Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2017: DS 3 – Tři hvězdy odhalují skutečné stáří šarmantního hatchbacku

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 14. 12. 2017
9
19
Zobrazit náhledy (9)
Euro NCAP 2017: DS 3 Euro NCAP 2017: DS 3 Euro NCAP 2017: DS 3 Euro NCAP 2017: DS 3
DS 3 ve svém aktuálním provedení v testech organizace Euro NCAP získal jen tři hvězdy.

DS 3 ve své původní podobě, kdy nesl jméno Citroën DS3, absolvoval testy organizace Euro NCAP již v roce 2009 a byl tehdy oceněn pěti hvězdami. Pro značku DS však tento hatchback získal v letošním roce o dvě hvězdy méně.

Předmětem testu byl DS 3 1.2 PureTech 82 So Chic s třídveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1084 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní, boční i hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla a omezovač rychlosti.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a vůz poskytoval dobrou a dostačující ochranu dospělým cestujícím, ale při čelním nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku i hlavy cestujícího na zadní sedadle nedostačující a u řidiče byla slabá ochrana hrudníku.

crashtest euroncap video crashtest euroncap video

V bočních nárazových testech byla ochrana poskytovaná řidiči vyhodnocena jako dobrá.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,83,1151,52,526,369%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte nedostačující ochrana krku a mezní ochrana hrudníku i krku u figuríny šestiletého dítěte. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dobrá.

Airbag předního spolujezdce sice lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy, ale informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, nejsou dostatečně jasné a systém nebyl hodnocen.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí7,640718,637%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem mezní až nedostačující ochranu. Přední nárazník zajišťuje dobrou ochranu nohou chodců a dobrá ochrana je poskytována i oblasti pánve.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců11,566023,555%

Asistenční systémy

DS 3 byl v testech Euro NCAP vybaven pouze systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních sedadlech a řidičem nastavitelným omezovačem rychlosti.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,52003,529%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

DS 3 ve svém současném provedení má v ochraně dospělých cestujících výrazné nedostatky v případě pasažéru na zadním sedadle, což platí s ohledem na hodnocení ochrany krku figuríny desetiletého dítěte i pro odrostlejší děti. Celkové hodnocení pak výrazně snižuje z pohledu organizace Euro NCAP nedostačujícího standardní výbava bezpečnostními asistenčními systémy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2669%18,637%2455%3,529%52%
Počet hvězd***

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - JohnST
Podvodne reklamy!!!!
JohnST
| 15. 12. 2017
Pod clankami sa nachadzaju podvodne reklamy! Dokonca z ruskych webov. To redakcii evidentne nevadi pokial inzerent plati. :no:
Pořád stejná písnička
_MT_
| 15. 12. 2017
Takový Yaris také není nové auto, také ho teď testovali a co myslíš? Pět hvězdiček. Očividně to jde, když se chce. Nevíme tedy, jestli Toyota test sama nezaspozorovala, tedy si věřila, byla připravená.

Jinak to podle tiskové zprávy vypadá, že testovali faceliftované modely. Aby měly hodnocení srovnatelné s novými.
Pořád stejná písnička
_MT_
| 15. 12. 2017
Za co bojuješ? Ty jsi snad rád, když výrobce ve své inovativnosti vymyslí nějakou pitomost, a ještě bys ho za to pochválil? Tím nehodnotím řešení v DS3, neznám ho (děti nemám, airbagy vypínat nemusím). Můžeme se bavit o tom, jaké mají nároky, jestli neomezují vývoj, ale v principu je to správné. V těchto věcech by neměly být nejasnosti, neměl bys hádat. Otevřel jsem si původní test z roku 2009 a je to tam také. Také tam zmiňují, že příslušné varování (že máš vypnout airbag) není na všech trzích v místním jazyce. Osobně nemám rád, když mám na výrobku hromady upozornění (běžně viditelných). Ale souhlasím s nimi v tom, že když už tam je upozornění (a tohle je celkem vhodné upozornění), měl by mu zákazník rozumět.
Avatar - Blue Sun
Prosím na porovnanie test Fabia a Citigo
Blue Sun
| 15. 12. 2017
A ta Fabia se dodnes vyrábí a prodává v téhle konfiguraci?
Avatar - Blue Sun
Pořád stejná písnička
Blue Sun
| 15. 12. 2017
Jen škoda, že ani těch osm pytlů by mu nepomohlo...I čelní náraz dopadl tragicky.
Smiř se zkrátka s tím, že Punto je už přežité.