Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nikola Motor Company předvádí v pohybu elektrický tahač One

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 30. 1. 2018
19
9
Zobrazit náhledy (19)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Severoamerická společnost Nikola Motor Company v krátkém videu nabídla záběry z jízdy svého těžkého silničního tahače Nikola One s palivovými články.

Nikola Motor Company odhalila svůj projekt tahače pro dálkovou silniční dopravu s pohonem šesti elektromotory prostřednictvím vizualizací v květnu roku 2016 a koncem stejného roku pak v Salt Lake City představila jeho funkční prototyp.

Nyní se v době, kdy řada firem objednává tahač značky Tesla, který je určen pro provoz na kratších trasách, projekt Nikola One připomíná prostřednictvím krátkého videa. Záběry tahače s návěsem byly pořízeny v rámci natáčení krátkého filmu pro společnost Philips.

Více než rok od představení prototypu působí Nika One díky svému designu i technice futuristickým dojmem. K pohonu tohoto tahače mají totiž sloužit elektromotory, disponující výkonem 736 kW (1000 k) a točivým momentem 2712 N.m.

Potřebnou energii mají zajistit lithium-iontové baterie s kapacitou 320 kWh. Baterie měl původně doplňovat generátor elektrické energie v podobě turbíny o výkonu 400 kW spalující stlačený zemní plyn, ale tohoto provedení se údajně nedočkáme a místo turbíny spalující stlačený zemní plyn má Nikola One využívat palivových článků.

Ve stávající podobě má mít Nikola One v závislosti na konfiguraci nádrží na vodík a baterií dojezd až 1931 km. Vedle svého dojezdu má tento tahač vynikat i svými dynamickými schopnostmi a je zmiňováno zrychlení plně zatížené soupravy z 0 na 96,6 km/h za 30 s.

Ve srovnání se současnými konvenčními tahači severoamerické produkce, určenými pro dálkovou dopravu, má vynikat výrazně nižšími provozními náklady a jen v případě paliva mají být dvakrát až třikrát nižší.

Nikola Motor Company hodlá v příštím roce vyslat do běžného provozu první testovací flotilu tahačů One a začátkem dvacátých let jednadvacátého století mají první sériová vozidla zamířit do služeb dopravců.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Několik pozitiv
SamanAR
| 1. 2. 2018
jj Nikola meni plany celkem casto, ono se neni cemu divit, nemaj proste dostatek financu a kazda firma co predstavila nejaky podobny tahac co nebasti naftu jim ty penize jeste bere

predpokladam ze tam jsou nejake zakulisni cachry s firmama ktere nabizi alternativni paliva jako vodik a CNG/LNG, a proste se priklanej k tem kteri zrovna nabidnou vic
Avatar - wakantanka
Několik pozitiv
wakantanka
| 31. 1. 2018
Urcite nas lepsi prehlad, ale nebol vodik udavany ako palivo este pred predstavenim? Potom niekde prebehla sprava ze budovanie infrastruktury by bolo drahe, takze to prerobia CNG? Alebo sa pletiem?
Několik pozitiv
SamanAR
| 31. 1. 2018
v CR zadne dotace nejsou a Tesel je tu celkem hodne, prez 150 kusu, modelu 3 je z CR predobjednano stale vice nez 900 kusu, objednavku z CR zrusilo asi 150 lidi z tech cca 1050, lidi moc dobre vedi ze Tesla neni je auto, ale i sit superchargeru, to je hlavni tahak tehle znacky, vedomi ze po ceste budou nejen nabijecky 50kW, ale i ty Teslacke 130kW, a na tyhle stanice zadne dotace Tesla nikdy nikde necerpala

momentalne je vodik v Nemecku vic dotovany s vetsim rocnim cerpanim dotaci nez elektromobilita, presto se tam vodikovych aut proda par set kusu ku par desitkam tisic kusu BEV

a ze je Nikola urcena jen pro USA, no super, a kdy teda zacnou stavet ty cerpacky kde to pujde natankovat? chtej zacit prodavat pristi rok, no nemaj moc casu na to aby kokryli cerpackama aspon jeden ze statu USA, natoz cele USA
Avatar - Barrichello
Několik pozitiv
Barrichello
| 31. 1. 2018
tak tyhle trucky budou primárně pro USA, takže tam si na to koncovky jistě udělaj. Jinak ono ani u nafty nemaj v USA trucky stejné čerpací pistole jako osbáky, tj na stojanu pro trucky tu pistoli nedáš do nádrže osobáku.

Německo dotuje vše, stejně jako Norsko a další. Bez dotací by nebyl zájem ani o ty Tesly a další. Stačí se podívat na prodeje EV v zemích, kde žádné dotace nejsou. A je jen otázka času, kdy na elektriku pro nabíjení aut navalí spotřební dan, jelikož budou mít výpadky za nižší prodeje benzínu a nafty
Několik pozitiv
SamanAR
| 31. 1. 2018
predstavujes si vystavbu tech nadrzi a stojanu pro cerpani vodiku velice snadne, veskutecnosti to tak snadne ale neni ;-) zaprve legislativa, ktera v Evrope nedovoluje cerpacky na vodik s takovou kapacitou aby vubec byli schopne natankovat tenhle tahac, a zadruhe to stoji takovej balik, ze tam kde se bezna cerpacka zaplati za 2-3 roky, ma tohle navratnost asi 70-80 let, vodik ma velice nesnadnou budoucnost v doprave a nepomaha mu v soucasnosti zadnej faktor, je drahej (jezdit na nej je drazsi nez jezdit na naftu), blbe se skladuje a legislativa mu preje jen tak malo, ze bez dotaci o tom neuvazuje vubec nikdo ani pohledem, natoz vlastnima financema

v Nemecku vystavba cerpacek jede protoze to dotuje Nemecka vlada, a zadna z tech cerpacek co zatim stoji by tomuhle tahaci nedodala ani jeden jediny kg vodiku, maj uplne jinej plnici ventil a tlak maj v lepsim pripade polovicni, v tom horsim ctvrtinovej, a v tom ctvrtinovem tlaku by mu do nadrzi pri spravne koncovce natlacili do nadrzi vsechno co maj na sklade ;-)

ale treba se to za 10-20-30 let zmeni a vodik ukaze ze ma v necem vyhodu, dnes je to ale spise jen nevyhoda ze vsech stran :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku