Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes láká na elektrický crossover. Zvládne i driftovat

David Bureš David Bureš 2. 3. 2018
4
13
První člen rodiny EQ nabídne díky své síle dynamický charakter, zároveň ale bude nezvykle tichý. Podívejte se, jak jej Mercedes testuje v zimních podmínkách.

Následující léta budou nepochybně ve znamení expanze automobilů s elektrickým pohonem, Volkswagen pracuje na rodině modelů I.D., zatímco Mercedes-Benz bude mít rodinu EQ. První přijde elektrický crossover EQC, na jehož příchod automobilka láká fotkami z jeho testování. Na něj ho doprovází i chystané GLC F-Cell s palivovými články.

Jak je u chystaných automobilů zvykem, probíhá i v náročných podmínkách, konkrétně v zimním prostředí v severním Švédsku poblíž severního polárního kruhu, kde teploty pravidelně klesají k -35 °C. Také Mercedes má testovací centrum v tamějším městečku Arjeplog, kde své vozy zkoušejí i další výrobci.

Na elektrický Mercedes ve Švédsku čekalo na 500 různých individuálních testů, které probíhaly na prudkých kopcích až s 20% stoupáním, dráhách s různou mírou tření nebo kluzných plochách na zamrzlém jezeru, během nichž byly pečlivě otestovány pohonné i řídící systémy auta.

Testy jsou přitom přizpůsobeny elektrickému pohonu. Mercedes se tak více zaměřuje na to, jak EQC funguje v nízkých teplotách. Vývojáři tak zjišťují schopnosti elektromotoru a baterie při studených startech nebo měří dojezd v nízkých teplotách. Také řeší, jak se manipuluje s dobíjecími kabely nebo jak funguje vyhřátí vozu během nabíjení. A rovněž se ladí třeba ESP, i z toho důvodu prototypy EQC během testů jezdí také smykem.

„Naše nejdůležitější zjištěné poznatky jsou založeny na tom, že se ve Švédsku můžeme setkat s nečekanými situacemi, tedy něčím, co ani při dnešní úrovni výpočetní techniky nejde simulovat,“ říká o testování šéfinženýr modelu EQC Michael Kelz. Mechanika vozu už je podle jeho slov hotová, teď už dochází jen k ladění charakteru.

Mercedes-Benz EQC bude vycházet ze studie Generation EQ, do prodeje vstoupí v roce 2019 jako první člen chystané rodiny elektromobilů EQ. Nabídne pohon všech kol, údajně dojezd 500 kilometrů a spoustu inovací.

„EQC bude absolutním vrcholem, co se týče výkonu, sportovnosti nebo užitné hodnoty. Nabídne inovativní řešení v oblasti telematiky, konektivity a dobíjení,“ slibuje Kelz. Základem novinky bude nová platforma EVA určená pro elektromobily, velikostně bude odpovídat dnešnímu GLC.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - _Karel_
Takhle to vypadá
_Karel_
| 3. 3. 2018
>:D
Tesla
4bytelnýkola
| 2. 3. 2018
jak píše fostech, po krůčkách, za pár let to bude malinko jinak..
Tesla
kesumb
| 2. 3. 2018
To je fakt, zásadní argument pro Elektro je prostě cena kilometru. Ono když pak stojí kWh 1,8-2,2 Kč a jezdí to za 15-25, tak tě cesta do práce nestojí vážně skoro nic.
Jenže obhájit si kupní cenu je pro mě těžký, to nad čím přemejšlím je ENV200 s 40kWh baterií (29 400euro bez daně) vs necelých 400 tis. Kč co stojí klasická verze. Takže rozdíl bude skoro 350 tis. Kč.
V reálu to s dojezdem té elektro verze můžu porovnat tak s 15 tkm ročně, tedy řekněme 8l x 31 x 150 = 37 tis. Kč. Elektro řekněme 2kč x 20 x 150 = 6000. Ušetří to tedy 30 tis. Kč ročně. Dejme tomu životnost 8 let (ať nežeru) a vyjde nějaká úspora přes 200tis. Kč. K tomu něco na levnějším servisu a pak zásadních řekněme 12tis. Kč ročně, kde elektromobil má parkování na modrý zadarmo. Takže za těch 8 let živostnosti to vyjde skoro stejně. Jenže co pak baterka a co pořád zásadní omezení dojezdu, který z té elektro verze plyne.
Takže tím chci říct, že se sice využitelnost elektromobilů zásadně zvyšuje, ale pořád to prostě ono není.
Avatar - H/K_svwet
Takhle to vypadá
H/K_svwet
| 2. 3. 2018
testy su dolezite presne tak... nasledne aspon potom nepredavas nekvalitne "polotovary" ale funkcne pouzitelne vozy hodne danej ceny.. ale on ma auta iba ako bokovku a zrejme len na par rokov

ono ked sa rozmohnu teraz tie kdejake elektrovozy ( kona, I-pace ) tak tesla sa bude musiet zamysliet cim chce vlastne "prekvapit" a nalakat zakaznikov .. mala roky naskok ale v podstate spravila dva neprakticke predrazene modely pre vrchnych 10 .. a aj tie vecne opravuju ... takto sa to proste nerobi v serioznom biznise dnes ... rovnako cina sa s elektrovozmi uz pekne pozdvihla
a maju este aj uchopitelne ceny ... konkurencia teslu pokori lavou zadnou.. rozdrtia ju na prach ... este rok dva .... viac nie
Takhle to vypadá
SamanAR
| 2. 3. 2018
tak precist se da ledacos, treba ze zeme je placata a ze pro to jsou dukazy

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku