Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženava 2018

Autosalon Ženeva 2018

Starší ročníky

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Informace

Rok 2018 je již 88. ročníkem ženevské výstavy. Vstupenky jsou k dispozici přímo na výstavišti Palexpo nebo na webových stránkách autosalonu. Akce se koná mezi 6. a 18. březnem 2018, první dva dny jsou určeny pro odbornou veřejnost, pro běžné návštěvníky je otevřeno od čtvrtka 8. března. Výstaviště je otevřeno od pondělí do pátku mezi desátou ranní a osmou večerní hodinou, o víkendu pak od devíti do sedmi. Vstupné pro dospělé činí 16 franků (350 Kč), po čtvrté odpolední stojí vstupenka polovinu.

Termín

Kdy: od 8. - 18. 3. 2018

Kde: Ženeva, Švýcarsko, výstaviště Palexpo, Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex, z Prahy 950 km, z Brna 1.160 km.

VSTUPENKY

Zpět na článek

Nový Citroën Berlingo míří do Ženevy. Je to pracant pro extroverty

32 komentářů

Avatar - Blue Sun
Blue Sun
by šlo... Designově na mě působí líp, než současné provedení s trošku zvláštně přišláplou přídí.
gil54
.... proti tomu vypadá jako Emily Ratajkowski na charitativní návštěvě v ošklivinci. 😄

Povedla se třeba krásná spára napříč kapotou, technologicky jistě nevyhnutelná, začerněné "A" sloupky, aby dobře vyniklo jejich elegantní rozšíření dole a začernění se nahoře povedlo zakončit úchvatnou křivkou, plynule navazující na horní hranu čelního skla - prostě majstrštyk. Přední maska - lépe několik masek v různých rukopisech podle výšky, krásné oranžové dekory, doprostřed ulítlého předku někdo prdnul obyčejnou obdélníkovou mřížku se zakulacenými rohy, ale aby nebyla tak fádní, tak má tři pole, každé s jinou mřížkou, jak nápadité. Samostatných světel má ale jenom 6, to ta krásná Multipla měla 8 (vč. blinkrů). >😁 Za to každý pár světel úplně jiného charakteru.

Abych se jen neposmíval, z tohoto pohledu snad i ujde. [odkaz] . Zadek asi dělal někdo jiný nebo už nebyl čas případně prachy a nechali ten z minulé generace. Interiér mezigeneračně o fous lepší.

Ať už konečně najmou toho Inda s tím slonem. Zvládne to líp. [odkaz]
car
..no i užitkové auto může být hezký,že? 😉Proč by taky měl vypadat nudně až hnusně jak jistý konkurent.Berlingo bylo vždy dobré a hezké auto,tato generace jen navozuje..
gil54
Navozuje co ? ( nebo mělo být navazuje ?)

I užitkové auto ne může, ale má být hezké. Krása je velmi subjektivní disciplína, ovlivněná mnoha faktory, zejména i časem.

Dovolil jsem si vyjádřit své postřehy a snažil jsem se i konkretizovat, podle mě nepovedené, partie. Bylo by divné, kdyby někdo neměl jiné pocity a názor, je to přirozené.

Někdo si to jen přečte, někdo dá jen lajk, a někdo dokonce zareaguje.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Designově prostě zapadá mezi současnou citroëní produkci. Je jiný, výjimečný, jak by ostatně Citroën být měl. Derivátů německé nudy už jezdí dost.
gil54
Ano, zapadá mezi.... Ano, je jiný (z jistého pohledu). Ne, až tak výjimečný není a ano, měl by být. Ano derivátů nudy jezdí dost. 😄

Tobě se líbí, dobře, mně vadí nesourodost designu a detaily, které jsem popsal.
RS
Je to hodně komplikované, ale mně se to líbí. Bude záležet spíše na praktičnosti a o kolik hůře bude vypadat základnější verze, resp. zaplechovaná.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Takto to nejako dopadne, keď sa napasuje designový jazyk z väčšieho brata Space Tourera na Berlingo a ešte to dokombinujú s detailami s menších Citroenov.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ano, dopadne to dokonale.
Maxipes Fik
Mě se líbí. Když to vezmu kolem a kolem, skoro by si jeden řekl, proč kupovat Picasso.
Avatar - LuCZiano
LuCZiano
Přesně to mě napadlo. Proč kupovat Picasso.
BTW současná generace se prodává za velmi příznivou cenu, výbava Feel edition se nabízí od nějakých 314tis ve skladovkách.
Pokud nová generace bude podobně cenově příznivá, tak se pravděpodobně koukám na mé nové auto 😄
Maxipes Fik
No já vlastně vím proč. Rok straré GP máme doma teď. Když jsem manželce navrhoval jako druhou možnost soušasné Berlingo Teepee, byl jsem hrubě odmrštěn. Prých chce auto a ne dodávku. >😁 A pak je fakt, že to ticho a prosvětlenost v interiéru GP asi Berlingo nedožene.

Jinak to ale vypadá, že další důvody už se budou hledat marně.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Co se týká výbavy a pohodlí, asi bude Picasso na lepší úrovni, Berlingo je přeci jen pořád na základu dodávky. Ale pokud jde především o prostor, tam nemá konkurenci.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jo, jasně, ale zřejmě to ten vítr musel vzít přes pole nezralých makovic, aby nám mohl přinést takové veledílo. >😒] No nic, role v PSA jsou zřejmě jasně rozděleny - Citroen je tu za zmalovaného šaška a Peugeot s Opelem si budou hrát na ty seriózní.
Avatar - LuCZiano
LuCZiano
Design je hodně subjektivní. Mně se ba naopak poslední směr Citroenu líbí. A nejen Berlingo, ale i C3, C3 Aircross...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Hele, mě se to taky celkově líbí, ale ty oranžový plastíky? WTF? Snad je to jen nevkus importéra.
Edit: tak ne, tuhle kombinaci vymyslel výrobce.
Maxipes Fik
A mě to zas přijde lepší, než všudypřítomný chrom.
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁 tak to máme opačně, já proti chromu většinou nic nemám.
_MT_
Jak se říká, všeho moc škodí. Problém s barvami, které nejsou neutrální (jako oranžová), je ten, že ten, že nejsou neutrální. 😄 Nehodí se ke všemu. Nevím, jaké nabídnou další možnosti, ale barevné prvky (obecně) omezují výběr laků.
webpaja
😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
"dodavky" nie je to co zrovna potrebujem ale v 4kolke by to mohlo byt super vozitko pre rodiny aj do prirody aj na outdoor ci nejake to aktivne sportovanie ... kusok skoda .. lebo potencial tu vidim aj na viac ako len dvojkolku so safari farbou na kasni ... vw by to vyuzil hned a nevahal ... rovnako dat tam poriadny benzin .. ale tak co uz...
Avatar - sachs800
sachs800
A jaký pořádný benzín by tam VW asi dal? Apropo, k čemu? V PSA tuto kategorii vymysleli a myslím, že za více jak 20 let, co uvedli první generaci Berlingo / Partner ukázali, že to zvládají na jedničku.
Maxipes Fik
No fakt je, že Caddy celá léta jen dohání dvojku Berlingo, Partner. A to nejsem žádný "antikoncernovec"

Kromě toho, může mi prosím někdo vysvětlit, k čemu přesně je mi dobrá čtyřkolka jako "vozítko pro rodiny do přírody, na outdoor nebo aktivní sportování..."? Když jsem aktivní sportovec, mladá rodinka nebo outdoorový maniak (řadím se do všech těch skupin), tak mi sakra nic nebrání v tom nechat auto pod kopcem a vyšlápnout to po svých a to větší respekt k přírodě mám, že mě ani nenapadne cpát se tam autem.

Nebo snad někdo tady jezdí do lesa na houby a na výlet stylem, že projedete pankejt, objedete závoru a vyrazí dalších 5km do lesa kde auto teprve odstaví? Protože jestli ano, pak není nic z výše jmenovaného, ale bezohledný pablb. Kromě toho, to je pak teprve sportovní výkon, co? :-!

Jediný význam čtyřkolky vidím ve zdolávání "poslední míle" neudžované polňačky k víkendové chatě nebo stabilnímu obydlí horala. Ehmmm, jak velké procento trhu tohle skutečně představuje?
JirkaX
"No fakt je, že Caddy celá léta jen dohání dvojku Berlingo, Partner." Nějak nemohu přijít na to, proč. A ani opačně.
Maxipes Fik
Je to čistě subjektivní pocit, uznávám. Berling👋Partner je obecně uznáván jako etalon téhle třídy, Caddy je pouze alternativou od VW. Opět, drze přiznávám, že jde o můj subjektivní pocit. 😄
JirkaX
Ok.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To, co píšeš, je úplně nepodstatné. Není důležité, jestli to využiješ, ale to, jestli tu čtyřkolku máš. Prostě máš, chápeš, pak máš nadauto...
_MT_
U některých aut bych na pohon všech kol koukal, protože umí změnit chování auta. Utlumit ty ne zrovna uspokojivé manýry předokolek.

Těch scénářů je u poslední míle mnohem víc. Do lesa to moc potřeba není. Cesty bývají celkem sjízdné, pokud tam nejedeš po vydatných deštích atp. Spíš ti pomůže světlá výška a úhly. Ale takové tahání bezmála dvoutunového "vozíku" z promočené travnaté plochy... Řekl bych, že si je dost lidí kupuje pro jistotu a protože ta možnost je. Když už se dostaneš do situace, kdy by bodl, tak je pozdě bycha honit. Já si tím prošel u zadokolek. Ten blbý pocit, že pak někde zůstanu viset a budu se moct akorát kopat do zadku. 😄
Maxipes Fik
Ani tak nenapadám fakt, že čtyřkolka se občas může hodit, ale argumentaci ohledně "výletů do přírody". Opakuje se tu často i v rámci obhajování smysluplnosti SUV a je totálně nesmyslná. Nejbližší oblast, kde by to snad mohlo dávat smysl, jsou divoké Rumunské hory. Jinak jsou to přinejlepším výjimky potvrzující pravidlo.

Miluju výlety do přírody, pěšky i na kole. NIKDY se mi nestalo, že bych přitom postrádal čtyřkolku. Jednou jedinkrát, kdy jsem si řekl "teď by byla čtyřkolka fajn", bylo asi před pěti lety na služebce na Vysočině vprostřed sněhové kalamity. Než abych nasazoval řetězy, abych objel ucpanou státovku, raději jsem se otočil a jel přespat do hotelu. I když tehdy tam bylo sněhu tolik, že bych dost možná stejně zůstal "viset na břiše".
Avatar - JDM
JDM
Ja ja vysocine bydlim...7 let se 4x4 a ted mam zase fwd...je to hrozny .to auto je uplne jiny o tolik pomalejsi co jsem nikdy neresil je ted velky problem ..clovek co si 4x4 nezkusil tohle nezna ...ale nerikam ze je 4x4 nutnost to ne s fwd se da v pohode ale jen ma clovek par starosti navic a nema tu pohodlnost ze treba rano nemusi vyhazovat snih z prijezdovky >😁
mbrzda
"to auto je uplne jiny o tolik pomalejsi" dvoukolka je možná pomalejší, ale spousta lidí si neuvědomuje, že čtyřkolka brzdí stejně jako dvoukolka, odstředivá síla ni ni působí taky stejná (při stejné hmotnosti), takže pak se stává (jako minulý týden tady v Beskydech, že člověk jede z práce a silnice je skoro v každé zatáčce lemovaná v příkopě ležícími čtyřkolkami, které jsou jiné - o tolik rychlejší......
Obecně 4x4 neodsuzuji, jistě má své opodstatnění, ale ta hysterie, která kolem toho panuje je fakt až moc......
_MT_
Ano, pro nějaké výlety do přírody to nutné není. Minimálně tedy mimo zimní období. Protože asfalt je pomalu všude a když situace bude tak mizerná, že bys terénní auto potřeboval, tak se ti tam asi moc chtít nebude. Jak jsem napsal, víc ti pomůže světlá výška a úhly - s dírami, příkrými sjezdy atp. Záleží pochopitelně na místě. Znám polní cestu, která v jednom úseku vede pod úrovní terénu, drží se tam voda, bývají tam koleje od techniky. V takovém případě ani terénní auto není samospásné; správně bys to měl prozkoumat, než do toho vjedeš (v kalné vodě je vidět kulové), ale to je pěkná otrava.

V zimě je to přeci jen trochu jiné, protože ty menší cesty nejsou tak udržované. A potřebuješ auto uklidit někam stranou a pak se odtamtud zase vyhrabat. Někdo ale v zimě tolik do přírody nejezdí. Já chodím v zimě jako v létě.