Euro NCAP 2017: DS 3 – Tři hvězdy odhalují skutečné stáří šarmantního hatchbacku
DS 3 ve své původní podobě, kdy nesl jméno Citroën DS3, absolvoval testy organizace Euro NCAP již v roce 2009 a byl tehdy oceněn pěti hvězdami. Pro značku DS však tento hatchback získal v letošním roce o dvě hvězdy méně.
Předmětem testu byl DS 3 1.2 PureTech 82 So Chic s třídveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1084 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní, boční i hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla a omezovač rychlosti.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a vůz poskytoval dobrou a dostačující ochranu dospělým cestujícím, ale při čelním nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku i hlavy cestujícího na zadní sedadle nedostačující a u řidiče byla slabá ochrana hrudníku.
V bočních nárazových testech byla ochrana poskytovaná řidiči vyhodnocena jako dobrá.
Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 6,8 | 3,1 | 15 | 1,5 | 2,5 | 26,3 | 69% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte nedostačující ochrana krku a mezní ochrana hrudníku i krku u figuríny šestiletého dítěte. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dobrá.
Airbag předního spolujezdce sice lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy, ale informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, nejsou dostatečně jasné a systém nebyl hodnocen.
Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 7,6 | 4 | 0 | 7 | 18,6 | 37% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem mezní až nedostačující ochranu. Přední nárazník zajišťuje dobrou ochranu nohou chodců a dobrá ochrana je poskytována i oblasti pánve.
Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 11,5 | 6 | 6 | 0 | 23,5 | 55% |
Asistenční systémy
DS 3 byl v testech Euro NCAP vybaven pouze systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních sedadlech a řidičem nastavitelným omezovačem rychlosti.
Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
- | body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 1,5 | 2 | 0 | 0 | 3,5 | 29% |
Celkový výsledek: Tři hvězdy
DS 3 ve svém současném provedení má v ochraně dospělých cestujících výrazné nedostatky v případě pasažéru na zadním sedadle, což platí s ohledem na hodnocení ochrany krku figuríny desetiletého dítěte i pro odrostlejší děti. Celkové hodnocení pak výrazně snižuje z pohledu organizace Euro NCAP nedostačujícího standardní výbava bezpečnostními asistenčními systémy.
Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 26 | 69% | 18,6 | 37% | 24 | 55% | 3,5 | 29% | 52% |
Počet hvězd | *** |