Autosalon Ženeva 2018
Informace
Rok 2018 je již 88. ročníkem ženevské výstavy. Vstupenky jsou k dispozici přímo na výstavišti Palexpo nebo na webových stránkách autosalonu. Akce se koná mezi 6. a 18. březnem 2018, první dva dny jsou určeny pro odbornou veřejnost, pro běžné návštěvníky je otevřeno od čtvrtka 8. března. Výstaviště je otevřeno od pondělí do pátku mezi desátou ranní a osmou večerní hodinou, o víkendu pak od devíti do sedmi. Vstupné pro dospělé činí 16 franků (350 Kč), po čtvrté odpolední stojí vstupenka polovinu.
Termín
Kdy: od 8. - 18. 3. 2018
Kde: Ženeva, Švýcarsko, výstaviště Palexpo, Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex, z Prahy 950 km, z Brna 1.160 km.
[odkaz]
Byť teda todle světový srovnávání nedává, vzhledem k odlišnostem modelů, úplně smysl.
Anebo jsi to myslel nějak jinak😊
U té světové produkce v kompaktní třídě je třeba rozlišovat dva zásadní rozdíly, celkovou produkci čistě podle názvu/jména typu dané automobilky/značky, a pak produkci určité značky ve dané třídě bez ohledu na různé názvy jednotlivých karosářských verzí daného modelu.
Hlavním důvodem proč byl Focus světovou jedničkou je fakt, že všechny karosářské verze nabízí pod jedním jménem (Focus), Toyota má pro kompaktní hb Auris, a VW pro kompaktní sedany Jettu, přičemž celosvětově je v této třídě nejprodávanější variantou právě sedan. Pokud tedy (statisticky) nebudeme bazírovat na stejném/společném názvu a srovnáme Focus vs Corolla/Auris vs. Golf/Jetta, dostane se Gof/Jetta s přehledem na první místo i ve světě. Takže bez verze sedan nemá na Golfa celosvětově (o Evropě nemluvě) zdaleka nikdo.
Prostě kdyby se Jetta jmenovala Golf (sedan), tak je zcela nezpochybnitelně v prodejních statistikách spolu ním, stejně jako tam byla před Aurisem s Corollou i Corolla hb.
Podívej se třeba na statistiky BMW 3er, jak "klesly" jeho prodeje po zavedení 4er. Před tím se vše, bez problémů (odlišnosti/neodlišnosti), házelo do jednoho pytle, tak proč to teď najednou nejde? Změnilo se snad něco? Vůbec nic, kromě odlišného označení různých karosářských verzí.
Platí to pro všechny stejně, pokud by se Fluence (v rámci třídy kdekoli na světě a v jakékoli podobě) jmenoval Megane (sedan), půjdou jeho prodeje statisticky (logicky) k Meganu, podobně Cli👋Thalia a další...
BMW 5GT bylo na společné platformě se 7er, ale koho (kterého statistika) by takový "detail" zajímal, jeho prodeje šly automaticky k 5tce, logicky podle společné řady/názvu. Dnes se zase pro změnu (6GT) počítá k 6tce. Prostě je to celé primárně o názvu!
A např. takový G4 Variant byl naprosto stejný, jako Bora Variant, rozdíl byl pouze v optice čelní partie, ...přesto to statisticky v jednom případě Golf byl a ve druhém nikoli.
Možna je to oboustranne a těch zlomenych hlav je na obou stranach vice.
Tohle se při sčítání moc neřeší. Bylo by to celkem dost práce a není vždy zřejmé, které řešení je to správné. Jako třeba při souběžné výrobě více generací. Jak píše white label, řeší hlavně jména bez většího ohledu na souvislosti. Maximálně zahnou aliasy (jako Vitz/ Ech👋 Yaris).
A to je (nebo alespoň byla) ta běžná americká Jetta ještě nuznější a oholenější než ta, kterou vozí sem (interiér, elektronika, podvozek). Evropská specifikace odpovídá té nejvyšší americké výbavě.
Záleží, čeho se ta přepracování týkala. Pokud vím, A3 totiž měla podvozek jiný než běžné Golfy. Až GTI měl komponenty z A3. A nevím, jestli všechny, nebo mu dopřáli jen část a zbytek si schovali třeba pro R. Kdo ví, jak pak vylepšovali.