu je len nejaka ilustracia... tak asi to bude Atom v standarte
12. 12. 2017 11:50
Re: Tak nevím, školy nemám, .....
To je ono ? Také se přikláním k tomu, že jde o Atom.
Avatar - lamal
12. 12. 2017 13:08
Re: Tak nevím, školy nemám, .....
asi Atom... hladal som nejaku lepsiu foto na webe, no nevyslo to uplne >:D
12. 12. 2017 13:26
Re: Tak nevím, školy nemám, .....
ok. ;-)
13. 12. 2017 07:34
Re: Tak nevím, školy nemám, .....
Dopředu a dozadu se ohýbat asi nebudou protože v tomhle směru mají podstatně vyšší tuhost. Ve vodorovné rovině mají závěsy tvar trojúhelníku, je to na obrázku u článku vidět
Avatar - eLzyx
12. 12. 2017 12:57
přední či zadní náprava?
dle mého názoru je to nepoužitelné pro přední nápravu automobilů se spalovacím motorem - nevešel by se tam. A co se týče zadní, tak bude záležet na ceně. Stávající řešení mají výrobci už vyzkoušené, levné a vydrží to obvykle také celou životnost automobilu
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
12. 12. 2017 13:57
Re: přední či zadní náprava?
Spalovací motor nemá budoucnost, elektromotorům tohle vadit nebude.
Jen aby cena zase nebyla zabijákem takového řešení, jako u mnoha jiných výzkumů.
Avatar - 3_diamanty
12. 12. 2017 14:59
Re: přední či zadní náprava?
tiez som chcel napisat ze toto riesenie nemusi byt zrovna pre spalovaky suhlas... chlapci zrejme pozeraju kusok viac dopredu ...
12. 12. 2017 23:37
Odeberem tlumiče...
Připadá mi, že vzali současné zavěšení F1 odebrali push-rody/pull-rody a tlumiče a objevili ameriku. U max 500kilového miláčka jako je Atom to nejspíš fungovat bude, ale mám obavu u aut, co váží od 2 někdy i do 5 násobku jeho hmotnosti. Navíc, kdyby to fungovalo bez tlumičů, nepoužívaly by to už zmíněné F1? Je možné, že se mýlím, ale prostě mi to tak připadá.
Rozbalit vlákno
0