Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Nikola Motor Company předvádí v pohybu elektrický tahač One

9 komentářů

Avatar - Barrichello
Barrichello
1) není to hnusné jako Tesla
2) díky vodíku to má daleko větší dojezd
3) nemusí to mít megacharger nebo někde hnít 9-12 hodin než se to nabije
Avatar - JDM
JDM
A při nehodě jako byla nedávno na D1 by zůstal jen obří kráter >:D
IPace
jo zato cerpacich stanoc na vodik je po svete takova spousta, ze to vlastne obkrouzi planetu jak nic :yes: jen pro zajimavost, nemaj jeste ani jednu cerpacku ktera by dokazala ten tahac nacerpat tak aby dojel zminene slibovane dojezdy ;-) i ta na ktere testuji ma jen polovicni cepaci tlak ;-) , takze dojezd je v soucasnosti u toho jednoho prototypu mozna mensi nez u Tesla Semi ;-)

ale jako predstava ze ridic sedi kousek od napechovaneho vodiku ktereho je tam 3-4x tolik nez kolik je v EU legislativa pro celou cerpaci stanici je jiste lakava >:D predpokladam ze budes prvni kdo si ten nakladak koupi kdys te tak uspokojuje :-) v Eu to bude docela srandovni to provozovat, ve meste kde by byli 4 cerpacky na vodik by jeden tenhle kousek vycuc jejich kompletni skladovany vodik >:D

startup Nikola pocita s tim ze dokazou sehnat dostatek zajemcu, aby jim to zaplatilo jak samotne tahace ktere maj bejt cca 2x drazsi nez Tesla Semi a zaroven jim to zaplati vystavbu site tech cerpacich stanic na vodik, zatim na to ale nemaj, odhad je cca 3 miliardy a zatim maj udajne neco prez 100 milionu
Avatar - Barrichello
Barrichello
Na vodík se dá využít součásnásít benzínek, stačí tam, kde je na to místo přidat nádrže a stojany na vodík. Velká výhoda, takže je to jen o tom udělat to tak aby byl ten správný tlak a mít ten vodík kde vyrábět, ale toho se firmy jistě rády chopí pokud bude zájem. V Nměecku výstavba vodíkových čerpaček taky roste.....krom nákladáků se už totiž prodávaj vodíkové osobáky...třeba Toyota že
IPace
predstavujes si vystavbu tech nadrzi a stojanu pro cerpani vodiku velice snadne, veskutecnosti to tak snadne ale neni ;-) zaprve legislativa, ktera v Evrope nedovoluje cerpacky na vodik s takovou kapacitou aby vubec byli schopne natankovat tenhle tahac, a zadruhe to stoji takovej balik, ze tam kde se bezna cerpacka zaplati za 2-3 roky, ma tohle navratnost asi 70-80 let, vodik ma velice nesnadnou budoucnost v doprave a nepomaha mu v soucasnosti zadnej faktor, je drahej (jezdit na nej je drazsi nez jezdit na naftu), blbe se skladuje a legislativa mu preje jen tak malo, ze bez dotaci o tom neuvazuje vubec nikdo ani pohledem, natoz vlastnima financema

v Nemecku vystavba cerpacek jede protoze to dotuje Nemecka vlada, a zadna z tech cerpacek co zatim stoji by tomuhle tahaci nedodala ani jeden jediny kg vodiku, maj uplne jinej plnici ventil a tlak maj v lepsim pripade polovicni, v tom horsim ctvrtinovej, a v tom ctvrtinovem tlaku by mu do nadrzi pri spravne koncovce natlacili do nadrzi vsechno co maj na sklade ;-)

ale treba se to za 10-20-30 let zmeni a vodik ukaze ze ma v necem vyhodu, dnes je to ale spise jen nevyhoda ze vsech stran :-!
Avatar - Barrichello
Barrichello
tak tyhle trucky budou primárně pro USA, takže tam si na to koncovky jistě udělaj. Jinak ono ani u nafty nemaj v USA trucky stejné čerpací pistole jako osbáky, tj na stojanu pro trucky tu pistoli nedáš do nádrže osobáku.

Německo dotuje vše, stejně jako Norsko a další. Bez dotací by nebyl zájem ani o ty Tesly a další. Stačí se podívat na prodeje EV v zemích, kde žádné dotace nejsou. A je jen otázka času, kdy na elektriku pro nabíjení aut navalí spotřební dan, jelikož budou mít výpadky za nižší prodeje benzínu a nafty
IPace
v CR zadne dotace nejsou a Tesel je tu celkem hodne, prez 150 kusu, modelu 3 je z CR predobjednano stale vice nez 900 kusu, objednavku z CR zrusilo asi 150 lidi z tech cca 1050, lidi moc dobre vedi ze Tesla neni je auto, ale i sit superchargeru, to je hlavni tahak tehle znacky, vedomi ze po ceste budou nejen nabijecky 50kW, ale i ty Teslacke 130kW, a na tyhle stanice zadne dotace Tesla nikdy nikde necerpala

momentalne je vodik v Nemecku vic dotovany s vetsim rocnim cerpanim dotaci nez elektromobilita, presto se tam vodikovych aut proda par set kusu ku par desitkam tisic kusu BEV

a ze je Nikola urcena jen pro USA, no super, a kdy teda zacnou stavet ty cerpacky kde to pujde natankovat? chtej zacit prodavat pristi rok, no nemaj moc casu na to aby kokryli cerpackama aspon jeden ze statu USA, natoz cele USA
Avatar - wakantanka
wakantanka
Urcite nas lepsi prehlad, ale nebol vodik udavany ako palivo este pred predstavenim? Potom niekde prebehla sprava ze budovanie infrastruktury by bolo drahe, takze to prerobia CNG? Alebo sa pletiem?
IPace
jj Nikola meni plany celkem casto, ono se neni cemu divit, nemaj proste dostatek financu a kazda firma co predstavila nejaky podobny tahac co nebasti naftu jim ty penize jeste bere

predpokladam ze tam jsou nejake zakulisni cachry s firmama ktere nabizi alternativni paliva jako vodik a CNG/LNG, a proste se priklanej k tem kteri zrovna nabidnou vic