Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSvezli jsme se s revolučním benzino-nafťákem od Mazdy: Podrobnosti o projektu stále tajné
149 komentářů
bohemzarohem
Zridte filtraci/sekci na webu pro hybrid/elektro at si muzu kliknout co je noveho. Zbytek me zde nezajima..Nostalgie po dieselu je jak po parnim stroji. Uzivatelsky diskomfort..Toyota uz osobni auta v dieselu prestane vyrabet..Diky
Máš smůlu woe. Až se prodá 6000 hybridů a EV jako dieselů měsíčně, potom budeš mít svoji sekci Nostalgiku.
Těch Tvých 34 + 140 měsíčně zjevně opravdu nikoho nezajímá >😁
Těch Tvých 34 + 140 měsíčně zjevně opravdu nikoho nezajímá >😁
po parnáímstroji.
To ses trfil, blbečku.
Elekroauta u nás jezdí z větší části na uhlí. Hnědouhelné elektrárny atd.
:-!
To ses trfil, blbečku.
Elekroauta u nás jezdí z větší části na uhlí. Hnědouhelné elektrárny atd.
:-!
Little Boy
Rezim vrstvene smesi meli pouzivat i FSI motory a ustoupilo se od toho... procpak asi? mozna to trochu choulostiva technologie bude, co to udela po delsi dobe, az se zakarbonuje prostor valce a zmeni se dynamika proudeni uvnitr valce? Jak pak moc zustane presne a rychle davkovani paliva kolem svicky..? Dalsi potiz je, ze pokud neni stochametricka smes, prestane fungovat katalyzator.... Nejak na zazraky neverim, me to prijde hodne slozite a choulostive a to je asi duvod proc ostatni automobilky s tim nikdy neopustily laboratore. Turbo je proti tomu 'kovarska' prace.
Hmm a jak potom vysvětlíš, že dvoulitry od Mazdy sfouknou 200 tis. jak nic, pořád mají krásný sametový chod, a to vše na původním rozvoďáku a prakticky bez servisu. Naproti tomu stojí sice možná silnější motory TSI a TFSI, ale spousta z nich se kvůli karbonu už při 60ti tis. na volnoběh třese jak osika, spousta majitelů ze strachu ve 100 tis. mění na rozvodu co můžou, často musíš čistit, nebo i měnit vstřikovací ventily.
Ano, technologie je to komplikovaná. Ale s pomocí dnešní elektroniky a nových materiálů ne nemožná.... :-!
Pokud vím, pokoušel se o to i MB a Hyundai. Zatím nic. A MB snad nemá tak špatné motoráře.
Princip toho co zkoušel MB a další automobilky byl ale úplně jiný než to co zkouší Mazda. MB nechal "samovznítit" benzín za pomocí velkého tlaku bez použití svíčky, tedy skutečně dieselový/vznětový motor, kde palivem je benzín. To co přestavuje Mazda je stále zážehový motor, prvotním impulzem je zde přeskok jiskry svíčky a zapálení bohaté směsi jiskrou, nikoliv tlakem. Takže s MB to nejde moc porovnávat.
Jenže oni se pokouší o HCCI. U Mazdy o tom sice novináři mluví v podobných souvislostech (a Mazda snad jeden čas skutečně pracovala na HCCI, jenže to dotáhnout do série není taková sranda), ale ten motor je ve skutečnosti SCSI, tedy přesný opak. Pracuje s vrstvenou směsí, tedy není HC, a bez svíčky nedá ani ránu, tedy není ani CI.
Počkej, jak ustoupilo? Co podle tebe znamená ve zkratce TSI to prostřední "S"? VW tvrdí, že stratified, tedy vrstvený. Popřípadě totéž ve zkratce TFSI u Audi je Turbo fuel stratified injection.
Název zachovali, ale v praxi to snad už nepoužívají. FSI je označení pro zážehové motory s přímým vstřikováním jako takové. Od té doby také vyzkoušeli i jiné strategie pro snížení čerpacích ztrát. A vem si, že řada TFSI motorů má dvojí vstřikování, přímé i nepřímé, a to nepřímé se má používat při nízké zátěži, tedy za podobných podmínek jako vrstvení směsi.
RekIama
Jsem hrozně otravná a rozčiluji čtenáře auto.cz
To musí být hlupci, kteří mínusují podařené vtípky.
Ten podařený vtípek tu je už víc než týden pravidelně, možná už je otravnější, než ty reklamy. Které jsou dnes na každém webu, který znám. A kupodivu mnohdy i agresivnější.
Ajaj, nečetl jsem, ale reklamy jsou hnusnejsi čím dál víc. Mě ty reklamy spíše odrazují.
Mě se.rou automaticky se spouštějící videa nebo vyskakující reklamy, ale tady je poslední dobou relativně klid. Spousta jinejch webů mě v tom otravuje víc.
Chápu, že je reklama živí, takže vocamcaď pocamcaď to beru. 😉
Chápu, že je reklama živí, takže vocamcaď pocamcaď to beru. 😉
Ja jsem se teda s agresivnejsi reklamou a v takovym mnozstvi nikde nesetkal... Tady je to hruza ze i adblock si s tim nevi rady... Chodim sem jen pres mobil aplikaci to se jeste da ale na webu jsem nebyl nekolil let...
Anonym
1) Jak se Mazda vypořádá s evropským specifikem trhu s palivy? Předpokládám, že Skyactive-X bude nejlépe fungovat s nízkooktanovými benzíny. V USA nebo Japonsku se dají běžně koupit. V Evropě ale 91oktanový benzín běžně u čerpaček není. Bude to s 95oktanovým benzínem fungovat?
2) Jak na tom bude motor s emisemi NOx? Při spalování chudé směsi třícestný katalyzátor produkuje NOx. Bude tam zásobníkový NOx katalyzátor? Nebo tam bude jen jednocestný (oxidační) katalyzátor jako u dieselů?
2) Jak na tom bude motor s emisemi NOx? Při spalování chudé směsi třícestný katalyzátor produkuje NOx. Bude tam zásobníkový NOx katalyzátor? Nebo tam bude jen jednocestný (oxidační) katalyzátor jako u dieselů?
Ako som spominal v prispevku vyssie, kompresne zapalenie a spalenie homogennej chudobnej zmesi pri nizsich teplotach bude podla Mazdy produkovat nizke emisie NOx. A dalej, motor bude fungovat na klasicky 95 oktanovy benzin.
Chudá směs s nízkými emise NOx, to zní jako protimluv. V motoru může být nízká teplota, ale NOx může vzniknout až v katalyzátoru.
Jakým mechanismem produkují NOx? Pokud vím, třícestné potřebují zhruba stechiometrickou směs, aby správně fungovaly. Při chudé směsi nezvládají redukovat NOx, při bohaté zase mají problém oxidovat HC. Proto je třícestný zbytečný, pokud motor vytrvale běží na chudou směs. Ale že by NOx ještě sám produkoval?
A proč by měl nejlépe fungovat s nízkým oktanovým číslem? Chudá směs pořád prochází kompresí. A je to pořád zážehový motor, není potřeba vyšší cetanové číslo.
A proč by měl nejlépe fungovat s nízkým oktanovým číslem? Chudá směs pořád prochází kompresí. A je to pořád zážehový motor, není potřeba vyšší cetanové číslo.
Katalyzátor neprodukuje NOx, jen při chudé směsi nemůže probíhat redukce kvůli přebytku kyslíku. Takže nejspíš bude jako u dieselu jen dvoucestný katalyzátor.
Na rozdíl od dieselu by měla být nížší teplota a tlaky, takže snad NOx budou opravdu nižší.. Jsem zvědavý na realitu.
Na rozdíl od dieselu by měla být nížší teplota a tlaky, takže snad NOx budou opravdu nižší.. Jsem zvědavý na realitu.
[odkaz] [odkaz]
Myslim že to bude možná eště trochu komplikovanější = tenhle motor funguje celkově tak nějak = ve všem jinak
Jsem zvědavej na palivo = nejlíp mu dělá vysloveně nízkooktanovej benzín = ten v Evropě už desetiletí neexistuje. I to by mohla bejt příčina tý vlažnější dynamiky a pružnosti = víc oktanů mu ubírá energii
Myslim že to bude možná eště trochu komplikovanější = tenhle motor funguje celkově tak nějak = ve všem jinak
Jsem zvědavej na palivo = nejlíp mu dělá vysloveně nízkooktanovej benzín = ten v Evropě už desetiletí neexistuje. I to by mohla bejt příčina tý vlažnější dynamiky a pružnosti = víc oktanů mu ubírá energii
Proč by měl mít nejradši nízkooktanovej benzín? Detonačního spalování lze dosáhnout velice snadno i při nízkých kompresních poměrech, N95 se vzněcuje ještě velmi snadno 😄
Celou tu odezvu bych připisoval tomu, že tenhle režim spalování musí mít správné podmínky, takže elektronika dává motoru čas si je vytvořit a z toho vyplynou pomalejší reakce - cuknutí motoru při plném plynu vyvolá dojem větší dynamiky
Celou tu odezvu bych připisoval tomu, že tenhle režim spalování musí mít správné podmínky, takže elektronika dává motoru čas si je vytvořit a z toho vyplynou pomalejší reakce - cuknutí motoru při plném plynu vyvolá dojem větší dynamiky
Protože to na víc místech píšou? 😉
Se zvyšovánim oktanovýho čísla dochází u Skyactiv-X k paradoxu = nižšímu výkonu v nižších otáčkách
Odezva může bejt zatim jen úmysl = nebo holt princip = nebo ten vícoktanovej benzín = to je zatim jen hádání. Tak třeba do roka a dne = budeme moudřejší 😄
Se zvyšovánim oktanovýho čísla dochází u Skyactiv-X k paradoxu = nižšímu výkonu v nižších otáčkách
Odezva může bejt zatim jen úmysl = nebo holt princip = nebo ten vícoktanovej benzín = to je zatim jen hádání. Tak třeba do roka a dne = budeme moudřejší 😄
Takovou věc nelze jen tak říct. Chce to nějaké vysvětlení. Pokud vím, chudá směs odolává vznícení hůř než bohatá. Takže podobný motor pracující s celkem chudou směsí i pod vyšší zátěží a zároveň vysokým kompresním poměrem mi nejde moc dohromady s nízkým oktanovým číslem. Stejně spoléhají na svíčku, aby to odstartovala. To je totiž ten problém u HCCI. Těžko se předvídá, kdy ke vznícení dojde, tedy se těžko ten motor řídí. Diesely se řídí vstřikováním paliva (vstřikovač je v podstatě takový plamenomet). Proto potřebují relativně vysoké cetanové číslo. Tenhle motor se řídí jako zážehový, kdy to celé odstartují svíčkou (a využívají vrstvení, aby jim to chytlo, aby u svíčky byla dost bohatá směs i když je jinak příliš chudá). Nechtějí, aby se jim to vznítilo samo od sebe.
Navíc oktanové číslo nemá nic přímo společného s výkonem. Dokáže ho ovlivnit skrz časování, ale jak říkám, tady se spoléhají na svíčku, aby to bylo pěkně předvídatelné. Takže by to chtělo detaily.
Navíc oktanové číslo nemá nic přímo společného s výkonem. Dokáže ho ovlivnit skrz časování, ale jak říkám, tady se spoléhají na svíčku, aby to bylo pěkně předvídatelné. Takže by to chtělo detaily.
Souhlas = chtělo by to další informace = Mazda je ale zatim extrémně nemluvná
Zajímavý bude i kdy motor dovede do finální produkční verze = i v tom je spíš nekonkrétní = z nějakejch info to působí jako poslední stádium dolaďování a občas že to může eště docela trvat..
Zajímavý bude i kdy motor dovede do finální produkční verze = i v tom je spíš nekonkrétní = z nějakejch info to působí jako poslední stádium dolaďování a občas že to může eště docela trvat..
Souhlas = chtělo by to další informace = Mazda je ale zatim extrémně nemluvná
Zajímavý bude i kdy motor dovede do finální produkční verze = i v tom je spíš nekonkrétní = z nějakejch info to působí jako poslední stádium dolaďování a občas že to může eště docela trvat..
Zajímavý bude i kdy motor dovede do finální produkční verze = i v tom je spíš nekonkrétní = z nějakejch info to působí jako poslední stádium dolaďování a občas že to může eště docela trvat..
KANKUNEN
Toyota se dostala až teď na úroveň skyactivu a Mazda je už o krok dál. Tím litrem dolů si to začne tykat s naftou a pokud nejsi řidič, který se na dálnici drží za kamionem, tak to bude úspornější než hybrid. Mazda skončí s naftou, protože ji nebude potřebovat, ne že ji to někdo přikáže.
Nemáš v tom trochu hokej? Jakou myslíš že maj tepelnou účinnost současný Skyactiv 😄
S naftou skončí většina běžnejch aut = až nebude dotovaná 😉
S naftou skončí většina běžnejch aut = až nebude dotovaná 😉
No mám v tom hokej, protože nevím jakou tepelnou účinnost má skyactiv. Na palubáku mám spotřebu 8,5 a průměrnou rychlost 60,kolik mám skutečnou tepelnou účinnost nevím. Jaké myslíš dotace, jinou spotřební daň? Tak ty dvě koruny k dorovnání nic neřeší, udělá to 10 ha na km
Podle tebe nic neřeší, ale právě nižší spotřební daň na naftu stála za rozmachem vznětových motorů v osobních automobilech. A ony to dvě koruny nebudou, ale nechce se mi to hledat.
Já to hledal a nebyly to ani 2 koruny. Já bych řekl, že za rozmach mohlo hlavně TDI. Zásadní rozdíl je ve spotřebě, spotřební daň už rozdíl tolik neovlivní.
Spotřební daň to ovlivní = naprosto zásadně 😄
Průměrnej nájezd evropskýho auta je asi 10 tisíc km ročně = je tu miliarda aut
Podívej se na podíly prodejů naftovejch motorů u jednotlivejch značek = to fakt neni o TDI 😉
Průměrnej nájezd evropskýho auta je asi 10 tisíc km ročně = je tu miliarda aut
Podívej se na podíly prodejů naftovejch motorů u jednotlivejch značek = to fakt neni o TDI 😉
Hamuno tdi a pak následovali ostatní. Rozdíl mezi naftou a benzínem dělá 80 haléřů na km, spotřební daň haléřů 10. Pokud nesouhlasíš, tak mi to reálně vyvrať . Já počítám nafta spotřeba 5 litrů, Benzin 8, tak to bylo v době rozmachu nafty. Cena Phm 30 Kč, rozdíl spotřební daně 2 Kč. Jinak 1,9 xud od PSA byl fantastický motor, mnohem lepší než diesly vw.
Kankunene = to řikáš na základě čeho? Vlastního pocitu = z dění v česku? V tom případě možná jo = v česku naftu rozjel VW a jeho TDI do Feldy a hlavně Okty 😉
Rozdíl ve zdanění nafty a benzínu je v česku 2 koruny = ročně se tu prodá asi 5 a půl miliardy litrů nafty
Zajímavější nafty než TDI měl kdysi kdekdo = od Fiatu po BMW? A asi by člověk neměl zapomenout na pachatele = Mercedes to před 95 lety začal 😄
Rozdíl ve zdanění nafty a benzínu je v česku 2 koruny = ročně se tu prodá asi 5 a půl miliardy litrů nafty
Zajímavější nafty než TDI měl kdysi kdekdo = od Fiatu po BMW? A asi by člověk neměl zapomenout na pachatele = Mercedes to před 95 lety začal 😄
Já se bavím o tom, co přivedlo lidi, aby kupovali naftu. Tvrdím, že mnohem nižší spotřeba a spotřební daň už ten velký rozdíl zásadně neovlivní. Kolik se v Česku nebo v Evropě prodá nafty snad nikoho při výběru neovlivní. A tdi nebo jiný je to jedno, dobře vzpomínám na dobu, kdy největší bombič měl R19 1,9 TD nebo Peugeot 405 1,9 TD.
Přivedlo je to, že auto s dieselem jelo jako větší a silnější atmosféra a zároveň spotřebovalo polovinu PHM.
No naštěstí se to rozšířilo jen na několika málo místech planety = krom Evropy v Indii. Ty byli pružnější a naftu v osobácích už nějakou dobu omezujou = tak snad jednou i evropan pochopí.. >😒]
Felda TDI neměla 😉
VW AEF 1,9D 47 kW za bůra je tvoje [odkaz] 😄
Zajímavé TDI. Naprostá rarita. Asi přestavba.
Ty taky? 😄
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] 😉
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] 😉
Aha. Pořád nic. Opravdu je to TDI?
Jj napsal sem že začalo ve feldě a oktě = ve feldě začala česká nafta = jasně 😄
Prosímtě nelži tak hloupě. Ozzy napsal, že Felda TDI neměla, a tys mu poslal odaz, že ji může mít za bůra. Každej si to tu umí přečíst.
Obliba nafty v ČR určitě nezačala u Feldy. Skutečný boom přišel s TDI.
Obliba nafty v ČR určitě nezačala u Feldy. Skutečný boom přišel s TDI.
Prosim tě nevymejšlej si tak hloupě = a neklesej na fakt hodně nízkou úroveň KANKUNENA
Původní odkaz je dohledatelnej = co sem přesně napsal
A nasaď stejný kritérium na něj = napsal x blbostí = myslim jen v týhle diskuzi 😉
Ostatně celý vlákno začíná = blbostí co napsal = tak hurá do toho = sem zvědavej 😄
Tu větu obliba nafty určině nezačala u feldy, skutečný boom přišel s TDI = si de facto opsal = blbý je že ode mě a dokonce z týhle diskuze a tohohle vlákna >😁 >😒]
Původní odkaz je dohledatelnej = co sem přesně napsal
A nasaď stejný kritérium na něj = napsal x blbostí = myslim jen v týhle diskuzi 😉
Ostatně celý vlákno začíná = blbostí co napsal = tak hurá do toho = sem zvědavej 😄
Tu větu obliba nafty určině nezačala u feldy, skutečný boom přišel s TDI = si de facto opsal = blbý je že ode mě a dokonce z týhle diskuze a tohohle vlákna >😁 >😒]
HAMUNO ty jsi neuvěřitelný hllupák, ani na jednom odkazu není Felicia TDI, ale starý atmosférický komůrkáč. Ty ses nespletl , ty jsi tak neznalý.
KANKUNENE = máš pravdu = jen hlupák se snaží diskutovat = s tebou 😉
Ty sis podle Okty kde začalo TDI = ve feldě jen nafta v česku = usmyslel že evropský šílenství začalo = TDI
Což = viz i jen naše diskuze = spíš nezačalo. Zřejmě to bereš tak jak sem napsal = česko je pupek světa = nebo? 😄
Podívej se jakou kravinou začalo tohle vlákno = včera 21:18 😉
Ty sis podle Okty kde začalo TDI = ve feldě jen nafta v česku = usmyslel že evropský šílenství začalo = TDI
Což = viz i jen naše diskuze = spíš nezačalo. Zřejmě to bereš tak jak sem napsal = česko je pupek světa = nebo? 😄
Podívej se jakou kravinou začalo tohle vlákno = včera 21:18 😉
Napsal si jeho TDI do Feldy a Oktávky. Jestli si se spletl, nebo špatně formuloval, je bohužel tvůj problém, ale ty místo toho, abys napsal, že si se spletl , ci to napsal nejasně a třeba vysvětlil, jak si to myslel, ještě útočiš na jiné. Přečti si co si napsal proboha a přestaň se chovat jak ko kot 😐
Takovouhle blbinu ustojim = a citoval si nepřesně: "V česku rozjel naftu VW a jeho TDi do Feldy a hlavně Okty"
KANKUNENOVO nadšení že sem nerozlišil starej D a TDI = co dodat 😄
KANKUNENOVO nadšení že sem nerozlišil starej D a TDI = co dodat 😄
Tahle úvaha = k tobě pasuje >😒]
Hele a mrkni na začátek tohohle vlákna = to napsal hlupák = kterej je fakt tak neznalej = což je docela uvěřitelný 😄
Hele a mrkni na začátek tohohle vlákna = to napsal hlupák = kterej je fakt tak neznalej = což je docela uvěřitelný 😄
Teta Kylie tě nepochválí, dát do kupy Felu a TDI by tady nesvedl asi nikdo jiný. Ale máš zase dost odvahy po takové ostudě dále tady vystupovat. To chce kuráž. Pro tebe to přeložím, ve 21:18 jsem napsal, že nový skyactiv X se bude blížit spotřebou dieslům. Ty jsi reagoval: víš vůbec jakou má tepelnou účinnost skyactive? Reakce úplně mimo. No nic uzavřeme to takto. Máš na to celé odpoledne dostudovat rozdíl mezi motorem 1,9d ve Fele motorem TDI. Tu neznalost ti jen tak neodpustím, dokud neprokážeš nápravu. Mám už pro tebe připravenou první otázku. Až budeš připraven zareaguj.
Myslíš nikdo jinej tvýho věku = to je možný 😄
Asi si to nedevedeš představit = ale pro trochu mladšího je to naprosto nedůležitý. Stejně tak pro cizince = to je narážka na tebe = svý slova o TDI si myslel asi jen na česko = i když si to nenapsal = žejo?
Si vem že jen pro trochu mladší než sem já = to rozlišení že ve Feldě byl eště starej komůrkovej diesl = už naprosto nedůležitý. Zato trvalou hodnotu má tvá reakce = tedy všechny až do týhle 😄
Kuráž zato chybí evidentně tobě = vlákno si začal: "Toyota se dostala až teď na úroveň Skyactivu" = no a to je blbost = jak sem ti napsal nejen já. Až budeš připravenej = zareaguj 😄
Jen někdo tak mimořádnej jako ty = se furt dokola točí na "V česku rozjel naftu VW a jeho TDI do feldy a hlavně Okty" 😉
S dodatkem že ty si myslel asi Evropu a ono to platí jen pro česku = naftu v Evropě.. viz já 14:52 a 14😁3 = no nejen já
Takže: Až budeš připravenej = zareaguj 😄
Asi si to nedevedeš představit = ale pro trochu mladšího je to naprosto nedůležitý. Stejně tak pro cizince = to je narážka na tebe = svý slova o TDI si myslel asi jen na česko = i když si to nenapsal = žejo?
Si vem že jen pro trochu mladší než sem já = to rozlišení že ve Feldě byl eště starej komůrkovej diesl = už naprosto nedůležitý. Zato trvalou hodnotu má tvá reakce = tedy všechny až do týhle 😄
Kuráž zato chybí evidentně tobě = vlákno si začal: "Toyota se dostala až teď na úroveň Skyactivu" = no a to je blbost = jak sem ti napsal nejen já. Až budeš připravenej = zareaguj 😄
Jen někdo tak mimořádnej jako ty = se furt dokola točí na "V česku rozjel naftu VW a jeho TDI do feldy a hlavně Okty" 😉
S dodatkem že ty si myslel asi Evropu a ono to platí jen pro česku = naftu v Evropě.. viz já 14:52 a 14😁3 = no nejen já
Takže: Až budeš připravenej = zareaguj 😄
To není TDI 😉 Tenhle diesel byl linejsi než 1.3 MPI a určitě nenastartovala tu slávu jako posléze oktávka TDI.
Spotrebná daň to síce ovplyvní , ale asi nie zásadne, najmä ak je rozdiel ako u Vás. Sú štáty s výrazne väčším rozdielom a tam sa to uz prejaví na správaní zákazníka
1. spotřební daň je rozdíl
2. DPH z rozdílný spotřební daně = je další rozdíl
3. Litr nafty a litr benzínu má rozdílný množství energie = i zdanit je stejně je vlastně tak trochu málo = my to udělali dokonce opačně = to už je celkově megarozdíl
I jen prostý narovnání daně = by samovolně srovnalo prodeje dieslů
2. DPH z rozdílný spotřební daně = je další rozdíl
3. Litr nafty a litr benzínu má rozdílný množství energie = i zdanit je stejně je vlastně tak trochu málo = my to udělali dokonce opačně = to už je celkově megarozdíl
I jen prostý narovnání daně = by samovolně srovnalo prodeje dieslů
1. a 2 áno, je tam rozdiel, ale zrovna u vás v cz nie najzásadnejší
3. momentálne tankujeme litre nie kW, alebo iné energetické jednotky
Áno, pokiaľ by došlo k zmene ale aj to má svoje ALE. Snáď neočakávaš, že zrovna štát bude ten, ktorý si odtrhne od huby a zníži spotrebnú daň na benzín 😉
3. momentálne tankujeme litre nie kW, alebo iné energetické jednotky
Áno, pokiaľ by došlo k zmene ale aj to má svoje ALE. Snáď neočakávaš, že zrovna štát bude ten, ktorý si odtrhne od huby a zníži spotrebnú daň na benzín 😉
1. a 2. je to asi za 10 miliard korun ročně = radši je prochlastat než sponzorovat naftu 😄
3. to většina z nás = přesto by korektní výpočet daně měl vycházet..
Nebo aspoň = viz další odstavec
Samozřejmě bych upřednostnil snížení daně z benzínu = taky to ale de srovnat obráceně = zvýšenim daně z nafty 😉
3. to většina z nás = přesto by korektní výpočet daně měl vycházet..
Nebo aspoň = viz další odstavec
Samozřejmě bych upřednostnil snížení daně z benzínu = taky to ale de srovnat obráceně = zvýšenim daně z nafty 😉
Zkus se naučit počítat. Při spotřebě benzínu např. 8l a nafty v tomtéž autě např. 6l je rozdíl na 100km 60kč ve spotřebě. Pokud by zvýhodnění spotřební daně bylo třeba 3kč, pak to dělá na stejných 100km pro naftu +18kč. Rozdíl ve spotřební dani by musel být 10kč/l, aby to srovnalo efekt spotřeby.
Při pouhém 2l rozdílu ve spotřebě, často to bude víc.
Při pouhém 2l rozdílu ve spotřebě, často to bude víc.
Zkus se naučit myslet = proč má bejt nafta zvýhodněná? 😉
Při spotřebě 5 a půl miliardy litrů ročně = je to docela slušná de-bilita :-!
Při spotřebě 5 a půl miliardy litrů ročně = je to docela slušná de-bilita :-!
Zase trolíš? Já někde psal, že má být nafta zvýhodněná?
Tak jinak = vim že se máme za pupek světa = ale v mnoha státech je rozdíl větší než 2 koruny. Typický budou jižní státy jako Itálie a Řecko kde sou rozšířený naftový motory i v malejch autech
Prostě základ je stejná daň = to v kombinaci s vyššíma nákladama na vývoj naftovejch motorů, vyššíma servisníma náklama a realitou že Kaďák neni jediný auto kde sou trochu jiný jízdní vlastnosti mezi naftovejma a benzínovejma motorama = je důvod kterej přirozenou cestou povede k trochu rozumějšímu poměru mezi benzínovejma a naftovejma motorama v běžnejch osobácích
Po Dieselgate to padlo nesčíslněkrát = v reálu má nafta smysl u aut od 3,5 tuny + u extrémně nadprůměrnejch nájezdů = u mě od velkejch SUV a pick-upů a tam někde
Prostě základ je stejná daň = to v kombinaci s vyššíma nákladama na vývoj naftovejch motorů, vyššíma servisníma náklama a realitou že Kaďák neni jediný auto kde sou trochu jiný jízdní vlastnosti mezi naftovejma a benzínovejma motorama = je důvod kterej přirozenou cestou povede k trochu rozumějšímu poměru mezi benzínovejma a naftovejma motorama v běžnejch osobácích
Po Dieselgate to padlo nesčíslněkrát = v reálu má nafta smysl u aut od 3,5 tuny + u extrémně nadprůměrnejch nájezdů = u mě od velkejch SUV a pick-upů a tam někde
Skús sa naučiť čítať, nikde v texte nerieši zvýhodňovanie nafty
No = tam to ale začíná = teda začalo >😒]
Kde sa začala doba dízlov? Daňovým zvýhodnením? To podľa mňa samotné asi nestačí. Niekde je cenový rozdiel menší (cz), niekde oveľa väčší, prípadne aj cena phm je výrazne vysšia. Pridal by som k tomu minimálne emisné limity, ktoré z atmo benzínov spravili hnilé mrchy. I cez to že miestny guru a odborník tvrdí, že pre benzín sa nič zásadné nemenilo, tqk vyskúšaj si verzie od EU3 po EU5 atmo benzínov a hneď máš ďalší dôvod na útek k nafte. Tento trend začali postupne obracať asi až malé turbá
Doba dieslů začala před 95 lety = už sem to tu psal
Ale výrazný daňový znevýhodnění benzínu = přispělo na tomhle kontinentu k tomu kam to došlo
Viz já 17:19 = když to vrátíš a daňově srovnáš = dieslů přirozeně ubude. A začnou mít smysl tam kam patří = ve větších těžších autech = pick-up a velký SUV. Případně služebáky s hodně nadprůměrnejma nájezdama
Cesta do minibenzínů mě fakt nebere = mnohem sympatičtější je mi přístup Toyoty = velký atmo 4válce s vysokou termodynamickou účinností [odkaz] jeden se už nějakou dobu prodává = teď v Ženevě představili další z nový řady
V Německu se píše že vjezdy o center velkoměst budou mít nejspíš omezenej i motory s Euro6 = vzhledem k tomu jaký sou mezi nima při přeměření rozdíly = docela chápu
Já bych srovnal tu daň = ono by se to dřív nebo pozdějš srovnalo do jistý míry samo 😄
Ale výrazný daňový znevýhodnění benzínu = přispělo na tomhle kontinentu k tomu kam to došlo
Viz já 17:19 = když to vrátíš a daňově srovnáš = dieslů přirozeně ubude. A začnou mít smysl tam kam patří = ve větších těžších autech = pick-up a velký SUV. Případně služebáky s hodně nadprůměrnejma nájezdama
Cesta do minibenzínů mě fakt nebere = mnohem sympatičtější je mi přístup Toyoty = velký atmo 4válce s vysokou termodynamickou účinností [odkaz] jeden se už nějakou dobu prodává = teď v Ženevě představili další z nový řady
V Německu se píše že vjezdy o center velkoměst budou mít nejspíš omezenej i motory s Euro6 = vzhledem k tomu jaký sou mezi nima při přeměření rozdíly = docela chápu
Já bych srovnal tu daň = ono by se to dřív nebo pozdějš srovnalo do jistý míry samo 😄
K štvrtému odstavcu - dekádu naspäť si mal medzi atmosférami väčšinou len zdochliny, je fajn že nám 10 rokov po funuse atmo motorov vyťahuješ nový motor toyoty
Nemám problém s náhradou menších atmosfér malými turbami 😉
Nemám problém s náhradou menších atmosfér malými turbami 😉
V menších autech motory jako 1.0 TSI nebo 1.2 PureTech evidentně fungujou
Už v nižší střední potěší slušná nová atmosféra [odkaz] se 180 koníkama = navíc asi se slušnou spotřebou. Ve střední už neni o čem
Už v nižší střední potěší slušná nová atmosféra [odkaz] se 180 koníkama = navíc asi se slušnou spotřebou. Ve střední už neni o čem
Pokud to bereš čistě na litr, tak to ty dvě koruny budou. Jenže litr nafty obsahuje více energie a vyprodukuje se z něj i více CO2. Spotřební daň (na litr) by na naftu tedy měla být vyšší než na benzín. To, že kupujeme palivo po litrech, by nemělo být faktorem.
To je fakt a ona je naopak nižší = narovnání = by samo od sebe vedle k úbytku dieslů v běžnejch osobních autech
Co se týče TDI, možná v ČR, kde dříve osobní diesely nějak nebyly. Ale na "západě" těžko. Vem si třeba W115 nebo W123. Jsi o desetiletí jinde. Právě zdanění paliv je to, co odlišovalo západní Evropu od většiny světa, včetně USA. V USA byla nafta příliš drahá, aby k něčemu takovému došlo (automobilky do toho nebudou investovat). Těžko je náhoda, že v západní Evropě ten vývoj proběhl, zatímco jinde ne.
To sem zkusil už v 11:03
Asi má na mysli to rozšíření v česku = v tom případě má pravdu = vysvětlíš jaks to myslel Kankunene? 😄
Asi má na mysli to rozšíření v česku = v tom případě má pravdu = vysvětlíš jaks to myslel Kankunene? 😄
No tobě se to vysvětlit nedá, jsi schopen domotat Felu a tdi.
Chápu že tohle je pro tebe vrchol znalostí = a proto tě to tak dostalo >😒]
A teď to podstatný = tohle vlákno si začal nesmyslem = a eště k němu nevyjádřil. No a to co sem ti už napsal já a teď MT = dáš dohromady nějaký vysvětlení? 😉
A teď to podstatný = tohle vlákno si začal nesmyslem = a eště k němu nevyjádřil. No a to co sem ti už napsal já a teď MT = dáš dohromady nějaký vysvětlení? 😉
Chápu že tohle je pro tebe vrchol znalostí = a proto tě to asi tak vzalo >😒]
A teď to podstatný = tohle vlákno si začal nesmyslem = a eště k němu nevyjádřil. No a to co sem ti už napsal já a teď MT = dáš dohromady nějaký vysvětlení? 😉
A teď to podstatný = tohle vlákno si začal nesmyslem = a eště k němu nevyjádřil. No a to co sem ti už napsal já a teď MT = dáš dohromady nějaký vysvětlení? 😉
Skyactiv-G nemá tepelnú účinnosť 40%. Predstavené Toyoťacke motory sú technologicky ďalej ako Skyactiv-G. A bol by som zvedavý na reálne výsledky zo spiritmotor, ale asi sa ich nedočkáme, lebo v Aurise chcú mimo hybridov ponúkať len 1,2T.
No cisla tepelnej ucinnosti sucasnej generacie Skyactiv-G motorov su zahadou. Nepodarilo sa mi nic vygooglit. Toyota ma teraz pri novej generacii benzinov 41% v hybride a 40% v nehybridnej verzii. Pre porovnanie "podvodny" TDI motor od VW mal tepelnu ucinnost 42,7%. Takze Toyota je uz s so svojimi benzinakmi "na dostrel". Ako su na tom ostatne diesle a kto ma tepelne najucinnejsi neviem. Buducnost ukaze.
Tady pisou (dole v komentarich k fotkam), ze stavajici generace skyactiv ma ucinnost okolo 30%, skyactiv x by mel mit okolo 44%. Jestli je to pravda, nevim..
[odkaz]
[odkaz]
Pravda to spíš bude = jinde se zas opakuje že tahle novinka bude mít skoro 2násobnou účinnost = to odpovídá
Sucasna generacia Skyactiv-G ma celkom urcite tepelnu ucinnost viac, nez 30%. Sucasny novy 1.5 TSI od VW sa dostal na 37,5%, minula generacia Toyoty Prius mala 38,5%, sucasna ma 40%. A ked sa pozrieme, kde sa napr. spotrebou nachadzaju sucasne Skyactiv-G, tak to urcite bude daleko viac, nez 30%. Kedze na relevantne cislo som nikde nenarazil, tak to mozem len tipovat niekde medzi 35-38%. Ako som spominal diesle idu v sucasnosti cez 42%. Mazda si dava v dlhodobejsom horizonte za ciel 56%. Teoreticke maximum je myslim 60%, co som niekde cital. Viac sa zo spalovacieho motora neda dostat. Myslim, ze vsetko do 50% bude velky uspech. Mimochodom cielovu hranicu 50% som niekde zaregistroval aj u Hondy a myslim, ze aj u Hyundai. Ale tam bude este dost dlha cesta predpokladam.
Nejlepší malé diesely (dva litry je malý) prolomí 50 %.
50% bylo ještě před pár lety nedosažitelnou hodnotou [odkaz] popravdě čtu loňskou přednášku z termomechaniky a je tam maximum 45% 😄
Sice je to jiná aplikace s jinými požadavky na emise, ale v generátorech překročili 50 % v téhle objemové třídě už před notnou dobou (myslím, že to bylo i s motorem původem z auta). Tyhle hodnoty však samy o sobě nejsou moc zajímavé. Chce to komplexnější pohled na celou pracovní obálku. Úžasné by bylo, kdyby motor měl hodně plochou charakteristiku a moc by nezáleželo na tom, v jakém režimu pracuje (rozdíly by byly hodně malé). Pak nepotřebuješ tak vysokou špičkovou hodnotu, protože průměr nebude o moc horší. Velké rozdíly ti na druhou stranu můžou "zaplatit" CVT.
Nemohu říct, že bych to nějak zvlášť sledoval, ale řekl bych, že těch cca. 45 % bude spíš typická hodnota pro moderní, dobrý diesel. Asi jako by se zážehová turba měla typicky pohybovat někde u 35 % (možná to už dnes vyšplhalo na 38, ale zhruba tam někde).
Nemohu říct, že bych to nějak zvlášť sledoval, ale řekl bych, že těch cca. 45 % bude spíš typická hodnota pro moderní, dobrý diesel. Asi jako by se zážehová turba měla typicky pohybovat někde u 35 % (možná to už dnes vyšplhalo na 38, ale zhruba tam někde).
Vysokou účinnost v širokym spektru by měl mít právě Skyactiv-X = jsem zvědavej jak bude nakonec jezdit
webpaja
Zatímco čtenáři všech ostatních konkurenčních webů dostali článek s jízdními dojmy zhruba před měsícem, tak ACZ ho recykluje od mého škodovkového oblíbence až nyní.
Jednička na webu tak pokulhává naprosto ve všem, ať jde o rychlost či o objektivitu. Freie a vůbec celé SM, nechte s litrovou Fabií taxikařit na Ještědu a psát srovnávačky mladoboleslavských výrobků.
Jednička na webu tak pokulhává naprosto ve všem, ať jde o rychlost či o objektivitu. Freie a vůbec celé SM, nechte s litrovou Fabií taxikařit na Ještědu a psát srovnávačky mladoboleslavských výrobků.
Petr80
No, konečně po dlouhé době také článek o "něčem". Zdá se mi, že před cca 5-10 lety to tu mívalo odborně vyšší úroveň..no je to můj názor pouze. Počin Mazdy je jistě pozitivní a já ji fandím. Líbilo by se mi, kdyby novináři více času věnovali těmto tématům, které ovlivňují automobilový průmysl, a tím i celou naši společnost, namísto popisu fiktivních bludů, konceptů a vizí "co by kdyby"... Například zhodnotit situaci (objektivně) ohledně elektromobility, porovnat přístupy automobilek k pohonům. Například MB či BMW vidí budoucnost v naftě plus hybridu, jiné v CNG, někdo naftu už odepsal. Rád bych tu měl více názorů od odborníků z celého světa k těmto tématům.
To je těžký = tvoje znalosti šly za posledních 5-10 let nahoru a úroveň článků ACZ zas.. 😉
Teď už se ty nůžky jen rozvíraj 😄
Teď už se ty nůžky jen rozvíraj 😄
bohemzarohem
Tento web je auto.cz nikoli diesel.cz/benzin.cz ani manualněřadícířidičipuristé.cz takze elektro auta sem patri.Jo Toyote klesly prodeje dieselů na 10% u osobaku z celkoveho prodeje, proto to oznamili kolem Ženevy, ze to s dieselem balí. Euro7 bude uz konec uplne. Uz si diesel nekoupim ani ojety ani novy-zadna budoucnost jen starosti-parkovani, filtr pevnych,nevim kdo by ho pak od me koupil, atd. To snad vidime vsichni, ze v elektroautech se plati za drahou baterku+love o nez vyrobci prisli na servisovani spalovaku. Zroje energie se meni ale ve zkorumpovane CR to brzdi uhlobaroni jako Tykač, Křetinský apod. CR bude oproti Evrope jeste par let smetakem dieselu az se toho budou Nemci zbavovat..
Tyhle teorie mám moc rád. Spiknutí, spiklenectví a jeden vizionář. Tesla servisovala nějaké naftové motory? Které zdroje energie máš na mysli?
Takové trochu jednoduché vidění světa... 😉
Takové trochu jednoduché vidění světa... 😉
V čem vidíš spiknutí? To že sme takovej opak Uruquaye apod. kde maj z obnovitelnejch zdrojů přes 90% el. energie = a vlivný lidi typu Tykač tu držej provoz uhelnejch elektráren co to de = to je prostě asi realita
Naprosto pitomě se tu realizovalo i jinak rozumný používání sluneční energie = místo aby byli lidi firmy motivovaný aby byl panel na každý druhý střeše = tak tu skupinka miliardářů zabrala pole louky = plus poslance zlobbovala = teda spíš uplatila >😒] k absurdnim dotacim = všechno skoro vzorově špatně
Je to takový trochu zjednodušený = ale.. 😉
No a tohle je web o autech = klidně i na vodík 😄
Naprosto pitomě se tu realizovalo i jinak rozumný používání sluneční energie = místo aby byli lidi firmy motivovaný aby byl panel na každý druhý střeše = tak tu skupinka miliardářů zabrala pole louky = plus poslance zlobbovala = teda spíš uplatila >😒] k absurdnim dotacim = všechno skoro vzorově špatně
Je to takový trochu zjednodušený = ale.. 😉
No a tohle je web o autech = klidně i na vodík 😄
Minule mě tu "odborníci" kamenovali, jak je motor zcela jistě hotový, zdá se, že pořád ne.
Já reagoval na to, že podle autora jel ten 140kw motor spíš vlažně, což mě překvapuje.
Ale nevidím až tak moc důvod si myslet, že nepozná, jak má jet 12 metráků se 140kw.
Je to zatim naprosto předčasný a teoreticky má tenhle motor maximální efektivitu v daleko širšim rozsahu otáček a tak = prostě teoreticky naprosto geniální. Ale to je teorie = ten slabší pocit z dynamiky a pružnosti = může bejt danej systémem. Tak jako trochu jinak funguje nafta a jinak benzín = může v reálu trochu jinak fungovat tohle
Nebo to na pohodu jak tomu řiká autor = je prostě jen naladění na pohodu = úmyslný nebo prozatimní 😄
Ne vážně = možná to prostě bude trochu jinejch 140 kW než u vysokootáčkovýho nebo naturbovanýho motoru :-! 😄
O spotrebe tam nepadlo ani slovo. Motor ma mat o 20% nizsiu specificku spotrebu ako Skyactive-G. Od leta, kedy mali novinari prvu moznost sa zviest v Mazde motor poladili a odstranili klepotavy dizlacky zvuk. Motor je vraj teraz uz tichy. S chudobnou zmesou vraj dokaze uz teraz jazdit v sirokom spektre otacok. Prevodovka je trochu kratsia ako doteraz, kedze kvoli uspornosti motora nie je potreba zabudovavat "dlhu" prevodovku a tak zabijat jeho dynamiku.
Este k spalovaciemu procesu. Tento motor nepracuje s vrstvenim zmesi ako mali FSI motory, kde palivo horelo smerom od bohatsej zmesi pri sviecke k chudobnejsej na okrajoch. Tu sa zapali bohatsia zmes pri sviecke a narast tlaku sposobi okamzite vznietenie v priestore s chudobnou zmesou. Ta potom zhori naraz a pri nizsej teplote, preto odpada aj problem so zvysenou tvorbou NOx. Este maju dalsi skoro rok na ladenie agregatu, tak uvidime ako sa im to nakoniec podari.
Už je to hodně dlouho, co jsem na původní FSI koukal, ale i tam máš prudký nárůst tlaku. Způsobený hořením bohatší směsi. Problém s NOx byl daný tím, že bylo ve válci hodně vzduchu (pointou bylo minimalizovat čerpací ztráty, tedy škrcení). Ideálně by region chudé směsi byl čistě vzduch. Teplota a tlak spolu se vzduchem znamenají NOx. I když ve skutečnosti to určitě čistě vzduch nebyl a díky té zvýšené teplotě a tlaku shořela i ta chudá směs, která by normálně nešla vůbec zapálit.
Vím, že tady má být trikem nižší teplota, ale přesný mechanismus nechápu. Bylo by zajímavé vidět srovnání průběhu těch procesů. Osobně třeba pochybuji o tom okamžitém vznícení. Z mechanického hlediska to nebude zrovna žádoucí a nedochází k tomu ani u vznětových motorů. I když je asi otázkou, čemu říkáme okamžité. Očekávám však deflagraci, nikoli detonaci.
Tzn. vo vysledku mame skoro detonacne spalovanie chudobnej zmesi s vysledkom nizkej teploty spalin.
Sviecka je tam tym padom na to, aby bola 100% istota, ze zmes sa zapali a prehori. Pretoze pri danej kompresii a nasytenosti zmesi by k zapaleniu tak ci onak pravdepobobne doslo, coz je prave vyhoda naftakov, ze spalenie prebieha v celom objeme vdaka "rovnomernemu" zohriatiu spalovaciemu objemu valca.
Realny test o rok ukaze ci to bude bomba,alebo len dalsi motor
Ja neporovnavam tento motor s 3 valcom co sa vykonu tyka,ale co sa tyka spotreby.
3 valce mali dojst ako setrilkovia,ale realita je opak.
Mazda slubuje spotrebu dizla,ale nakoniec to mozno bude len pad deci oproti Skyactivu klasiku.Nato som narazal.Mrzelo by ma ,keby to bol len papierovy BOOM,kedze Mazde fandim za jej vyvoj motorov.
Uvidime co ukaze realita na cestach 😉
Ale berem,ze v zivote musi byt rovnovaha a preto existuju ludia co maju opacny nazor ako ja..takym prikladom si napriklad ty,ale ja tvoj nazor akceptujem a neriesim ho na rozdiel od tvojich vecnych hadok a utokov na tomto fore ked je tema napriklad ruske auta 😉
A nijak nesouvisí s blbostí cos napsal = Evropa začíná bejt spíš pozadu
Ne teda proti Rusku 😄
Volba jestli evropský nebo ruský auto = mi přijde stejně snadná jako to zdravotnictví, potraviny nebo vůbec životní úroveň. Supr že dneska tu už můžem co chcem = a ne jako když tu šéfoval rus 😉
Mladost=blbost (dal som ti rovnatko nech to pochopis) >😁
Pekne si hlupy ked si myslis,ze si mozes robit co chces >😁
Pravidla ti pekne diktuje tvoj milovany Brusel,ale je mi jasne,ze este si nedozrel nato,aby si to pochopil 😉
Ty snad miluješ Moskvu? 😄
Si asi hlupák = když si myslíš že nemůžeš
I ty si snad uvědomuješ obří rozdíl mezi tim co si směl za rusa = a dneska 😉
Hele fakt dáváš přednost ruský čokoládě? 😄
Takze pokud jeste spotreba realne spadne u Xka o 0,5-0,75L tak to bude skvele pokud zde
mame narust vykonu o 30 procent a kroutak o 10procent. I kdyby ta spotreba zustala stejna a ten narust bude nema ten motor konkurenci..a nafta zcela ztraci smysl.
Ale tak uvidime co ukazu prve realne testy ludi na novom motore ,kedzetie novinarske mna osobne nezaujimaju,kedze viem ako sa k tym autam spravaju.Urcite sa objavi v rubrike Moje auto a som fakt zvedavy na novy motor v realnom svete ocami realneho spotrebitela
[odkaz]