Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
kesumb
Zajímalo by mě, jak dopadne přímé srovnání tohogle s Jagem a Teslou. Osobně si tipuju, že ještě po nástupu Etronu se teprve ukáže, že dlouhé zkušenosti s výrobou aut se těžko dohání.
Co je z mého pohledu škoda je, že cenově jsou tyhle auta prostě pořád určeny pro velmi bohaté. Je hodně lidí, kteří si můžou koupit SUV za 2 - 3 mil. Kč. Ale jenom málokdo si za to koupí auto s pořád malým dojezdem. Zajímavé to bude, až se auto s 60-80kWh baterií a velikostí třeba Atecy dostane někam k milionu.
Co je z mého pohledu škoda je, že cenově jsou tyhle auta prostě pořád určeny pro velmi bohaté. Je hodně lidí, kteří si můžou koupit SUV za 2 - 3 mil. Kč. Ale jenom málokdo si za to koupí auto s pořád malým dojezdem. Zajímavé to bude, až se auto s 60-80kWh baterií a velikostí třeba Atecy dostane někam k milionu.
Vono to taky přijde. Jde to po krůčkách, ale jde. viz Leaf.
To je fakt, zásadní argument pro Elektro je prostě cena kilometru. Ono když pak stojí kWh 1,8-2,2 Kč a jezdí to za 15-25, tak tě cesta do práce nestojí vážně skoro nic.
Jenže obhájit si kupní cenu je pro mě těžký, to nad čím přemejšlím je ENV200 s 40kWh baterií (29 400euro bez daně) vs necelých 400 tis. Kč co stojí klasická verze. Takže rozdíl bude skoro 350 tis. Kč.
V reálu to s dojezdem té elektro verze můžu porovnat tak s 15 tkm ročně, tedy řekněme 8l x 31 x 150 = 37 tis. Kč. Elektro řekněme 2kč x 20 x 150 = 6000. Ušetří to tedy 30 tis. Kč ročně. Dejme tomu životnost 8 let (ať nežeru) a vyjde nějaká úspora přes 200tis. Kč. K tomu něco na levnějším servisu a pak zásadních řekněme 12tis. Kč ročně, kde elektromobil má parkování na modrý zadarmo. Takže za těch 8 let živostnosti to vyjde skoro stejně. Jenže co pak baterka a co pořád zásadní omezení dojezdu, který z té elektro verze plyne.
Takže tím chci říct, že se sice využitelnost elektromobilů zásadně zvyšuje, ale pořád to prostě ono není.
Jenže obhájit si kupní cenu je pro mě těžký, to nad čím přemejšlím je ENV200 s 40kWh baterií (29 400euro bez daně) vs necelých 400 tis. Kč co stojí klasická verze. Takže rozdíl bude skoro 350 tis. Kč.
V reálu to s dojezdem té elektro verze můžu porovnat tak s 15 tkm ročně, tedy řekněme 8l x 31 x 150 = 37 tis. Kč. Elektro řekněme 2kč x 20 x 150 = 6000. Ušetří to tedy 30 tis. Kč ročně. Dejme tomu životnost 8 let (ať nežeru) a vyjde nějaká úspora přes 200tis. Kč. K tomu něco na levnějším servisu a pak zásadních řekněme 12tis. Kč ročně, kde elektromobil má parkování na modrý zadarmo. Takže za těch 8 let živostnosti to vyjde skoro stejně. Jenže co pak baterka a co pořád zásadní omezení dojezdu, který z té elektro verze plyne.
Takže tím chci říct, že se sice využitelnost elektromobilů zásadně zvyšuje, ale pořád to prostě ono není.
Na rozdíl od kalifornskýho tlučhuby, co netestuje vůbec.
Rychleji píše, než myslí. >😒]
Ale vážně já myslím četl, že model 3 se vůbec netestoval v reálu fyzicky, jenom přes computerové simulace.
a mas na pameti ten uzasny elektricky Mercedes B? ten ktery pouzival techniku Tesly a pripravila ho ta firma s * ve znaku a radne ho i otestovala? ten Mercedes ktery ac byl radne otestovan, tak se prodaval tak smesne malo? ten Mercedes ktery diky rozhodnuti Mercedesu mel tak uzasne odtestovany system, ze ho slo pouzivat jen okolo domaciho kominu?
tak to at se verici modlej aby Mercedes svoje chyby z testovani neopakoval i u tohohle kousku 😉
>😁 >😁 >😁
OK, ale o těch (ne)testech Modelu 3 jsem to fakt někde četl. Tak jako jsem h0vad0, ale nvymyslel bych si to.
ono ked sa rozmohnu teraz tie kdejake elektrovozy ( kona, I-pace ) tak tesla sa bude musiet zamysliet cim chce vlastne "prekvapit" a nalakat zakaznikov .. mala roky naskok ale v podstate spravila dva neprakticke predrazene modely pre vrchnych 10 .. a aj tie vecne opravuju ... takto sa to proste nerobi v serioznom biznise dnes ... rovnako cina sa s elektrovozmi uz pekne pozdvihla
a maju este aj uchopitelne ceny ... konkurencia teslu pokori lavou zadnou.. rozdrtia ju na prach ... este rok dva .... viac nie