v poslednej generacii nevyzeralo zle... nikdy som nepisal ze vyzeralo zle.. naopak bolo krasne nizke s malymi dravymi kukadlami ktore su aj dnes coraz viac v mode... ziadne prerastene tvary ... tu nevidim problem.... problem vsak vidim v tom ze bolo az prilis previazane s golfom.... a potom aj vysoku cenu.... clovek si tak defakto radsej kupil "praktickejsieho" golfa a dostal defakto to iste a este aj za primeranejsiu cenu.... obzvlast interier ktory vyzera ako z bezneho golfu to bol asi vrchol "previazanosti" s golfom ... to clovek ozaj nemal dovod priplatcat dalsich 200-300 tisic za nazov scirocco ... chcelo to za mna vlastnu kabinu a primeranejsiu cenu ... minimalne tieto dve veci to chcelo.... a "uspech" by bol iste vacsi .... ale to by koncern musel vykazat viac chcenia a nie len ucelovo skladat auta z dielov ktore ma tu a tam na skladoch ;-\
Golf "lezl do zelí" Sciroccu od první generace a technicky byl vždy spíš nad ním, stačí si projít historii Scirocca/Golfu, včetně jejich vrcholných motorizací a pak je to hned jasné jak facka.
Atraktivita kupé stojí a padá s jeho vizuální přitažlivostí. Bohužel, na rozdíl od II. generace mě trojka nikdy nepřirostla k srdci (a určitě s tímto dojmem nejsem osamocen). Jednak to opravdu není kupé, ale takový rozšlápnutý 3dv. hatchback a hlavně mě naprosto zklamaly ty oválné výřezy blatníků. U SUV dobré řešení, ale Šíro je opravdu potřebovalo kulaté!!! :-O8-s:no:
Vidim to podobne. Puvodni scirocco nebo pozdeji corrado vypadaly jako kupe. Tohle bylo neco mezi hb a kupe, pro me osklivy auto. Ale treba corrada se vyrobilo trikrat mene. Takze scirocco tak spatne na tom nebylo.
Je to vec vkusu. Myslím, že autá, ktoré majú pôsobiť predovšetkým na emócie, by nemali byť príliš konzervatívne. Corrado bolo až príliš a aj reinkarnované Scirocco mohlo byť odvážnejšie, VW bol možno až príliš opatrný. Každopádne si myslím, že sa ešte dočkáme doby, keď sa Scirocco opäť vráti. Aj keď to už pravdepodobne bude elektromobil.
Jediny maly auto pro me pripadajici v uvahu je zatim stale golf. Nic jinyho pro me nema vahu. Mozna je to dany tim, ze golf I. byl prvni “zapadni” auto, ve kterym sem jako dite sedel a zasahlo me to na zbytek casu. No a prave proto jsem pak s nadsenim hltal kazdy pokus vw o “neco vic nez golf”. Btw jako “amater petrolhead” jsem jednomu corradu daval takovej ceres, ze skoro umrelo. Tak asi kvuli tomu to u me nema scirocco jednoduchy. Spatny auto to jiste neni. Taky bych si pral, aby se vratilo.
Není to hb jak vyšitý, je to shooting brake.
[odkaz]
Corrado nakonec nebylo třetí g. Scirocca, mířilo o třídu výš (kupé střední třídy, viz i cena a technika, která byla mixem G2/G3 a Passatu B3/B4) a vyrábělo se souběžně (4 roky) s kompaktním Sciroccem II. VW původně plánoval Scirocco III jako pokračovatele lidového kupé Scirocca II, ale nakonec od toho upustil a Scirocco III se dostalo do výroby mnohem později, a to podle předlohy studie IROC, která do jisté míry vycházela právě ze studie Audi SB (viz odkaz).
Nikoli, takhle běžný hb nevypadá, který běžný/mainstreamový hb má bezrámové dveře, zvýšené prahy dveří a tak vysokou nakládací hranu kufru? Nebo tak nízkou horní hranu čelního skla, že mám v šíru3 vnitřní zpětné zrcátko v úrovní očí, což se mi třeba v Golfu stát rozhodně nemůže..., a taky třeba který běžný hb má větší rozchod kol vzadu, než vpředu?
Je škoda, že VW ustupuje od zajímavých aut. Nejdříve tohle, pak Brouk. Šíro chtělo, jak už bylo výše napsáno, více odlišit od Golfa a mělo by větší šanci na úspěch. Mělo to být auto pro mladé na Západě, ale ti dnes jsou většinově opatrní a praktičtí, zelení a zahledění do mobilu a ne do aut, natož kupátek a kabrioletů.
Nič nové pod slnkom - VW proste ustupuje od áut, na ktorých nezarába. Rovnako, ako to robí mnoho ďalších značiek. Je to smutná vizitka doby, aj keď aj u VW boli nejaké výnimky.
Je to normálne aj u iných. Trebárs Renault to s niektorými modelmi ťahal ďalej napriek faktu, že bol na nich stratový, ale vlajková loď proste musela byť. VW taktiež.
Definuj "pomalu co za prémiovku"? Scirocco3 mělo srovnatelné ceny s obdobně vybavenými/motorizovanými Golfy, takže levné sice nebylo, ale do prémiových cen mělo přesto dostatečně daleko.
kolega ma tu 195kW verzi, je to prilis narocna a draha technika pro nekoho mladeho, navic vybehova technika zrecyklovana z predchozicch Golfu, narocna hlavne ptoto, ze dolejvat co 5 tisic km olej je proste neco co chce minimum dnesnich ridicu, a kdys jsem se nedavno byli s Sciroccem projet na Jested, tak me prozradil ze spis pokukuje po dvojkovem BMW nez ze by vubec uvazoval o pripadnem dalsim Scirocco kdyby nahodou melo nastupce, to auto proste nema temer nic cim by mohlo zaujmout a za ty roky si spis udelalo spatnou povest nespolehlivosti a potrebnou udrzbou kterou dnes nikdo nechce resit
kdyby prej neresil barak, tak jako nahradu misto 2koveho BMW jeste pokukuje po Caymanovi, a mozna i proto ze jsme pro nej delali nektere aspekty 3d konfiguratoru, takze jsme Caymana meli 14 dni k dispozici :-)
Tak zase... ta 195kW verze byla tuším někde pod třičtvrtě mega, není fér to srovnávat s 2er, které začíná přes 800 s tříválcem, o Caymanu nemluvě... za ty peníze to byl prostě další HH.
Vytahovat proti Sciroccu BMW 2er, nebo dokonce Caymana, je poněkud mimo.
Dolívání oleje je i o štěstí na kus, znám pro změnu majitele, kteří se stejnou motorizací podobný "problém" neměli. Sami máme 2x 2.0 T(F)SI a spotřeba oleje je zcela v normálu.
no jemu to dolyvani oleje primo doporucili v servisu VW, prej drtiva vetsina tech motoru na to proste v Siru trpi
a ponekud mimo ty auta nejsou, je to proste vyber aut jednoho cloveka ktery si koupil Siro a postupne zjistil ze proste lepsi bude zabrousit do jinejch vod, ono ten Baworak je sice o nejakych 300k drazsi, ale jen na papire, a v kupatkach je 300k rekneme smesny peniz, to auto se nekupuje proto ze by clovek musel, ale proto ze chce presne takove auto, ano Porsche je jiz prapet jinde cenove o dalsich vizc nez pul milionu nad tim BMW, ale opet je to auto protoze chce, a verim ze az nebude resit barak, tak si ho klidne poridi
to neni o lidech co skudlej na auto a pak musej rozhodovat o kazde tisicovkce, ale o lidech co si proste udelaj radost, nebo nekomu udelaj radost, a jestli to stoji 800 tisic nebo 1.5 milionu as tak podstatne neni, pravdepodobne by meli na obe ty varianty :yes:
Oni to doporučují všem, tedy i těm, kteří olej dolívat nemusí? To těžko.
To není o tom, na co finančně má/nemá zrovna tvůj kamarád, ale pokud to bereš tak, že +300k je směšný peníz/rozdíl, pak v tomto ohledu není o čem diskutovat. A samozřejmě, že rozdíl mezi vrcholnými verzemi je ještě podstatně větší,
a to nejen cenově.
Je potřeba to dělat buď pořádně, nebo vůbec. Ve chvíli, kdy Golf měl o generaci novější techniku a byl levnější, bylo asi dost těžké prodávat Scirocco. Muselo by dostat něco navíc, aby to mělo smysl.
Designově to nebylo úplně marné, ale kupé to bylo asi tak, jako Megane Coupe. Z těch dvou se mi tedy Šíro líbilo víc...
klinec po hlavičke, poriadne alebo vôbec. To je celé. Šíro nekupovali bežní ľudia, ale fajnšmekri, a tých neobabrali. Najmä keď po boku stál čerstvejší golf so super dynamikou a praktičnosťou. Aj chrobáka ťahali na staršej platforme. Reinkarnácie vw nezvláda.
Tak oni postupovali celkem logicky (účetně), minoritní modely postavit na zaplacené technice. 270tis ks se určitě zaplatilo.
Mě se šíro líbí a neměl bych s ním problém jako s víkendovým autem, nicměně drtivá většina aut je bazarech s twinchargerem (a jeho pověstí), 2l benzínů je málo.
Za mě dobrý počin a škoda, že zas mizí v propadlišti dějin ;-)
Scirocco podobně dělali vždycky (a fungovalo to), Golf měl novější techniku (viz Golf II vs Scirocco II) a mnohem silnější vrcholné motorizace (16V/šíro až později, G60, VR6).
To, že dali roccuR motor téměř totožný z nejsilnějším GolfemR, bylo tedy spíš porušením tradic z předchozích dvou g. šíra. Scirocco nikdy nebylo (a ani být nemělo) nad Golfem, na rozdíl od Corrada, čemuž logicky odpovídala i cena. Bylo to v prvé řadě lidové kupé, jehož cenová dostupnost měla přednost před technickou úrovní, čemuž odpovídala i absence výrazněji vrcholných verzí. O něčem jako byl např. Golf II Limited se dvojkovému šíru ani nesnilo.