Autosalon Ženeva 2018
Informace
Rok 2018 je již 88. ročníkem ženevské výstavy. Vstupenky jsou k dispozici přímo na výstavišti Palexpo nebo na webových stránkách autosalonu. Akce se koná mezi 6. a 18. březnem 2018, první dva dny jsou určeny pro odbornou veřejnost, pro běžné návštěvníky je otevřeno od čtvrtka 8. března. Výstaviště je otevřeno od pondělí do pátku mezi desátou ranní a osmou večerní hodinou, o víkendu pak od devíti do sedmi. Vstupné pro dospělé činí 16 franků (350 Kč), po čtvrté odpolední stojí vstupenka polovinu.
Termín
Kdy: od 8. - 18. 3. 2018
Kde: Ženeva, Švýcarsko, výstaviště Palexpo, Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex, z Prahy 950 km, z Brna 1.160 km.
Auto - letadlo - vrtulník ? Z těchto tří dopravních prostředků se dá akceptovat pouze auto. Letadlo jen v širším slova smyslu jako věc, co se pohybuje ve vzduchu. Vrtulník v žádném případě. Nehledě na to, že je to kombinace pouze dvou věcí, nikoliv tří.
Kdyby si autor a titulkovač přečetli článek zde z 20.2.2017 včetně diskuze, nenapsali by takovou hloupost. ;-\
Jsem víc doma v angličtině a tam vím, že to mají rozdělené. Mají aircraft, což je obecný pojem zahrnující mimo jiné i vrtulníky, a aeroplane (nebo airplane, když jsi američan), což jsou vysloveně letouny. Nedávno jsem však zjistil, že takové rozdělení je i v češtině. Letadlo je tím obecným a letoun tím užším pojmem. Byť se běžně v hovoru letadlem rozumí letoun. Vírník (stejně jako vrtulník nebo balón) je tedy letadlem.
Jinak vírníky létají. Takže létající auto je z tohoto hlediska v pořádku.
Je rozdíl mezi skupinami řidičského oprávnění a kategoriemi vozidel. Na B můžeš řídit i klasický skútr o dvou kolech. Autem ho to nedělá. Pokud jsi to myslel takhle. Třeba Twizy je oficiálně (těžká) čtyřkolka, není to automobil. Nejsem si jistý, jestli vůbec legislativa připouští osobní automobil (M1) s méně než čtyřmi koly. 😄
Přiznávám, že kategorie vozidel jsem z rukávu vysypat nedovedl, řidičáky jakž, takž. Teď jsem si ty kategorie prohlédl. Zpaměti se to učit nebudu. Kloním se asi v tomto případě k L5e, pak řidičák podle výkonu A1 nebo A a nebo B bez omezení výkonu. (Ale také to tříkolku autem nedělá, jak říkáš 😄 .)
A když už se v tom šťouráme, zajímavostí je, že je specifikován nějaký minimální rozchod, aby dvě kola byla počítána samostatně. Standardní verze tříkolky MP3 je ve skutečnosti jednostopým vozidlem. Z hlediska legislativy je to, jak kdyby měla kola jen dvě. Pro Béčkaře je pak verze s větším rozchodem (a nožní brzdou, i to je požadavek). To jsou špeky. V zákoně je, že smíš řídit tříkolky. Ale nejsou tři kola jako tři kola.