...ty si klasický príklad obete marketingu a krčmových rečí - povedal by som, že hádam aj ich etalón!
...a o vodičoch áut VW group škoda hovoriť. Zrovna včera jeden superman v Passate sa mi po tme nalepil na zadok s diaľkovými a za boha nie prepnúť na stretávačky, tak som dal pravý blinker zašiel som ku kraju a pozvoľna spomalil. V momente, keď ma predbehol som pridal a spravil mu to isté. Vystrčil z okienka fakera, tak som mu stlmil a preblikol... ...len neviem prečo sa mu to celé nepáčilo... >:D
Řidiči dacií že jsou dobří?
Chlape tys zabil. Co tak vídám na silnicích (a že řídím každý týden 360-400km, žádný víkendovky), tak řidiči dacií se možná snaží být opatrní, ale jsou absolutně nepředvídatelní a nezkušení a dělají dost začátečnických chyb. Často neodhadnou apex, kde jsou v pruhu, jak se vyhnout překážce a někdy i zdržují provoz. Taky často jezdí stylem brzda plyn a neumí předpovídat dopravní situaci.
Navíc mám osobní averzi k daciim jako k autům, jsou to mr*ky a radši než si koupit dačku a pak řešit nízkou trvanlivost snad všeho na autě by si chudší lidé měli spíš koupit ofci, passata, golfa, Toyotu atd. Bezpečností, kvalitou a pohodlím jsou to o dost lepší auta než Dacie, který se daj srovnat s autama, kde ještě byly listový pera...
"když je potřeba někoho strhat" - co tím konkrétně myslíš? Punta se za 2016 prodalo 62tis., za 2017 je ve své kategorii v prodejích 14. Kdo měl podle tebe potřebu ho strhat? Komu dělalo takové vrásky, že uplatil NCAP aby ho strhali?
Bez započítání asistenčních systémů by Duster získal 4 hvězdy.
Pro získání 4 hv. je potřeba:
Ochrana dospělých 70%
Ochrana dětí 60%
Ochrana chodců 50%
No a Duster získal (postupně): 71%, 66%, 56%.
Jako problém vidím náraz celou přídí. Čelní airbag řidiče nějak nezachytil nebo pás nezadržel? To by měli přepracovat a jít na testy znovu (a rovnou přidat pár procent (např. 10) i dětem).
Taky ti dám mínus, ale i zdůvodním. Maximální počet bodů za náraz z boku je 16b. Z toho Duster získal 15.7b. To je skoro maximum. Třeba taková Škoda Karoq získala 15.6b.
Bohužel náraz z boku do sloupu je docela tragedie vždy - prakticky žádné deformační zóny. Z tohoto důvodu si myslím, že by měly být stromy v těsné blízkosti cesty (mimo obec) zabezpečeny svodidly.
V manuálu jsem četl, že životnost airbagů je 15 let (pokud nebyly použity). Pásy mají životnost do jejich užití jako zadržného systému (stejně jsou potom nepoužitelné, protože se zaseknou).
Schytal jsem hromady mínusů, ale protinázory celkem nikde. Opravdu jsem vážně uvažoval o koupi, hned jak to bude na českém trhu možné. Video při nárazu na sloup mne ale dost děsí. Tím více, že je to jen ve 32km/h. Vám se to zdá jako vpoho, že sloup vjede půl metru dovnítř auta? Fakt je problém ve mě?
K podvodům ostatních - vím o konkrétním podvodu při schvalování Euro NCAP Škody Octavia (ach to bude zase mínusů...). A-sloupek co dostala Octavia určená pro crash test nebyl tak úplně ten stejný, co dostávají všechny octavie v sériové výrobě.
Ty Euro NCAP jsou dnes nastavený úplně zcestně.
ad1) Asistenti mají nesmyslné vysoký podíl na celkovém hodnocení a ještě jsou podivně vybrány. Třeba hlídání pruhů je ve srovnání s hlídáním mrtvého úhlu celkem k ničemu.
ad2) Hodnocení hvezdičkama už je zcela devalvované, protože se neustále mění kritéria.
To ať raději udělují hodnocení písmenkama jako u ledniček, ale obráceně A nejhorší a E nejlepší, s tím že jednou se dojde až k Z.
ad3) Řeší se blbosti jako elektroničtí asistenti, ale vůbec neřeší jak auta svítí. Stačí se kouknout na americké crashtesty, kde to hodnotí, kolik evropských aut má problém projít i s Full LED a to jde vesměs o premii.
Kde vidíš že bych posuzoval lidstvo? Jen jsem popsal jak otec používá svou Dacii. A že se většina Dacií prodává do soukromých rukou (zatímco např 80 % škodovek do firem) je prostě fakt.
...a v popise bude: posádka by bola síce mŕtva, ale k piatim hviezdam dopomohli všetky elektronické asistenčné systémy, dva filtre pevných častíc, ekoairbagy, ekobrzdy a členstvo šéfa koncernu v rozpočtovej komisii EÚ pre Euro NCAP...
Dacia je nebezpečné auto akurát ako konkurencia pre predražený podvodný koncern, ktorý keby podvádzal aj pri testoch Euro NCAP, tak by som sa tomu neviem prečo ani nedivil...
no neviem neviem, v tom celnom naraze figurina sofera sa zasunula pod volant a pri spatnom pohybe si zlomila vaz o opierku ... to neviem ci je umele ...
prvy pouzitelny Duster s klimatizaciou stoji 12.090 eur to uz az taky lowend nie je, ovela lepsie vybavena Vitara stoji 14.200 a ma 5 hviezd.
Samozrejme vdaka takymto testom ma aj "lowend" Dacia lepsiu bezpecnost ako keby testy neboli. O tom ziadna.
Počůvajte, Fausteric, čo si predstavujetě pod takým eurofašistom?
Přečtěte si jak funguje Euro NSAP.. Ale asi to neuspokojí vaší potřebu si kopnout za každou cenu do čehokoliv co zavání evroskou unií, co ;-)
Za dobrý výsledek nehodovosti Dacií může hlavně fakt že vesměs jde o soukromá auta a jejich řidiči najezdí velké prd. Vidím to na svém otci, co se Sanderem pohybuje jen mezi Kauflandem a lekarnou a za rok najezdí tolik do já za dva týdny.
Je mi toho auta skoro líto protože se asi ani jednou nedostalo na provozní teplotu..
To hodnocení Punta je podobně nesmyslné jako čachry s hlasy pro Ortel na Slavíku - prostě když je potřeba někoho strhat, tak se to musí udělat za každou cenu. Hvězdičky Euro NCAP už mají nulovou vypovídací hodnotu, jedná se jen o marketingový flusanec. Je úplně mimo tvrdit, že je auto bezpečnější s milionem nesmyslných elektronických kravin, které spíše nebezpečné situace vyvolávají. Třeba já nezapomenu jak půjčené auto vyhodnotilo, že se snažím brzdit na maximum a já jsem 5 metrů od přechodu málem vyletěl oknem když mi pomocník zašlápl brzdy. Dodnes nechápu, jak to borec v náklaďáku za mnou ubrzdil, pruhy od kol jsou tam ještě teď. Nebo si v klidu Xarou projíždím zatáčku a najednou ESP brutálně zabrzdilo kolo a auto tak rozhodilo, že jsem fakt nechápal. Naštěstí tam ještě šlo ESP vypnout. Další sranda s Opelem a čtením značek - děcko se "stopkou" na fotce na billboardu a auto se z toho mohlo posr*t.
V jiném PR Škoda článku dnes zdrbli Fiat Punto, kterému nedali eurofašisté ani 1 hvězdu. Jeden čas jsem jezdil se starším Puntem, denodenně. Když muselo Punto na pár dní do servisu a já musel jezdit s náhradní škodovkou, tak to bylo utrpení. Vrátit se ze škodovky do Punta bylo, jako když si doma přezujete nohy, z těsných lyžáků, do měkkých bačkor.
Na autě z druhé ruky máte navíc 90% šanci, že airbagy buď nebudou funkční, nebo jsou nahrazeny odpory. Někde jsem četl, že by se měly airbagy měnit po dvou letech, ale neznám nikoho, kdo by to dělal.
Řidiči dacii můžou být dobří, ale to jím není moc platné (i když trochu taky) pokud do nich narazí nějaký ze sorty méně opatrných.
Na druhou stranu ta kastle zdá se býti vcelku pevná, tak to těm oatrným řidičům možná může stačit.
Z videa je patrné, že náraz na sloup, nebo strom již ve 32km/h je pro řidiče smrtící. Mezi fotky tento fatální výsledek raději nebyl přidán. Je jen ve videu.
Já mám jasno. Daciu, ač na jiné nové auto nemám, ne.
V podstate velmi dobry vysledok, ktory je umelo zrazeny koli tomu ze v aute nebol asistent pre jazdu v pruhoch a autonomne brzdenie. Dve veci, ktore by som ja osobne ani v aute nechcel (ak by sa nedali natrvalo vypnut).
Pamatam si ako som sa raz "pretahoval" o volant s autom z pozicovne, ked sa na dialnici nahle objavili okrem bielych aj zlte pruhy. A tiez si spominam na zdesenie ktorehosi testera (tusim to bolo tu na tomto webe?), ked predbiehal auto, a system automatickeho brzdenia spanikaril a dupol mu na brzdu lebo usudil ze hrozi naraz. Dakujem, neprosim. A Dacii davam palec hore za dobry vysledok...
Na low-endové auto to není špatný výsledek. Majitel nového Dusteru si určitě polepší, nová Dacia je o mnoho bezpečnější, než staré auto z bazaru, u kterého navíc hrozí, že je nekvalitně opravené po nehodě, tudíž jeho další nehoda může být pro posádku opravdu poslední.
Navíc jsem někde četl, že řidiči Dacií jsou dobří a opatrní, málo se prý vyskytují v řebříčcích nehodovosti.