Toyota... hezké číslo, necelá půlka růstu jde na účet CHR, ale i Corolla šla skoro na dvojnásobek. Jo, na dvojnásobek šla i GT-86... z jedné na dvě... udělejte sakra něco s tou cenou.
Audi... to je trága, přitom A4-A5 jsou relativně nové modely... a je tam propad jak hrom. Q3 je taky na půlce. Je ale fakt, že Audi mělo solidní rok 2016 (+27%).
Opel taky s mínuskem... přitom Astra patří k nejnovějším autům ve třídě... a trendy SUV taky nejsou nejhorší. Uvidíme, jestli Insignia dokáže pozvednout image značky (samotné prodeje Insignie to nevytrhnou).
Fiat... od Tipa se asi čekalo víc.
Škodovka... Kodiaq užírá Superbu, bude zajímavé se letos dívat, co Karoq udělá s Octavií. Jinak asi vše při starém. Titul zbytečného modelu si posiluje Cígo.
Exotika - tady jsou některá solidní čísla, Maserati, Aston, Lambo... nakonec i Lexus
[odkaz]
Že u nás není A4 vidět je fakt, ale celoevropsky na tom kupodivu špatně není. A4+A5 má za 2017 o dost víc, než MBC (moc se v modelech MB neorientuju, tak nevím, jestli má taky nějakou svou A5 a já ji nepřičetl).
A4+5 193tis. MBC 166tis.
Že se Audi s designem zejména A4 moc nevycajchnovalo, to se shodneme.
A jak bude vypadat nová A6 se taky bojím.
Je to tak, A4+A5 je nejprodávanější prémiová střední v Evropě (a defacto i celá střední, protože má větší prodeje než Passat), následovaná 3er/4er a MBC je poslední (MBC zahrnuje sedan, kombajn, kupé i kabrio).
Když koukám na novou A8 - neřekl bych. Teda pokud podle tebe nevypadá i A8 pořád stejně. Mě se ale nová moc A8 nelíbí a čekám, že A6 půjde v jejich stopách.
To, že design prochází spíš evolucí než revolucí, mi až tak nevadí. Ale u A4 (zvenku) chybí i ta evoluce.
P.S. pro tebe je stávající A6 stejná jako její předchůdce? Tam byl progres zřetelný.
Ale to ne, C6 je od C7 znatelně jiná. Ale už je mi prostě ta dlouhatánská evoluce, jak to nazýváš, nějak odporná. Líbí se mi, že třeba u MB to změnili. Ale u Audi mi to už přijde prostě moc. Chtěl bych nějaký úplný skok.
A8 minulé generace byla dost těžkopádná, letošní je lepší. Ale naživo to prostě vypadá teda podobně až dost.
Technicky proti tomu nic nemám, respektive skok v podvozku z C6 na C7 byl fakt velkej, ale já tam ty změny fakt moc nevidím..
Já to vidím tak - Audi to má podobně jako BMW - i ti mají spíš evoluci..
Mercedesu už to moc nešlo (nebyly moc hezký), tak udělali větší změnu. Teď jim to šlape. Můj šálek (design) to ale není. Pro mě byly poslední krásný Mercedesy 124+6
Měl jsem k dispozici vloni v zimě přes víkend, zrovna při té sněhové kalamitě, jako náhradní vůz 2 roky starý model, sedan quatro v naftě. Ten pohon mne nadchl. Ale to bylo asi tak vše. To auto bylo za více jak mega a tomu to podle mne vůbec neodpovídalo.
Je otázka, co bys říkal, sedět v obdobné konkurenci za mega.
Když jsem si před třemi-čtyřmi lety koupil jetou A4 s původní ceníkovou cenou cca 1,1, říkal jsem si totéž.
Necelý půlrok před tím jsem vrátil trojkovou Octávku. Ve výbavě Style a něco navíc. Tak jsem srovnával. Sice ta A4 byl Quatro. Ale výbava byla chudší a ten cenový skok byl podle mne nepřiměřený. Ani tu kvalitu jsem v interieru nějak necítil, jestli ta divná šedo nazelenalá barva...........
Samozřejmě, každý máme jiný vkus. To je taky dobře, jinak by to byla nuda. Ale pokud bych mohl porovnat A4 a Tigi2, tak mě sedne víc interier VW. U nových modelů A4 by mi vadily ty vystrčený infotainmenty.
Což o to, mě ten tablet taky vyhovuje. Ale zhruba v místech, kde ho mám já. Mám totiž tam kde má Audi tablet navigaci. Např. v noci i když je v nočním režimu, tak to docela vadí. I ve dne mám jas stažen na minimum. Je prostě více v zorném poli. V té periferní oblasti mi to vyhovuje víc.
Škoda ztrácí hlavně v tom, že ty dlouhé roky nebyla schopná postavit konkurenta ix20. Jenže ix20 je pro danou cílovou skupinu dokonalé auto, vůči kterému by konkurent od Škody byl ve většině parametrů deklasován, a cenou by to jen začínalo...
Asi mas pravdu, auto velikostne na urovni ix20 nebo Fordu Fusion je mezi starsi generaci dost oblibene.
Rapid v podstate ziskal to, co Octavia ztratila a neni se cemu divit - Octavia pred faceliftem 354 900 a nyni 417 900 :no: Superb take hodne klesl, i zde se neni cemu divit - 2015 cena 599 900, 2017 uz 656 900...a kdyz clovek uvazi, ze Insignia zacina na 569 900...
V clanku se pise "Zvyšující se ceny osobních aut však prý za nižším zájmem nejsou."- a co tedy za tim stoji? Ze uz ma kazdy nove krasne auto a nema potrebu si koupit lepsi? >:D
Jinak me jako majitele Yetiho potesilo 3.misto tohoto modelu mezi SUV - a to uz se pul roku nevyrabi! Koncem roku ho predbehl Duster, je videt, ze o levne 4x4 je velky zajem :yes:
Nevím co je na tom pravdy, ale prý se nová auta zdražovala taky proto, aby auta z krátkodobých operativních leasingů nebyla v podstatě neprodejná při nízkých cenách aut nových. Jinak reexport díky posilující koruně už taky určitě není tak výhodný jako v minulosti.
No, má prodloužený život - Korejci ho původně chtěli už koncem 2017 "umrtvit", ale vzhledem ke stále velkému zájmu to nakonec chytře odložili až na 2018! :-!
Obvyklý Ádův "naftový folklór" je v případě A segmentu fakt kameňákový! >:D >:D >:D Ale což, Áda by smradlavé nafťáky určitě nejraději povinně naordinoval i mopedům a travním sekačkám! >:D >:D >:D
s tipom suhlas ( ale s cenou golfu to inak dopadnut nemohlo ) ... ale inak z celoeuropskeho pohladu je tipo uspesne auto ... s audinou je to tiez u vas kusok zahada... nove Q7 nova Q2 .. nova A4.... a napriek tomu takmer 30 percentny pokles je fakt tazko vysvetlitelny .... ale opat z celoeuropskeho pohladu audi nemusi smutit .. takisto honda v cz mi pride stale "neviditelna" ... aj ked tych clankov o uzasnom civicu sme citali uz 100 krat .... to iste mazda .. na to ake ma uzasne vozy je podla mna u vas stale hodne predajmi vzadu... ja som zvedavy kam tento rok poskoci u vas mitsu kedze mu pribudne novy model eclipse cross ( jeho predaj u nas zacina uz za par dni ) ... snad pojde u vas cez fiat ... to by mohlo vyjst :*)
emisoleváckého koncernu ... jsou mistři v účelových registracích, auto se za pár dní odhlásí z registru a pak prodá znovu jako nové v cizině.. podle prodejních čísel by měl náš vozidlový park mládnout a ejhle ono je to naopak ....a Audi? diky kursu koruny je reexport už nezajímavý a tak holt suší hubu..
oni prostě musí být největší í nejlepší a to i v levárnách!
Když tak čtu ty čísla z našeho trhu, unifikace jak sviňa. Šeď a všichni to samé, aby zapadli a nebyli moc vidět. Romantika, různost a individualita mizí z našich cest :'-(.
Ale když se začnou prodávat desetitisíce těch různých, romantických a individuálních aut, tak přestanou být různé, romantické a individuální a stane se z nich šeď ;-)
Takže buď rád, že jsi s Mustangem pořád "exot".
Jenže ony se skoro neprodávají. Kolik kupátek, kabrioletů atp. Skoro nic. A nemyslím jen ty drahé, ale nových MX-5 je málo a toho krásného Fiata od ní odvozeného jsme ještě ani nepotkal. GT-86 ani nemluvím, Audi TT nové se neprodá vůbec. Je to škoda, máme tu Záplavu Octavií a Hujdajů a SUV a skoro nic jiného. Mám pocit, že mladí chlapi se už v autech nerealizují. Asi radějí mobil za 30 litrů.
No, když byteček stojí cca 3,5-6 mega, ovšem bez hypo s ní cca 4-7 mega a domeček s hypo cca 6,2-8 a luxusnější cca 8,5-13 mega, tak si lidi nemůžou kupovat kabriolety no. Kdo nemá měsíčně 60 táců a manželka 40, tak na to totiž nikdy nemůže mít, kor s dětmi.
Navíc při příznivé ceně energií a dříve neexistujících poplatků >:D
Znám pár lidí co maj byteček v Práglu za 5 míčů na hypo a auto nemaj. Představ si to.
Ti další kupují vybydlené paneláky z dedíctví po babičkách, které sou aktuálně už za cca 2,7-3,4 mega, mimo garsonky a do těch narvou dalších 200-400 na rekonstrukci. A kdo nemá ani to, kupuje plesnivé barabizny za mega, které 15 let opravuje sépomocí nebo do toho během 15 let vrazí další dva mega aby v tom šlo bydlet.
Asi tak.
A nepsal sem že nemaj na auto, psal sem že nemaj na kupé/kabriolet nebo jiné auto tzv. pro radost.
Tys uměl vždycky psaný text krásně překroutit, vid :-)
"domeček s hypo cca 6,2-8 a luxusnější cca 8,5-13 mega, tak si lidi nemůžou kupovat kabriolety no."
To věru není panelák ani barabizna na rekonstrukci.
to si kupují ti lepší a i tam už je problém, protože třeba za Prahou dochází stavební pozemky a jenom ccca 800 m2 pozemku už stojí cca 4 mega.
Ti samo na auto maj, ale většinou maj nějaké suv nebo kombík či vyjimečně sedan od prémie. A jedno manžílek a druhý manželka/přítelkyně. I z těhto lidí má jako druhé či třetí auto pro radost málokdo...
Dnes se realizovat v autech nejde, neprojdou pres STK kdyz jsou upraveny a neni to v technicaku zapsany a s kazdou blbosti na aute jezdit na zapis a platit stovky za nic se uz taky nechce. drive jsem upravil 2octavii a po 10 let prochazela stk bez problemu pak jsem ji prodal a nevim jestli by prosla dnesni stk kontrolou. mela upraveny motor, brzdy, tlumice, vyfuky, exterier interier a nebylo to okate ale byli tam proste zasahy a autu to prospelo jak jizdne tak vzhledove. na to se uz na stk nehraje. trvalo mi pres rok to upravit a jak jsem psal jezdit na dopsani do vel.technicaku a platit stale neco se uz dnes nikomu nechce. Tuning za cas vymre nebudou smet na silnice.
Bohužel s ministrem Ťokem jdou po autech a motorkách stále víc a máme stále méně svobody. Je smutné, že budou dále u moci, takže lepší to moc nebude. Sám jsem to pocítil...nemít manželku na STK, tak bych na mého choppera mohl zapomenout.
Trefa! U mladých kluků (< 40 ;-) ) už auta nehrají nějakou velkou roli. (Vidím to v rodině a okolí). Bylo by zajímavé zjistit, co za tím doopravdy vězí. Určitě to nebudou jen ty i-founy..... :-!
Hele, podle mě je potřeba si přiznat, že ty Integry a 200SX apod... to se sem vždycky tahalo jako ojetiny. Kluci co mají čas si hrát s autama obvykle nemají tolik peněz... a chlapi ve středním věku naopak už zase nemají vesměs tolik času, když lítají kolem domu a dětí. Spíš pak třeba ještě později, když jsou děti z domu, je prostor na nějakou hračku...
Přidej k tomu ještě minimálně půlmego na auto pro běžný provoz. To je asi zásadní problém všech kupé, kabrioletů a podobných specialit. Stojí totiž o to běžné auto více.
Tak to nemusí být tak úplně pravda, protože v téhle době je normální mít dvě auta. Jedno velké rodinné auto stačí, tak to druhé může být třeba pro radost. Mně by se to takhle třeba líbilo a až budem řešit druhé auto do rodiny, tak se to budu snažit tlačít tímhle směrem tzn. rodinné auto zůstane primárně manželce a já si koupím něco nepraktického pro radost. Rodinné auto by bylo na rodinné výlety a dlouhé služební cesty, na krátké služební cesty a cesty bych pak bral auto pro radost. Pro mě naprosto ideální představa, teď už ji jen zrealizovat >:D >:D >:D
Ona ta kategorie hot-hatchů zřejmě nevznikla jen tak pro nic za nic. Kompromis, nad kterým se tady zhusta ohrnuje frňák, možná zabránil pár rozvodům. I když...u těch delších služebních cest bych to jen na auto nesváděl. :-)
Tak tam už hraje roli mnoho faktorů typu jak dlouhá ta cesta je, plánuje v tu dobu manželka někam jet, nebo jako moc nepraktické to auto pro radost vlastně je. Vše je o dohodě a samozřejmě pokud by manželka potřebovala auto, tak i na tu služební cestu můžu vyrazit autem pro radost. No uvidíme. Druhé auto budu řešit tak za půl roku a přijde mi zbytečné mít doma v garáži dvě rodinná ryze praktická auta, ale nevylučuju, že to tak dopadne.
HH se do mé definice praktického vozu určitě nevleze, ale v mém případě se jedná o naprosto ideální kompromisní řešení. Má to 4 dveře (takže to odveze manželku a děti), v případě nutnosti se v tom nechá přežít delší cesta a už to i docela hezky jede. Takže určitě budu uvažovat hlavně tímto směrem. Obecně si ale pod pojmem rodinné auto představím kombíka, protože jak je potřeba převážet kočárek, je v podstatě každý kufr malý. Ale na nějaký občasný malý nákup HH samozřejmě stačí a určitě bych si ho uměl představit jako druhé auto do rodiny.
Kombík je řešitelný taky. Cupra ST, Octavia RS Combi, Focus ST Tournier (nebo jak tomu Ford říká)... to jsou všechno varianty, za které by mi nebylo líto utratit peníze a kde varianta kombi neznamená vlastně žádný kompromis. A nebo o kousek níž Megane GT Grandtour. Dneska mi osobně nejlíp vychází ta Cupra.
Možná to chce lépe číst. ;-) O FF-RS nebyla řeč. Řeč byla o kombících a tedy o ST. Tam se blok (jiného) motoru snad nekroutí. Jinak je ještě možno coby univerzála s "kapkou radosti" vzít v úvahu např. Golf R Variant a z těch warm-kombi Astru kombi 1.6 200k, P308 SW GT nebo Levorga.
Existují kočárky (včetně hlubokého), které se vlezou i do kurfru hb, aniž bys musel vyhodit zadní plato. My jsme takový měli a běžně jej vozili v kufru Golfu GTI, a to se nám tam k němu vešly i běžné nákupy.
[odkaz]
[odkaz]
P.S. A pak taky existují "hh" s karosérií kombi (GR, Cupra...)
Variant je určitě spousta. Já vystřídal taky různé modely. Záleží na tom, jak velké jsou děti, jestli je potřeba tahat kočár nebo ne, jestli ti dá firma auto na ty služebky. Dokud nebyly děti, jezdil jsem aspoň parkrát do roka někam na okruh s kamarádama, to mělo auto pro radost smysl. Staré, ale pořádné... co si člověk servisoval sám, nebál se ho poslat do kačírku a občas třeba nešlo nastartovat. Pak ale přišla rodina, nejen u mě, ale i u ostatních... a najednou to auto většinou stálo před domem a větší smysl začalo dávat rodinné auto s kapkou radosti navíc. Tenhle příběh už jsem taky slyšel od více lidí.
Přesně tak :-) Já jsem bohužel ten věk, kdy si člověk automobilismus mohl bezstarostně užívat, v podstatě prošvihnul. Do 25 jsem studoval a to na nějaký auto na okruh samozřejmě nebyly peníze. Člověk začal pracovat a najednou mu je 30 a řeší rodinu a bydlení a auto čistě pro zábavu je automaticky mimo hru, jenže touha si za volantem taky trochu užít se občas ozve a ozývá se čím dál hlasitěji. "Rodinné auto s kapkou radosti navíc". To se mi moc líbí :-) Audi S6 Avant by bylo v mých očích ideální naplnění této definice, jenže ta cena >:D Ale nějakej HH se mi fakt jeví jako ideální volba..
Já to tak mám a bohužel to je stejně mylná představa a reálně je na něco takového potřeba třetí auto.
Já to moje auto pro zábavu miluju, ale jsou situace kdy tím fakt jezdit nechci nebo fakt ani nemůžu. A nechat ženě, která třeba ani neumí moc dobře řídit, silné sportovní auto, do kterého se - špatně nastupuje, hučí, žere, na každém retardéru chytí spodkem a špatně se s ním parkuje a jako bonus se ani na parkovací místo moc nevejde - prostě nejde. Nehledě na to když by musela vozit děti, což vlastně ani nejde nebo jde hodně špatně (pětimístný třídvéř).
Samozřejmě jako třetí auto do rodiny to je naprostý ideál, ale to už je poněkud finančně náročnější varianta a já zas nemám tolik volného času (a vlastně i peněz ;-\ ), tak by mě mrzelo, že to auto "hnije" v garáži. Proto je pro mě ideální nějaký kompromis, který se nechá používat každý den a je s ním i trochu srandy.
Pořád se vracíme k základní problematice - kdo na to má? Je rozdíl mít rodinné auto (hatch/kombi nižší střední) a k tomu něco malého, což dohromady bude stát třeba šestset tisíc. A je rozdíl mít auta za milión a čtvrt nebo víc, přičemž v jednom neodvezeš ani dvě děti ze školky.
Kdo na to má? No skoro nikdo, když musí lepit 20 let hypotéku nebo topit měsíčně 15 000 kč za pronájem nebo dělat rekonstrukci plesnivého, porozpadlého baráku z roku nebreč, kterej si koupili za 1 mega aby měli kde vůbec složit hlavu.
Ano, ne každej musí bydlet v Praze a Středních čechách. Jistě. Ne každej chce bydlet v Horní dolní, kde mu místo 30 táců daj 18 nebo budu muset jezdit denně 150 km a strávit 2-4 hodiny denně cestováním.
Spousta lidí má peníze a nemá/neplánuje děti, tak zase proč si neudělat radost. Tyhle auta se stejně často kupují na firmu, tak se to hodí do nákladů a ta vyšší cena vlastně není úplně na škodu. Lepší si udělat radost, než to dát státu...
Ta tvoje "spousta" je docela maličká...
Vidím to v práci, kde jsou lidi poměrně dobře placeni. Jen málo z nás si chce koupit něco pro radost. Dům a hypotéku do nákladů totiž tak snadno nedáš.
Tak je a není. Samozřejmě těch lidí je zlomek, ale v řeči absolutních čísel jsou jich tisíce. A já mluvím o situaci, kdy samozřejmě člověk hypotéku průběžně splácí a na konci roku zjistí, že vydělal X peněz a buď je utratí, nebo zdaní státu. Já jsem byl donedávna taky "poměrně dobře placený zaměstnanec" a proto naprosto chápu tvůj pohled. Stát člověku sebere 60 % toho, co vydělá a na ten zbytek mu v podstatě nesáhne a člověku je potom líto ty peníze utratit za něco, co nepotřebuje. Jenže podnikatel to má opačně a je vlastně systémem motivován ty peníze utratit, aby je nemusel danit. Takže to, že si někdo koupil drahé zbytečné auto nemusí znamenat, že neví, co penězi, ale jen daňově optimalizuje. Jako zaměstnanec jsem měl na starosti i fakturace a vzpomínám si, jak byli naši partneři vždycky naštvaní, když jsme jim platili ke konci roku vysoké částky. Vždycky říkali "kde mám asi sakra takhle narychlo sehnat nějaké drahé auto?" >:D >:D
Vidím to stejně. Sám mám "obyč" SUV a k tomu 3 dveřový hothatch. A není to jen o kupní ceně, je k tomu 2x pojistka, 2x parkování, 2x servis, pneu atd. Většina lidí si za ty peníze raději zvolí kompromis v podobě pseudosportovní premie typu A5 nebo sportovnější a levnější alternativu v podobě denodenně použitelného hothatche typu Cupra, Golf GTI / R atd. Od třídveřové karoserie upustil i nový Megane RS.
Tohle vidím na známých s podobnými příjmy, téměř nikdo neuvažuje o tom koupit jedno auto na zábavu a druhé na normální ježdění.
Povedz mi, kedy bola "normalna" priorita mat kabrio alebo kupe? Kabriolety mali co som si vsimal zvecsa pani stredneho veku, ktori si tym akurat liecili krizu stredneho veku, alebo par bohatsich, ktori si zase liecili komplex menejcenosti - ti sa presunuli k autam typu X6 apod. Kedysi som si predstavoval, ze budem mat doma 3 auta (moje+zena+rodinne), ale narazil som na ten elementarny problem - nemam prachy ani na dom, nie to este k nemu trojitu garaz, 3 auta a este ich aj udrziavat. Ak budem niekedy v stave kupit si podla miestnej "odbornej" obce poriadne auto, tak budem rad ked bude jedno a budem si ho moct dovolit zivit - samozrejme funglovku, nie dovezenu vrazdu.
pekne u vas rastie toyota.. zrejme tie "farebne yarisy" zabrali ... aj ked po tom poslednom facelifte mi pridu zozadu aj zboku pomaly uz ako ake mini MPVecka.. proste nieco uz skoro ako ix20 .. a aj to stylove CH-R urcite pomohlo toyote k narastu
Kdyby se Toyoty prodávaly tady o 40% víc, musely by být víc vidět. Podle mne jen Toyota nastoupila do vlaku tzv. reexportů.
Jako že roky skomírá a najednou vylétne o 40% ? Nissan to samé.
Myslím že tady běží soutěž o to kdo víc reexportuje.
Nahrávají tomu ceny které jsou pro dealery v ČR i o více než 100 000 na auto nižší.
Podívej se do detailu, na jednotlivé modely. Já to udělal. U Toyoty byla moje první myšlenka CHR, tím Toyota nastoupila do jiného vlaku (módní crossovery). To je půlka nárůstu.
Další velký nárůst je ta Corolla. Ani tam nemám problém tomu věřit... Corolla má svoje kvality, za ty peníze je to relativně poctivě udělané auto... a možná značná část staromilců teď objevila její kvality poté, co některé podobně koncipované vozy z nabídky zmizely (např. Fluence, jehož nástupce je cenově úplně jinde).
Nissan nevím, tam bych se musel podívat... ale je tu nový Qash jako bestseller, tak nejspíš to bude tím. Můžeš se podívat sám nakonec :-)
Rozhodně třeba to CHRko je na našich silnicích vidět, stejně jako Qashqai (ne, fakt to nebudu kontrolovat, jestli jsem to aspoň jednou po těch letech napsal správně >:-[] ).
stačí se podívat na to, kdo kupuje. Většina jsou "firemní" prodeje, a o tom to celé je.
Dominance Škody jen potvrzuje, že celý trh je velmi nezdravý ve srovnání se zeměmi západní Evropy. Schází obnova u rodinných vozů, i proto vozový park stárne. A i proto je tak vysoko Dacia.
Co je pro Dacii úspěchem, je pro trh jako celek ukázkou prohry :-!
Firemní prodeje jsou často o daňové optimalizaci... to už se tu řešilo mockrát. Dominance Škody (když už chceš 30% říkat dominance) nepotvrzuje vůbec nic a už vůbec neříká nic o obnově vozového parku.
Jasně že se nelze srovnávat s trhy jako je Německo nebo Rakousko, ekonomická úroveň je prostě jinde. Lze se srovnávat se Slovenskem, Polskem, Maďarskem, případně třeba ještě Chorvatskem, Srbskem nebo Slovinskem. A až na posledně jmenovaného z toho ČR vyjde dobře.
A ta Dacie.. stěžuješ si na stárnutí vozového parku, ale nová Dacie ti nevoní? A Škodovka taky ne? Tak co si mají lidi koupit, aby to bylo ok :-) ?
Prodeje kvůli náhradním dílům? Sem nějak nepochopil, btw Lady sou všechno šedý dovoz, protože ofiko zastoupení prodává jen ty náhradní díly (v Mělníku centrálnísklad pro střední a západní Evropu).