Euro NCAP 2017: Hyundai Kona – Pět hvězd pro SUV se zábavnou vizáží
Hyundai Kona za svým excentrickým designem ukrývá podle hodnocení organizace Euro NCAP dobrou úroveň ochrany svých cestujících, ale má prostor pro zlepšení v kategorii asistenčních systémů.
Předmětem testu bylo Hyundai i30 1.0 T-GDI s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1365 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a ochrana řidiče i předního spolujezdce byla dobrá s výjimkou řidičových holeních, u nichž je uvedena dostačující ochrana. Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá, zatímco zadního spolujezdce byla ochrana hrudníku hodnocena jako dostačující.
crashtest hyundai euroncap novemodely video
V bočním nárazovém testu získal model Kona maximální počet bodů a při bočním nárazu na sloup byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou hrudníku, u nějž byla dostačující.
Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,9 | 8 | 15,4 | 2,2 | 0 | 33,4 | 87% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá a v případě krční páteře dostačující. U figuríny šestiletého dítěte byla dobrá ochrana hlavy i krku a hrudníku.
Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dobrá s výjimkou hlavy figuríny desetiletého dítěte, u níž je uvedena dostačující.
Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 15,9 | 7,3 | 7 | 11,5 | 41,8 | 85% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků. Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu. K ochraně pánve chodců uvádí Euro NCAP, že byla převážně dobrá.
Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 14,5 | 5,9 | 6 | 0 | 26,4 | 62% |
Asistenční systémy
Standardem pro Hyundai Kona je systém sledování jízdních pruhů, který v případě potřeby řidiče varuje a pomáhá korigovat jízdní dráhu. Systém autonomního nouzového brzdění sice podle Euro NCAP funguje dobře, ale protože je k dispozici jen na přání, nebyl zahrnut do hodnocení.
Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
- | body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 1,5 | 3 | 2,7 | 0 | 7,2 | 60% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Hyundai Kona vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil s dobrými výsledky v oblasti ochrany svých cestujících. V kategorii ochrana chodců dosáhl tento model dobrých výsledků především v oblasti ochrany nohou i pánve chodce. Hodnocení v kategorii asistenčních systémů pak snižuje autonomní nouzové brzdění, které není součástí standardní výbavy.
Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 33 | 87% | 41,8 | 85% | 26 | 62% | 7,2 | 60% | 76% |
Počet hvězd | ***** |