Novinky
Bohužel čím častější zabíhání do titěrných detailů, tím více nepřesností až nesmyslů v článku. Namátkou - R18 nenahrazovala R12 a R16, ale jen R12, protože R14 jako nástupce R12 se neujal - nástupcem R16 byl R30 a R20. V R18 nikdy nebyl sériově jiný přeplňovaný benzínový motor, než 1565 cm3 - přeplňování 2165 cm3 bylo výsledkem tuningové přestavbové sady. R18TX se vstřikováním Bosch L-Jetronic , lambdou a katem byl s motorem 2165 cm3 (ne 1995) a ve verzi sedan i kombi s manuální i automatickou převodovkou, pro Švýcarsko a Rakousko.
Pan Dragoun opět odvedl vynikající práci, jeho články jsou suverénně to nejlepší, co z těch opravdu hodnotných článku na tomto webu ještě zbylo.
P.S. Je zajímavé, jak se toto opravdu hodně rozšířené auto (i u nás jich jezdilo relativně dost) rychle zapomnělo. Pamatuju se, že R18 docela důkladně představoval i SM a soudruzi tehdy dokonce dovolili dvojici těchto vozů umístit na obálku! >😁
P.S. Je zajímavé, jak se toto opravdu hodně rozšířené auto (i u nás jich jezdilo relativně dost) rychle zapomnělo. Pamatuju se, že R18 docela důkladně představoval i SM a soudruzi tehdy dokonce dovolili dvojici těchto vozů umístit na obálku! >😁
Přesně ten stříbrný jsme měli. Řidičák jsem dělal ve Favoritu a doma se učil s 18 Turbo. Bylo to skvělé auto! :yes:
Je to těžký..pro laika je to super článek...odborník na značku najde dost nepřesností. Stejně tak tomu bylo i u článku o Trabantech. Nemám to za zlé...a můžeme být rádi za podobné články
Článek je snad lepší než auto samo 😄 , v mých očích nedosáhlo kvalit šestnáctky, zejména co do jízdních vlastností. Podélně uložený motor daleko před nápravou - stejně jako R12 - znamenal výraznou nedotáčivost i při normální lehce svižné jízdě. Jelo to přád rovně, jako kdyby bylo na nárazníku přivázaný těžký kladivo. No, tenkrát to tak měly i Audi. (R16 měla motor za nápravou, s převodovkou dopředu).
Proti indické formuli je tenhle článek jako nebe a dudy. >😁
Na pana Dragouna se lze tradičně spolehnout. Ještě jednou díky. :yes: