Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Fiorino Van 1.3 Multijet SX: Olej po 10.000 km (dlouhodobý test 4. část)

Nástup chladnějšího počasí znamená pro kondici motorového oleje náročnější podmínky. V jakém stavu se nacházel po deseti tisících kilometrů?
Zpět na článek
Avatar - Ada je zase tady
19. 2. 2018 07:57
koho to překvapí?
Diesel je vždy lepší, než muzeální zážehový motor. Lépe se s ním jezdí a hlavně necuká. Jinak jev ředění oleje naftou je pro motory od Fiatu typické...
Rozbalit vlákno
5
19. 2. 2018 09:47
Re: koho to překvapí?
Diesel necuka, ale nytuje, kdyz se ale zanese EGR, prijde i na cukani.
K tomu oleji - nevim, jaky to ma DPF, podle kategorie snad levnejsi metoda vypalovani pridavanim nafty, kdy dochazi k redeni oleje naftou.
"Přestože se jedná o poměrně řídký olej, nedocházelo k jeho úbytku"
Jak to autor zjistil, kdyz mel v oleji litr nafty? A rozvazet pizzu po meste s DPF bych jiste nechtel, na to je beznin, plyn nebo elektro.
Nebo neco z predesleho testu:
"Navzdory značnému podílu dlouhých tras se svižným tempem nestoupla průměrná spotřeba v dlouhodobém testu nad hranici 5,2 l/100 km"
Prave dlouhe trasy snizuji spotrebu , zvlaste pak u dieselu, kdyz se po 20km konecne zahreje.
Avatar - KANKUNEN
19. 2. 2018 11:01
Re: koho to překvapí?
Ale svižné tempo je obec 80, mimo obec 130, dálnice 160.
19. 2. 2018 11:07
Re: koho to překvapí?
Kazdy ma jine svize tempo ale ano, to co popisujes je svizne tempo firemni dodavky na zamestanavatelovu naftu.
Avatar - KANKUNEN
19. 2. 2018 12:39
Re: koho to překvapí?
>:D ;-)
19. 2. 2018 23:08
Re: koho to překvapí?
Souhlas - na olej 5W-30 musel mít nějakou spotřebu oleje, takže to asi bude tou dodávkou nafty... :-) Otázkou je, jak se tam dostává. Přívstřik nafty kvůli DPF trvá krátkou dobu, jakmile začnou saze hořet, přívstřik se vypíná. Takže spíš se tam dere přes nějakou část vstřikování, která je zároveň mazána olejem.