Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

42 komentářů

gil54
....umělo tenkrát jet až 200 a žralo 6,1, když tady lítaly stodvácy. ;-)

Přestali ho dělat, protože dnes už to nedokážou. :-(
topten
dnes jezdi 200 tuctova fabie a do 6 litru se vejde vpohode, ne s kloboukem na hlave
ale to je pokrok, scirocco bylo tehdy na nase pomery skoro zavodak
gil54
Promiň, nepochopil jsem ten klobouk, tím jsi chtěl říct co ?

(Myslím, že fabka, která jede 200 není úplně tuctová a že za stejné metodiky - tenkrát mix. 90,120, město - se do šesti stejně nevejde.)
topten
trivalcova fabie ti neprijde tuctova??
prvni siro jelo dveste jen nejvykonnejsi verze a tezko jeho standardni spotreba byla 6 litru. to mozna jen s tim kloboukem na hlave a platem vajicek za oknem ..
nezpochybnuju, ze tehdy to bylo jedno z rychlejsich a atraktivnich aut, ale kazdy snad musi videt, jaky pokrok auta od ty doby udelala, kdy 200 dnes udela auto i z nejnizsi modelovy rady
gil54
Tříválcová nemá maximálku 200. Byla to obyčejná 1.6 a měla psanou spotřebu 6,1.
topten
pisou 196, takze by 200 dat mela. jestliže 196 při 81kW, na 200 by teoreticky potrebovala 86kW a tsi motory většinou davaj vic a i ta 196 bude mit urcite rezervu...

scirocco 1.6 81kW pisou maximalka 185, třeba tady:
[odkaz]
[odkaz]
cekal jsem kazdopadne vic, 200km/h bych při 81kW veril, ale asi ta aerodynamika tehdy nebyla az tak velka slava. kazdopadne zrychleni 8.6 na tu dobu byla docela raketa...

spotřebu pisou jen u podstatne linejsi 1.5 a to 8.7litru, tak se i nezda, ze by vykonnejsi verze jezdila o 2.5 litru min...
[odkaz]

taky pamatuju, jak jsem před vic jak 1/4 stoletim s opelem kadetem v noci většinou po okreskách na slovensko, tedy cca 500km, udelal spotřebu 5.5 l benzinu při prumeru 115km/h, ale když jsem o tom za par dni premyslel, asi jsem to blbe spocital, tak jestli si tu spotřebu a rychlost neidealizujes...
Avatar - white label
white label
Není to o tom, že už by to nedokázali udělat, prostě v dnešní době musí mít všechno nové a úspěšné dva páry dveří a zvýšenou světlou výšku, proto jsou klasická kupé (tím spíš mainstreamová) obecně out...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a este aj kopec ohavnych plastov a aspon 3 farby na kasni ... vid ako povedzme cirkusant C3 aircross ... obzvlast nechapem tomu jeho nezmyselnemu farebnemu rebrovaniu na zadnom bocnom okne ... to uz mohli to okno prelepit uplne cele alebo tam ziadne okno nedavat a spravit z toho uzitkac ... to zadne "zamrezovane" okno je proste tak lacny a gycovy "tuning" ze aj nejaky ten prvy koleos je zrazu majster elegancie a maximalnej dizajnovej cistoty a solidnosti

PS: neboj.. aj premiove kupatka/kabria uz coskoro skoncia ... vid bmw Z4 alebo bmw kupe radu 6 ... alebo medved SLK... a tusim aj R8 od audi uz nastupcu nedostane a v tichosti neslavne skonci
gil54
......to je takmer iste ... na beton.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
takmer na beton .... to je iste >:D :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tvoje "obzvlast nechapem" se vyskytuje v každém příspěvku. Ty totiž nechápeš vůbec nic.
gil54
Ale no tak, vím, že je dnes všechno jinak. Jenom, jestli vždy k lepšímu.

Dnes, aby takové podobné auto vážilo, ne, mělo hmotnost, 800 kg a jelo 200 tak musí být z "kosmu" tedy alespoň karbonové (alfa 4c) , tenkrát stačil plech jako od volejovek a atmosféra 1.6.
Jasně, že vynucené požadavky na bezpečnost, emise, ale i komfort již nedovolí vyrobit něco podobného.

Proto trvale a dlouhodobě masírují lidi již od kolébky a už i přemasírovali většinu jejich rodičů, takže vlastně všichni dnes zatím chtějí to tvé nové, úspěšné, dva páry dveří a zvýšenou světlou výšku. To vše za podpory záměrně a účelově schválených předpisů a limitů. Protože stejně jde jenom o jedno...... Až to všichni koupí, tak jim vnutí něco nového. Z normálních na vekoobjemové motory, pak SUV, down, pak hybrid, elektro....To by v tom byl čert, aby se ten byznys nerozhejbal.

Nejsem proti pokroku, vůbec ne. Ale moc tlačí na pilu. (U dobrých yougtimerů se vždycky rozteskním, sakra. >:D )
Avatar - white label
white label
Otázka je, kdo moc tlačí na pilu, výrobci, nebo spíš zákazníci?
A tady bych řekl, že výrobci nabízeli možností dost (společně i s SUV apod.), a pokud postupně nabízejí víc toho, čeho lidi víc chtějí a naopak méně toho, co už tolik nechtějí, není to problém výrobců, ale hlavně přání většiny zákazníků. Taky nejsem nadšený z Babiše a Zemana, ale co nadělám, vox populi, vox ...
gil54
Jistě že máš pravdu, zákazníci to chtějí, říkají výrobci. No, vždyť to píšu, sakra. ;-)

Dlouhodobá cílená masáž počínaje reklamou na samotná auta, přes propagaci životního stylu, až po cílené nabídky automobilek (vyřazující modely, když ne modely, tak zajímavé motorizace, až po nevýhodné cenové podmínky). A móda se vším, co je s ní spojené.

Těch pár jedinců, co nechtějí podlehnout, je až tak nezajímá. Jde o většinu, procenta, sledovanost, nátlak......a tím v konečném důsledku o prachy. Ovce na nic netlačí, ta jde tam, kam pes štěkne.

Přestože se snažím nestýkat se s "ovcemi" skoro nikdo z mého okolí nedokáže například objektivně a exaktně obhájit pořízení svého SUV.
Avatar - white label
white label
Zákazníci to opravdu chtějí, ne že výrobci (jenom) říkají, že zákazníci to chtějí, aniž by to byla pravda. A že na tom chtějí výrobci nemálo vydělat je normální, na tom není nic nového..., kdyby lidi chtěli kupé, nebo MPV, budou automobilky vydělávat na prodejích kupé/MPV.
Avatar - praděda7
praděda7
Já to vidím tak, že pravda ohledně SUV je někde na půl cesty. V podstatě je to o nabídce a poptávce, ale kdo to nastartoval těžko říct. Řekl bych, že to má hodně co do činění s životní úrovní a také s tím, že vyrobci dokázali tomu trendu jit naproti, viz Dacia. Že tu jde i o módu je jasné a další věc jsou ženské, kterých je za volantem vidět mraky, a které se cítí lepší, když sedí výš a mají lepší rozhled.
Kupátka, jak tady níž píše H/K prostě prohrály boj o přežití. Okolnosti jim zkrátka poslední roky nesvědčily a stále nesvědčí a kdo ví, jestli ještě kdy budou.
Široka je ale škoda, to je fakt. Končí.....opět. Že by se ještě někdy konalo třetí vzkříšení? Asi těžko....leda jako zkratorocco.......... ;-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
dnes proste kupatka uz neletia.... auta su dnes v prvom rade uz len o biznise .... a kupatka proste moc nevynasaju ani nepredavaju za to naklady na ich vyvoj su mozno este aj vyssie ako u beznych vozov ... takze suma sumarum krasa nekrasa radost z jazdy neradost z jazdy.... 3 dveraky obecne to maju uz zratane ... nikto ich nechce... a aj to uzasne povedzme RCZ R bolo krasne leda na papieri rovnako brera alebo laguna coupe .. a aj to posledne scirocco.... v reale ale slo o totalne nepredajne vozy ... realita nepusti... ;-\ ... navyse kto aj dnes ma prachy a chce nieco stylove tak uz zvoli range rover a nie nejake neprakticke kupe ... SUV tie 3 dveraky uplne pozeru... ale nielen tie... pozeru aj sedany aj kabria aj dalsie segmenty... a mne pride ze aj klasickych malych aut je uz coraz menej a nemaju uz tie cisla ako pred 10-20 rokmi ... kdese su casy ked male auta ako napr 207 alebo punto dokazali predat v eu za rok aj pol miliona kusov... taketo nieco sa uz nikdy nezopakuje ... to je takmer iste ... na beton
gil54
Proč nám to pořád děláš ? Uber plyn.

dnes proste kupatka uz neletia.... takmer iste ... na beton. >:D Howg.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
topten to hore pise spravne... kdejake male auto ma dnes uz dynamiku "vychyrenych" kupatok zvucneho mena ... kdjeake male auto uz moze amt aj super vybavu ako " zvucne kupatka" ... nnvyse v 5 dverku je takeot auto aj ovela praktickejsie a predajnejsie ... takze kto uz tuzi po 3 dveraku... ale automobilky si za to mozu sami.. povodne s mestskych amlych aut spravili ostre hothatche... s terrenakov zase dialnicnee masiny a potom cudu jsa svete predo nefrcia kupatka... ja sa tomu proste necudujem...
gil54
Za dva dny už podruhé, nepij. >:D (Dneska, pokud vím, medaili nemáte.) Zkus někdy pochopit podstatu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vsetko je davno jasne ... ale ako vravim.. automobilky si za to mozu sami ze kupatka miznu... mozno keby male auta nenahanali rychlost a rovnako aj SUVecka ostali terenakmi a nestali sa z nich dialnicne strely ( X6M, SQ7, GLE AMG a pod ) tak by tych kupatok sa proste predalo viacej ... lenze ked dnes rychlost kupatok ti da kdejake SUV a kdejaky 5dverovy hath tak je logicke ze klasike kupatko razom straca vedla nich zmysel
Avatar - white label
white label
Lidi! (ne automobilky!) dnes nechtějí nic! s jedním párem dveří. Nejdřív vymřeli dvoudveřové sedany, ještě v časech mého dětství docela běžná karoserie, doma jsme měli (postupně) tři, shodou okolností všechny bílé (Cortina MkI/MkII a F128 rally). Pak začaly postupně odcházet klasické kupé, nejdřív v mainstreamu, potom i u prémiie, viz móda tzv. kupé se dvěma páry dveří. A teď už systematicky končí i 3dv. hb, a to včetně vrcholných hh u kterých byly dřív dva páry dveří nepředstavitelné, např. Focus RS, nebo Megane RS (i když, tam je to trochu složitější).
Nebo třeba tohle, to je tradiční stylovka jak noha: [odkaz]
8-s
Avatar - speedfred
speedfred
smutné je že máš pravdu a hlavne s tými HB. Momentálne kupovať ostrý HH ktorý mi pasuje iba s 3dv karosériou tak výber nič moc a 5dv karosériu by som si nekúpil.
U kupátiek je ten výber našťastie lepší a aj dynamikou sú tie autá troška ďalej.
Scíro II mal kámoš a aj ja som ho hodne chcel,ale s mojou výškou som mal vcelku problém pri nastupovaní/vystupovaní,nakoniec som si neskôr kúpil Corrado.
Avatar - white label
white label
Já měl taky Corrado... :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jenže se není čemu divit. Třídveřová karoserie má jen samé nevýhody z uživatelského hlediska, a jediné pozitivum je design (většinou). Dost málo na velké prodeje.
Avatar - speedfred
speedfred
a pritom keď som bol prvý krát v DE niekedy v začiatku 90-tých rokov tak som tam videl prevažne 3dv HB,priorita ľudí sa zmenila asi aj tam kde je veľký trh.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jestli to spíš nebylo tím, že se tehdy pětidveřové hatchbacky moc nevyráběly a navíc byly o dost dražší. Se sportovním cítěním obyvatel to mělo asi velmi málo společného.
Avatar - praděda7
praděda7
Tak tak. Třidvířka byly o dost levnější a peněz tolik nebylo, a proto taky byli lidi tenkrát ochotní se aj trochu uskrovnit.... ;-)
Dnes už ale lidi přehazujú peníze na púdě vidlama, auta sú levnější, tož včílka uš néni třeba lézt dozadu s odřenú hlavú....... ;-)
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Spíš bych řekl, že jsou lidi pohodlnější. A nástup na zadní sedačky nebo montáž dětské sedačky do třídvířka nejsou nic pohodlného.
Avatar - praděda7
praděda7
Jo kamaráde, pohodlíčko? To si lidi napřed musí dovolit. Ale vše nasvědčuje tomu, že jsou na tom lidi teď mooooooooooooc dobře. Zlatý Babiš a další kapitalisti! ;-)
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kéž by se to dalo říci univerzálně...
Avatar - white label
white label
Počkej až "klekne" na tebe, jak bude zlatý...
Avatar - praděda7
praděda7
>:D >:D >:D
Avatar - white label
white label
Jen aby ti ten humor vydržel i potom... ;-)
Avatar - praděda7
praděda7
Ale no tož...........šak mě znáš......... ;-)
Avatar - white label
white label
No, právě... >:D >:-[]
Avatar - white label
white label
Kolikrát si byl v devadesátých letech v Německu? Ideálně v tom bývalém západním? Já tam býval pravidelně tak 3x do roka vždy na pár dní. A taky jsem jezdíval do Rakouska, Švýcarska a Itálie. A jestli mě tam všude něco hodně zajímalo, tak to byla (kromě gastronomie) právě auta.
Přece nemůžeš/nemůžete (spolu s pd7) myslet vážně, že v devadesátých! letech se pětidveřové hb moc nevyráběly/nenabízely, nebo, že by byly o tolik dražší, aby se na tom při koupi nového hb primárně šetřilo. To je naprostý nesmysl. Dávno před tím se např. prodávalo více 5dv. Golfů, než 3dv. Golfů, ale pár další příkladů 5dv. hb z devadesátek, které byly spíš naopak žněmi i 5dv. hb:
Astra F/Corsa B, Tipo/Uno, Megane /Clio, P306/P205/206, Citr AX/Saxo...
Jezdilo plno 5dv. hb, jen ty 3dv. nebyly tehdy tak vzácně, jako dnes, to ale nikoli hlavně z ekonomických důvodů.
Avatar - white label
white label
3dv. kar. má jednu hlavní nevýhodu (méně snadný přístup na zadní sedačku), ale ta je pro většinu lidí tak zásadní, že ostatní výhody proti ní nakonec nemají šanci, přičemž mnozí ji považují za podstatnou, i když vzadu nikoho nevozí.
Těmi výhodami myslím, kromě sportovnějšího vzhledu a lepší tuhosti karoserie při nižší hmotnosti, hlavně lepší přístup na přední sedadla (zejména pro větší osoby) a bezúdržbový "prostor" kolem neexistujícího zadního páru dveří, který se naopak u 5dv. špiní ještě víc, než u páru předního. A díky absenci zadního páru dveří lehce více místa uvnitř vzadu na šířku (viz např. Golf).
Avatar - speedfred
speedfred
Ono keby bol väčší cenový rozdiel medzi 3 vs 5dv tak ľuďom by sa hneď viacej zapáčili 3 dvierka :-)
Avatar - white label
white label
Ten cenový rozdíl nikdy nijak zásadní nebyl (pokud tedy byly v nabídce obě varianty), ani moc nebyl důvod, pokud se slušně prodávaly obě varianty, proto to nemá smysl házet primárně na otázku pořizovací ceny.
Mnohem častěji šlo o styl/image, protože vrcholné verze, které právě image dělají především, byly často v nabídce pouze jako 3dv. (za všechny např. P205 GTi, ), což mělo logiku i v tom, že tehdejší 5dv. hb měly mnohem větší problém s pevností karoserie ve zkrutu, než je tomu dnes. Takže lidé volili mnohem víc mezi stylem a praktičností karoserie, kdežto dnes jim (v tomto ohledu) nevadí ani znásilnění designu MINI Copperu. Pokud se někomu např. hodně líbil P205 GTi, ale neměl na něj, koupil si podobnou 3dv. verzi, byť třeba se základním motorem, ale nikoli malý (opticky) rodinný hb ve stylu kam se podíváš samé dveře.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Lio
Takto skoncil najkrajsi a jediny pekny VW.... :-!
zlysoused
Za mých mladých let, a vlastně i dnes, se mi velmi líbilo Corrado.