Souhlas - na olej 5W-30 musel mít nějakou spotřebu oleje, takže to asi bude tou dodávkou nafty... :-) Otázkou je, jak se tam dostává. Přívstřik nafty kvůli DPF trvá krátkou dobu, jakmile začnou saze hořet, přívstřik se vypíná. Takže spíš se tam dere přes nějakou část vstřikování, která je zároveň mazána olejem.
Diesel necuka, ale nytuje, kdyz se ale zanese EGR, prijde i na cukani.
K tomu oleji - nevim, jaky to ma DPF, podle kategorie snad levnejsi metoda vypalovani pridavanim nafty, kdy dochazi k redeni oleje naftou.
"Přestože se jedná o poměrně řídký olej, nedocházelo k jeho úbytku"
Jak to autor zjistil, kdyz mel v oleji litr nafty? A rozvazet pizzu po meste s DPF bych jiste nechtel, na to je beznin, plyn nebo elektro.
Nebo neco z predesleho testu:
"Navzdory značnému podílu dlouhých tras se svižným tempem nestoupla průměrná spotřeba v dlouhodobém testu nad hranici 5,2 l/100 km"
Prave dlouhe trasy snizuji spotrebu , zvlaste pak u dieselu, kdyz se po 20km konecne zahreje.
Diesel je vždy lepší, než muzeální zážehový motor. Lépe se s ním jezdí a hlavně necuká. Jinak jev ředění oleje naftou je pro motory od Fiatu typické...