Videa
Přihlásit pro přidání komentáře
traveldrive
"...2 kWh na jednu ujetou míly..." 8-s
Opadá 😉 tedy převodovka, čímž se stává pohon vozu výrazně jednodušší..
Takze nejen gramatiku 😄
Ale jsem rad, ze se tady o tom alespon pise, i kdyz s chybami 😄
Udrzitelnemu vyuziti energie zdar
Takze nejen gramatiku 😄
Ale jsem rad, ze se tady o tom alespon pise, i kdyz s chybami 😄
Udrzitelnemu vyuziti energie zdar
Missouri
je u návěsového tahače ryze účelový. Nenápadité trambusové budky o tvaru krychle tady jsou desítky let stejně jako americké klasiky tvaru traktoru. Tesla Semi je jiná a budoucnost přece taky. Ale líbí se mi ten progress, Elon představí tahač a skeptiků jsou milióny. Pak se objeví videa testování v reálném provozu a skeptiků jsou tisíce. Nakonec to bude vozit pivo do Horní Dolní a skeptiků budou jenom opilé jednotky... 😉
kalousek
"...Odpadá tedy převodovka, čímž se stává pohon vozu výrazně jednodušší v porovnání s konvenčním pohonem tahačů vznětovým motorem...."
Já jsem na rozdíl od pana Dusila přesvědčený, že tam jsou převodovky dokonce čtyři, byť jednodušší s jedním konstantním převodem. Pokud má každé ze čtyř hnacích kol vlastní motor, neznám jiné rozumné řešení pohonu než samostatnou převodovku pro každý motor.
Jestli se mýlím, budu rád když mi to pan Dusil vysvětlí.
Já jsem na rozdíl od pana Dusila přesvědčený, že tam jsou převodovky dokonce čtyři, byť jednodušší s jedním konstantním převodem. Pokud má každé ze čtyř hnacích kol vlastní motor, neznám jiné rozumné řešení pohonu než samostatnou převodovku pro každý motor.
Jestli se mýlím, budu rád když mi to pan Dusil vysvětlí.
Je to urcite tak.
Nicmene redukcni (jednostupnova prevodovka) toho ma s konvencnimi mnohastupnovymi prevodovkami spolecneho malo. Cena jiste nedude ani zdaleka desetinova.
Ale jestli bude mit pohon kazdeho kola zvlast, tak bude v zime celkem neprekonatelny (myslim adhezne, ne dojezdem 😄 ).
Nicmene redukcni (jednostupnova prevodovka) toho ma s konvencnimi mnohastupnovymi prevodovkami spolecneho malo. Cena jiste nedude ani zdaleka desetinova.
Ale jestli bude mit pohon kazdeho kola zvlast, tak bude v zime celkem neprekonatelny (myslim adhezne, ne dojezdem 😄 ).
Podle vzhledu gearboxu Tesly Semi bych si tipnul na dvoustupňový konstantní převod (tedy že celkový převod je realizován postupně dvěma páry soukolí), což není úplně triviální. Samozřejmě souhlas že i když tam jsou tyhle převodovky čtyři, oproti klasickému řešení to je furt citelně jednodušší. Klidně bych napsal třeba že odpadají diferenciály s rozvodovkami, ale určitě bych netvrdil že tam není převodovka. Aspoň ne na odborně zaměřeném autoserveru.
IPace
[odkaz]
Jo, jo, myslím si, že tvrdit tady v diskusi něco okolo pohonu (převody takové, či makové) je docela odvážné. Spíš bych se zamyslel nad kWhodinami a hlavně nad kW-y, kde pan Dusil tak ohromuje..
Zatiaľ ide o funkčné vzory a prototypy, do série snáď trochu života pridajú.
[odkaz]
PS Jsem zvedav, kdy dorazi fostek a bude zase tvrdit, ze nikdy nebude >😁
V tomto smere je najväčším problémom legislatíva, teda hlavne v Európe, ktorá obmedzuje maximálne rozmery súpravy aj hmotnosť takým spôsobom, že pri maximalizácii priestoru pre náklad ostáva mizerný priestor na kabínu - a tým pádom sa možnosti na efektívne riešenie aerodynamiky rapídne zužujú.
Napriek tomu si myslím, že by to šlo aj lepšie - aj nákladiak môže mať hladkú karosériu bez hrubých prechodov a špár, ale zdá sa, že v tejto oblasti pracuje veľa konzerv a skoro žiadni vizionári alebo priekopníci.
To, že evropské tahače mají kolmou stěnu má svůj důvod. Ne, že by výrobci na aerodynamiku kašlali, ale převažuje faktor maximálního přepravního objemu. V Evropě je omezena maximální délka soupravy a to nutí výrobce tahačů konstruovat tahač tak, aby návěs mohl být co nejdelší a tím vychází kabina co nejkratší. Proto kolmá čelní stěna.
V Americe je to jinak, proto tam jezdí mnoho tahačů s motory před kabinou a za kabinou mají ještě pokojíček, to v Evropě prakticky nelze. A i proto si může Semi dovolit být aerodynamičtější.
K designu. Je to subjektivní kategorie, to za prvé. Za druhé jde o užitkovou věc. Ač nezatracuji elektrický pohon, nepatřím mezi slepé obdivovatele Muska a potažmo Tesly. Strohý a účelný charakter designu Semi mě však vůbec neuráží a nebudí ve mě žádné negativní pocity, spíše naopak.
PS: zadívaj sa na tie nákladiaky poriadne a uvidíš, že zďaleka to nie sú len krabice na kolesách. Všetci výrobcovia laborujú aj s určitým sklonom predného okna, zmenšujú škáry, zakrývajú schodíky atď. Niekde to vidno viac, niekde menej, záleží od typu a určenia. 😄
Tie nákladiaky vidím denne a detailne. Škára zmenšená z 3 na 2 cm je stále široká škára, a stále sa nosia aj väčšie. Hranatý,ale pomerne čistý štýl nasadil onehdá Liaz Xena, škoda, že to nedotiahli ďalej. [odkaz]
No a napr. táto Scania - čelná stena sa s výnimkou rožných partií na aerodynamiku ani nehrá, všimni si tú hromadu mriežok, veľká časť z nich je slepá. [odkaz]
Stále hrá vyššie husle štýl a príslušnosť k značke ako aerodynamika.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Jediny krasny tahac je od VW 😄
[odkaz]
Tím by se dala bezpohlavnost genderová nevyváženost vysvětlit. 😲