Pokud motor auta nadměrně kouří, určitě se nejedná o normální stav. Příčin může být celá řada, přičemž leccos může napovědět už pouhá barva dýmu. Ta může být od černé, přes modrou až po bílou. Víte co může signalizovat?
nejhorší sou ty s bílým, případně bílo-šedivým kouřem, vypadají jako když hoří. Jedná se samozřejmě vždy o diesly a povětšinou sou to HDI Peugeoty, dieslové Renaulty, Oktávky a VW a sem tam Opel.
Další verzí je černý dým, to bývaj čipnuté sazomety a stará tdci od Forda. Z čipnutých sazometů jde nejastěji o O1 šáde, staré passaty, audiny a4 a a6 a bmw.
Nechápu, proč tomu poldové nesbíraj okamžitě TP nebo to neposílaj na STK, a po jjich absolovování okamžité osebrání emisí i stk.
minule som videl tak cierny dym z leonu 2 generacie az mal z toho zadne svetla cele zanesene az cierne od sadze ... v podstate smutny pohlad na inak pekne auto ....
Podrobne ti to rozpisovať nebudem no (vyjadrenie polície) policajti niesú technici z STK a nakoľko nemajú vo svojej výbave prístroj na meranie emisií v podstate nemajú na mieste pádny dôkaz o nespĺňaní emisií teda, že si vôbec niečo porušil. Takže ak by ťa aj zastavil a tvoje emisie (teda dymivosť) sa mu nezdajú, môže ti vziať TP a poslať ťa na EK no nemôže ti dať ani pokutu lebo si (zatiaľ) nič neporušil. Ak ty prídeš za pár dní z (samozrejme poctivo spravenej) EK a tam ti dajú protokol, že je "všetko" OK tak ti policajt musí vrátiť TP. Má okolo toho kopec roboty a výsledok (nejaký postih pre teba) neistý... To ťa skôr zastavia keď máš namiesto klasických žiaroviek LED-ky alebo (akože) xenóny, tu má dôkaz hneď na mieste.
No to by mělo být tak, že ten policjt s tebou na tu stk dojede, tam tyhle případy přednostně vyřídí a je to. Takovéhle auta legálně nemůže nikdy emisema projít...A ihned po kontrole zabavit tp a značky a nech si to odtáhnout na odtahovce
Když policista bude chtít a bude znát pořádně zákony a vyhlášky, tak může dle zákona udělit pokutu či oznámit na úřad člověka s autem za nadměrné znečíštění vozovky a prostředí, mimo jiné zde je jmenováno zrovna nadměrná kouřivost, hluk, gumovaní atd... :-) dále za to může na místě nechat odstavit vůz.... a při tom nemusí poslat vůz na SME a STK :-) takže to je jen o tom vědět a chtít :-)
me bile kourival dvoulitr benzinak, hlavne prvnich cca 10-20km, nekdy mi to prislo skoro az extremne v porovnani s jinejma autama.
voda neubejvala, olej neubejval, v servisu me rikali, ze to je normalni.
docela jsem se za to stydel, ale zadnej problem s tim autem nikdy nebyl ani na emisich...
Některý benzíňáky kouří/kondenzujou pomalu jak lokomotiva, kromě venkovní teploty/vlhkosti/rosnýho bodu záleží i na konstrukci výfuku a taky na tom, jak to běží bohatý.
Malej benzín v aktuálním počasí umí po nastartování na volnoběh kouřit i takhle, vodu to nežere, olej taky ne, takže neřeším.
[odkaz]
ve statnich firmach je mnohem vetsi korupcni potencial nez v soukromejch
soukromnik v tomhle pripade muze prijit o licenci a konci, statni firma co ? rekne ze to bylo selhani jednotlivce a jede se dal. statni firmu stat nezlikviduje
Jako, že alfa nečudí a její diesel voní jako fialky? V tomto si automobilky nemají co vyčítat. Třeba bylo pro korektnost použito první auto v abecedě >:D
Mě se z výfuku auta už po několikáté začal linout černý hustý dým, což mě dost znepokojilo. Na https://kralmotoru.cz/…eseloveho-motoru jsem se dočetl, že by za tímto problémem mohlo být nekvalitní palivo. Myslíte že na tom něco bude nebo to vypadá spíše na nějakou poruchu a měl bych skočit k automechanikovi? Díky