Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Euro NCAP 2017: Dacia Duster
Euro NCAP 2017: Dacia Duster
Euro NCAP 2017: Dacia Duster
Euro NCAP 2017: Dacia Duster
6 Fotogalerie

Euro NCAP 2017: Dacia Duster – Novinka rozhodně nezazářila

Dacia Duster ve své druhé generaci v případě testů organizace Euro NCAP nepřekonala výsledky generace první a dosáhla pouze na stejný počet hvězd.

Dacia Duster v testech organizace Euro NCAP dosáhla jen na tři hvězdy. Výrazný podíl na tomto hodnocení mají u novinky podíl podobně jako u první generace testované v roce 2011 nedostatky v kategorii asistenčních systémů.

Předmětem testu byla Dacia Duster 1.5 dCi s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1303 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, omezovač rychlosti a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní, ale palubní deska na straně řidiče může podle hodnocení organizace Euro NCAP způsobit zranění. Při čelním nárazu celou přídí nebyly uděleny žádné body, protože ochrana hlavy řidiče byla nedostačující.

crashtest dacia duster euroncap novemodely videocrashtest dacia duster euroncap novemodely video | Zdroj: acz

V bočním nárazovém testu získal nový Duster maximální počet bodů. V náročnějším testu s bočním nárazem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako dostačující.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,43,415,71,6027,171%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte dostačující ochrana krku a mezní ochrana hrudníku u figuríny šestiletého dítěte. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dobrá.

Organizace Euro NCAP kritizuje provedení kotevních úchytů ISOFIX/i-Size na bočních zadních sedadlech jako nevyhovující jejím požadavkům, ale dodává, že dětské sedačky je na ně možné instalovat.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,1845,332,466%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dostačující nebo mezní ochranu mimo A sloupky, kde je nedostačující. Přední nárazník zajišťuje dobrou ochranu nohou chodců, což platí i pro oblast pánve.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců11,666023,656%

Asistenční systémy

Dacia Duster má ve standardní výbavě pouze systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech a omezovač rychlosti nastavitelný řidičem.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,53004,537%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Dacia Duster druhé generace měla v ochraně dospělých cestujících největší problém s ochranou hlavy řidiče při čelním nárazu. V případě dětských cestujících nabízí relativně dobrou ochranu a chodcům průměrnou. Celkové hodnocení pak výrazně snižuje z pohledu organizace Euro NCAP nedostačujícího standardní výbava bezpečnostními asistenčními systémy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2771%32,466%2456%4,537%60%
Počet hvězd***