Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Motoristé musí od nového roku opět platit za nepojištěná vozidla

6 komentářů

Avatar - JDM
JDM
Řeknu ti můj případ, v 16 jsem si koupil motorku, 4 roky jsem jezdil platil pojištění pak jsem ji prodal bráchovi a ten po roce motorku naboural a ta ležela nějakej čas v garáži že se opraví ale už na to nedošlo a motorka se zrušila a sesrotovala.. Za 2 roky přišel dopis od ckp že nějaký rok nebylo placeno pojištění a že dlužím 350kc na pojištění a 9500kc advokatovi co je zastupuje... Napsal jsem jim ze motorka byla bourana a nebyla v provozu jen se zapoměl zrušit pojištění a značky do depositu.. Doložil jsem že v tom období co chtěli byla už vyřazena z provozu.. Vymahanou pokutu snížili na 150kc přičemž poplatek advokatovi zůstal a prej se můžu soudit... Tak jsem zaplatil... Za půl roku přišel dopis další za další období kdy už byla dávno zrušena s částkou 7000kc to jsem tam zavolal řekl jsem jim zr odeme už nedostanou ani korunu zloději že za 150kc který jsem nezaplatil tenkrát za pojištění na rok už jsem jim dal dost a byl klid už nenapsali a zadnej soud nenastal kterým mě vyhrožovali...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Určitě souhlasím, že velká část z toho procenta nepojištěných aut jsou auta vyřazená, nebo provozu neschopná. Ale vzít to jako obecný argument přece nejde. Asi neexistuje nástroj, jak tyto auta odlišit od těch hajzlíků, co jezdí /a dost často se jedná o starší vozy/ a neplatí zákonné pojištění. A že způsobí málo nehod? Chtěl bych vidět jak se budeš tvářit, kdyby ti škodu způsobil takový neplatič. Ono počet plnění ku všem platícím pojistníkům budou taky jednotky procent, to jest počet bourajících řidičů.
Navíc pokud je fond v plusu - ok, může například pojišťovny zprostit placení příspěvků na záchranné složky a podobně, která nám všem nyní účtují. A když mi dáš čas, jistě ti tu vymyslím další možnosti demokratického využití těchto peněz, například zlevnění základních sazeb zákonného ručení, protože pořád jsou to peníze, které tam chybí a chtějí je pojišťovny plošně od nás všech co máme auta a řádně platíme.
megacruiser
Je to trochu jinak co jsem četl. Za tu dobu, co se za nepojištěná vozidla platilo, byl garanční fond každý rok ve výrazném plusu - nepojištěná vozidla způsobila minimum nehod a tak i když se některé škody nepodařilo vymoct, stejně byl fond silně ziskový, protože jen pod jedno procento nepojištěných aut bylo skutečně provozováno, zbytek byly nějaké vraky co nebylo možné zrušit nebo už fakticky neexistovaly. Všichni majitelé nepojištěných aut byli sdíráni z kůže ČKP - známými složenkami. A pak si každý rok přebývající miliony pojišťováci rozdělili. A tohle teď bude pokračovat. Proto taky v článku nejsou žádná "čísla" nebo grafy, jen irelevantní informace, že se podařilo vymoct jen 30% škod. Nebudou se chlubit, kolik jim garanční fond vynášel...
Avatar - Floyd
Floyd
Jj, to vím, a proto jsem si už tenkrát říkal, jakej že to je nesmysl. Trvalo to tři roky, než jim to došlo.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ber to z jiné stránky, škody co platí kancelář pojistitelů šly doposud z našeho pojištění. Ten co neplatí zákonné ručení by to měl pocítit.
Avatar - Floyd
Floyd
Zjistilo se, že chybějí peníze? A co s tím obdobím mezi 2014 a 2017, kdy vozidlo bylo nepojištěné? Nic? Vítejte v Absurdistánu...