Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Euro NCAP 2017: Hyundai Kona – Pět hvězd pro SUV se zábavnou vizáží

14 komentářů

Avatar - Blue Sun
Blue Sun
si do srovnání Punťu... I bez elektronických pípátek 87% v nárazových testech, 85% v ochraně dětí... Potřebuje ještě snad někdo další důkaz, že pravěké Punto už fakt mělo odejít?
traveldrive
A to vraj od budúceho roka ktoré auto nebude mať na palubke tablet, tak pôjde hviezda dolu...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jaký důkaz, jedná se o podvod, propagandu a snahu ublížit Fiatu. Moderní auta jsou stavěny na test, kdežto Punto je bezpečnější v reálu. A je po důkazu. Musíš si to přebrat po bazalka klubu.
Šimpanz
Já vidím za nárazové testy Punta 51%(dospělí) a 43%(děti), tedy mnohem horší výsledky než Kona (87% a 85😖. Takže i bez elektronickým pomocníků a při započtení jenom pasivní bezpečnosti z nárazových testů je Punto stále jenom 2* auto, kdežto Kona 5*.
[odkaz]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jasně, napsal jsem to trošku nesrozumitelně. Teď už to ani neupravím.
Moje myšlenka byla spíš ukázat na to, že zastaralé auto fakt nemá na trhu co dělat.
Šimpanz
To pak souhlas, Punto je skutečně zastaralé nikoliv kvůli absenci elektronických pomocníků, ale především kvůli nedostatečné ochraně posádky při nárazovém testu. Crash test dummies jsou u Punta totálně zdevastované, zlomená krční páteř u předních cestujících, rozmašírovaný hrudník u zadních cestujících, tedy v podstatě posádka zralá do penálu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jenže italomilcům to nevysvětlíš. Podle nich Fiat jediný dělá "poctivá auta"...
Šimpanz
Myslím, že je zbytečné něco vysvětlovat zaslepeným fanouškům, trh to Fiatu vysvětlí, resp. vysvětlil už dávno, Punto je na chvostu prodejů subkompaktů v EU a nestíhá třeba ani ty Korejce. Punto bylo ve své době konkurenceschopné auto a patřilo mezi širší špičku subkompaktní třídy a také se prodávalo jak o závod (před 20 roky přes půl milionu aut v EU). Pak jej ovšem Fiat nechal trestuhodně zastarat, kdežto konkurence se výrazně posunovala dopředu (mimo jiné i v té pasivní bezpečnosti) a výsledky jsou takové, jaké vidíme třeba zde v těchto nárazových testech (nebo i v tristních prodejích, kdy Punto prodává zlomky toho, co Clio, Fiesta nebo Polo).
Avatar - Jaros71
Jaros71
Minulá Fabia , která se neprodává pouhé cca 2 roky měla crash testy podobné Puntu.
Na malé auto jsou to slušné výsledky.
V roce 2006 Grande Punto a jeho brácha Opel Corsa..mimochodem auto roku , měly v testu 5*!
Kona je SUV..nebo crossover o kus větší..logicky je bezpečnější.
Rio a i20 už takové výsledky nemá..
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nerad tě zklamu, ale velikost auta s procenty vskutku nemá co do činění. Pak by vagóny typu Q7 musely být vždy stoprocentní... a ony nejsou.
A ne, 51% v ochraně dospělých dnes není slušný výsledek, je to velmi špatný výsledek.
V roce 2006... jo, to byly časy.
kyklop
Predposledná veta bude mať dosť ďaleko od pravdy, ale s tvrdením, že v danej dobe to bol dobrý výsledok sa už súhlasiť dá. Lenže odvtedy sa časy zmenili a takmer všetci sa posunuli ďalej ( tým nemám na mysli len elektronické pomôcky)
traveldrive
Prečo dočerta nespravíte jeden slušný obsažný článok na tému aktuálnych nárazových skúšok Euro NCAP ako slušný solídny motoristický web? Toto je už x-tý článok o tom istom, len s iným autom a LEZIE TO KRKOM!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak to nečti. Tohle dělávali dříve na autorevue a bylo to naprosto nepřehledné.
traveldrive
Nemáš pravdu. Keby dali aspoň štyri autá do článku, bolo by čo porovnávať aj o čom písať. Takto keď si chce niečo porovnať, aby si hľadal predchádzajúce články a hľadal v každom texte, kde je to napísané.