O ztrátě chladicí kapaliny a bílém kouři u současného Fordu Focus RS jsme už psali. Že se nejedná o nahodilou závadu, ale o problém týkající se celé série těchto vozů, dokazuje technický bulletin, vydaný přímo Fordem.
Jako třeba Ferrari, F-Type, Ferat... ;-)
A nejhorší je právě zdvojené F: Ford Fiusion/Fiesta/Focus/F-Series, Fiat Fiorino, Ferrari Fxx/Fiorano...a fšechny francouzské! >:-[]
Auto je to parádní, vzal jsem radši záruku 7 let a 200.000km, není co řešit :-) Volal jsem dnes autoriz prodejci na servisní odd. a kdyby byla svolávačka, prý to pošlou poštou. Takže zatím pohoda, auto najeto 3000km :-)
Dost jsem o této věci na webu četl a vypadá to tak, že Ford víceméně přebral design 2.3 L bloku od Mazdy (MMPS?), který je ovšem nadimenzován na max. cca 220kW/410Nm (M PMS dává 191kW/380Nm). V FRSIII po něm chtějí 257kW/440Nm a to se mu už asi nelíbí a proto se kroutí.
Tento blok, s drobnými odlišnostmi, je použit i v Mustangu kde dává 231kW/434Nm a tady hromadné problémy (zatím?) nejsou. I když se semtam nějaký ten blown headgasket objeví.... :-!
Já měl zato, že tlaková zkouška celého chladící okruhu by měla ukázat jakýkoliv únik chladícího média. I do válců....? No, možná by to chtělo natlakovat na 24 hodin.
Je to fakt škoda. Konečne Ford postaví parádne drivers car, ktoré dokáže súperiť s najlepšími v triede vrátane prémie, auto, vďaka ktorému sa o Forde opäť hovorilo v superlatívoch (čo po neúspechu One Ford strategy dosť potreboval). A takto si renomé naštrbia. Focus som mal a zvažoval som aj ostrú tretiu generáciu, ale s takýmto problémom (ktorý ako píšeš, nemusí byť týmto opatrením vyriešený) by som sa eReSu vyhol.
Ja to chápem tak, že ak voda neuniká z chladiaceho okruhu priamo (prasknutá hadička a pod.), tak musí vnikať do spaľovacieho priestoru (práve cez to vadné tesnenie pod hlavou valcov).
ford ma co zlepsovat ( ani to sucasne mondeo mu podla mna moc nevyslo ) ... mne sa pacia akurat nejake tie americke fordy ( mustang, edge ) ... tie europske kusky uz ale moc nie ...
Pokud tlaková zkouška na těsnost chladicí soustavy neodhalí žádné úniky, přijde na řadu demontáž hlavy válců a jejího těsnění...............???????????
ještě neví, kde leží kořen problému a už provádí protiopatření. Většina Ford related webů podezírá samotný blok motoru, který není schopen se vypořádat s výkonem motoru. Šance je, že i když vám vymění těsnění, nebo i celou hlavu a srovnají blok, problém se bude opakovat.
bych jen uvedl, že vadné těsnění mají Focusy z důvodu záměny, omylu. Mustang má mírně odlišnou verzi 2,3EB a při montáži občas prohodili téměř identická těsnění pod hlavu. Oprava za "pár drobných", bohužel velký šrám na pověsti.
Ford má momentálne plné ruky práce aj so servisnou akciou 17S09, ktorá sa týka motorov 1.6 EcoBoost. V rámci zvolávačky všetkým montujú snímač hladiny chladiacej kvapaliny, novú nádržku na chladiacu kvapalinu, káble a nový soft. Zdá sa ale, že so softom sú problémy a niektorí majú po nich chybové hlášky. A aby ešte nebolo zábavy málo, nie všade sú dostupné časti. Ja som sa o servisnej akcii dozvedel náhodou, opravu mi ale odložili o tri týždne.
Dôvodom servisnej akcie je, že v niektorých prípadoch môže pri poklese chladiacej kvapaliny dôsť k prehriatiu a prasknutiu hlavy válcov a následne k požiaru v motorovom priestore.