Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lightning GT: vysokovýkonný elektromobil v prodeji již brzy

Aleš Jungmann
Diskuze (46)
Na mezinárodním autosalonu v Londýně byl oficiálně představen sportovní vůz Lightning GT. Vůz, který možná změní svět sportovních automobilů.

Jedná se totiž o vysokovýkonný elektromobil podobného typu, jako je mediálně o mnoho známější Tesla Roadster. Lightning GT má ale oproti Tesle Roadster podstatně vyšší výkon. Celkem 522 kW je k dispozici prostřednictvím čtyř samostatných elektromotorů o výkonu 130,5 kW. Díky tomuto řešení odpadají součástky jako diferenciály, převodovka či hnací hřídel – výkon jednotlivých elektromotorů bude v reálném čase regulovat elektronika. Vysoký točivý moment (750 Nm) je díky lineárnímu záběru elektromotorů k dispozici téměř okamžitě. Čas potřebný pro zrychlení z 0 na 96 km/h je tak podle vyjádření automobilky velmi malý – pouhé 4 sekundy.

Zajímavý je na modelu Lightning zejména jeho srdce – baterie. Nejedná se totiž o konvenční články ale o nový druh baterií s obchodním názvem NanoSave. Baterie NanoSafe jsou vyráběné pomocí nanotechnologií na bázi titaničitanů. Jejich garantovaná životnost je 12 let, což je ve srovnání se současnými bateriemi velký pokrok. Navíc Lightning slibuje 85% kapacitu po 15 tisících nabíjecích cyklech. Baterie se nabíjí pouze přibližně 10 minut, dojezd je až 400 km.

Automobilka Lightning začala přijímat první objednávky již na sklonku minulého roku, výroba prvních modelů by se měla rozběhnout ještě letos. Ačkoliv výrobce zveřejnil další sadu fotografií (pod článkem), konečná cena vozu zatím zveřejněna nebyla.

Aleš Jungmann
Diskuze (46)
28. 7. 2008 01:01
Re: Normální auto
No to se vubec netroufam odhadnot. Protoze cena elektriny pro CR se tvori v ustredi CEZu a trochu i na energeticke burze. Vliv ma i cena ropy, plynu uhli atd. Tak ze by se z narustu poptavky dal odhadnout narust ceny, tak to bohuzel nefunguje. Je myslim, ze nejaky cas by se to dalo poresit nocnimi prebytky v JE ale jak dlouho vi buh. Ale take je mozne, ze spekulanti na energeticke burze uciti sanci a uvidime podobne drama jako letos na rope. Jak jsem psal, vidim velkou nadeji v domacich slunecnich dobijecich stanicich. To je vpodstate jedina sance, jak by se cenove hratky mastodontu daly udrzet na uzde. Ale celkove je nastup elektromobilu tak velka zmena vseho, ze nejakym studiim, ktere tvrdi ze vedi jak to bude, absolutne neverim.
28. 7. 2008 00:32
Re: Technicke udaje baterii
Tady jsem nasel nejvice obsahly technicky list nanosafe technologie s mnozstvim grafu, co jsem na netu videl:

[odkaz]

1seeAltair%20Nano%20saft

%20battery.pdf

(Bohuzel diskuze tu adresu nebere vcelku, takze se k tomu musite probojovat tak, ze nejdrive kliknete na odkaz, ohlasi chybu a potom pres schranku pridate text z dalsich dvou radku do adresni radky za puvodni text)

obchod s bateriemi jsem dnes nenasel, nebyl cas. Ale drive jsem na ne uz narazil. Nanosafe technologii pouziva v praxi napr. A123 systems
[odkaz]
Avatar - Ondore
28. 7. 2008 00:26
Re: Paráda
>:D :yes:
27. 7. 2008 22:13
Re: cena
A kde sa tie baterky predávajú? Že by som si si pravil menší nákup...
Avatar - positivemind
27. 7. 2008 16:47
Re: Normální auto
Už aby to bylo, nemůžu se toho dočkat. Jakým způsobem by podle vašich odhadů stoupla cena elektrické energie při masivnější poptávce?
Někde jsem četl (či viděl na Discovery), že i při 20% takových aut by energie vzrostla minimálně?