Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2017: Hyundai Kona – Pět hvězd pro SUV se zábavnou vizáží

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Hyundai Kona přitahuje pozornost především díky svému netradičnímu designu, ale vedle svého vzhledu může nyní zaujmout i hodnocením organizace Euro NCAP.

Hyundai Kona za svým excentrickým designem ukrývá podle hodnocení organizace Euro NCAP dobrou úroveň ochrany svých cestujících, ale má prostor pro zlepšení v kategorii asistenčních systémů.

Předmětem testu bylo Hyundai i30 1.0 T-GDI s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1365 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a ochrana řidiče i předního spolujezdce byla dobrá s výjimkou řidičových holeních, u nichž je uvedena dostačující ochrana. Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá, zatímco zadního spolujezdce byla ochrana hrudníku hodnocena jako dostačující.

crashtest hyundai euroncap novemodely video crashtest hyundai euroncap novemodely video

V bočním nárazovém testu získal model Kona maximální počet bodů a při bočním nárazu na sloup byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou hrudníku, u nějž byla dostačující.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,9815,42,2033,487%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá a v případě krční páteře dostačující. U figuríny šestiletého dítěte byla dobrá ochrana hlavy i krku a hrudníku.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dobrá s výjimkou hlavy figuríny desetiletého dítěte, u níž je uvedena dostačující.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,97,3711,541,885%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků. Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu. K ochraně pánve chodců uvádí Euro NCAP, že byla převážně dobrá.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců14,55,96026,462%

Asistenční systémy

Standardem pro Hyundai Kona je systém sledování jízdních pruhů, který v případě potřeby řidiče varuje a pomáhá korigovat jízdní dráhu. Systém autonomního nouzového brzdění sice podle Euro NCAP funguje dobře, ale protože je k dispozici jen na přání, nebyl zahrnut do hodnocení.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,532,707,260%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Hyundai Kona vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil s dobrými výsledky v oblasti ochrany svých cestujících. V kategorii ochrana chodců dosáhl tento model dobrých výsledků především v oblasti ochrany nohou i pánve chodce. Hodnocení v kategorii asistenčních systémů pak snižuje autonomní nouzové brzdění, které není součástí standardní výbavy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3387%41,885%2662%7,260%76%
Počet hvězd*****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
15. 12. 2017 10:50
Re: A dejme
Predposledná veta bude mať dosť ďaleko od pravdy, ale s tvrdením, že v danej dobe to bol dobrý výsledok sa už súhlasiť dá. Lenže odvtedy sa časy zmenili a takmer všetci sa posunuli ďalej ( tým nemám na mysli len elektronické pomôcky)
Avatar - Blue Sun
15. 12. 2017 10:31
Re: A dejme
Nerad tě zklamu, ale velikost auta s procenty vskutku nemá co do činění. Pak by vagóny typu Q7 musely být vždy stoprocentní... a ony nejsou.
A ne, 51% v ochraně dospělých dnes není slušný výsledek, je to velmi špatný výsledek.
V roce 2006... jo, to byly časy.
Avatar - Jaros71
15. 12. 2017 10:15
Re: A dejme
Minulá Fabia , která se neprodává pouhé cca 2 roky měla crash testy podobné Puntu.
Na malé auto jsou to slušné výsledky.
V roce 2006 Grande Punto a jeho brácha Opel Corsa..mimochodem auto roku , měly v testu 5*!
Kona je SUV..nebo crossover o kus větší..logicky je bezpečnější.
Rio a i20 už takové výsledky nemá..
15. 12. 2017 10:15
Re: A dejme
Myslím, že je zbytečné něco vysvětlovat zaslepeným fanouškům, trh to Fiatu vysvětlí, resp. vysvětlil už dávno, Punto je na chvostu prodejů subkompaktů v EU a nestíhá třeba ani ty Korejce. Punto bylo ve své době konkurenceschopné auto a patřilo mezi širší špičku subkompaktní třídy a také se prodávalo jak o závod (před 20 roky přes půl milionu aut v EU). Pak jej ovšem Fiat nechal trestuhodně zastarat, kdežto konkurence se výrazně posunovala dopředu (mimo jiné i v té pasivní bezpečnosti) a výsledky jsou takové, jaké vidíme třeba zde v těchto nárazových testech (nebo i v tristních prodejích, kdy Punto prodává zlomky toho, co Clio, Fiesta nebo Polo).
Avatar - Blue Sun
15. 12. 2017 09:44
Re: A dejme
Jenže italomilcům to nevysvětlíš. Podle nich Fiat jediný dělá "poctivá auta"...