trivalcova fabie ti neprijde tuctova??
prvni siro jelo dveste jen nejvykonnejsi verze a tezko jeho standardni spotreba byla 6 litru. to mozna jen s tim kloboukem na hlave a platem vajicek za oknem ..
nezpochybnuju, ze tehdy to bylo jedno z rychlejsich a atraktivnich aut, ale kazdy snad musi videt, jaky pokrok auta od ty doby udelala, kdy 200 dnes udela auto i z nejnizsi modelovy rady
pisou 196, takze by 200 dat mela. jestliže 196 při 81kW, na 200 by teoreticky potrebovala 86kW a tsi motory většinou davaj vic a i ta 196 bude mit urcite rezervu...
scirocco 1.6 81kW pisou maximalka 185, třeba tady:
[odkaz]
[odkaz]
cekal jsem kazdopadne vic, 200km/h bych při 81kW veril, ale asi ta aerodynamika tehdy nebyla az tak velka slava. kazdopadne zrychleni 8.6 na tu dobu byla docela raketa...
spotřebu pisou jen u podstatne linejsi 1.5 a to 8.7litru, tak se i nezda, ze by vykonnejsi verze jezdila o 2.5 litru min...
[odkaz]
taky pamatuju, jak jsem před vic jak 1/4 stoletim s opelem kadetem v noci většinou po okreskách na slovensko, tedy cca 500km, udelal spotřebu 5.5 l benzinu při prumeru 115km/h, ale když jsem o tom za par dni premyslel, asi jsem to blbe spocital, tak jestli si tu spotřebu a rychlost neidealizujes...
Není to o tom, že už by to nedokázali udělat, prostě v dnešní době musí mít všechno nové a úspěšné dva páry dveří a zvýšenou světlou výšku, proto jsou klasická kupé (tím spíš mainstreamová) obecně out...
a este aj kopec ohavnych plastov a aspon 3 farby na kasni ... vid ako povedzme cirkusant C3 aircross ... obzvlast nechapem tomu jeho nezmyselnemu farebnemu rebrovaniu na zadnom bocnom okne ... to uz mohli to okno prelepit uplne cele alebo tam ziadne okno nedavat a spravit z toho uzitkac ... to zadne "zamrezovane" okno je proste tak lacny a gycovy "tuning" ze aj nejaky ten prvy koleos je zrazu majster elegancie a maximalnej dizajnovej cistoty a solidnosti
PS: neboj.. aj premiove kupatka/kabria uz coskoro skoncia ... vid bmw Z4 alebo bmw kupe radu 6 ... alebo medved SLK... a tusim aj R8 od audi uz nastupcu nedostane a v tichosti neslavne skonci
Ale no tak, vím, že je dnes všechno jinak. Jenom, jestli vždy k lepšímu.
Dnes, aby takové podobné auto vážilo, ne, mělo hmotnost, 800 kg a jelo 200 tak musí být z "kosmu" tedy alespoň karbonové (alfa 4c) , tenkrát stačil plech jako od volejovek a atmosféra 1.6.
Jasně, že vynucené požadavky na bezpečnost, emise, ale i komfort již nedovolí vyrobit něco podobného.
Proto trvale a dlouhodobě masírují lidi již od kolébky a už i přemasírovali většinu jejich rodičů, takže vlastně všichni dnes zatím chtějí to tvé nové, úspěšné, dva páry dveří a zvýšenou světlou výšku. To vše za podpory záměrně a účelově schválených předpisů a limitů. Protože stejně jde jenom o jedno...... Až to všichni koupí, tak jim vnutí něco nového. Z normálních na vekoobjemové motory, pak SUV, down, pak hybrid, elektro....To by v tom byl čert, aby se ten byznys nerozhejbal.
Nejsem proti pokroku, vůbec ne. Ale moc tlačí na pilu. (U dobrých yougtimerů se vždycky rozteskním, sakra. >:D )
Otázka je, kdo moc tlačí na pilu, výrobci, nebo spíš zákazníci?
A tady bych řekl, že výrobci nabízeli možností dost (společně i s SUV apod.), a pokud postupně nabízejí víc toho, čeho lidi víc chtějí a naopak méně toho, co už tolik nechtějí, není to problém výrobců, ale hlavně přání většiny zákazníků. Taky nejsem nadšený z Babiše a Zemana, ale co nadělám, vox populi, vox ...
Jistě že máš pravdu, zákazníci to chtějí, říkají výrobci. No, vždyť to píšu, sakra. ;-)
Dlouhodobá cílená masáž počínaje reklamou na samotná auta, přes propagaci životního stylu, až po cílené nabídky automobilek (vyřazující modely, když ne modely, tak zajímavé motorizace, až po nevýhodné cenové podmínky). A móda se vším, co je s ní spojené.
Těch pár jedinců, co nechtějí podlehnout, je až tak nezajímá. Jde o většinu, procenta, sledovanost, nátlak......a tím v konečném důsledku o prachy. Ovce na nic netlačí, ta jde tam, kam pes štěkne.
Přestože se snažím nestýkat se s "ovcemi" skoro nikdo z mého okolí nedokáže například objektivně a exaktně obhájit pořízení svého SUV.
Zákazníci to opravdu chtějí, ne že výrobci (jenom) říkají, že zákazníci to chtějí, aniž by to byla pravda. A že na tom chtějí výrobci nemálo vydělat je normální, na tom není nic nového..., kdyby lidi chtěli kupé, nebo MPV, budou automobilky vydělávat na prodejích kupé/MPV.
Já to vidím tak, že pravda ohledně SUV je někde na půl cesty. V podstatě je to o nabídce a poptávce, ale kdo to nastartoval těžko říct. Řekl bych, že to má hodně co do činění s životní úrovní a také s tím, že vyrobci dokázali tomu trendu jit naproti, viz Dacia. Že tu jde i o módu je jasné a další věc jsou ženské, kterých je za volantem vidět mraky, a které se cítí lepší, když sedí výš a mají lepší rozhled.
Kupátka, jak tady níž píše H/K prostě prohrály boj o přežití. Okolnosti jim zkrátka poslední roky nesvědčily a stále nesvědčí a kdo ví, jestli ještě kdy budou.
Široka je ale škoda, to je fakt. Končí.....opět. Že by se ještě někdy konalo třetí vzkříšení? Asi těžko....leda jako zkratorocco.......... ;-)
dnes proste kupatka uz neletia.... auta su dnes v prvom rade uz len o biznise .... a kupatka proste moc nevynasaju ani nepredavaju za to naklady na ich vyvoj su mozno este aj vyssie ako u beznych vozov ... takze suma sumarum krasa nekrasa radost z jazdy neradost z jazdy.... 3 dveraky obecne to maju uz zratane ... nikto ich nechce... a aj to uzasne povedzme RCZ R bolo krasne leda na papieri rovnako brera alebo laguna coupe .. a aj to posledne scirocco.... v reale ale slo o totalne nepredajne vozy ... realita nepusti... ;-\ ... navyse kto aj dnes ma prachy a chce nieco stylove tak uz zvoli range rover a nie nejake neprakticke kupe ... SUV tie 3 dveraky uplne pozeru... ale nielen tie... pozeru aj sedany aj kabria aj dalsie segmenty... a mne pride ze aj klasickych malych aut je uz coraz menej a nemaju uz tie cisla ako pred 10-20 rokmi ... kdese su casy ked male auta ako napr 207 alebo punto dokazali predat v eu za rok aj pol miliona kusov... taketo nieco sa uz nikdy nezopakuje ... to je takmer iste ... na beton
topten to hore pise spravne... kdejake male auto ma dnes uz dynamiku "vychyrenych" kupatok zvucneho mena ... kdjeake male auto uz moze amt aj super vybavu ako " zvucne kupatka" ... nnvyse v 5 dverku je takeot auto aj ovela praktickejsie a predajnejsie ... takze kto uz tuzi po 3 dveraku... ale automobilky si za to mozu sami.. povodne s mestskych amlych aut spravili ostre hothatche... s terrenakov zase dialnicnee masiny a potom cudu jsa svete predo nefrcia kupatka... ja sa tomu proste necudujem...
vsetko je davno jasne ... ale ako vravim.. automobilky si za to mozu sami ze kupatka miznu... mozno keby male auta nenahanali rychlost a rovnako aj SUVecka ostali terenakmi a nestali sa z nich dialnicne strely ( X6M, SQ7, GLE AMG a pod ) tak by tych kupatok sa proste predalo viacej ... lenze ked dnes rychlost kupatok ti da kdejake SUV a kdejaky 5dverovy hath tak je logicke ze klasike kupatko razom straca vedla nich zmysel
Lidi! (ne automobilky!) dnes nechtějí nic! s jedním párem dveří. Nejdřív vymřeli dvoudveřové sedany, ještě v časech mého dětství docela běžná karoserie, doma jsme měli (postupně) tři, shodou okolností všechny bílé (Cortina MkI/MkII a F128 rally). Pak začaly postupně odcházet klasické kupé, nejdřív v mainstreamu, potom i u prémiie, viz móda tzv. kupé se dvěma páry dveří. A teď už systematicky končí i 3dv. hb, a to včetně vrcholných hh u kterých byly dřív dva páry dveří nepředstavitelné, např. Focus RS, nebo Megane RS (i když, tam je to trochu složitější).
Nebo třeba tohle, to je tradiční stylovka jak noha: [odkaz]
8-s
smutné je že máš pravdu a hlavne s tými HB. Momentálne kupovať ostrý HH ktorý mi pasuje iba s 3dv karosériou tak výber nič moc a 5dv karosériu by som si nekúpil.
U kupátiek je ten výber našťastie lepší a aj dynamikou sú tie autá troška ďalej.
Scíro II mal kámoš a aj ja som ho hodne chcel,ale s mojou výškou som mal vcelku problém pri nastupovaní/vystupovaní,nakoniec som si neskôr kúpil Corrado.
Jenže se není čemu divit. Třídveřová karoserie má jen samé nevýhody z uživatelského hlediska, a jediné pozitivum je design (většinou). Dost málo na velké prodeje.
a pritom keď som bol prvý krát v DE niekedy v začiatku 90-tých rokov tak som tam videl prevažne 3dv HB,priorita ľudí sa zmenila asi aj tam kde je veľký trh.
Jestli to spíš nebylo tím, že se tehdy pětidveřové hatchbacky moc nevyráběly a navíc byly o dost dražší. Se sportovním cítěním obyvatel to mělo asi velmi málo společného.
Tak tak. Třidvířka byly o dost levnější a peněz tolik nebylo, a proto taky byli lidi tenkrát ochotní se aj trochu uskrovnit.... ;-)
Dnes už ale lidi přehazujú peníze na púdě vidlama, auta sú levnější, tož včílka uš néni třeba lézt dozadu s odřenú hlavú....... ;-)
Jo kamaráde, pohodlíčko? To si lidi napřed musí dovolit. Ale vše nasvědčuje tomu, že jsou na tom lidi teď mooooooooooooc dobře. Zlatý Babiš a další kapitalisti! ;-)
Kolikrát si byl v devadesátých letech v Německu? Ideálně v tom bývalém západním? Já tam býval pravidelně tak 3x do roka vždy na pár dní. A taky jsem jezdíval do Rakouska, Švýcarska a Itálie. A jestli mě tam všude něco hodně zajímalo, tak to byla (kromě gastronomie) právě auta.
Přece nemůžeš/nemůžete (spolu s pd7) myslet vážně, že v devadesátých! letech se pětidveřové hb moc nevyráběly/nenabízely, nebo, že by byly o tolik dražší, aby se na tom při koupi nového hb primárně šetřilo. To je naprostý nesmysl. Dávno před tím se např. prodávalo více 5dv. Golfů, než 3dv. Golfů, ale pár další příkladů 5dv. hb z devadesátek, které byly spíš naopak žněmi i 5dv. hb:
Astra F/Corsa B, Tipo/Uno, Megane /Clio, P306/P205/206, Citr AX/Saxo...
Jezdilo plno 5dv. hb, jen ty 3dv. nebyly tehdy tak vzácně, jako dnes, to ale nikoli hlavně z ekonomických důvodů.
3dv. kar. má jednu hlavní nevýhodu (méně snadný přístup na zadní sedačku), ale ta je pro většinu lidí tak zásadní, že ostatní výhody proti ní nakonec nemají šanci, přičemž mnozí ji považují za podstatnou, i když vzadu nikoho nevozí.
Těmi výhodami myslím, kromě sportovnějšího vzhledu a lepší tuhosti karoserie při nižší hmotnosti, hlavně lepší přístup na přední sedadla (zejména pro větší osoby) a bezúdržbový "prostor" kolem neexistujícího zadního páru dveří, který se naopak u 5dv. špiní ještě víc, než u páru předního. A díky absenci zadního páru dveří lehce více místa uvnitř vzadu na šířku (viz např. Golf).
Ten cenový rozdíl nikdy nijak zásadní nebyl (pokud tedy byly v nabídce obě varianty), ani moc nebyl důvod, pokud se slušně prodávaly obě varianty, proto to nemá smysl házet primárně na otázku pořizovací ceny.
Mnohem častěji šlo o styl/image, protože vrcholné verze, které právě image dělají především, byly často v nabídce pouze jako 3dv. (za všechny např. P205 GTi, ), což mělo logiku i v tom, že tehdejší 5dv. hb měly mnohem větší problém s pevností karoserie ve zkrutu, než je tomu dnes. Takže lidé volili mnohem víc mezi stylem a praktičností karoserie, kdežto dnes jim (v tomto ohledu) nevadí ani znásilnění designu MINI Copperu. Pokud se někomu např. hodně líbil P205 GTi, ale neměl na něj, koupil si podobnou 3dv. verzi, byť třeba se základním motorem, ale nikoli malý (opticky) rodinný hb ve stylu kam se podíváš samé dveře.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Přestali ho dělat, protože dnes už to nedokážou. :-(
ale to je pokrok, scirocco bylo tehdy na nase pomery skoro zavodak
(Myslím, že fabka, která jede 200 není úplně tuctová a že za stejné metodiky - tenkrát mix. 90,120, město - se do šesti stejně nevejde.)
prvni siro jelo dveste jen nejvykonnejsi verze a tezko jeho standardni spotreba byla 6 litru. to mozna jen s tim kloboukem na hlave a platem vajicek za oknem ..
nezpochybnuju, ze tehdy to bylo jedno z rychlejsich a atraktivnich aut, ale kazdy snad musi videt, jaky pokrok auta od ty doby udelala, kdy 200 dnes udela auto i z nejnizsi modelovy rady
scirocco 1.6 81kW pisou maximalka 185, třeba tady:
[odkaz]
[odkaz]
cekal jsem kazdopadne vic, 200km/h bych při 81kW veril, ale asi ta aerodynamika tehdy nebyla az tak velka slava. kazdopadne zrychleni 8.6 na tu dobu byla docela raketa...
spotřebu pisou jen u podstatne linejsi 1.5 a to 8.7litru, tak se i nezda, ze by vykonnejsi verze jezdila o 2.5 litru min...
[odkaz]
taky pamatuju, jak jsem před vic jak 1/4 stoletim s opelem kadetem v noci většinou po okreskách na slovensko, tedy cca 500km, udelal spotřebu 5.5 l benzinu při prumeru 115km/h, ale když jsem o tom za par dni premyslel, asi jsem to blbe spocital, tak jestli si tu spotřebu a rychlost neidealizujes...
PS: neboj.. aj premiove kupatka/kabria uz coskoro skoncia ... vid bmw Z4 alebo bmw kupe radu 6 ... alebo medved SLK... a tusim aj R8 od audi uz nastupcu nedostane a v tichosti neslavne skonci
Dnes, aby takové podobné auto vážilo, ne, mělo hmotnost, 800 kg a jelo 200 tak musí být z "kosmu" tedy alespoň karbonové (alfa 4c) , tenkrát stačil plech jako od volejovek a atmosféra 1.6.
Jasně, že vynucené požadavky na bezpečnost, emise, ale i komfort již nedovolí vyrobit něco podobného.
Proto trvale a dlouhodobě masírují lidi již od kolébky a už i přemasírovali většinu jejich rodičů, takže vlastně všichni dnes zatím chtějí to tvé nové, úspěšné, dva páry dveří a zvýšenou světlou výšku. To vše za podpory záměrně a účelově schválených předpisů a limitů. Protože stejně jde jenom o jedno...... Až to všichni koupí, tak jim vnutí něco nového. Z normálních na vekoobjemové motory, pak SUV, down, pak hybrid, elektro....To by v tom byl čert, aby se ten byznys nerozhejbal.
Nejsem proti pokroku, vůbec ne. Ale moc tlačí na pilu. (U dobrých yougtimerů se vždycky rozteskním, sakra. >:D )
A tady bych řekl, že výrobci nabízeli možností dost (společně i s SUV apod.), a pokud postupně nabízejí víc toho, čeho lidi víc chtějí a naopak méně toho, co už tolik nechtějí, není to problém výrobců, ale hlavně přání většiny zákazníků. Taky nejsem nadšený z Babiše a Zemana, ale co nadělám, vox populi, vox ...
Dlouhodobá cílená masáž počínaje reklamou na samotná auta, přes propagaci životního stylu, až po cílené nabídky automobilek (vyřazující modely, když ne modely, tak zajímavé motorizace, až po nevýhodné cenové podmínky). A móda se vším, co je s ní spojené.
Těch pár jedinců, co nechtějí podlehnout, je až tak nezajímá. Jde o většinu, procenta, sledovanost, nátlak......a tím v konečném důsledku o prachy. Ovce na nic netlačí, ta jde tam, kam pes štěkne.
Přestože se snažím nestýkat se s "ovcemi" skoro nikdo z mého okolí nedokáže například objektivně a exaktně obhájit pořízení svého SUV.
Kupátka, jak tady níž píše H/K prostě prohrály boj o přežití. Okolnosti jim zkrátka poslední roky nesvědčily a stále nesvědčí a kdo ví, jestli ještě kdy budou.
Široka je ale škoda, to je fakt. Končí.....opět. Že by se ještě někdy konalo třetí vzkříšení? Asi těžko....leda jako zkratorocco.......... ;-)
dnes proste kupatka uz neletia.... takmer iste ... na beton. >:D Howg.
Nebo třeba tohle, to je tradiční stylovka jak noha: [odkaz]
8-s
U kupátiek je ten výber našťastie lepší a aj dynamikou sú tie autá troška ďalej.
Scíro II mal kámoš a aj ja som ho hodne chcel,ale s mojou výškou som mal vcelku problém pri nastupovaní/vystupovaní,nakoniec som si neskôr kúpil Corrado.
Dnes už ale lidi přehazujú peníze na púdě vidlama, auta sú levnější, tož včílka uš néni třeba lézt dozadu s odřenú hlavú....... ;-)
Přece nemůžeš/nemůžete (spolu s pd7) myslet vážně, že v devadesátých! letech se pětidveřové hb moc nevyráběly/nenabízely, nebo, že by byly o tolik dražší, aby se na tom při koupi nového hb primárně šetřilo. To je naprostý nesmysl. Dávno před tím se např. prodávalo více 5dv. Golfů, než 3dv. Golfů, ale pár další příkladů 5dv. hb z devadesátek, které byly spíš naopak žněmi i 5dv. hb:
Astra F/Corsa B, Tipo/Uno, Megane /Clio, P306/P205/206, Citr AX/Saxo...
Jezdilo plno 5dv. hb, jen ty 3dv. nebyly tehdy tak vzácně, jako dnes, to ale nikoli hlavně z ekonomických důvodů.
Těmi výhodami myslím, kromě sportovnějšího vzhledu a lepší tuhosti karoserie při nižší hmotnosti, hlavně lepší přístup na přední sedadla (zejména pro větší osoby) a bezúdržbový "prostor" kolem neexistujícího zadního páru dveří, který se naopak u 5dv. špiní ještě víc, než u páru předního. A díky absenci zadního páru dveří lehce více místa uvnitř vzadu na šířku (viz např. Golf).
Mnohem častěji šlo o styl/image, protože vrcholné verze, které právě image dělají především, byly často v nabídce pouze jako 3dv. (za všechny např. P205 GTi, ), což mělo logiku i v tom, že tehdejší 5dv. hb měly mnohem větší problém s pevností karoserie ve zkrutu, než je tomu dnes. Takže lidé volili mnohem víc mezi stylem a praktičností karoserie, kdežto dnes jim (v tomto ohledu) nevadí ani znásilnění designu MINI Copperu. Pokud se někomu např. hodně líbil P205 GTi, ale neměl na něj, koupil si podobnou 3dv. verzi, byť třeba se základním motorem, ale nikoli malý (opticky) rodinný hb ve stylu kam se podíváš samé dveře.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]