Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW představí v letošním roce ostřejší M5 Competition

Mnichovská automobilka pracuje na vývoji BMW M5 Competition. Premiéra se má uskutečnit ještě v letošním roce.
Zpět na článek
14. 3. 2018 18:57
14. 3. 2018 18:57
M5 pro Moto GP.
.....slouží i jako vývojová platforma pro nové BMW M5 Competition, které se má představit ještě v letošním roce....
....BMW M5 MotoGP Safety Car je díky tomu, že se pohybuje po závodních okruzích prakticky celého světa ideální pro využití při vývoji nového M5 Competition.... pouze PR plky.

Vzhledem k tomu, že s ním v Moto GP objedou volným tempem 1 kolo před závodem, nechápu dost dobře, kromě zviditelnění, image a reklamy, nějaký podstatný a relevantní přínos pro vývoj.

(To píšu jako pacient bmw, který stále marně čeká, až konečně opraví V8. Nástavce prahů, zadní difuzor, zadní spoiler, maska chladiče ani karbonové koncovky výfuku nepovedený motor řady N63 a S63 neopraví.) :'-(
Rozbalit vlákno
7
Avatar - speedfred
14. 3. 2018 19:59
Re: M5 pro Moto GP.
tak oni tam toho najazdia za celý víkend asi troška viacej ako 1kolo.
Pri F1 tam AMG-éčka jazdia celkom dosť a hlavne za toho ich hromobitia V8 je celkom radosť ich počúvať.
N63 by už mala byť snáď spoľahlivejšia ako na začiatku výroby,alebo sa to opakuje (problémy) ?
14. 3. 2018 22:18
Re: M5 pro Moto GP.
Za a)
Při F1 je režim safety caru zcela jiný, než v Moto GP. To jedno kolo bylo míněno s nadsázkou, ale i kdyby najeli třeba 10 kol a to nenajedou, stejně to nic pro vývoj nepřinese.

Za b)
N63 a návazně S63 jsou na tom rozhodně daleko lépe, než na začátku. Ale nestačí to, je to jen hašení požárů. Vlastní charakteristika a filozofie konstrukce motorů těchto řad je - hledám marně ten správný, slušný a výstižný výraz - na h.... , ne to není slušné, nepovedený. To ale zase není výstižné.

Tím, že nechají běžet větráky a čerpadla půl hodiny po vypnutí motoru, dají do auta milion krycích plechů, mega baterky a ty mění polopotají nebo potají při každé návštěvě servisu, problém jako takový nevyřeší. A ještě vymyslí inteligentní dobíjení jen když se brzdí motorem, takže baterka je pořád hotová. Uhasí tedy požár a nechají jí sofwairově víc dobíjet, stejně to nestačí. Zakarbonování motoru není ze dne na den, potýkají se s ním, tak nějak, všichni přímovstřkoví benzíňáci, tak to zatím tolik neřeší. Ale technika VANOS, která je jejich, úspěšná, spolehlivá, funkční, povedla se a historicky se osvědčila, karbon fakt nemá ráda.

Nevím, co se stalo. Jestli šli zkušení bavorští motoráři povinně do důchodu a nastoupili na jejich místo uhrovití, pohublí ambiciózní mladíci od počítačů s voskovou pletí, nevím. Příběh těchto motorů N63 a S63, tím tvrdohlavým postojem trvale rozdýchávat mrtvolu, mi trochu připomíná podobný letitý příběh pumpedýze u VW.

Když už, jako výrobce, mám ambice vyrábět i drahá a prestižní auta s motorem a jsem ochoten za ně platit pokuty za překročení flotilových emisních limitů, tak kur*va musí fungovat. Navíc když báječně fungoval obdobný motor předešlé generace a navnadil zákazníky.
Avatar - speedfred
14. 3. 2018 23:00
Re: M5 pro Moto GP.
pekne vysvetlené a celkom som sa aj pobavil :yes: - testovanie už robia asi zákazníci.
V8 som mal naposledy ešte z rady M62 a to boli ozaj vcelku podarené motory.
Teraz som sedlal N55 ktorá bola už myslím celkom vychytaná,spoľahlivá,výkonná a vcelku úsporná.Vadilo mi troška ako to už "vädlo" od 5500rpm
Karbonovanie priamovstrekov je bolesť moderných motorov a tak ich aspoň treba točiť a točiť , čo si vcelku v premávke neviem predstaviť s takou S63 pretože by si bol furt v nelegálnych rýchlostiach >:-[]
14. 3. 2018 23:21
Re: M5 pro Moto GP.
Tak, tak. Člověk, který vyndá za V8 od BMW setsakrapořádnej peníz, nechce být pokusným králíkem a pilotem v rally po značkových servisech, byť záručních.

Já pořád voprašuju N62, takže poslední nerozbitá V8 a čekám, čekám, čekám...... :-|

Ty asi budeš taky pěknej kousek, když ti vadilo vadnutí od 5500 u V osmy. To já mám pomalu od 2500 na otáčkoměru pavučiny. >:D (M62 měl asi pět kubatur, ta tvoje ?)
Avatar - speedfred
14. 3. 2018 23:40
Re: M5 pro Moto GP.
to vadnutie mi troska vadilo u N55 (M235) a V8 som mal 3L a 4,4L. To všetko je ale už minulosť,čakám na krajšie zajtrajšky.
15. 3. 2018 00:03
Re: M5 pro Moto GP.
4,4 :yes:
Tak to už čekáme dva. >:-[]
Na včerejšek nehleď, dnešek pokorně snášej a zítřka se neboj. :-)
Avatar - praděda7
15. 3. 2018 09:15
Re: M5 pro Moto GP.
Trochu jsem na netě študoval situaci s BMW V8 N63/S63 turbo motorem, protože jsem jednu chvíli fancy koupi F15 X5 M. Po té, co jsem se všechno o tomto motoru dočetl, se už vůbec nedivím, že BMW tento motor v roce 2018 stále vyvíjí. Je to perfektní příklad toho, že cesta do pekel je vydlážděna dobrými úmysly. Koncept na papíře nebo na monitoru vypadal super, ale development finálního produktu byl obviously somewhat rushed... ;-\