Je to pořád stejné - starší, ale stále vyráběný model (Punto, Giu, DS3) se otestuje podle současných pokřivených měřítek Euro NCAP (míchající pasivní bezpečnost a různé jízdní asistenty a upozorňovače) a z dříve pětihvězdičkového modelu se udělá "nedostatečně bezpečné" auto. Jak ubohé a jak průhledné.... 😲 8-s
traveldrive
3
Nechápem, čo je to za vtákovinu testovať staré modely novými metódami. Na čo je to dobré?
Anonym
2
Asi na to, že se to furt vyrábí a prodává, jelito jedno.
Co příspěvek, to sranec.
Ja Prvni 123
3
No tak, soustřeď se.. . pointa je v tom, že ta auta jsou pořád dobrá... nerozpadají se při nárazu atd...
Do metodik dodali úplně nesmyslný body, na jejichž čele stojí tzv asistenční systémy... když si dobře přečteš i tenhle článek, tak se dozvíš, že za nízké hodnocení mohou právě nepřítomné asistenční systémy.. a za vrchol popvažuji tento odstavec😒br />
"Airbag předního spolujezdce sice lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy, ale informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, nejsou dostatečně jasné a systém nebyl hodnocen."...
Jako majitel auta... budeš odkázán na to, že funkce vypínání airbagu je srozumitelná i negramotnému "běženci"?!
Auta jsou pořád fajn.. špatně jsou ty testy. A slavná Euro NCAP se prostě nechala koupit, aby pomohla křivení trhu ve prospěch toho, co se dnes prodává jako auta... nová auta už nevyvíjejí autaři, ale SW inženýři, zadáním není vyrobit lepší auto, ale vyrobit auto levněji.. a přitom udělat servis i opravy dražší.
To je ale v zájmu výrobců, nikoliv majitelů těch aut.
Blue Sun
0
Ale to "rozpadnutí při nárazu" je prvek, který má právě pohltit co nejvíce energie. Není problém vyrobit tuhé auto, problém je pak z něj vytáhnout živou posádku při nárazu.
Anonym
0
Soustřeď se ty. Až budeš reagovat na příspěvek, bylo by dobrý, kdyby ta reakce s tím příspěvkem nějak souvisela.
Neřešil jsem relevanci testu a už vůbec ne, co budu chtít jako majitel. Řešil jsem, že traveldrive nepochopil, že auto je pořád v prodeji, ale pod "luxusnější" značkou.
_MT_
1
Za co bojuješ? Ty jsi snad rád, když výrobce ve své inovativnosti vymyslí nějakou pitomost, a ještě bys ho za to pochválil? Tím nehodnotím řešení v DS3, neznám ho (děti nemám, airbagy vypínat nemusím). Můžeme se bavit o tom, jaké mají nároky, jestli neomezují vývoj, ale v principu je to správné. V těchto věcech by neměly být nejasnosti, neměl bys hádat. Otevřel jsem si původní test z roku 2009 a je to tam také. Také tam zmiňují, že příslušné varování (že máš vypnout airbag) není na všech trzích v místním jazyce. Osobně nemám rád, když mám na výrobku hromady upozornění (běžně viditelných). Ale souhlasím s nimi v tom, že když už tam je upozornění (a tohle je celkem vhodné upozornění), měl by mu zákazník rozumět.
Blue Sun
0
Nebo jak průkazné, že starý model zkrátka už nemá na trhu moc své místo. Zejména je to vidět u toho přesluhujícího Punta, které už mělo být dávno nahrazeno novou generací. A to Punto dopadlo blbě i v nárazové části, ne pouze u asistenčních systémů. Když i Duster, který je považovaný za levné a nepříliš propracované auto, dopadne lépe, bude něco hodně špatně...
Jaros71
1
Ano , Punto by už mělo být nové , nicméně bylo několikrát dost upgradováno facelifty.
Není to stejné auto jako v roce 2006.
Testy nárazu u malého auta nelze srovnávat s Dusterem..autem o třídu větším.
Konkurent Punta je Dacia Sandero..a tam se testy moc neliší.
Blue Sun
0
Jako že facelift nějak zásadně změní konstrukci, platformu, nebo bezpečnostní prvky? Ale notak...
jenda911
0
no pokud se podíváš na výsledky zkoušek a na videa, tak si nejsem jistý, jak moc lepší je zrovinka Duster, ono je to tak fifty-fifty. Co je lepší - když má spolujezdec poranění v hrudní části (těžká), nebo když má řidič hlavu totálně na kaši? (šlo o ránu přímo do zdi) To nejde brát takhle od stolu. Je ale vidět za těch 13 let posun - nove Polo při nárazu ani neohrozí nohy řidiče (stehna), ovšem to může dost vylepšit kolenní AB a ten třeba i to omílané Punto má taky... jen v testech byla "holá" sériovka. Z toho plyne dobrý tip pro sebevrahy - když to chcete ukončit, rozjeďte se s Dusterem proti zdi vyšší než testovanou rychlostí a máte to v kaspe. Je to lepší než předjíždění přes horizonty.
Arese
0
Ano, Punto je konstrukčně starší model, ale pevnost jeho skeletu je stále obdivuhodná a hlavně: který jiný malý hatchback lze v současnosti vybavit až 8 airbagy? 😉
Blue Sun
0
Jen škoda, že ani těch osm pytlů by mu nepomohlo...I čelní náraz dopadl tragicky.
Smiř se zkrátka s tím, že Punto je už přežité.
Arese
0
Ano, Punto je konstrukčně starší model, ale který jiný malý hatchback lze v současnosti vybavit 8 airbagy? 😉
_MT_
1
Takový Yaris také není nové auto, také ho teď testovali a co myslíš? Pět hvězdiček. Očividně to jde, když se chce. Nevíme tedy, jestli Toyota test sama nezaspozorovala, tedy si věřila, byla připravená.
Jinak to podle tiskové zprávy vypadá, že testovali faceliftované modely. Aby měly hodnocení srovnatelné s novými.
Auto CZ
3
>😁
Fabia nemala v základe ani airbag spolujazdca, poťažmo ESP, to znamená že podľa dnešných hodnotení by mala tiež 1 a pol hviezdičky?
Jaros71
1
To tady nikdy neuvidíš.. >😁
Blue Sun
0
A ta Fabia se dodnes vyrábí a prodává v téhle konfiguraci?
JohnST
0
Pod clankami sa nachadzaju podvodne reklamy! Dokonca z ruskych webov. To redakcii evidentne nevadi pokial inzerent plati. :no:
Co příspěvek, to sranec.
Do metodik dodali úplně nesmyslný body, na jejichž čele stojí tzv asistenční systémy... když si dobře přečteš i tenhle článek, tak se dozvíš, že za nízké hodnocení mohou právě nepřítomné asistenční systémy.. a za vrchol popvažuji tento odstavec😒br /> "Airbag předního spolujezdce sice lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy, ale informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, nejsou dostatečně jasné a systém nebyl hodnocen."...
Jako majitel auta... budeš odkázán na to, že funkce vypínání airbagu je srozumitelná i negramotnému "běženci"?!
Auta jsou pořád fajn.. špatně jsou ty testy. A slavná Euro NCAP se prostě nechala koupit, aby pomohla křivení trhu ve prospěch toho, co se dnes prodává jako auta... nová auta už nevyvíjejí autaři, ale SW inženýři, zadáním není vyrobit lepší auto, ale vyrobit auto levněji.. a přitom udělat servis i opravy dražší.
To je ale v zájmu výrobců, nikoliv majitelů těch aut.
Neřešil jsem relevanci testu a už vůbec ne, co budu chtít jako majitel. Řešil jsem, že traveldrive nepochopil, že auto je pořád v prodeji, ale pod "luxusnější" značkou.
Není to stejné auto jako v roce 2006.
Testy nárazu u malého auta nelze srovnávat s Dusterem..autem o třídu větším.
Konkurent Punta je Dacia Sandero..a tam se testy moc neliší.
Smiř se zkrátka s tím, že Punto je už přežité.
Jinak to podle tiskové zprávy vypadá, že testovali faceliftované modely. Aby měly hodnocení srovnatelné s novými.