Williams Advanced Engineering za využití zkušeností z vývoje pro šampionáty Formule 1 a Formule E navrhl a postavil kompletní podvozek pro elektromobily, který uvádí pod označením FW-EVX.
Mně to jasný je. Rameno jde vylisovat za 90 sekund a 80% jeho vláken se dá zrecyklovat. Kdo z vás to má, pánové. >:D Stačilo by jen přihodit nějakou tu jednorotační krabici od bot a bylo by to kompletní. >:D
Myslíš tú zmienku o údajnom údaji? Tak tú som v tej záplave technických informácii fakt že tak nejak prehliadol... Takže v tomto pohľade už beriem tvoj horný príspevok skôr za sarkastický a dlžím Ti ospravedlnenie. Tak teda sorry, moja otázka mala smerovať na niekoho iného. ;-)
vynimocny materialovo /neodpruzena hmota/ a myslim ze aj konfiguraciou, v predu to vyzera na dvojity lichac a v zadu na nezavisly viacprvok vyladeny Wiliamsom... podla mna slusny zaklad pre elektromobil :-)
co je vynimocne ? a preco by naprava nebola vynimocna len preto, ze pouziva niektoru zo znamych konstrukcii ? skor ide o materialy, naladenie a o detajly ako pevnost napravnic, dlzka/uhly ramien, funkcia a setup silentblokov, uchytenie/ulozenie tlmicov, rozmiestnenie prvkov a ramien, geometria... to robi tu napravu vynimocnou to ako funguje a ako je skontruovana vzhladom na funkciu, urcenie, zivotnost... podla mna moze byt vynimocna aj naprava McPherson pokial je vynimocne skonstruovana ;-) taka nova subaru global platform
Pokud to bereš takhle tak je vyjímečná úplně každá náprava.
Nicméně bavíme se o ničem. Tu vyjímečnost tam strčil autor článku, možná si myslí že když je to od Williamsu tak je to určitě pravda. Což třeba může být, ale tady ho spíše jen tak napadlo že to bude vypadat zajímavěji. Kdyby měl tušení v čem ta vyjímečnost spočívá, určitě by se rozepsal podrobněji. Však já hned na začátku psal že mi tam chybí pokračování
Tak domyslieť by sa dalo ešte aspoň to, že ten podvozok vyzerá byť minimálne polosamonosný. Takže v prípade rozšírenia by sa s elektromobilmi mohla zmeniť už dlho zaužívaná samonosná karoséria, na ktorej je navešané úplne všetko, na polosamonosnú variabilnú stavebnicu zloženú z podvozka s motormi a baterkami a samostatnej karosérie.
V tom prípade sa toho môže zmeniť ešte viac, s jedným typom pohonu a podvozka budeme môcť vidieť bezpočet karosérií od množstva výrobcov a dizajnérov - aj takých, ktorí doteraz o výrobu áut nezavadili. Možno sa tak čiastočne vráti kúsok histórie, keď automobilky dodávali najmä kompletné šasi, a karosérie na ne zhotovovali rôzni karosári.
Ktovie, možno nás čaká ešte kdejaké prekvapenie.