Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Pekelná Micinka
0
Tohle je to, čemu já fandím! :yes: :yes:
manusk
0
Pripajam sa :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Pekelná Micinka
0
Akorat jsem zapomenul napsat, že tím mám na mysli V8 benzín. PS. Tímhle tempem možná přijde doba a plzeňská škodovka spustí taky výrobu automobilů.
Falco
0
Každopádně má dobře našlápnuto [odkaz] :-)
Pekelná Micinka
0
Ano, právě tam jsem mířil.. Hlavně aby byly zakázky. 20 je málo.
Zio
Tak konečně se rýsuje kára, nad kterou snad neohrne nikdo nos - snad tedy až na vyznavače zvuků osmiválců, i když i tohle má prý jakýsi zvuk. generátor. Nové nano-akumulátory ve spojení se 40% vylepšenými fotočlánky v domácí nabíjecí stanici a máme tady technologii snů - no snad se brzy dočkáme... ;-\
Banovať budú tí istí, čo pred 100 rokmi ohŕňali nos nad ťažkopádnymi kočmi neťahanými živou silou a horekovali nad stratou klopkania kopýt po dlaždiciach, erdžania a trusu na cestách.
Tam žádnej generátor není
No. Presne proto je to zacatek revoluce v automobilizmu a presme proto to jsou tak obrovske odpory. Jiz dnes se zastaralymi slunecnimi clanky na strese Priusu dokazi v Kalifornii ziskat asi 10 km denne "ze Slunce". Vylepseni slunecnich clanku a jejich zlevneni (kdo sleduje tak vi, ze prave v teto dobe probihaja "mala slunecni revoluce") otevira moznost pro "domaci slunecni cerpaci stanice". Ziskat elektrinu na desitky kilometru denne ze slunce, cili po amortizaci stale levnejsich panelu "zdarma", je realne uz v prubehu jednotek roku. To znamena, ze ridic s beznym najezdem 20-30 km denne,budou jiz nadale jezdit zdarma. Ze tomu budou mnozi mocni branit je zrejme.
tak keby to bola pravda len s polovice tak je to masaker
ZocelenyDrapalik
Jak jsem tu psal mnohokrat, a mnohokrat jsem byl za hlupaka - technologie pro elekromobil existuji jiz dnes. Nanosafe baterie se prumyslove vyrabi od roku 2006. Neni jediny duvod, proc by velke koncerny nemohly nabidnout elektromobil v premiove tride jiz dnes. Dojezd 400km a dobijeni 10minut - naprosto dostacujici parametry, ktere nebrani beznemu provozu auta.
důvody byly tři:
1) minimální poptávka po alternativních pohonech (v současnosti se situace rychle mění)
2) nedostatek elektráren - lidi jsou proti zvýšení těžebních limitů uhlí, stavění jaderek, uložišť jaderného odpadu etc.
3) nedostatečná kapacita přenosové soustavy. Jen v samotném moravskoslezském kraji je deficit el.energie.
Shrnu to, nezávisí to na libovůli automobilek, ale především na politické vůli konat nepopulární věci. A tam všichni politici na celém světě dělají mrtvého brouka
1) minimální poptávka po alternativních pohonech (v současnosti se situace rychle mění)
2) nedostatek elektráren - lidi jsou proti zvýšení těžebních limitů uhlí, stavění jaderek, uložišť jaderného odpadu etc.
3) nedostatečná kapacita přenosové soustavy. Jen v samotném moravskoslezském kraji je deficit el.energie.
Shrnu to, nezávisí to na libovůli automobilek, ale především na politické vůli konat nepopulární věci. A tam všichni politici na celém světě dělají mrtvého brouka
Ano poptavka po altenativach byla mala, protoze si nikdo ani v tech nejkatastrofictejsich scenarich predstavit, ze za 2 roky stoupne cena ropy o 200%. Jak spravne pises - to se meni. Ale stejne tak je to s rozvody a vyrobou energie. I kdyz spotreba stale roste je to v radu procent rocne. To jaksi nikoho nerozpali tak aby investoval do novych rozvodnych siti miliardy. To se s nastupem elektromobilu zmeni a poptavka rostouci nekolikanasobne odstartuje tak rikajic "novou elektrifikaci". Ale stejne tak se zacina menit i postoj ruznych skupin, ktere brani jadernym lektrarnam. I kdyz to zatim neni videt i Zelenym zacina dochazet, ze nastupem elektromobilu dojde k rapidnimu snizeni emisi - coz je dobre, ale zaroven zacina dochazet, ze sny o usporach elektriny a nepotrebnosti novych zdroju padnou. Davam Zelenemu rok, maximalne dva.
S tými elektrárňami je dôvod rovnaký ako v bode 1: minimálny dopyt. Dnes je elektrina lacná, takže ľudia si môžu dovoliť mať "ekologické" názory - nič ich to nestojí.
Ak sa ale dopyt zvýši, tak stúpne aj cena elektriny a stavba nových elektrární bude ešte výnosnejšia.
Čo sa týka politikov, tak tí by predovšetkým mali prestať robiť populárne, resp. populistické veci - teda dotovať niektoré druhy výroby el. energie.
Nechápem ale, prečo by štát mal stavať elektrárne. O tom, ako štát dokáže efektívne naplánovať a vykonávať riadenie ekonomiky, sme sa mohli dennodenne presvedčovať v našich končinách dlhých 40 rokov. Neklásť prekážky stavbe rozumných ekologických elektrární (jadro) a naopak trebárs uvaliť ekologické dane na elektrárne neekologické (uhlie), s tým súhlasím. Stavbu a správu elektrární ale prenechať súkromníkom.
Pokiaľ bude výstavba elektrárne výhodná, vhodný súkromný investor sa isto nájde.
Ak sa ale dopyt zvýši, tak stúpne aj cena elektriny a stavba nových elektrární bude ešte výnosnejšia.
Čo sa týka politikov, tak tí by predovšetkým mali prestať robiť populárne, resp. populistické veci - teda dotovať niektoré druhy výroby el. energie.
Nechápem ale, prečo by štát mal stavať elektrárne. O tom, ako štát dokáže efektívne naplánovať a vykonávať riadenie ekonomiky, sme sa mohli dennodenne presvedčovať v našich končinách dlhých 40 rokov. Neklásť prekážky stavbe rozumných ekologických elektrární (jadro) a naopak trebárs uvaliť ekologické dane na elektrárne neekologické (uhlie), s tým súhlasím. Stavbu a správu elektrární ale prenechať súkromníkom.
Pokiaľ bude výstavba elektrárne výhodná, vhodný súkromný investor sa isto nájde.
Nesmíš hned všemu věřit - ten článek vypadá jako opsaný z BLESKU. Nevím nakolik jsi technicky vzdělaný ani nevím kolik ti je let. V článku píšou, čtyři elektromotory po asi 130Kw, podle fotek vypadajá, že jsou umístěné v nábojích kol. Viděl jsi někdy elektromotor? Např.7,5Kw? Jak byl velkej? Říká ti něco neodpružená hmota? Takže nesmysl. Další věc je dojezd - při ekojízdě spotřebuješ aspoň 30Kwh na 100km, což se rovná cca 50 běžných autobaterií.
Stando ty zas nesmíš zavrhovat každou novou technologii, o které toho moc nevíš. Doba obrovských cirkulárkových motorů je dávno pryč a dnes při použití sintrovaných neodymových magnetů není problém dosáhnout nad 750W z minimotorku o délce 5cm a hmotnosti cca 150g - viz.: [odkaz] To máme po přepočtu cca 30Kg na jeden motor. Ano je to hodně, ale toto jsou navíc nějaké Hi-Pa Drive™ motory, takže opravdu těžko říci. Výrobce ale udává minimální množství pohyblivých součástí, takže dost možná budou motory na šasi a za poloosami budou v kolech jen lehké planetové převodovky.
No dobrá, trochu jsem přestřelil, elektromobily mne zajímají v tom smyslu, že bych do toho docela šel, dojezd 100km a maximálka taky sto by mi nevadila. Elektromobily s těmito parametry se běžně prodávají. Vyloženě mne láká něco takového vytvořit, ale vycházím z běžně dostupných a vyzkoušených technologií. Tento článek i diskuze je tak trochu scifi. Musíte ale uznat,že v době hliníkových dílů podvozku je totální hovadina do náboje umístit stokilový elektromotor - tímto všchny články o ligtingu dostávají úroveň novinářské kachny
Co je sintrovaný?
Neodymový magnet se vyrobí z rozemletého písku spékáním za vysokých teplot, až se jednotlivé částečky k sobě ve formě samy připojí. Viz.: [odkaz]
Takže vpodstatě jako roztavení. Mě šlo o to sintrovaný, neodymový magnety pro mě nejsou novinka.
Ale dík, nenapadlo by mě to hledat jako technologii, myslel jsem, že to je vlastnost, nebo konstrukce.
Ale dík, nenapadlo by mě to hledat jako technologii, myslel jsem, že to je vlastnost, nebo konstrukce.
Aha tak jsem se dočetl, že motory jsou opravdu přímo v kolech, ale jsou prý tak lehké, že nijak výrazně neovlivňují neodpružené hmoty, viz.: [odkaz]
Stačí se kouknout k Lexusu, kde v LS600h je 160kw elektromotor velikosti klasické spojky(průměrem) v převodovce ;-) a taky to, že dnešní elektronika dokáže řídit tok enrgie k motoru tak kolik jen přesně potřebuje :-)
Podle novin Telegraph.co.uk/motoring prvni dodavky aut budou v roce 2010
cena: Ł120 000
motory 36kw/h Altairnano
celkem 120kW waha motoru 27kg jeden a rychlost 150mph
z 0-60mph = 4 sekund
tvrzeni 10ti minutove nabijeni da 186 mil dojezd cemuz neverim!!!
Udajne mohou dodat 40kW motory pokud vypocty na akceleraci jsou chybne?!
cena: Ł120 000
motory 36kw/h Altairnano
celkem 120kW waha motoru 27kg jeden a rychlost 150mph
z 0-60mph = 4 sekund
tvrzeni 10ti minutove nabijeni da 186 mil dojezd cemuz neverim!!!
Udajne mohou dodat 40kW motory pokud vypocty na akceleraci jsou chybne?!
* tiez sa mi nezda to 10 minutove nabijanie, bola by to revolucia v bateriach
* ku ostatnemu, moc sa nedivim, ale vidim to skor na hybridy tohoto druhu ( www.pmlflightlink.com ), kym sa nenaucime nejak tu energiu skladovat.
* ku ostatnemu, moc sa nedivim, ale vidim to skor na hybridy tohoto druhu ( www.pmlflightlink.com ), kym sa nenaucime nejak tu energiu skladovat.
10 min nabijeni je realita. samozrejme ze tohle neni jedine "budouci auto" co ma v planu je pouzivat mrknete se napr. na [odkaz]
[odkaz] ti za tim stoji
je jasne ze tyto baterie maji i nejake mouchy. ty vam zde ale nevypisu jelikoz by to bylo na dele a ja jdu v tuto chvili spat. navic zakladni neduhy se daji najit na vyse zminenych strankach.
[odkaz] ti za tim stoji
je jasne ze tyto baterie maji i nejake mouchy. ty vam zde ale nevypisu jelikoz by to bylo na dele a ja jdu v tuto chvili spat. navic zakladni neduhy se daji najit na vyse zminenych strankach.
Ano 10 minut je realita. Ty baterky se vyrabi od roku 2006. Akorat bych doplnil, ze tech 10 minut je dobiti asi na 80% maximalniho dojezdu. Tech 20% k maximu uz pak trva dele, ale to asi nikoho nemusi trapit.
A kde sa tie baterky predávajú? Že by som si si pravil menší nákup...
Tady jsem nasel nejvice obsahly technicky list nanosafe technologie s mnozstvim grafu, co jsem na netu videl:
[odkaz]
1seeAltair%20Nano%20saft
%20battery.pdf
(Bohuzel diskuze tu adresu nebere vcelku, takze se k tomu musite probojovat tak, ze nejdrive kliknete na odkaz, ohlasi chybu a potom pres schranku pridate text z dalsich dvou radku do adresni radky za puvodni text)
obchod s bateriemi jsem dnes nenasel, nebyl cas. Ale drive jsem na ne uz narazil. Nanosafe technologii pouziva v praxi napr. A123 systems
[odkaz]
[odkaz]
1seeAltair%20Nano%20saft
%20battery.pdf
(Bohuzel diskuze tu adresu nebere vcelku, takze se k tomu musite probojovat tak, ze nejdrive kliknete na odkaz, ohlasi chybu a potom pres schranku pridate text z dalsich dvou radku do adresni radky za puvodni text)
obchod s bateriemi jsem dnes nenasel, nebyl cas. Ale drive jsem na ne uz narazil. Nanosafe technologii pouziva v praxi napr. A123 systems
[odkaz]
positivemind
Na co cpát 520KW do nějakého sporťáku na dojezd 400km? Nacpěte to do rodinného vanu nebo reprezentativního sedanu bez takového výkonu a dostanete auto s velkým dojezdem, které půjde vážně na dračku. Zvuk motoru vem čert, reprezentativní limuzíny ho nepotřebují.
Kdo se mnou souhlasí? Hned bych po takovém autě skočil, jen mě čeká vyvést prodlužku z bytu ven...
Kdo se mnou souhlasí? Hned bych po takovém autě skočil, jen mě čeká vyvést prodlužku z bytu ven...
Ano. To je dobra myslenka. Ale zatim to jeste nevychazi financne. Tohle auto stoji mezi 4-5ti miliony. I kdyz snizite vykon na polovinu a stejne tak i velikost baterie, stale se jeste dostanete k cene nekde pres milion. Proto se zatim elektromobily tvori vyhradne v autech, kde se na cenu nehledi - to je ve sportacich. Ale ve svete se stavi uz nekolik tovaren, ktere budou behem 2 let chrlit masove moderni akumulatory pro auta, Takze je uz jenom otazkou dvou trech let nez se to dostane nejdrive do premiovych automobilu a mestskych s mensim dojezdem (coz se uz pomalu deje) a pak i do normalnich.
Mňa by zaujímalo, aký prúd by musel ísť do auta pri nabíjaní, aby ho za 10 min. nabil na taký extrémny výkon? A čo by to spravilo s energetickou sústavou v Európe.?
Ani při polovičním výkonu se určitě nedostaneme pod milion, protože je šasi z Al-slitin a kastle z karbonu a kevlaru. Ono není problém z Oktávky vyhodit motor s převodovkou a umístit tam třeba jen jeden nebo dva takové motory - problém je, aby se výrobci vymanili z ropné závislosti, a to je hlavně u koncernů potíž. Proto se do toho pouštějí víceméně neznámí výrobci a aby si vydobili respekt, udělají drahý supersport a až časem možná, pokud je k tomu okolnosti přimějí, začnou vyrábět "normální" auta. Osobně by mi stačilo mít možnosti si koupit pouze 2 motory dle vlastní volby a k tomu určitý počet nanobaterií (zde je jich 30 velikosti norm. autobaterie, ovšem nejsou z olova, takže je hmotnost úplně někde jinde). Pak bych koupil nějakou nebouranou ojetinu a po důkladném vykuchání bych dal do zadních kol motory a u akumulátorů už bych si jen hrál s těžištěm. Třeba by to pak šlo i přihlásit k provozu... >:D
Už aby to bylo, nemůžu se toho dočkat. Jakým způsobem by podle vašich odhadů stoupla cena elektrické energie při masivnější poptávce?
Někde jsem četl (či viděl na Discovery), že i při 20% takových aut by energie vzrostla minimálně?
Někde jsem četl (či viděl na Discovery), že i při 20% takových aut by energie vzrostla minimálně?
No to se vubec netroufam odhadnot. Protoze cena elektriny pro CR se tvori v ustredi CEZu a trochu i na energeticke burze. Vliv ma i cena ropy, plynu uhli atd. Tak ze by se z narustu poptavky dal odhadnout narust ceny, tak to bohuzel nefunguje. Je myslim, ze nejaky cas by se to dalo poresit nocnimi prebytky v JE ale jak dlouho vi buh. Ale take je mozne, ze spekulanti na energeticke burze uciti sanci a uvidime podobne drama jako letos na rope. Jak jsem psal, vidim velkou nadeji v domacich slunecnich dobijecich stanicich. To je vpodstate jedina sance, jak by se cenove hratky mastodontu daly udrzet na uzde. Ale celkove je nastup elektromobilu tak velka zmena vseho, ze nejakym studiim, ktere tvrdi ze vedi jak to bude, absolutne neverim.
Autoři stránek o Lightning GT si dobře vystřelili z celého motoristického světa - bez ohledu na technologii baterií by šlo o takové nabíjecí ampéry, že by se tavily dráty na sloupech ... Jinak podobnou srandu najdete tady [odkaz]
tonny.p2
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.