Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Williams představuje svůj výjimečný podvozek pro elektromobily

16 komentářů

kalousek
Nějak jsem nepochopil v čem spočívá ta vyjímečnost. Jen v částečném využití kompozitů, nebo bude mít článek ještě nějaké pokračování ?
gil54
Mně to jasný je. Rameno jde vylisovat za 90 sekund a 80% jeho vláken se dá zrecyklovat. Kdo z vás to má, pánové. >😁 Stačilo by jen přihodit nějakou tu jednorotační krabici od bot a bylo by to kompletní. >😁
traveldrive
Ty aspoň tušíš, ako sa vyrábajú diely z kompozitov (karbón, kevlar) ?
gil54
Ano, já to tuším. Stručně - spojení výztuže s pojivem a následné vytvrzení. Proč se ptáš ?
traveldrive
Rozmýšľam, ako si prišiel k tým 90 sekundám.
gil54
>😁 >😁 No, že bych se to třeba dočetl v tom článku ? >😁 >😁
traveldrive
Myslíš tú zmienku o údajnom údaji? Tak tú som v tej záplave technických informácii fakt že tak nejak prehliadol... Takže v tomto pohľade už beriem tvoj horný príspevok skôr za sarkastický a dlžím Ti ospravedlnenie. Tak teda sorry, moja otázka mala smerovať na niekoho iného. 😉
gil54
ok. 😄
Avatar - lamal
lamal
vynimocny materialovo /neodpruzena hmota/ a myslim ze aj konfiguraciou, v predu to vyzera na dvojity lichac a v zadu na nezavisly viacprvok vyladeny Wiliamsom... podla mna slusny zaklad pre elektromobil 😄
gil54
O to právě jde. O informace o tom podvozku. Z článku prakticky nula informací, shrnutelných do dvou holých, ne právě podstatných, vět.

Tvůj odhad toho obsahuje skoro víc, než článek. 😄 :yes:
Avatar - lamal
lamal
nj ja som slintal nad obrazkom a pohladom na napravy a pri tom si predstavoval ten lahucky a pevny karbon... 😉

nj clanok nepisal ziaden nadsenec ;-\
kalousek
Není na to vidět dobře ale podle mě jsou ty ramena trojúhelníkové, tj nic až tak vyjímečného. Něco podobného měla už Š1000 MB
Avatar - lamal
lamal
myslis zadok, ci predok ?

co je vynimocne ? a preco by naprava nebola vynimocna len preto, ze pouziva niektoru zo znamych konstrukcii ? skor ide o materialy, naladenie a o detajly ako pevnost napravnic, dlzka/uhly ramien, funkcia a setup silentblokov, uchytenie/ulozenie tlmicov, rozmiestnenie prvkov a ramien, geometria... to robi tu napravu vynimocnou to ako funguje a ako je skontruovana vzhladom na funkciu, urcenie, zivotnost... podla mna moze byt vynimocna aj naprava McPherson pokial je vynimocne skonstruovana 😉 taka nova subaru global platform
kalousek
Pokud to bereš takhle tak je vyjímečná úplně každá náprava.

Nicméně bavíme se o ničem. Tu vyjímečnost tam strčil autor článku, možná si myslí že když je to od Williamsu tak je to určitě pravda. Což třeba může být, ale tady ho spíše jen tak napadlo že to bude vypadat zajímavěji. Kdyby měl tušení v čem ta vyjímečnost spočívá, určitě by se rozepsal podrobněji. Však já hned na začátku psal že mi tam chybí pokračování
Avatar - lamal
lamal
ok moze byt... vynimocne je asi blbe slovo hlavne v spojeni s williamsom
traveldrive
Tak domyslieť by sa dalo ešte aspoň to, že ten podvozok vyzerá byť minimálne polosamonosný. Takže v prípade rozšírenia by sa s elektromobilmi mohla zmeniť už dlho zaužívaná samonosná karoséria, na ktorej je navešané úplne všetko, na polosamonosnú variabilnú stavebnicu zloženú z podvozka s motormi a baterkami a samostatnej karosérie.
V tom prípade sa toho môže zmeniť ešte viac, s jedným typom pohonu a podvozka budeme môcť vidieť bezpočet karosérií od množstva výrobcov a dizajnérov - aj takých, ktorí doteraz o výrobu áut nezavadili. Možno sa tak čiastočne vráti kúsok histórie, keď automobilky dodávali najmä kompletné šasi, a karosérie na ne zhotovovali rôzni karosári.
Ktovie, možno nás čaká ešte kdejaké prekvapenie.