Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Klaudius
Akože "len" 5 miest? Čo je to za blbú módu voziť so sebou zbytočné dve sedačky (často neplnohodnotné) iba "pre prípad"? Spočítam na prstoch jednej ruky, koľkokrát som videl tie dve sedadlá navrch naozaj využité. Tých 5 miest je v drvivej väčšine akurát dosť. A Kórejci to vedia. Takže by som to určite nebral ako mínus.
_patrik
Prodejní čísla různých značek mluví o jasném pokračujícím poklesu trhu SUV a jim podobných, zejména těch větších vozů, kam Sorento patří. Já osobně vnímám novou generaci Sorenta spíš jako "povinné dokončení úkolu", protože komu by se chtělo bez boje vyklopit do popelnice peníze vynaložené na vývoj. Sorento se bude jako první model vyrábět v nově postavené první americké fabrice Kie v Georgii. Tím jsou do značné míry dány také ambice - US trh bude rozhodující. Na něm ale proti loňsku (srov. 1-7/2007 vs. 200😄) klesly prodeje Sorenta ze zhruba 23 tis. na 14,5 tis. Podobně klesly prodeje globálně stále úspěšné Sportage v Americe z cca 28 na 23 tis. kusů. (Podobně padají Hyundaii US prodeje SantaFé a Veracruzu). To, že Kia v době prudkého ochabování amerického trhu dokázala na rozdíl od převážné většiny konkurence růst (+2,5% srov. 1-7), bylo díky "rozumným" a "malým" modelům - Rio, Spectra(Cerato) a Optima(Magentis) a Rondo(Carens). Pro mě je nejzajímavější a příznačné, že se v US po dlouhém vlažném období prudce zvýšila chuť na Carens (z ca 12 na 18,5 tis za 1-7/0😄. -- Dovolím si tvrdit, že mnohem větší naděje bude Kia i v US vkládat do trpaslíka Soulu. Přeju Sorentu jen dobré, ale bude to mít těžké, a nejen v Americe.
[odkaz]