....jezdit s různými auty po stejném okruhu a se stejným dobrým řidičem na čas. Sice zdaleka není původní, ale dobrý.
Zvolený okruh mi však nepřijde ideální pro jízdu na limitu - u jízdy na čas to jaksi předpokládám.
Buď to budou výletní projížďky, u kterých dosažené časy nebudou mít tu potřebnou relevanci, resp. vypovídací hodnotu nebo dříve či později dojde k omotání nějaký káry kolem stromu, a že jich tam všude kolem roste spousty. Panna - vorel by se tam dala udělat taky raz dva. Ne že bych to někomu přál.
Na takové porovnávačky jsou lepší okruhy s únikovými zónami. I sebelepší řidič při hledání limitu auta........však víte. Vždyť i ikonický a zmýtyzovaný Stig kolikrát rozrýval trávník kolem toho jejich letiště.
Já si myslím, že na jízdu na limitu to ani být nemá, tohle neni TopGear a takové časy budou blíže jezdcům na běžné silnici, kteří se občas rádi svezou. Pokud to někdo bude jezdit pořád stejně, tzn. rychle, ale v rámci mezí nezávodního řidiče, tak to relevantní měření je. Dokonce se tak hezky i porovná subjektivní pocit, jestli auto při takovém režimu funguje, nebo jeho vlastnosti nedovolí se na ten limit dostat, třeba odskakování na nerovnostech, či přílišné náklony v zatáčkách. Mne se tohle líbí a na začátek by to chtělo vzít třeba 5-6 aut, etalony od každé běžné třídy, aby byly měřítka. Schválně, jak by dopadl Golf, nebo Oktávka :-)
Chápu, co chceš sdělit. Ale čas je u toho zbytečný. Měřit stopkami pocity ? Měřit stopkami ještě zcela bezpečnou jízdu ? A kde je její hranice ? Pro někoho ještě bezpečné, pro někoho již za hranou.
To nejde. Ať jezdí, pro mě za mě ať klidně i měří, ale dosažené časy, za těchto podmínek, k ničemu. Alespoň pro mě.
Jen limit objektivně ukáže schopnosti vozu. Zde má měření sodaženého času význam.
Na co při takové jízdě budeš cílit? Normálně ti jde o co nejlepší čas. To je jasný cíl a jasné měřítko. Uděláš všechno proto, abys čas stáhl. Přizpůsobíš se, vydoluješ z něj maximum. Jak poznám, jestli jsem se snažil málo, nebo už příliš? S tím, že některá auta hodně maskují rychlost, jiná nadělají kraválu a skutek utek. Některá uklidňují, jiná provokují. Na běžné okresce mě typicky limituje to, že v nepřehledných úsecích musím počítat s jinými účastníky. Volba auta je o zážitku, to se těžko kvantifikuje a navíc je to subjektivní. Jaký náklon je už přílišný?
úplne s tebou súhlasím. Mohli by si urobiť nejaký taký okruh, ako má Rasťo Chvála. Takto to bude viac o pocite pri svižnej jazde, než o limitných shopnostiach áut - alebo ako hovoríš skončí to omotaním o strom.
Nápad to je docela dobrý, ale ta trat mi nepřijde úplně nejvhodnější k porovnání běžně testovaných aut. Věřím, že projet se s nějakým hatchem tam musí být zábava. Ale nejsem si jist, že třeba taková M3 by na té trati dokázala vyúžít svůj potenciál. Ale třeba jo. Přeji testérum hodně rychlích kol bez nehod.
Když si p.Machala tak stěžuje na to CVT, chybí mi informace proč vlastně řadil ručně a vůbec tak nevyužil hlavní přednost CVT, tedy automatickou kontinuální změnu převodu
Já jsem vůbec jeho stížnost nepochopil. Aniž bych se CVT zastával - proč nadává na převodovku, že auto pomalu leze do otáček? Buď nepochopil, k čemu má pádla pod volantem, nebo má nadávat na motor.
Moje řeč Kájo. Ale není to poprvé co se vyskytuje problém s řazením. A opět Machi. No budiž mu na omluvu, možná ho třeba elktronika v té vracečce do jedničky nepustí.
nechapem v com mate problem s CVT? jazdili ste na tom uz vobec, alebo si to len prepinate do manualneho rezimu stale?
klasicky automat, dvojspokja, 7tronic cokolvek. to je ako jazda na splasenom konovi, najprv sa rozbehne, potom kopne, potom sa zase rozbehne a potom kopne a takto dokola :-)
Kam? Na CVT zoslapnem plyn a auto plynulo ide a zrychluje. Proste ides.
Na DSGcke zoslapnem plyn auto sa rozbehne a zrazu ma hodi do volantu lebo otacky su zrazu niekde v pivnici lebo si musi prehodit.
7G tronic? To iste :-)
Hlavně doufejme, že video vzniklo primárně pro potřeby blížícího se Silvestra a jedinou vadou na kráse je tak jeho špatné načasování/uspěchané zveřejnění. ;-)
"...ale už v ní musím brzdit do naprostý a totální vracečky vo 180 stupňů..."
Tohle má být těch 180 stupňů - viz video 3:59 - 4:04!
>:D
čert vem stupně, ale když chci dělat videa, měl bych trochu umět mluvit. A výraz "naprostá a totální vracečka" - ??? >:D (a ne, že by to bylo jediné slabé místo).
Já bych komentovaný video líp udělat nedokázal, ale tak ho holt dělat nebudu.
Zlepšiť chovanie CVT/reakcie na plyn je možné nepriamo: inštaláciou niektorého zariadenia pre opravu e-plynu(..PedalBox, SprintBooster) Konkrétne u Subaru, pomáha tiež jemné prestavenie geometrie a iné rozloženie tlakov. Dá sa takto o.i.zredukovať sériová nedotáčavosť(..i tu ju bolo trošku vidieť na výjazde z vracáku.)
Kto je inak s Imprezou spokojný, dodá takto autu živšie chovanie, lepšiu kontrolu a stabilnejší komfort.
Chapem ze si robis reklamu, ale ak si kupim nove auto tak mam nejake ocakavania a ak to nie je vyslovene auto na zabavu nebudem ho dalej takto tunit a riskovat ze pridem o zaruku.
Nic proti.... Ale přesně tenhle okruh jsem jel jako spolujezdec na akci s Vojtou Štajfem, když ještě vodil Subaru. Je to tedy asi 8 let zpátky, ale ......... tenhle jezdec s tímhle autem.... tak nějak jedeme na víkend mámo... a bacha, ať mi nerozbiješ vajíčka....
Měla se jet tři kola a po druhém jsem mu říkal, ať mi zastaví nebo budu krmit rybičky.... (do tý doby jsem si myslel, že umím jezdit rychle...) Tahle trať se dá proletět úplně jinak a chápu snahu auto nepoškodit, protože se tam dá lítat úplně jinak.
Taky to tam jeden expert - na výjezdu do toho kopce, kde pak za horizontem přechází trať doprava do šotoliny, zakopnul s novým stíčkem o roletku z bahna a udělal novému STí pá lá.....
Takže jestli na téhle trati, tak to jde i jinak(i bez rozstřelení)... tak pa a zas příště....