Bezpečnost
V podstate velmi dobry vysledok, ktory je umelo zrazeny koli tomu ze v aute nebol asistent pre jazdu v pruhoch a autonomne brzdenie. Dve veci, ktore by som ja osobne ani v aute nechcel (ak by sa nedali natrvalo vypnut).
Pamatam si ako som sa raz "pretahoval" o volant s autom z pozicovne, ked sa na dialnici nahle objavili okrem bielych aj zlte pruhy. A tiez si spominam na zdesenie ktorehosi testera (tusim to bolo tu na tomto webe?), ked predbiehal auto, a system automatickeho brzdenia spanikaril a dupol mu na brzdu lebo usudil ze hrozi naraz. Dakujem, neprosim. A Dacii davam palec hore za dobry vysledok...
Pamatam si ako som sa raz "pretahoval" o volant s autom z pozicovne, ked sa na dialnici nahle objavili okrem bielych aj zlte pruhy. A tiez si spominam na zdesenie ktorehosi testera (tusim to bolo tu na tomto webe?), ked predbiehal auto, a system automatickeho brzdenia spanikaril a dupol mu na brzdu lebo usudil ze hrozi naraz. Dakujem, neprosim. A Dacii davam palec hore za dobry vysledok...
no neviem neviem, v tom celnom naraze figurina sofera sa zasunula pod volant a pri spatnom pohybe si zlomila vaz o opierku ... to neviem ci je umele ...
prvy pouzitelny Duster s klimatizaciou stoji 12.090 eur to uz az taky lowend nie je, ovela lepsie vybavena Vitara stoji 14.200 a ma 5 hviezd.
Samozrejme vdaka takymto testom ma aj "lowend" Dacia lepsiu bezpecnost ako keby testy neboli. O tom ziadna.
prvy pouzitelny Duster s klimatizaciou stoji 12.090 eur to uz az taky lowend nie je, ovela lepsie vybavena Vitara stoji 14.200 a ma 5 hviezd.
Samozrejme vdaka takymto testom ma aj "lowend" Dacia lepsiu bezpecnost ako keby testy neboli. O tom ziadna.
Z videa je patrné, že náraz na sloup, nebo strom již ve 32km/h je pro řidiče smrtící. Mezi fotky tento fatální výsledek raději nebyl přidán. Je jen ve videu.
Já mám jasno. Daciu, ač na jiné nové auto nemám, ne.
Já mám jasno. Daciu, ač na jiné nové auto nemám, ne.
Dacia je nebezpečné auto akurát ako konkurencia pre predražený podvodný koncern, ktorý keby podvádzal aj pri testoch Euro NCAP, tak by som sa tomu neviem prečo ani nedivil...
Schytal jsem hromady mínusů, ale protinázory celkem nikde. Opravdu jsem vážně uvažoval o koupi, hned jak to bude na českém trhu možné. Video při nárazu na sloup mne ale dost děsí. Tím více, že je to jen ve 32km/h. Vám se to zdá jako vpoho, že sloup vjede půl metru dovnítř auta? Fakt je problém ve mě?
K podvodům ostatních - vím o konkrétním podvodu při schvalování Euro NCAP Škody Octavia (ach to bude zase mínusů...). A-sloupek co dostala Octavia určená pro crash test nebyl tak úplně ten stejný, co dostávají všechny octavie v sériové výrobě.
K podvodům ostatních - vím o konkrétním podvodu při schvalování Euro NCAP Škody Octavia (ach to bude zase mínusů...). A-sloupek co dostala Octavia určená pro crash test nebyl tak úplně ten stejný, co dostávají všechny octavie v sériové výrobě.
Taky ti dám mínus, ale i zdůvodním. Maximální počet bodů za náraz z boku je 16b. Z toho Duster získal 15.7b. To je skoro maximum. Třeba taková Škoda Karoq získala 15.6b.
Bohužel náraz z boku do sloupu je docela tragedie vždy - prakticky žádné deformační zóny. Z tohoto důvodu si myslím, že by měly být stromy v těsné blízkosti cesty (mimo obec) zabezpečeny svodidly.
Bohužel náraz z boku do sloupu je docela tragedie vždy - prakticky žádné deformační zóny. Z tohoto důvodu si myslím, že by měly být stromy v těsné blízkosti cesty (mimo obec) zabezpečeny svodidly.
v podání lokajů Emisoleváckého koncernu... Kdo se kouká po Dacii tak má stejně jiné priority než test NCAP..
V jiném PR Škoda článku dnes zdrbli Fiat Punto, kterému nedali eurofašisté ani 1 hvězdu. Jeden čas jsem jezdil se starším Puntem, denodenně. Když muselo Punto na pár dní do servisu a já musel jezdit s náhradní škodovkou, tak to bylo utrpení. Vrátit se ze škodovky do Punta bylo, jako když si doma přezujete nohy, z těsných lyžáků, do měkkých bačkor.
To hodnocení Punta je podobně nesmyslné jako čachry s hlasy pro Ortel na Slavíku - prostě když je potřeba někoho strhat, tak se to musí udělat za každou cenu. Hvězdičky Euro NCAP už mají nulovou vypovídací hodnotu, jedná se jen o marketingový flusanec. Je úplně mimo tvrdit, že je auto bezpečnější s milionem nesmyslných elektronických kravin, které spíše nebezpečné situace vyvolávají. Třeba já nezapomenu jak půjčené auto vyhodnotilo, že se snažím brzdit na maximum a já jsem 5 metrů od přechodu málem vyletěl oknem když mi pomocník zašlápl brzdy. Dodnes nechápu, jak to borec v náklaďáku za mnou ubrzdil, pruhy od kol jsou tam ještě teď. Nebo si v klidu Xarou projíždím zatáčku a najednou ESP brutálně zabrzdilo kolo a auto tak rozhodilo, že jsem fakt nechápal. Naštěstí tam ještě šlo ESP vypnout. Další sranda s Opelem a čtením značek - děcko se "stopkou" na fotce na billboardu a auto se z toho mohlo posr*t.
ENCAP pro rok 2020: na pět hvězd dosáhne jen auto a autonomním řízením :-!
...a v popise bude: posádka by bola síce mŕtva, ale k piatim hviezdam dopomohli všetky elektronické asistenčné systémy, dva filtre pevných častíc, ekoairbagy, ekobrzdy a členstvo šéfa koncernu v rozpočtovej komisii EÚ pre Euro NCAP...
Počůvajte, Fausteric, čo si predstavujetě pod takým eurofašistom?
Přečtěte si jak funguje Euro NSAP.. Ale asi to neuspokojí vaší potřebu si kopnout za každou cenu do čehokoliv co zavání evroskou unií, co 😉
Přečtěte si jak funguje Euro NSAP.. Ale asi to neuspokojí vaší potřebu si kopnout za každou cenu do čehokoliv co zavání evroskou unií, co 😉
Však co. Duster je stejně pracant pro lidi, kterým je beztak jedno jestli při nehodě zemřou nebo ne. A v tom kontextu jsou tři hvězdy nadstandard.
Mimochodem v té první verzi člověk musel vystoupit z Dusteru aby si mohl seřídit výšku sedadla. Tady už to jde i bez vystupování?
Mimochodem v té první verzi člověk musel vystoupit z Dusteru aby si mohl seřídit výšku sedadla. Tady už to jde i bez vystupování?
Za malo penez malo bezpecnosti.Proste rakev na kolech
šla žena okolo Dusteru a zkusila otevřít a zavřít zadní dveře - "To se teď dělá z kartonu?" ptala se... 😐 😐
Ty Euro NCAP jsou dnes nastavený úplně zcestně.
ad1) Asistenti mají nesmyslné vysoký podíl na celkovém hodnocení a ještě jsou podivně vybrány. Třeba hlídání pruhů je ve srovnání s hlídáním mrtvého úhlu celkem k ničemu.
ad2) Hodnocení hvezdičkama už je zcela devalvované, protože se neustále mění kritéria.
To ať raději udělují hodnocení písmenkama jako u ledniček, ale obráceně A nejhorší a E nejlepší, s tím že jednou se dojde až k Z.
ad3) Řeší se blbosti jako elektroničtí asistenti, ale vůbec neřeší jak auta svítí. Stačí se kouknout na americké crashtesty, kde to hodnotí, kolik evropských aut má problém projít i s Full LED a to jde vesměs o premii.
ad1) Asistenti mají nesmyslné vysoký podíl na celkovém hodnocení a ještě jsou podivně vybrány. Třeba hlídání pruhů je ve srovnání s hlídáním mrtvého úhlu celkem k ničemu.
ad2) Hodnocení hvezdičkama už je zcela devalvované, protože se neustále mění kritéria.
To ať raději udělují hodnocení písmenkama jako u ledniček, ale obráceně A nejhorší a E nejlepší, s tím že jednou se dojde až k Z.
ad3) Řeší se blbosti jako elektroničtí asistenti, ale vůbec neřeší jak auta svítí. Stačí se kouknout na americké crashtesty, kde to hodnotí, kolik evropských aut má problém projít i s Full LED a to jde vesměs o premii.
Bez započítání asistenčních systémů by Duster získal 4 hvězdy.
Pro získání 4 hv. je potřeba😒br /> Ochrana dospělých 70%
Ochrana dětí 60%
Ochrana chodců 50%
No a Duster získal (postupně): 71%, 66%, 56%.
Jako problém vidím náraz celou přídí. Čelní airbag řidiče nějak nezachytil nebo pás nezadržel? To by měli přepracovat a jít na testy znovu (a rovnou přidat pár procent (např. 10) i dětem).
Pro získání 4 hv. je potřeba😒br /> Ochrana dospělých 70%
Ochrana dětí 60%
Ochrana chodců 50%
No a Duster získal (postupně): 71%, 66%, 56%.
Jako problém vidím náraz celou přídí. Čelní airbag řidiče nějak nezachytil nebo pás nezadržel? To by měli přepracovat a jít na testy znovu (a rovnou přidat pár procent (např. 10) i dětem).
Navíc jsem někde četl, že řidiči Dacií jsou dobří a opatrní, málo se prý vyskytují v řebříčcích nehodovosti.
Na druhou stranu ta kastle zdá se býti vcelku pevná, tak to těm oatrným řidičům možná může stačit.
Je mi toho auta skoro líto protože se asi ani jednou nedostalo na provozní teplotu..
Chlape tys zabil. Co tak vídám na silnicích (a že řídím každý týden 360-400km, žádný víkendovky), tak řidiči dacií se možná snaží být opatrní, ale jsou absolutně nepředvídatelní a nezkušení a dělají dost začátečnických chyb. Často neodhadnou apex, kde jsou v pruhu, jak se vyhnout překážce a někdy i zdržují provoz. Taky často jezdí stylem brzda plyn a neumí předpovídat dopravní situaci.
Navíc mám osobní averzi k daciim jako k autům, jsou to mr*ky a radši než si koupit dačku a pak řešit nízkou trvanlivost snad všeho na autě by si chudší lidé měli spíš koupit ofci, passata, golfa, Toyotu atd. Bezpečností, kvalitou a pohodlím jsou to o dost lepší auta než Dacie, který se daj srovnat s autama, kde ještě byly listový pera...
...a o vodičoch áut VW group škoda hovoriť. Zrovna včera jeden superman v Passate sa mi po tme nalepil na zadok s diaľkovými a za boha nie prepnúť na stretávačky, tak som dal pravý blinker zašiel som ku kraju a pozvoľna spomalil. V momente, keď ma predbehol som pridal a spravil mu to isté. Vystrčil z okienka fakera, tak som mu stlmil a preblikol... ...len neviem prečo sa mu to celé nepáčilo... >😁