Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia Ceed oficiálně: Přišla o apostrof a osobitost

Martin Machala
Diskuze (110)
Jedna z nejočekávanějších ženevských novinek je tady. Dámy a pánové, nová Kia Ceed!

Při pohledu na nový cee´d jsem trochu v rozpacích. Říkám si, že na čumáku by se klidně mohl objevit znáček Hyundaie, Fordu, Peugeotu… Takový nijaký, beztvarý a opravdu ne zrovna nápaditý a originální mi přijde design této na Slovensku vyráběné novinky. Třeba přijede s lepšími zprávami David Bureš, který si zrovna teď prohlíží nový Ceed hezky naživo při světové premiéře. Na jeho osobní dojmy se samozřejmě můžete těšit.

Vepředu by mi možná napověděla přední maska ve stylu „tygřího nosu“, že se jedná o kiu (fantasii docela mám, ale toho tygra jsem tam pořád nějak nenašel). Světlomety zase trochu připomínají druhou generaci cee´du, boční partie a hlavně záď ale jakoby čekaly, až se jim designér začne pořádně věnovat.

A nezapomínejte prosím na to, že je to odteď Ceed! Nikoliv cee´d (Community of Europe, with European Design), jak jsme si museli od začátku zvyknout. Jeremy si už ze jména kie nižší střední třídy nebude moct dělat srandu.

Novinka by měla být nižší o 23 mm a širší o 20 mm, o stejnou hodnotu se zvětšil také zadní převis, rozvor 2650 mm zůstal zachován. Zavazadlový prostor nyní poskytuje 395 litrů, což představuje mezigenerační zlepšení o patnáct litrů. K dispozici bude dvanáct barev, Ceed začne na patnáctipalcových pneumatikách, maximem bude prozatím sedmnáctipalcový rozměr.

Interiéru podle očekávání dominuje až osmipalcový displej (minimem je pět palců), pohlazením po duši jsou známé a osvědčené ovládací prvky, skvělou zprávou je rovněž zachování klasického přístrojového štítu. Architektura interiéru dosluhujícího cee´du byla v nižší střední třídě jednou z uživatelsky nejpřívětivějších a vypadá to, že na novoty si zvykat nebudeme muset. Třeba bezdrátová nabíječka mobilu ale chybět nebude.

Nabídku motorů objemově vykopne přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 88 kW, nová čtrnáctistovka T-GDI pak poskytne 103 kW. Příjemným překvapením je zachování atmosférické čtrnáctistovky MPi i dalším generacím. Tento benzin sice svými 74 kW neohromí, je to však nenáročný a osvědčený motor. Nová vznětová šestnáctistovka CRDi se bude prodávat ve dvou výkonových verzích (85 a 100 kW). Všechny pohonné jednotky dostanou šestistupňový manuál, přeplňovaná čtrnáctistovka a naftové motorizace mohou využít také služeb sedmistupňové dvouspojky.

Absolutní novinkou u evropských modelů značky Kia je asistent pro jízdu v pruzích, adaptivní tempomat však přestane adaptovat překvapivě už ve 130 km/h…

Výroba třetí generace Kie Ceed bude v Žilině zahájena v květnu, k prvním zákazníkům se pak novinka dostane na konci pololetí.

Martin Machala
Diskuze (110)
Avatar - wakantanka
16. 2. 2018 08:40
Re: mně se líbí
podľa seba súdim teba? >:D
16. 2. 2018 07:02
Re: Adaptivní tempomat
Goobbels propaganda tu funguje paradne...uz i ja som presvedceny je je to najlepsie auto :yes: >:D ..a keby sa vypinala pri 80 bolo by to dokonale :yes:
Avatar - white label
16. 2. 2018 00:02
Re: Ešte budete radi...
Jako, že vlastně vše zůstane při starém, H/K se bude dál snažit udělat svého hezčího (a už téměř stejně drahého) "Golfa" a ke chtěné míře úspěchu na EU trhu jim to překvapivě nebude nic moc platné?
15. 2. 2018 23:39
Adaptivní tempomat
Adaptivní tempomat ve 130 km/h přestává adaptovat? To je nějaký fór, ne? Já v Golfu adaptivní tempomat ve 130 km/h teprve zapínám. Většinou nastavuji tak na 150km/h na dálnici a jdu spát. Vstávám až v cíli.

Jinak design za mě palec dolů. Nelíbí...
15. 2. 2018 23:21
Re: Ešte budete radi...
Též jsem se potkal s i30N - nejdřív jel za mnou, pak předjel, dostihl jsem ho na světlech a pak už jen slyšel ještě z velké dálky ;-) Mmmm.
Je vidět, že mnohé značky v nižší střední významně mění design mezi generacemi (např Megan). Musíme si na to zvykat - myslím, že jak i30, tak i zde Ceed - začne se nám za čas líbit.
Pozn.: těžce jsem si zvykal na "hroší" vzhled nové Sportage, ale dnes ji akceptuji.