Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová generace BMW 3 odhaluje detaily. Uvidíme ji ještě letos!

David Bureš David Bureš 5. 2. 2018
39
Nadcházející BMW řady 3 s interním označením G20 bude chtít vsadit na vyšší kvalitu a luxusnější interiér. Těšit se můžeme i na systémy z větší pětky a sedmičky.

Letošní rok bude v Mnichově nabitý novinkami. BMW totiž chystá záplavu nových automobilů, vedle již představených vozů jako X2 nebo i8 Roadster se dočkáme i zatím neprezentovaných aut jako kupé řady 8 nebo nové generace populárního SUV X5. V druhé polovině roku 2018 se představí i nová generace jednoho z klíčových modelů značky, BMW 3 (G20).

S pomalu se blížící premiérou údajně naplánovanou na podzimní pařížský autosalon na veřejnost proniká více a více informací o novém vozu. Naposledy třeba vyšlo najevo, že podobně jako větší modely použije příplatkový digitální přístrojový štít. Podle špionážních záběrů se však můžeme těšit na zcela jinou grafiku než u dnešní pětky a sedmičky.

Interiér má ostatně projít velkou změnou, BMW si chce napravit reputaci a nabídnout hodnotnější a kvalitnější materiály než dosud, aby v tomto ohledu dohnalo konkurenční Audi a Mercedes. Naopak exteriér projde spíše mírnými změnami, ze snímků prototypů vyplývají ostřejší záhyby a celkově sportovnější rysy. Nutno však zdůraznit, že design ještě pochází z éry Karima Habiba. Jeho nástupce Jozef Kabaň připravuje až vzdálenější projekty.

Základem bude zkrácená platforma CLAR známá z větší pětky a sedmičky, na rozdíl od nich však trojka v základu využije 1,5litrový tříválec. Není se čemu divit, už nabídka dnešní generace začíná tímto agregátem. Nově však všechny zážehové motory dostanou filtr pevných částic (kvůli novým emisním normám), všechny naftové dvoulitry pak mají mít dvojité přeplňování. Řadové šestiválce v nabídce zůstanou, proti dnešním variantám však posílí. Novinkou má být verze M340d M Performance s dieselovým šestiválcem o výkonu 235 kW a točivém momentu 680 N.m.

Dočkáme se i širší nabídky plug-in hybridů, čtyřválcovou verzi s 90kWh elektromotorem a elektrickým dojezdem 80 kilometrů doplní slabší a levnější tříválcová, s 60kWh elektromotorem a dojezdem 50 km v elektrickém režimu.

Příplatková výbava bude převzata z větších modelů s platformou CLAR. Mimo jiné se tak můžeme těšit na větší head-up displej, ovládání gesty, asistent pro jízdu v dopravních kolonách nebo dálkově ovládané samočinné parkování. Tlumiče budou sice za příplatek adaptivní, vzduchový podvozek však nečekejme. Ostatně nemá ho ani větší pětka, která si též vystačí s elektronicky nastavitelnou tuhostí tlumičů.

Novou generaci BMW 3 sice uvidíme ještě letos, půjde však pouze o prezentaci sedanu (G20), který se navíc nezačne prodávat dříve než na začátku roku 2019. Kombík, tradičně nazvaný Touring, s interním kódem G21 pak bude následovat s několikaměsíčním odstupem. V roce 2020 přijde také nová generace odvozené řady 4. Co bude s dvojicí nataženého liftbacku 3 GT a sportovně střiženého liftbacku 4 Gran Coupé, je zatím ve hvězdách, hovoří se ale o jejich nahrazení jediným modelem. Údajně s elektrickým pohonem!

Vrcholný model M3 (G80) je připravován pro modelový rok 2020. Využije přepracovaný třílitrový šestiválec z dosavadní generace (která skončí s příchodem nových emisních norem), vyladěný někam k 368 kW. Spekuluje se o využití vstřikování vody, elektrického přeplňování i mildhybridního pohonu. Pravděpodobné je také použití pohonu všech kol jako u větší M5.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
Arese
| 8. 2. 2018
Samozřejmě je mi známo, že u zadokolky není ručka na blbnutí tak potřebná jako u předokolky. Přesto si myslím, že toto bohulibé zařízení by mělo být i u moderních vozů k mání alespoň za příplatek. Ale samozřejmě vím, že je to boj s větrnými mlýny a že tuto válku my staromylští řidiči čím dál víc prohráváme. Za chvíli budou mít el. ručku pomalu všechna auta, stejně tak automatickou převodovku a čím dál větší smečku elektronických asistentů. No a až pak lidi bez těchto berliček úplně přestanou umět řídit, tak to v Bruselu zakážou jako příliš riskantní a povinně se zavede "autonomní jízda". To už ale doufám nebudu živ nebo bude někde dožívat v domově důchodců a se slzou v oku pročítat staré automobilové prospekty a časopisy... :-O
Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
MariAchi
| 8. 2. 2018
Ja si pripadam jako dost aktivni ridic, ale opravdu netusim, na co se da behem aktivni jizdy - v nasich koncinach apriori po suchem asfaltu - pouzivat rucni = parkovaci brzda jineho, nez na zajisteni stojiciho vozu.
Jestli patris k tem nazdarkum, kteri se mi prave v techto zasnezenych dnech prohaneji po parkovisti a maji uzasnou bzundu z toho, ze jak zatahnou za jizdy za rucku, tak jim jde auto bokem a jeste vetsi radost pak maji z toho, ze netrefili zadne zaparkovane auto od sousedu, tak OK, ale kvuli dvema dnum, kdy se na ceste da najit neco jako snih nema smysl becet nad elektronikou.
A abych te jeste vice uvedl do obrazu: BMW sice zatim v nekterych modelech tu rucni rucku ma, ale obrovskou prednosti rady 3 je fakt, ze pokud chces jet bokem, tak ji ale vuuuubec nepotrebujes, staci dobra prace s volantem a plynem ;-)
Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
Arese
| 8. 2. 2018
Hele, myslím si, že spousta nadšených řidičů přesně ví, o čem v případě nahrazování ručky elektrikou mluvím. Ale kdo to nechce chápat, tak prostě nechápe. A co se týče startovacího tlačítka, ani po něm vůbec netoužím. Já mám mnohem raději v ruce pěkný sklopný klíč s logem automobilky a jeho zastrčení do zámku a pootočení dělám s potěšením, je to takový klasický startovací "obřad" (a navíc jde u klíče a zámku mnohem citlivěji rozlišit jednotlivé polohy - svítící kontrolky, startování, zamykání řízení)! :-)
Avatar - woody-alien
Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
woody-alien
| 8. 2. 2018
Tak teď jsi mě opravdu zmátl. Nevím, možná oba chápeme jinak slovo "aktivní". Být řidičsky saturován zatahováním a povoláním ručky u stojícího auta mi vážně s tím slovem nejde dohromady. Navíc když jedním dechem dodáváš něco o pohodlném rozjezdu do kopce s pomocí elektroniky. Tak jsi aktivní nebo pohodlný ? To ti můžu rovnou říct, že umět se rozjet i do nejprudšího kopce bez zcouvnutí jen ovládáním spojky a plynu považuji za daleko řidičsky zajímavější než cvičení s ručkou na parkovacím místě. >:D
A když se ti zdá příměr se švihadly demagogický, co takhle třeba startovací tlačítko ? Bere ti tento bezesporu základní ovládací prvek také radost z aktivního řízení ? ;-)
Avatar - white label
Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
white label
| 8. 2. 2018
Čekal jsi demagogii a ona se opět dostavila, akorát, že zas a znova přišla od tebe... >:-[]