Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Crash-test Audi Q7 proti Fiatu 500: Souboj Davida a Goliáše má jasného vítěze (VIDEO)

Obvykle se provádí nárazové testy automobilů do bariér. Jak ale dopadne srážka velkého SUV Audi Q7 s malým městským vozidlem Fiat 500? Tuto situaci simuloval německý autoklub ADAC.
Zpět na článek
28. 7. 2008 16:39
28. 7. 2008 16:42
neregistrovaný "mates"
28. 7. 2008 17:12
28. 7. 2008 22:24
28. 7. 2008 23:05
neregistrovaný "tommy.xy"
28. 7. 2008 17:10
28. 7. 2008 17:18
28. 7. 2008 17:23
28. 7. 2008 17:34
28. 7. 2008 17:39
28. 7. 2008 17:43
28. 7. 2008 18:46
29. 7. 2008 09:53
28. 7. 2008 17:22
28. 7. 2008 17:25
28. 7. 2008 17:32
28. 7. 2008 17:39
28. 7. 2008 17:42
28. 7. 2008 21:39
neregistrovaný "m-paul-o"
28. 7. 2008 17:23
neregistrovaný "PREMDA"
28. 7. 2008 17:31
28. 7. 2008 17:36
28. 7. 2008 22:15
28. 7. 2008 22:24
28. 7. 2008 22:40
28. 7. 2008 22:46
28. 7. 2008 23:02
28. 7. 2008 23:10
28. 7. 2008 22:25
28. 7. 2008 22:23
28. 7. 2008 17:35
neregistrovaný "FenyAMG"
28. 7. 2008 22:01
28. 7. 2008 18:02
28. 7. 2008 20:04
28. 7. 2008 22:37
neregistrovaný "Sten"
29. 7. 2008 09:55
28. 7. 2008 21:53
29. 7. 2008 07:31
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 07:48
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 11:17
neregistrovaný "ZibiK2"
29. 7. 2008 07:38
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 01:15
29. 7. 2008 06:55
29. 7. 2008 08:50
29. 7. 2008 08:56
29. 7. 2008 09:07
29. 7. 2008 09:29
29. 7. 2008 08:17
29. 7. 2008 09:33
29. 7. 2008 12:28
29. 7. 2008 08:15
29. 7. 2008 08:46
29. 7. 2008 09:47
neregistrovaný "Liptovsky baca"
29. 7. 2008 09:23
29. 7. 2008 09:29
29. 7. 2008 09:33
29. 7. 2008 09:44
29. 7. 2008 09:51
29. 7. 2008 10:00
29. 7. 2008 09:53
29. 7. 2008 09:56
29. 7. 2008 10:04
29. 7. 2008 10:08
29. 7. 2008 10:14
29. 7. 2008 10:17
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 12:25
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 10:16
29. 7. 2008 10:26
29. 7. 2008 11:06
29. 7. 2008 11:10
29. 7. 2008 10:38
29. 7. 2008 09:48
29. 7. 2008 10:02
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 10:27
29. 7. 2008 10:36
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 10:50
29. 7. 2008 11:15
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 12:39
29. 7. 2008 10:12
neregistrovaný "Liptovsky baca"
29. 7. 2008 10:15
neregistrovaný "ugo"
29. 7. 2008 10:42
29. 7. 2008 10:00
29. 7. 2008 10:03
29. 7. 2008 10:05
29. 7. 2008 10:10
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 10:12
29. 7. 2008 10:34
29. 7. 2008 10:36
29. 7. 2008 10:41
29. 7. 2008 10:48
29. 7. 2008 10:52
29. 7. 2008 10:54
29. 7. 2008 12:27
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 12:51
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 10:58
29. 7. 2008 10:54
29. 7. 2008 11:01
29. 7. 2008 10:17
29. 7. 2008 10:29
29. 7. 2008 10:32
29. 7. 2008 10:47
29. 7. 2008 12:47
29. 7. 2008 11:05
29. 7. 2008 10:23
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 12:31
neregistrovaný "nick02"
29. 7. 2008 10:24
29. 7. 2008 10:30
29. 7. 2008 10:43
neregistrovaný "Liptovsky baca"
29. 7. 2008 12:49
29. 7. 2008 10:38
29. 7. 2008 10:49
29. 7. 2008 10:37
29. 7. 2008 10:29
29. 7. 2008 10:35
29. 7. 2008 10:43
29. 7. 2008 10:56
29. 7. 2008 12:22
29. 7. 2008 10:38
29. 7. 2008 10:43
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 10:46
29. 7. 2008 10:50
29. 7. 2008 10:51
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 11:10
29. 7. 2008 11:18
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 10:51
29. 7. 2008 10:51
29. 7. 2008 12:24
29. 7. 2008 10:47
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 10:52
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 10:47
29. 7. 2008 10:58
29. 7. 2008 11:00
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 10:52
29. 7. 2008 10:54
29. 7. 2008 10:59
29. 7. 2008 11:06
29. 7. 2008 11:09
29. 7. 2008 11:10
neregistrovaný "Alpinus"
29. 7. 2008 11:00
29. 7. 2008 11:04
29. 7. 2008 11:07
29. 7. 2008 11:09
29. 7. 2008 11:02
29. 7. 2008 11:03
29. 7. 2008 11:06
29. 7. 2008 11:04
29. 7. 2008 11:08
neregistrovaný "Alpinus"
29. 7. 2008 11:02
29. 7. 2008 11:08
29. 7. 2008 11:26
29. 7. 2008 11:20
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 11:32
29. 7. 2008 11:38
29. 7. 2008 11:56
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 12:00
29. 7. 2008 12:08
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 12:19
neregistrovaný "Alpinus"
29. 7. 2008 12:32
29. 7. 2008 12:34
29. 7. 2008 13:29
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
29. 7. 2008 13:59
neregistrovaný "Alpinus"
29. 7. 2008 13:47
neregistrovaný "Alpinus"
29. 7. 2008 13:49
29. 7. 2008 14:54
29. 7. 2008 14:03
29. 7. 2008 13:53
29. 7. 2008 14:01
29. 7. 2008 14:04
neregistrovaný "Alpinus"
29. 7. 2008 14:10
29. 7. 2008 14:16
neregistrovaný "Alpinus"
29. 7. 2008 14:20
neregistrovaný "Alpinus"
29. 7. 2008 14:24
29. 7. 2008 14:29
neregistrovaný "Alpinus"
29. 7. 2008 14:21
29. 7. 2008 14:26
29. 7. 2008 14:31
29. 7. 2008 14:32
neregistrovaný "Alpinus"
29. 7. 2008 14:22
29. 7. 2008 14:30
29. 7. 2008 14:32
29. 7. 2008 14:34
29. 7. 2008 14:37
29. 7. 2008 15:15
29. 7. 2008 17:23
29. 7. 2008 14:39
29. 7. 2008 14:48
neregistrovaný "nick02"
29. 7. 2008 14:49
29. 7. 2008 14:56
neregistrovaný "nick02"
29. 7. 2008 14:45
29. 7. 2008 14:54
29. 7. 2008 14:57
29. 7. 2008 14:58
29. 7. 2008 15:05
29. 7. 2008 15:07
29. 7. 2008 14:40
neregistrovaný "nick02"
29. 7. 2008 14:40
neregistrovaný "index"
29. 7. 2008 15:17
neregistrovaný "index"
29. 7. 2008 15:31
neregistrovaný "index"
29. 7. 2008 15:38
neregistrovaný "index"
29. 7. 2008 15:03
neregistrovaný "Alpinus"
29. 7. 2008 15:19
29. 7. 2008 15:22
29. 7. 2008 15:28
29. 7. 2008 15:29
29. 7. 2008 15:33
29. 7. 2008 15:41
29. 7. 2008 15:45
29. 7. 2008 15:23
29. 7. 2008 15:24
29. 7. 2008 15:30
29. 7. 2008 15:46
29. 7. 2008 15:50
neregistrovaný "nick02"
29. 7. 2008 15:50
neregistrovaný "FR34K"
29. 7. 2008 15:52
neregistrovaný "nick02"
29. 7. 2008 15:52
29. 7. 2008 17:12
29. 7. 2008 19:53
29. 7. 2008 16:16
29. 7. 2008 17:04
neregistrovaný "ZibiK2"
29. 7. 2008 19:22
neregistrovaný "baschwek"
29. 7. 2008 20:28
neregistrovaný "AX3L"
28. 7. 2008 16:39
Bum
Au :-( Nechtělm bych v tom fiatu sedět ;-\
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "mates"
28. 7. 2008 16:42
Re: Bum
Asi by nikdo nechtel sedet v jakymkoliv aute pri stretu s takovym kramem obrovskym jako je Q7. Tohle si ADAC mohl odpustit. Snad neni nikdo, kdo by cekal, ze 500 bude jen lehce skrabnuta.
28. 7. 2008 17:12
Re: Bum
prave ze je fajn ukazat co tyhle auta jakoje Q7 muzou zpusobit pri stretu s "obycejnym autem".. lidi argumentuji ( casto aby zakryli skutecnej duvod: snobarna, snaha machrovat)ze si tyhle auta kupujou kvuli jejich bezpecnosti..to ze jsou ale nebezpecni pro okoli nikoho nezajima.
Avatar - S8
28. 7. 2008 22:24
Re: Bum
Sorry, ale ja si urcite nebudu kupovat Fiat 500, aby to vsichni ostatni pri stretu se mnou prezili. Radsi si koupim velky auto, ktery je pro ME a ME BLIZKE bezpecne. At je to jak chce, klidne priznam, ze jsem sobec, ale radsi se srovnam s tim, ze jsem sobec, nez s tim, ze chcipnu...
neregistrovaný "tommy.xy"
28. 7. 2008 23:05
Re: Bum
Jen je otazka, jestli je uplne nezbytne, aby ta Q7 mela deformacni zony nekompatibilni s cimkoli nizsim, tudiz znevyhodnovala lehci auta vic, nez je nutne, nez napr. stejne tezky sedan. A chtit po vsech nizsich autech, aby se prizpusobovala velkym SUV, asi moc realne neni.
28. 7. 2008 17:10
božinku
Proč byl tento nereálný test udělán vědí snad úplně všichni.
P.S. Bravo Fiatku. Myslím, že jakékoliv jiné auto této (ale i mírně větší váhové kategorie) by dopadlo ještě o poznání hůř. Je patrné, že konstrukce F 500 zůstala skutečně stabilní. Bohužel s přetížením způsobeným ohromnou hmotností působící proti F 500 už nemají konstruktéři žádnou šanci nic udělat. Je potřeba si uvědomit, že 56 vrs 56 je pořádná darda, která odpovídá rychlosti vyšší než je ve městě vůbec povolená (tedy vzájemné kolizi někde na okresce po krátkém brždění při jízdě přdpisovou rychlostí). Tento test je zajímavý, ale hlavní cíl, poškodit Fiat a pomoct Audi (které jako jedno z mála naposledy testovaných SUV získalo pouze 4 hvězdy - tedy ani samo to audi není na svoji hmotnost dostatečně stabilní, což je vidět i na těch fotkách, že je celkem pocuchané) se myslím až tak moc nepovedl. Mám pocit, že soudruzi z NDR (teda pardon z ADAC), čekali, že F 500 dopadne ještě mnohem hůř.
Navrhuji test. Iveco Stralis vrs Q7... Myslím, že tady bude výsledek proti Q7 mnohem méně optimistický. Nebo ať nežeru Q7 proti Iveco MLV. :-)
Jinak přání ADAC, aby předek těchto mastodontů byl lépe deformovatelný není už v případě Q7 (která se pod svoji vlastní vahou bortí jak krabička ze sirek) v podstatě možné a oni to musí vědět. Je to jen alibistický výkřik. Víc k tomu nemám co říct. Jediné, co se dá ovlivnit je výška deformovatelné zóny, jenže to by to auto nesmělo mít rypec jak tyranosaurus...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ricardo
28. 7. 2008 17:18
Re: božinku
S poslední větou souhlasím. V Autocaru psali že když jede Q7 po ulici tak musí matky zakrývat malým dětem oči aby se nebály toho strašidla >:D
28. 7. 2008 17:23
Re: božinku
tady nejde o to, jak automobil dopadlo po vzhledoví stránce, ale jak dopadil pasažéři. Jinak takováhle srážka je daleko pravděpodobnější, než srážka, která by vypadala stejne jako používá Euro Ncap. (Deformovatelná překážka, avšak napevno ukotvená) Jinak at udělaj klidně ten test. Audi dopadne uplně stejně jako malej fiátek, ale podle někoho by to zase bylo poškozování audi IVECEM. takže tohle je můj názor, že automobily dopadli adekvátně ve své kategorii. Ať skusí poslat třeba 'jen' 3 hvězdičkovou navaru proti F500. Navara podle mě dopadne uplně stejně jako dopadlo audi, protože Rám Navary se nemusí vypořádat se svou čistou hmotností, ale přibližně s 1/2 Vlastní hmotnosti.

Ne,luvě o tom , že airbag ve Fiatu praskl. To je už na pováženou
28. 7. 2008 17:34
Re: božinku
ja jsem taky toho nazoru ze NCAP hvezdiciky nemaji zadnou hodnotu. Minuly mesic jsem videl srazku stareho mercedesu eklasse, ktery by asi nedostal ani 3hvezdy z novou lagunou. Zatimco laguna byla uplny srot mercedesove silne plechy byli jen lehce prehnute + rozbite svetla.
28. 7. 2008 17:39
Re: božinku
Broucku, ale bezpečnost auta skutečně nedělají plechy... Mimoto, vždy závisí na to jakým způsobem je auto trefené. NApříklad v momentě, kdy čumákem trefíš zadek nějakého auta, vždy bude vypadat hůř to auto co to trefilo tím čumákem, protože čumák se má správně deformovat... ;-)
28. 7. 2008 17:43
Re: božinku
:yes: nemluvě o přetížení, které vznikne tím, že se auto prakticky okamžitě zastaví,
Avatar - eLzyx
28. 7. 2008 18:46
Re: božinku
to bych netvrdil. Já se přesvědčil na vlastní kůži, když jsem se svojí Fkovou Astrou vletěl na náledí do Peugeotu 405. Peugeot měl kufr narolovanej na zadních sedačkách, já měl jen kapotu do A, lehce prohnutý výztuže a vymlácený světla - hlavní nosníky a motor na svém místě. Ani chladič se nepoškodil.
29. 7. 2008 09:53
Re: božinku
ale to ze je u auta jen mirne poskrabanej plech taky neni dobre, deformacni zony sou v aute prave proto aby zbrzdili deceleraci, tedy to co nejvice zabiji ;-) , pokud narazis treba ve 120km/h a autu se nic nestane, tak tebe to zpomaleni na par cm roztrha uvnitr tela ;-) , ikdys u MB se toho moc nebojim, ty maj deformacni zony dbre nastavene a spis byl naraz mezi tema 2 auty tak ovej ze Laguna potrebovala deformovat a MB nikoliv
Avatar - Enzo
28. 7. 2008 17:22
Seriál ADAC
Ano máme tu další díl z trapného seriálu "nezávislých" testů ADAC. Po Loganu a jeho losím přemetu je tu F500 jakožto novodobý terč. No jak jinak to mahlo asi dopadnout, že? Ano, mohlo to dopadnout ještě hůř, kdyby si to rozdala muší váha VW Fox proti Sumo Q7, to by byl match pánové. Ale oni přece germáni nebudou střílet do vlastních řad. To se přece nemůže stát...
Rozbalit vlákno
5
28. 7. 2008 17:25
Re: Seriál ADAC
vzpomatuj se. Pomatuješ si na test MB-E(možná S ted už nevim) vs smart? Dělala to taky ADAC tušim. ALe nevím to jistě. kdyby ne, tak mě hned neukamenujte >:D
28. 7. 2008 17:32
Re: Seriál ADAC
No tady se musím ozvat, byť s tvým příspěvkem před tím víceméně souhlasím. Ten test toho smartu byl posazen do úplně jiné roviny. Bylo tam jasně ukázáno, co dokáže německý konstruktér sestrojit... tedy totálně tuhou klec smartu, která se ani proti Sku nezbortila... Tedy nadlidský výkon. To, že ty figuriny (kdyby byly živé) by měly utrhané sleziny... tam nějak výrazně nebylo zdůrazněno. Možná si to už nepamatuju, ale takhle nějak to bylo podáváno. Tedy, není problém sestrojit dokonale tuhé auto (což výbornou tuhost předvedl i F 500), ale pokud nemáš min. dost prostoru na to pohltit energii, nemáš šanci s tím nic jiného udělat. Prostě, ti lidi v tom Fiatu by nezemřely na to, že by ten Fiat snad nepřežil tu havárii a totálně se zbortil (tak jak yb asi dopadl třeba ten Fox,ale i Polo), ale proto, že ta audi pokračuje po nárazu dál v cestě... a lidé ve Fiatu (protože už nemá co pohlcovat energii by utrpěli nejspíš vážná zranění v důsledku přetížení životně důležitých orgánů. Thats all.
28. 7. 2008 17:39
Re: Seriál ADAC
Jo v tom s tebou souhlasím. Je zajímavé, že Neuvedly stav figurín. Jestli pomatuješ ne srážku sarýho volva proti renault modus. 5th gear. Tak tam vychvalovali, o jak málo se modus zkrátil, a kritizovali volvo, za to že prakticky pohlcovalo energii samo. Ale Už se nevyjádřili k tomu, že figuríně v modusu uletěla hlava vokínkem neznámo kam.
Jinak Přeji hezký den
28. 7. 2008 17:42
Re: Seriál ADAC
Jojo. To sem měl na mysli... Jde o to najít správné vyvážení... Myslím, že F 500, na to, jaký je prcek obstál dost dobře (už jen to, že dal šanci). Taky hezký den. Fičím na SQ.
neregistrovaný "m-paul-o"
28. 7. 2008 21:39
Re: Seriál ADAC
na oeamtc.at je podrobnejsi info ... kdyz to zkratim, v Q7 oderky, v 500 vzadu deti (3 roky a 1,5 roku) velmi tezka zraneni, spolujezdec nohy a telo stredni zraneni, a ridic v podstate tuhej ...

je to sice nemecky :-) ale barvicky hovori za vse ...

[odkaz]
neregistrovaný "PREMDA"
28. 7. 2008 17:23
SMYSL NESMYSLU
At pošlou Q7 proti Tatře 815 a dopadne to pro Audi stejně jako tady pro Fiata.
Na druhou stranu je vidět jak jsou velká SUV pro ostatní nebezpečná. Hvězdiček můžeš mít tolik, kolik chceš, proti váze a velikosti nic moc nezmůžeš.
Rozbalit vlákno
0
28. 7. 2008 17:31
..
zase jsou tu zakomplexovane prizpevky. ADAC testuje kazdy tyden nejake auta, testovalo i Cayenn proti corse, nebo motorku z golfem atd... Napr. Toyota je nejvetsi sponzor ADAC a vsechny svoje auta tam nechavaji vyhodnocovat na chyby aby vedeli vcem se maji vylepsit co napr, VW nebo Opel z financnich duvodu nedela
Rozbalit vlákno
9
28. 7. 2008 17:36
Re: ..
Všechno hezký.. Ale neviděl sem jediný test, ve kterém by VW prohrálo. Co sem mohl brouzdat dneska na netu a na Youtube, všechny testy ve kterých VW kdy v ADAC testu prohrál, byly ve stylu GOLF MKII, proti Golfu MK IV... Hádej kdo vyhrál >:D >:D
K čemu však tento test mimoto aby ukázal jak nebezpečné je staré auto proti novému měl sloužit, víme asi všichni že? >:D

Já si myslím, že by ale třeba ta Q7 s tím jak je zpackaná mohla dostat na * i od Cromy... >:D (která v ráně na předek obstála na výbornou v Euroencap. TA F 500 je přeci jen váhový extrém.

JInak bych chtěl vidět situaci, kdy by to F 500 nabořila proti Q7 a obě 56. To si nedovedu představit, kde by se tato auta za podobné situace mohla setkat...F 500 by se ji na okresce vyhla a ve městě by k takové rychlosti ani nemělo po brždění dojít.
28. 7. 2008 22:15
Re: ..
Kdybychm nevěděli, jak dopadla posádka F500 v horním střetu, mohl bych se podle obsahu tvého příspěvku domnívat, žes seděl za volantem ty a trochu hodně že ses udeřil do hlavy...

Zpackaná Q7? Kdes koupil ten nesmysl? Neměl bys tu spíše řešit ta fatální selhání pětistovky, tedy ten polibek volantu a následně prasklý pytel?

P.S. Jinak tu větu o tom, že Croma by zdeformoval při čelním nárazu Quasimoda >:-[] >:-[] musím, prostě musím znamenat na mezi nominované bláboly roku do Zlatého ventilku... Bože, Wolffe...
28. 7. 2008 22:24
Re: ..
Jseš nechutný prase. Seď pořád na netu a nechoď raději mezi lidi, někomu by se z tebe mohlo udělat nevolno. Ale toho se ty držíš, tak v tom pokračuj.
28. 7. 2008 22:40
Re: ..
Velmi se mírni. A zvykej si, že svět diskuzí je svět názorů. To, že ty žádný názor zatím na nic nemáš, tě nemusí tolik traumatizovat. Časem se se svou rolí smíříš, uvidíš...
28. 7. 2008 22:46
Re: ..
Já ti jen říkám, abys seděl dál u compu a psal 258 příspěvků o tom, že při střetu náklaďáku s plechovkou vyhraje náklaďák. To je fakt diskuse pro opravdové inteligenty s obermmozkem.Je mi tě líto.
28. 7. 2008 23:02
Re: ..
No, tohle už je lepší. Pokud nebudeš přisprostlý a občas se ti i podaří myšlénka, či alespoň pokus o ní, zvednu ti palec. Zatím bych ovšem být tebou jen četl...
28. 7. 2008 23:10
Re: ..
Myšlenkama šetřím, ve světě je rozumu na můj vkus už skoro tolik co slov co všechno jenom komplikujou. Takže sbohem a šáteček, slovy toho co by mluvit mohl.
Avatar - gld
28. 7. 2008 22:25
Re: ..
Q7 je len o dosť väčšia ako normálne automobily, to jej zaručuje "bezpečnostný" odstup

aj liazka s návesom je bezpečná pre vodiča len tým že je veľká
28. 7. 2008 22:23
Re: ..
hned prvni test co jsem v google nasel z roku 2002:

Toyota Avensis, Nissan Primera und Mazda 626/Mazda 6 ziskali prvni mista v ADAC praxis testu. Dalsi mista se umistnil Peugeot 406, Volvo S70/V70/C70, BMW 3er-Serie, Ford Mondeo, Opel Vectra sowie VW Passat posledni byla laguna. [odkaz]

ADAC byl prvni v 90letech kdo zacal napr. mercedes kritizovat za kupovani levnych soucastek a setreni na kvalite.
Tez musis brat do uvahy, ze kazda krajina testuje auta na svuj styl dopravy, nemecti novinari jsou pravidelne na dalnici a uz je jizda pres 200 neohromi a koncentruji se na uplne jine detajly jak nejaky anglican, ktery muze max. jezdit 100kmh a tim ma uplne jine pozadavky na auta, proto mne testy z jinych krajin nezajimaji.
Toyota je uzasna pro USA a Japonsko, Peugeot na derave cesty ve FR, kdo jezdi jako ja pravidelne mnichov-frankfurt potrebuje poradne auto z nemecke premiove trojiky jako napr. bmw, ostatni se houpou uz pri 180 a brzdy rychle vadnou.
neregistrovaný "FenyAMG"
28. 7. 2008 17:35
Blázinec
Já si myslím, že chtěli mimojiné poukázat na to, že se svět vrací do osmdesátých let. TEhdy se taky začali stavět "tanky", které byly přerostlé a při nárazu menší auto rozdrtily. (Mercedes Benz třídy S přezdívaný Mamut). V devadesátých letech nastal útlum (i třída S byla menší) a dnes je to tu znova. Audi Q7 a Mercedes GL jsou přerostlé krávy, které si kupují jen lidi, co si musí dokázat že na to mají, že jim může stát před barákem pětimetrová křasna. Přitom ve spoustě testů se ukázalo, že třeba Mercedes ML nebo BMW X5 jsou lepší SUV než výše zmiňovaní.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - gld
28. 7. 2008 22:01
Re: Blázinec
staré mercedesy boly proste tanky, to je jasné..na youtube sa dá nájsť krásne video crashtestu MB 124 proti Oplu Corsa B..masaker
28. 7. 2008 18:02
Fiat to ustál
Fiat to v rámci fyzikálních možností ustál. A Quasimodo je prostě kontrukčně nedokonalé. Tak vidím výsledky testu já. Třeba XC90 má nastaveno deformační zóny podstatně níž právě proto, aby "normální" auta nesmetlo. Když to jde (třeba) u Volva, mělo by to jít i jinde...
Rozbalit vlákno
1
28. 7. 2008 21:23
Re: Fiat to ustál
Vidím to podobně :yes: >:-[]
Bod za Quasimodo...
28. 7. 2008 20:03
Výstraha pre normálnych
Tento test nám všetkým, čo máme len obyčajné autá, hoci s 5 hviezdami, slúži na to, aby sme sa týmto mamutom vyhýbali vždy, pokiaľ je to možné. A ešte si predstavme nejakého hrubokrkého de.bila za volantom a nešťastie je hotové.
P.S. Týmto nechcem povedať, že všetci majitelia týchto veľkých aut sú hrubokrkí, ale štatisticky je ich určite viac, ako majiteľov F-500. :-!
Rozbalit vlákno
0
28. 7. 2008 20:04
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Sten"
28. 7. 2008 22:37
Re: nakladak
Kam zmizela ta kachna? 8-s
28. 7. 2008 21:18
Pravdepodobnost daneho stretu?
Myslim ze pravdepodobnost stretu s takovouhle kravou je, obvzlast s F500, minimalni, vetsina aut ve meste jsou uplne jina. I ta rychlost? Zajimaly by me rychlosti pri ruznych stretech, podle me 56 na 56 je tak na okresce nebo statovce, vetsinou, ne vzdy, ta auta snad brzdi, ne?
Mylsim ze to ukazalo ze F500 je dobre vyrobene. Auto nejde vyrobit na nejhorsi moznou situaci, vzdy je treba hledat kompromis mezi pravdepodobnosti a rizikem. Ostatne analyza rizik nas provazi celym zivotem, to bychom jinak ani nemohli vyjet :-).
Rozbalit vlákno
1
28. 7. 2008 21:25
Re: Pravdepodobnost daneho stretu?
Souhlas... :yes:
28. 7. 2008 21:53
PRAVDA JE PRAVDOU
Je dobře, že lidé mají možnost spatřit, jak to dopadne, když se důstojné auto pro rodinu střetne s pokusem vytvořit druhé nejmenší auto na světě. Nejde vůbec o to, že AUDI rozpáralo fiatku, jde jen a jen o to, že nesmyslné proklamace o životním prostoru pro všechny a podobné komunistické šlágry plíživě vnucují myšlénku, že auto má být malé... aby se s ním dalo (bože) hezky zaparkovat ve městě. Ne, je to jinak, je to úplně jinak... jak je to, to ti předvádí právě ti, co mají na to si koupit jak tuhle fiatku, tak toho Quasimoda. Samozřejmě si koupí Quasimoda.

Však to znáš sám - ti v těch Qasimodech v nich jezdí proto, že v nich jezdit chtějí, a ti v pětistovkách, ti v nich jezdí proto, že... musí. Trpké, ale životně pravdivé.

Obecně se výsledek dal očekávat... ovšem, že si šofér políbil sloupek volantu a nadto mu prasknul pytel (jasně, že ne v AUDI), tohle už dopadá výhradně na vrub rodokmenu auta.

Tedy doporučení - pokud kupuješ jedno z nejmenších aut na světě, nepoměřuj se s těmi, kdo kupují auta největší... Teď jde ještě o to, jestli vůbec tuhle větu dokážeš pochopit...
Rozbalit vlákno
56
Avatar - gld
28. 7. 2008 22:09
Re: PRAVDA JE PRAVDOU
ADAC ti nahral na smeč, však mám pravdu? Ako to už spravil neraz ..
aj na polách a foxoch jazdia ľudia preto že musia, myslíš že foxík by dopadol lepšie? naozaj?

osobne postrádam zmysel takýchto testov, pre zaujímavosť? pre dokázaniu svetu že F500 je krajne nebezpečné auto? Nabudúce prosím jeden testík Audi Q7 vs. Tatra 815 plná štrku ;-)
28. 7. 2008 22:24
Re: PRAVDA JE PRAVDOU
Nějak ti v tom zápalu nedošlo, že se nestřetlo osobní auto s nákladním, nýbrž, že se střetla běžná vozidla (byť z opačného konce) určená k přepravě soukromých osob.

Na smeč? na jaký směč ;-\ Tys snad čekal, že fiatka převrhne Quasimoda? Já ne. V tom testu (a v mém příspěvku též) jde přece o úplně něco jiného...

Samozřejmě, že malá auta jsou nebezpečnější než auta velká, tedy zejména při vzájemných střetech.
Avatar - gld
28. 7. 2008 22:28
Re: PRAVDA JE PRAVDOU
som rád že si to uznal

btw-daj si do pomeru hmotnosť Q7 a F500 k pomeru hmotností 10 tonového nákladiaku a Q7...nie až taký rozdiel hm?
čo kto vozí neriešime
Avatar - Ronault.
28. 7. 2008 23:33
Re: PRAVDA JE PRAVDOU
Já tedy nevím, ale co je pro Tebe běžné auto? Já například potkávám kamiony běžně, každý den na silnici. Ty znáš nějaká místa, kde nejezdí? Poděl se, musí to tam být fajn. Ještě zajímavější je, že ačkoliv píšeš, že slouží k přepravě soukromých osob, tak i soukromá osoba v takovém SUV se může čelně srazit s nákladním autem (dokonce je uvnitř řidič, kupodivu, což je taky osoba)... Tvá argumentace jaksi postrádá smysl...
29. 7. 2008 00:02
Re: PRAVDA JE PRAVDOU
Nějak nemůžeš uchopit nit... nejde o to, jak by dopadla srážka Q7 x Titanic, ale dnes jde o to, že tento test porovnává dva stejné produkty, stejné z toho pohledu, že jde o vozidla určená ke stejné přepravě (byť je každé z opačného váhového pólu), tedy osobní vozidla. Výsledek samozřejmě nepřekvapí... jen není od věci zauvažovat, v jakém autě při tom testu bys chtěl sedět. Určitě by sis nevybral fiatku... no, a od toho už je jen krůček k tomu uvažovat, jaké auto koupit. Tedy v souvislosti s tvým nepochopitelným tvrzením o nákladním autě stojí otázka takto - chci nejzranitelnější auto na trhu, nebo si koupím takové auto, která sice zmandluje liazka, ale jinak toho dost přežuji?
Avatar - Ronault.
29. 7. 2008 00:18
Re: PRAVDA JE PRAVDOU
Takže chceš mi říci, že postavit proti sobě Q7 a F500 je postavení dvou rovnocenných soupeřů?

Vezmem postupně veškeré tvé argumenty. Argumentuješ tím, že jde o stejné vozidla, protože jsou osobní, resp. to mají napsáno v TP. Samozřejmě, jedno váží 2,5 tuny a je určeno pro provoz mimo město (terénnní bych označoval třeba Nivu, ne tohle) v ceně kolem 2M a druhé v ceně 250 000 Kč a hmotnosti cca 1 tuna. Dle Tvého hodnocení je F500 rodinné auto, zajímavý názor, ale taky názor. Tak když jde o stejná vozidla při koupi se např. ty rozhoduješ mezi F500 a Q7, tak to gratuluji, kéž by se takto měl každý. Ale zkus zapátrat ve své mysli, zda tomu tak opravdu je. Sny jsou krásná věc, ale realita bývá často krutá. Ve snech například na silnicích nákladní vozidla neexistují, v reálu jezdí, řídí je lidé a často mívají nehody... A je pravděpodobnější, že F500 jako městské vozidlo se setká s Liazkou v 10 km/h, když nedobrzdí v koloně, zatímco mimoměsto se Q7 bezproblému potká s Liazkou čelně v těch 56 km/h a tedy byl by to pro ní rovnocenný soupeř, ne proto, že chceme vidět rozdíl, ale že chceme vidět něco ze života.

Ještě jsem tady postřehl drobný rozpor ve Tvých názorech. Nedávno jsi tady pod diskuzí roadlooku tvrdil, že Twingo je ideální auto pro ženu do města, u první generace jsi ji navrhoval pro studentku, zde malé auto označuješ za nebezpečné. Chceš říci, že bys své dceři koupil Twingo? Nebylo by lepší ji koupit rovnou Q7?
29. 7. 2008 01:00
Re: PRAVDA JE PRAVDOU
Něco ti napíši, tuším jsi tu psal, že studuješ vejšku. Ronaulte, takovej blábol, cos nyní napsal, to bych přičetl tak dvanáctiletému klukovi, který mě chce nějak mermomocí nachytat. Možná tak ještě saniťák na patologii, viď...

P.S. Samozřejmě, že by bylo lepší jí koupit toho Q7...

Bože bože, jestli lidé jako ty mohou studovat vysokou školu, neumím si vůbec představit, jací lidé končí dnes maturitou...
Avatar - Ronault.
29. 7. 2008 07:33
Re: PRAVDA JE PRAVDOU
Milý dědečku, opět si u svého nic neříkající klišé.... Příště to chce v takovýchto parných dnech tolik nechodit tolik na sluníčko, staršímu organismu to evidentně nedělá dobře ;-)

Tak jestli je lepší ji koupit Q7, tak proč to Twingo pro ní doporučuješ? U auta se přece hodnotí vše a bezpečnost by měla být pro Tvou dceru to hlavní, ne? Hlavně bys měl podle svých nesmyslných blábolů i žít, to bys ale byl nucen jezdit jen MHD ;-)
29. 7. 2008 11:00
Re: PRAVDA JE PRAVDOU
Ale Titanic je taky urcen k preprave, takze je to vlastne stejny. 747 je taky urcena k preprave osob, to bude asi taky stejny, ne? :-)
28. 7. 2008 22:10
Re: PRAVDA JE PRAVDOU
Tak ak je Audi Q7 "důstojné auto pro rodinu ", tak sa potom asi 99 percent ľudí vozí v nedôstojných autách. A keby sme sa tak vozili všetci, dopadli by sme asi ako Američania teraz, totiž kupovali by sme malé autá. A tí, čo si kupujú F-500, tí ho tiež chcú,ale nemusia, pretože to naozaj nie je lacný špás, za tie peniaze sa dá kúpiť hocičo o dosť väčšie v nižšej strednej triede. Ten posledný odstavec by si snáď mohol aj vysvetliť, neviem, ako sa môžu "poměřovat" tieto dve autá.
Avatar - gld
28. 7. 2008 22:22
Re: PRAVDA JE PRAVDOU
máš to chápať tak že človek ktorý vysype svoje poctivo vyvexlované prachy koncernu a dostane za to svoje ohromné trojtonové monštrum je človek kvalitný, ktorý stojí za to aby prežil..

sviňe a untermensch ktorí kupujú fiaty si nezasluhujú prežiť..

toť stručný prehľad toho čo nám chcel gti svojim príspevkom povedať
28. 7. 2008 22:32
Re: PRAVDA JE PRAVDOU
Doufám se mnou nechceš začít diskuzi, jestli je Q7 důstojným autem pro rodinu... to bys mě dojal.

Speciálně pro tebe ještě jednou - prakticky vše pod kompaktní třídu, pokud to má vozit tu rodinu s dětmi je podměrečné a kupované z nutnosti, neb na větší nejsou holt děngy.

Důstojný prostor pro 4 lidi nalezneš až v aute