Tatra 607 byla úspěšným pokusem velké automobilky o závodní monopost. Vzhledem k tehdejší politické situaci ale nemohla startovat na západ od našich hranic...
Jo kamaráde, to byla "povinná záchrana" na kterou na Ukrajině zemřelo hladem cca 2mil lidí. Stalin tímto zabil 2 mouchy jednou ranou. Potrestal Ukrajince za jejich chování za války a ano, zároveň si tím "vyjednal" odmítnutí Marshallova plánu.
Pravda, ve ´47 bylo ono legendární sucho, kdy nás zachranil Sovětský svaz dodávkou 600 tisíc tun obilí. Na oplátku jsme ale museli odmítnout Marshallův plán a obejmout vděčností soudruha Stalina, na věčné časy.
A mimochodem necelá třetina neznamená = od teď tu budu navždy vládnout já ;-)
Teda do doby než zem přivedu k bankrotu = tj. asi 40 let >:-[]
Necelou třetinu hlasů teď totiž získala soukromá strana 1 komunisty >:D
A díky super přepočtu z dílny Špidly, Zemana a Klause = na 1 křeslo potřebovala necelejch 20 t. hlasů, zatimco malý strany na to stejný 1 křeslo přes 40 000 :yes: >:-[]
Sme tvrdě komunistická země = od zhroucení socialismu z důvodu absolutního nedostatku všeho = tu komanči měli trvale přes 10%. Teď poprvý pod 10 = i to je katastrofa. Na Slovensku je to už dávno naprosto nevolitelná strana s 0,5% nebo kolik :yes::-)
Ano, odtáhli, ale nebylo to zadarmo. Museli se upsat na neutralitu a mimo to tam "jeli" ještě jiné zákulisní dohody. Ale ano, vybruslili z toho. Podstatné na tom ovšem je, že Rakušáci jsou jiní lidé a jiná kultura.
Mazdy RX1, RX2, RX-3 i RX-7 byly v Austrálii velice oblíbené závodní vozy. V 70-80tých létech jich jezdilo mraky. Závodní Wankely točily do 11000 ot/min. Cesťáky cca 9500. Od toho ten jekot. (Moje upravená ITR točila do 9500 také a zvuk měla také parádní). Když při nočních závodech před zatáčkou RX-3 řadily dolů, tak z výfuků jim šlehaly až 3 metrové plameny. Fantastická podívaná. Ale byly šíleně užrané, což tenkrát moc nevadilo, protože byl benzin za hubičku. Cesťák RX-3, když se s ní trochu blblo si vzala i 25l/100km. Pod 20l se jí moc nechtělo.
Jj, Camara pamatuji i v pozdějších letech (bílé, žluté, černé...). Ten zvuk to bylo vždycky ztělesněné peklo. ;-) Většinou ale vydržely v závodě tak kolem hodiny.
Později mě zvukově zaujala v jednom roce, možná ve dvou také Mazda RX 7, jekot wankela úplně rval uši, když jsi byl blízko a v ose výfuku.
Tak já tam byl už v roce 1969 na ETCC. Vidět a slyšet 7litrové V8 Camaro H. Marka v Libušině údolí byl zážitek na celý život..... :-! Nakonec ale nedojel... ;-\
Hele, ono kupodivu opravdu stačilo, aby si lid ve 47 komouše nezvolil. Ona to byla divná doba, "demokratické" strany se hádaly mezi sebou jako dnes, socani měli v čele prokomunistického Fierlingera, velmi silné agrárníky rovnou zakázali a Gottwalda nebrali jako smrtelného protivníka. I z jeho vítězství neměli nijak těžkou hlavu. Pak už bylo pozdě.
A musím dodat - Rakousko v mnohem těžších podmínkách komouše prostě nezvolilo, naopak tam totálně propadli.
Tohle auto jsem podle mě viděl na Velké ceně na "starém" Brně v roce 78 (nebo 79?). Před vlastním závodem měl projet Adolf "Dola" Veřmiřovský jedno slavnostní kolo s bílým monopostem Tatra, ale kroužil vícekrát a nejel rozhodně nějakým výletním tempem. Nevím, jestli to byl nějaký pokus o traťový rekord s československým autem, jak se tehdy mezi fanoušky říkalo. O celé akci jsem už teď nic nenalezl.
Vlastní závod byl z dnešního pohledu silně nostalgický, tehdy kralovala nádherná kupé BMW 3.0 CSL, fandili jsme myslím posádce Finotto / Facetti. Se Škodovkami 130 RS startovali Vojtěch, Enge, Samohýl, Michl, Zapadlo... Jinak spousta divočáků s BMW 2002 nebo Fordy Escort (tehdy hlavně dvojice v týmů Zakspeed). Mezi vozy byly gigantické časové rozdíly, už druhý měl kolo ztrátu. Ale bylo to vskutku nezapomenutelné.
Je věčná škoda, že se u nás v únoru 1948 v generálním štábu nenašel nějaký český Pinochet s podobně smýšlejícími kolegy, kteří by tu rudou verbež rozehnali, pozatýkali a v případě potřeby krátkodobě vyhlásili vyjímečný stav! Tisíce nevinných lidí by nebylo zavražděno a zmrzačeno v komunistických kriminálech a koncentrácích, další desetitisíce nejschopnějších by nemuselo utíkat z naší republiky, nepřišli bychom o uran, nebyli by zlikvidováno soukromé zemědělství, země by nebyla mrzačena nesmyslným růstem těžkého průmyslu, životní prostředí by bylo nesrovnatelně lepší atd., atd. A dnes bychom byli někde na úrovni Śvýcarska a Škodovka by možná vlastnila VW!:-O8-s8-s8-s
Jenže je mnoho Rudoslavů, kteří by rádi zpět, fronty na srapír a vložky, a jejich největší pochoutkou je vlastní závist na jiného úspěch, a vlhký sen o novém Vítězném Únoru :-)
Viděli jste novinku Idnes.cz Už také mají proklikávací články. Oni místní srandu přivedli k dokonalosti a mají článek na jedenáct(!) stran. A my remcali na ACZ. >:-[]