Novinky
Současná trojka je jeden z posledních mohykánů, který ještě zachovává pro aktivní řidiče pořádnou ručku! Kéž by to u nové generace nezmrvili... 😲 😲 😲
na čo používaš ručku ? na blbnutie,či obyč parkovanie ?
To je zcela irelevantní informace, prostě ji v autě chci mít. Čím méně elektroniky kecá do ovládacích prvků auta, tím pro aktivního řidiče líp! A BMW kdysi mělo pěkné heslo "Radost z jízdy" či "Driving maschine". 8-s
K čemu ten “aktivní řidič” používá u zadokolky ručku? Mě by to fakt zajímalo.
No zaparkuje a pak pohybem pravé ruky (u levostranné verze), resp. levé ruky (u pravostranné verze) zatáhne za páku. Před odjezdem zase rukou páku povolí. Co je na tom nepochopitelného? >😁 Je to jednoduché a řidičsky nesrovantelně uspokojivější, než debilní tlačítko ovládající protivně vyjící a pomalu pracující elektromotor, který tam vůbec nemusí být. O pohodlný rozjezd auta do stoupání se stará program systému ABS, který ponechává po uvolnění brzdového pedálu cca 2 s tlak v hlavní brzdové soustavě. Tudíž el. P brzda vůbec není potřeba. 😄 (kydy o dvou nových držácích kelímku s nápoji díky více místu na středové konzole apod. nejsou žádný argument)
Tak pokud se řidičsky uspokojuješ zatahováním a uvolňováním páky ruční brzdy u stojícího auta, pak na to skutečně není argument. Já jen, abych věděl, co to u tebe znamená "aktivní řidič", díky za vysvětlení. >😁 >😁
A to jsem myslel, že už mě nemáš čím překvapit. Čekal jsem obvyklé radovánky na sněhu se zatahováním ručky a ono ne. Počítám, že stejně nesrovnatelně řidičsky uspokojivější pro aktivního řidiče je i stahování okýnek švihadlem a zvedání haubny rukou. >😁
Čekal jsem nějako podobnou demagogii. Stahování okýnek švihadlem a zvedání haubny rukou je podle tebe taky základní ovládací prvek auta, kterým se ovlivňuje jeho pohyb či "nepohyb"? >😁
Až se zcela rozšří el. P brzda, na co fanatičtí modernisté zaútočí pak? Z volantu udělají joystick?!! Nebo nejdříve zruší pedály?! 8-s
Až se zcela rozšří el. P brzda, na co fanatičtí modernisté zaútočí pak? Z volantu udělají joystick?!! Nebo nejdříve zruší pedály?! 8-s
Čekal jsi demagogii a ona se opět dostavila, akorát, že zas a znova přišla od tebe... >😒]
Tak teď jsi mě opravdu zmátl. Nevím, možná oba chápeme jinak slovo "aktivní". Být řidičsky saturován zatahováním a povoláním ručky u stojícího auta mi vážně s tím slovem nejde dohromady. Navíc když jedním dechem dodáváš něco o pohodlném rozjezdu do kopce s pomocí elektroniky. Tak jsi aktivní nebo pohodlný ? To ti můžu rovnou říct, že umět se rozjet i do nejprudšího kopce bez zcouvnutí jen ovládáním spojky a plynu považuji za daleko řidičsky zajímavější než cvičení s ručkou na parkovacím místě. >😁
A když se ti zdá příměr se švihadly demagogický, co takhle třeba startovací tlačítko ? Bere ti tento bezesporu základní ovládací prvek také radost z aktivního řízení ? 😉
A když se ti zdá příměr se švihadly demagogický, co takhle třeba startovací tlačítko ? Bere ti tento bezesporu základní ovládací prvek také radost z aktivního řízení ? 😉
Hele, myslím si, že spousta nadšených řidičů přesně ví, o čem v případě nahrazování ručky elektrikou mluvím. Ale kdo to nechce chápat, tak prostě nechápe. A co se týče startovacího tlačítka, ani po něm vůbec netoužím. Já mám mnohem raději v ruce pěkný sklopný klíč s logem automobilky a jeho zastrčení do zámku a pootočení dělám s potěšením, je to takový klasický startovací "obřad" (a navíc jde u klíče a zámku mnohem citlivěji rozlišit jednotlivé polohy - svítící kontrolky, startování, zamykání řízení)! 😄
Ja si pripadam jako dost aktivni ridic, ale opravdu netusim, na co se da behem aktivni jizdy - v nasich koncinach apriori po suchem asfaltu - pouzivat rucni = parkovaci brzda jineho, nez na zajisteni stojiciho vozu.
Jestli patris k tem nazdarkum, kteri se mi prave v techto zasnezenych dnech prohaneji po parkovisti a maji uzasnou bzundu z toho, ze jak zatahnou za jizdy za rucku, tak jim jde auto bokem a jeste vetsi radost pak maji z toho, ze netrefili zadne zaparkovane auto od sousedu, tak OK, ale kvuli dvema dnum, kdy se na ceste da najit neco jako snih nema smysl becet nad elektronikou.
A abych te jeste vice uvedl do obrazu: BMW sice zatim v nekterych modelech tu rucni rucku ma, ale obrovskou prednosti rady 3 je fakt, ze pokud chces jet bokem, tak ji ale vuuuubec nepotrebujes, staci dobra prace s volantem a plynem 😉
Jestli patris k tem nazdarkum, kteri se mi prave v techto zasnezenych dnech prohaneji po parkovisti a maji uzasnou bzundu z toho, ze jak zatahnou za jizdy za rucku, tak jim jde auto bokem a jeste vetsi radost pak maji z toho, ze netrefili zadne zaparkovane auto od sousedu, tak OK, ale kvuli dvema dnum, kdy se na ceste da najit neco jako snih nema smysl becet nad elektronikou.
A abych te jeste vice uvedl do obrazu: BMW sice zatim v nekterych modelech tu rucni rucku ma, ale obrovskou prednosti rady 3 je fakt, ze pokud chces jet bokem, tak ji ale vuuuubec nepotrebujes, staci dobra prace s volantem a plynem 😉
Samozřejmě je mi známo, že u zadokolky není ručka na blbnutí tak potřebná jako u předokolky. Přesto si myslím, že toto bohulibé zařízení by mělo být i u moderních vozů k mání alespoň za příplatek. Ale samozřejmě vím, že je to boj s větrnými mlýny a že tuto válku my staromylští řidiči čím dál víc prohráváme. Za chvíli budou mít el. ručku pomalu všechna auta, stejně tak automatickou převodovku a čím dál větší smečku elektronických asistentů. No a až pak lidi bez těchto berliček úplně přestanou umět řídit, tak to v Bruselu zakážou jako příliš riskantní a povinně se zavede "autonomní jízda". To už ale doufám nebudu živ nebo bude někde dožívat v domově důchodců a se slzou v oku pročítat staré automobilové prospekty a časopisy... 😲
Možno mohlo v článku zaznieť to, že BMW plánuje v generácii G20 viac zdôrazniť model 340i a spraví z neho M340i, aby tento model už na prvý pohľad jasne konkuroval športovejším verziám konkurentov (teda Audi S4 a M-B C43 AMG). Ono už aktuálna 340i F30 fakticky je (výkonovo a dynamicky) konkurentom, ale bola formálne radená ako bežná verzia bez akéhokoľvek odlíšenia od štandardného radu. Spolu s novým označením dôjde k podstatnému navýšeniu výkonu (z 240 kW na 280 kW) a tiež dostane štandardne veci, ktoré "M-light" modely majú, t.j. sériovo športový M podvozok, dizajnové úpravy a možno aj samosvor.
...kteri to jedine, co vi o trivalci 1,5 turbo, vycetli ze zdejsiho prolhaneho testu 118i, aby radeji nepsali, nebo si to sli k nejblizsimu dealerovu BMW projet a pindali az potom.
Ten motor je tichy, jakmile je slyset, tak ma podstatne hezci zvuk, nez drtiva vetsina ctyrhrnku podobneho objemu, kilo udela pod devet sekund a spotreba se drzi dlouhodobe kolem 6,5 litru. Opravdu netusim, kdo v teto tride nabizi celkove lepsi zakladni variantu (celkove, nejen motorove).
Ten motor je tichy, jakmile je slyset, tak ma podstatne hezci zvuk, nez drtiva vetsina ctyrhrnku podobneho objemu, kilo udela pod devet sekund a spotreba se drzi dlouhodobe kolem 6,5 litru. Opravdu netusim, kdo v teto tride nabizi celkove lepsi zakladni variantu (celkove, nejen motorove).
Tak sláva, je tu někdo, kdo s tím jel. 😄 :yes:
Nejen jel, ale nejakou dobu jezdil.
Samozrejme bych taky radeji bral R6, at uz diesel, nebo benzin, ale jako zaklad je to dobra motorizace. Osobne to vidim bud jako R3, nebo pak tu R6, na R4 bych se vykaslal, nic extra zajimaveho tam nevidim, byt je mi jasne, ze vetsina prodanych trojek bude 18d/20d.
Samozrejme bych taky radeji bral R6, at uz diesel, nebo benzin, ale jako zaklad je to dobra motorizace. Osobne to vidim bud jako R3, nebo pak tu R6, na R4 bych se vykaslal, nic extra zajimaveho tam nevidim, byt je mi jasne, ze vetsina prodanych trojek bude 18d/20d.
Sorry jako, aj keby ten trojvalec mal zvuk ako Corvette s deravým výfukom, stále to bude 1,5 R3 a cez to u mňa v strednej prémii nejde vlak. 😉
Jsi urputny jako Arese s rucni brzdou...sorry. Samozrejme, ze to nema zvuk jako Corvette, ostatne jsem nic takoveho nepsal.
Osobne si myslim, ze v budoucnosti se budou muset vsichni (resp. drtiva vetsina) zakaznici oprostit od toho kolik ma motor valcu a turb a budou spise hledet na pomer dynamiky, spotreby a dani.
V kolonce "pocet valcu" pak bude rolls-royceovske "dostatecny".
Osobne me zajima spise zaklad konstrukce auta a napriklad nad peticlankovym radiatorem metr pred predni napravou v nove RS3 nejsem zase az tak rozjasany, jako vetsina, mozna te to udivi, ale kratky trihrnek, zacinajici az za predni napravou v BMW1/3 mi prijde atraktivnejsi z hlediska vyvazeni auta a to je pro me dulezitejsi vlastnost, nez pocet valcu a hruby vykon.
Osobne si myslim, ze v budoucnosti se budou muset vsichni (resp. drtiva vetsina) zakaznici oprostit od toho kolik ma motor valcu a turb a budou spise hledet na pomer dynamiky, spotreby a dani.
V kolonce "pocet valcu" pak bude rolls-royceovske "dostatecny".
Osobne me zajima spise zaklad konstrukce auta a napriklad nad peticlankovym radiatorem metr pred predni napravou v nove RS3 nejsem zase az tak rozjasany, jako vetsina, mozna te to udivi, ale kratky trihrnek, zacinajici az za predni napravou v BMW1/3 mi prijde atraktivnejsi z hlediska vyvazeni auta a to je pro me dulezitejsi vlastnost, nez pocet valcu a hruby vykon.
Ale ja s Tebou v mnohom súhlasím. "Osobne si myslim, ze v budoucnosti se budou muset vsichni (resp. drtiva vetsina) zakaznici oprostit od toho kolik ma motor valcu a turb a budou spise hledet na pomer dynamiky, spotreby a dani.
V kolonce "pocet valcu" pak bude rolls-royceovske "dostatecny". To je presne aj môj názor a ako som písal vyššie, keď bude väčšina v triede na R3, nikto to už nebude odsudzovať (možno to už budú mild hybridy alebo skrátka nejaká eletrická výpomoc). Kým je ale rozpätie 3er od R3 cez R4 po R6, tak proste ten R3 bude pôsobiť ako z núdze cnosť.
A súhlasím aj s "vyvazeni auta a to je pro me dulezitejsi vlastnost, nez pocet valcu a hruby vykon." Možno Ťa to tiež prekvapí, ale práve pre to som nezobral M140i. 😉
V kolonce "pocet valcu" pak bude rolls-royceovske "dostatecny". To je presne aj môj názor a ako som písal vyššie, keď bude väčšina v triede na R3, nikto to už nebude odsudzovať (možno to už budú mild hybridy alebo skrátka nejaká eletrická výpomoc). Kým je ale rozpätie 3er od R3 cez R4 po R6, tak proste ten R3 bude pôsobiť ako z núdze cnosť.
A súhlasím aj s "vyvazeni auta a to je pro me dulezitejsi vlastnost, nez pocet valcu a hruby vykon." Možno Ťa to tiež prekvapí, ale práve pre to som nezobral M140i. 😉
Vzdyt ja ani nevim, v cem ted jezdis, uz jsem te nevidel roky... Je treba zase udelat nejaky sraz, kor ted, kdyz je na Bile a v okoli snehu dost 😉
Ja proste uz z principu neumim zatratit a odmitnout motor jen proto, ze nesplnuje jednu z mnoha podminek pro uznani. Navic se porad bavime o zakladni motorizaci a pro me je 1,5 turbo trihrnek podstatne lepsi a dustojnejsi, nez treba o par let drive 1,6 bez turba.
Ja proste uz z principu neumim zatratit a odmitnout motor jen proto, ze nesplnuje jednu z mnoha podminek pro uznani. Navic se porad bavime o zakladni motorizaci a pro me je 1,5 turbo trihrnek podstatne lepsi a dustojnejsi, nez treba o par let drive 1,6 bez turba.
Současná F30 s tímhle motorem a manuálem je hodně zajímavé auto, lehké, mrštné, točivý motor se zajímavým zvukem, když vzpomenu na základy "ikonické" E46 například, tak je to mnohem lepší, tu pure essence bmw tam cítím víc než u tehdejších 316i nebo 318i, a pokud se nepletu nestojí 1,2 mil., ale kolem 900 tis.
Šetřením na motoru, nehodným premiového výrobce, je podle mého spíše nákup motoru u mainstreamu s přelepením znáčku, viz. mercedes.
A těší mně, že stále budou šestiválce, jak benzinové tak dýzlové, ono, stačí se podívat kolem, už dávno to není samozřejmost v této třídě.
mam za to, ze BMW pred casem vypoustelo zpravy, ze budouci M3/4 budou mit castecne elektricky pohon, nyni to vypada na evoluci stavajiciho :yes:
Ano, taky se dívám, že se ty informace ohledně motoru příští M3 různí, jsem zvědav, co z toho nakonec bude. 😉
Jestli je to pohled uhozeny, normalni, taky nebo onaky ja nemam ambice rozseknout. Muj nazor ale je, ze by mi zakladni 3er taky spis vadila (!!! Nejel jsem, soudim od klavesnice = mluvim obecne!!!). Ano, jak pise Dinar tak r4 jsou bezcharakterni moturky, ale zrovna do 318i (duchodci, panicky, nejaci zavodnici jen tezko) se mi bezcharakterni, ale kultivovany r4 hodi vic nez r3, ktery pro jednoho ma vic charakteru, pro druheho je ale (hlukove, vibracema) otravnejsi.
Jinými slovy, že by nějaký budget kupec zrovna u nejdostupnější trojky (318i) řešil, kolik válců má jeho motor, není pravděpodobné, pro někoho, koho motor zajímá, chce charakterní zadokolku a nemá na šestiválec, je to naopak výborná volba. 😉
Kup si R6 a neřeš základ 😄
A mimochodom porovnal som reálnu cenu 340i a Arteonu 2,0TSI 206 kW a hádaj, kto vyšiel lacnejšie. 😉
Ale podľa mojich poznatkov z okolia aj ľudia (muži), ktorí sa bližšie o autá nezaujímajú, sa opýtajú na motor. A keď im povieš: trojvalec 1,5, tak proste ohrnú nos, darmo im budeš vysvetľovať, že ten motor má zaujímavý zvuk a dostatočnú dynamiku, budeš skrátka za toho, ktorý veľmi chce BMW, ale má len na najslabší základ s trojvalcom. Možno sa to časom zmení, keď bude ten R3 štandard všade, od 318i po 330i, potom sa to všeobecne akceptuje, zatiaľ to ale má stigmu badžetovej voľby s drahou prémiou sa moc nezlučujúcej.